תפריט עמוד

אמירים ונהר הירדן

הישוב הצמחוני אמירים טובל בחורש ירוק ומציע כל מה שצריך לסוף שבוע מוצלח: צימרים מפנקים, מסעדות מצוינות, טיפולים אלטרנטיביים, גלריות והרבה טיולים בסביבה

התחלנו להמריא על כביש 866 העולה לצפת ומתפתל בין הרי הגליל. הנחיתה בקרקע הסלעית והטרשית, המאפיינת את הגליל, נהייתה רכה מאוד בישוב "אמירים". נחיתה על צמרות העצים, נחיתה שעוטפת בירוק, ברוך ובנעימות. ניחוח אירופאי עולה בנו כשאנו מתבוננים באמירים, ישוב אשר כולו בנוי ונטמע בתוך חורש ירוק. בתים עם טרסות אבן, בקתות עץ וגינות נוי צצים בין העצים במרחב ההתיישבותי על ההר. כביש אחד ארוך ומפותל של כקילומטר וחצי, החוצה את הישוב, מאפשר לנו להתרשם מכל ההיצע התיירותי. 

הישוב אמירים נבנה ב- 1958 ע"י קבוצת אנשים צמחונים וטבעונים ממרכז הארץ, אשר ביקשו להקים לעצמם בית בחיק הטבע בלב הגליל. בעקשנות המאפיינת אנשים המאמינים בדרכם, הביאו תושבי אמירים את המקום למיצוי הפוטנציאל הקים בו. באמירים מתמקדים בסיפוק ועינוג האורחים הבאים להתארח ביישוב, וזאת תוך שמירה על עקרונות הצמחונות, הטבעונות והאקולוגיה. לא תוכלו למנגל בשטח הישוב, ואין כאן ריסוסים ודשנים שאינם עשויים מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה. מהרגע הראשון האורחים עטופים בטבע, בבריאה ובאנושיות. התאהבנו במקום. 

נוף הכנרת הנשקף מהישוב אמירים

התארחנו בבית משפחת און בר. המארחת ענווה, המקבלת את פנינו בחדר הקבלה המחובר למטבח ולסלון ביתה, רחוקה מלהראות פקידת הקבלה המסורתית. בחיוך חם היא מובילה אותנו בין סוויטות העץ עד ליחידת "כנרת": בקתת עץ רומנטית, מרווחת ומפנקת הכוללת מטבחון ופינת הסבה, חדר אמבטיה, ג'קוזי זוגי ומקלחת עיסוי, מיזוג, מערכת קולנוע ביתית ובעיקר נוף עוצר נשימה המשקיף, איך לא, אל הכינרת.

משפחת און בר
טלפון: 04-6989803, 054-4600727

אתר אינטרנט


אמירים הוא הישוב הראשון בארץ שהתחיל לפתח את רעיון בתי האירוח הכפריים (אל תשתמשו במונח "צימרים", זה ממש מעליב). כבר ב-1961 הוקמו יחידות האירוח הראשונות. בתחושה שלנו, זהו ישוב שלם, שצבר שנים של חשיבה, לכידות רעיונית ועוצמה במכוונות שלו למען אירוח ומתן מענה מהנה ומגוון לצרכי המתארח. הדבר בא לידי ביטוי אף ביכולת חברי אמירים להמליץ בחום האחד על השני. בתי האב בישוב מציעים, כל אחד בהתאם לכישוריו ויכולתו, את מרכולתם: מסעדות משפחתיות, המספקות אף משלוחי ארוחות לבתי האירוח, מאפיה ביתית, ממכר חפצי אומנות, גלריות, טיפולים אלטרנטיביים, מסאז'ים, סדנאות, טיולי ג'יפים במסלולי הגליל ועוד ועוד. אנו באופן אישי ממליצים על החומוסייה של עיסא (ליד פארק הפסלים בלב היישוב), שמספקת אוכל טעים טעים וטרי במחירים נוחים לכל המשפחה. עיסא, תושב מרר, התקבל בחום ובאהבה על ידי "משפחת אמירים" ומחזיר בחום ובאהבה דרך החומוס הנפלא. 

ב- 16/7/09 מתקיים באמירים אירוע לציון 50 שנה להקמתו. האירוע יבליט את רוח המקום וישקף את המיוחדות של האנשים הגרים בו. כל מי שעדיין לא מכיר את אמירים, וכל מי שכבר בילה בו, מוזמן לחגיגה. המופע המרכזי של הערב הוא מופע אור-קולי, הסוקר חמישים שנות התיישבות ויצירה. ארוחה קלה וכיבוד צמחוני, שיוכנו לכבוד האירוע על ידי כל תושבי אמירים, יוגשו ברחבת בית העם לפני תחילת האירוע המרכזי. החגיגה תסתיים בהרקדה המונית של ריקודים לכל הגילאים. אם לא תספיקו להשתתף בחגיגות, תוכלו בכל זאת ליהנות מקונצרטים שמתקיימים בכל יום ו' בשעות אחרי הצהריים בחיק הטבע ברחבי הישוב. 

עץ זיץ עתיק יומין במלון אמירי הגליל

פסטורליה, רוגע, ציוץ ציפורים, ירקות, פירות, הכל נפלא… ומה עם חתיכת סטייק עסיסי? בחיפוש אחר ניחוח הבשר הגענו למלון אמירי הגליל, הנמצא במרחק דקות נסיעה מהישוב אמירים על הכביש המתפתל בדרך צפת. קסם של מלון המשרה אוירה אינטימית, ואשר במרכז חללו מצוי עץ זית עתיק יומין. במסעדת המלון ישבנו ליהנות מארוחה עברית כשרה ובשרית. גילי, השף של "מסעדת השף", הוא תושב אמירים שלתפיסת חברי היישוב הצמחוני סטה מדרכו, והקים מסעדה יוקרתית ואקסקלוסיבית על טהרת הבשר! הארוחה מיועדת לזוגות רומנטיים או לחברים. סעודת גורמה עם ילדיכם, המורעבים אחרי יום פעילות, קצת פחות מומלצת: האווירה, התפריט וקצב הגשת המנות, הם ההפך הגמור מהמוכר במק'דונלדס. כדי להנעים את זמן ההמתנה של בני בן ה-9, הגישו המלצרים הרחמניים סורבה תות מפואר, אך קורן סיכם את האירוע באמירה יבשה: "הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות…". שלא יהיו אי הבנות, לנו המבוגרים בהחלט שווה הסבלנות ונחת הרוח לשם התענגות על כל ניחוח וטעם. היחס של המלצרים דואג, אכפתי ואישי. על גב התפריט מופיע ה"אני מאמין" של גילי השף. ניכר שכל העושים במלאכה נדבקו באמונה ובאופטימיות שלו. הארוחה מורכבת ממנות המתחלפות בהתאם לעונות השנה ומוצרי השווקים באזור הגליל. אנו נמליץ בחום על שזיפים ממולאים בבשר כמנת ביניים וסטייק אנטריקוט כמנה עיקרית.

מלון אמירי הגליל
טלפון: 04-6989815

אתר אינטרנט

לזרום עם הטבע. רפטינג נהר הירדן

אתם חשים לרגע שבתוך ההתבשמות וההתרגעות חסר לכם, או לילדכם, קצת אתגר ואקשן, קצת חום שמש וזיעה ? תזרמו עם הטבע אל תוך סירת גומי ותשוטו על נהר הירדן, חוויה משפחתית מהנה שבהחלט בודקת את מידת שיתוף הפעולה בין בני המשפחה. במקרה שלנו, פשוט זרמנו, ויתרנו על עבודת צוות עם המשוטים ונתנו לזרם לעשות את שלו. חלוצי הרפטינג הישראלים במתחם "רפטינג נהר הירדן", מייצרים חוויות, עניין ואתגר לכל הגילאים: טיולי טרקטורונים, ריינג'רים, ג'ייפים, אומגה לנהר, פיינטבול, או שילוב של הכל ליום כיף על פי בחירתכם. מסעדת איסקנדר, בעלת עיצוב אבן מרתק, מצויה במתחם. מטעמי הבשר ושילובי ירקות המונחים מעל מאפה טאבון, לא מאפשרים לכם להרים את הראש, אך כשאתם לרגע, בפיזור דעת, מרימים עיניכם וצופים על נהר הירדן המתפתל, טבול בירק ובמרחב אינסופי, אתם בהחלט שוקלים להקים בית בגליל. 

רפטינג נהר הירדן
איך מגיעים: האתר נמצא על כביש 91, ליד קיבוץ גדות. נוסעים במקביל לנהר הירדן צפונה עד למתחם.
טלפון: 04-9007000
אתר אינטרנט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...