תפריט עמוד
1.צפון אירלנד
רוב התיירים הישראלים בוחרים לבלות את חופשתם בדרום האי ובמערבו, אך מומלץ מאוד לבקר גם בצפון. שכונות המריבה בערים בלפסט (Belfast) ודרי (Derry) הן יעד מרתק, וכביש החוף בין שתי הערים שופע מצוקים, חופים זהובים ואטרקציות מעניינות כמו ג'איינט'ס קוזווי ( Giant’s Causeway, סוללת הענק). הקוזוויי עשוי אלפי עמודים וולקניים משושים ומתומנים ענקיים (כמו בריכת המשושים, רק בקנה מידה עצום) המזדקרים מהים. האגדה מספרת כי ענק יצר אותם כדי לבנות גשר לסקוטלנד.
אתר אינטרנט
2.שיט נהרות ואגמים
אירלנד בורכה בשפע אגמים, תעלות ונהרות. שיט נינוח באחד מהם הוא דרך מצוינת ומרגיעה לראות נופים ואתרים היסטוריים. שלושת נתיבי המים הפנימיים העיקריים הם נהר שנון (Shannon) במרכז אירלנד, התעלה הגדולה (Grand Canal) שמחברת בין דבלין לשנון, ונתיבי המים של ארנה שבצפון אירלנד. יש סירות לשניים ועד עשרה אנשים, ולרוב השכירות היא על בסיס שבועי (500־1,000 אירו, תלוי בעונה).
אתר אינטרנט

ג'איינט'ס קוזווי | צילום: טל גליק

3.מדיטציה בודהיסטית
גם לאירלנד יש מרכז בודהיסטי: Dzogchen Beara. המרכז נמצא במיקום אידיאלי — בפסגת הר ירוק בחצי האי בֵרה (Beara) שבמערב קורק, צופה אל האוקיינוס — ומתנהל תחת הדרכתו של הלאמה הטיבטי סוגיאל רינפוצ'ה. למבקרים מוצעות סדנאות מדיטציה ליום אחד, לסוף שבוע ולשבוע שלם, בהדרכת הלאמה ומאסטרים טיבטים אחרים.
אתר אינטרנט

4.פסטיבל ספינות עץ, בולטימור
מי שנמצא בבולטימור (Baltimore) שבמערב מחוז קורק בסוף מאי, כדאי לו מאוד לבקר בפסטיבל סירות העץ המסורתיות, הכולל תחרות בניית סירות, משט מפואר, פעילויות שיט לילדים וחגיגה קולינרית של מאכלי ים. אסור לפספס את שני האיים הקטנים והיפהפיים הנמצאים מדרום־מערב לבולטימור — קייפ קליר (Cape Clear) ושרקין (Sherkin). השמועה אומרת כי הפאבים פתוחים שם כל הלילה (הגעה במעבורת מנמל בולטימור).
אתר אינטרנט

5.מולדתו של ייטס, מחוז סליגו (Sligo)
בין שאתם מעריצים את שירתו של המשורר וויליאם בטלר ייטס ובין שלא, ביקור באזור שנתן לייטס השראה ברבות מיצירותיו, ושבו גם נקבר, הוא חוויה שתיחקק בזיכרונכם. כדאי לבקר באגם גיל (Gill) ובאי אינישפרי (Innisfree), שייטס הנציח אותו בשיר.
אתר אינטרנט

6.טיול בסגנון הצוענים
אם מתחשק לכם לשחק אותה צוענים אירים, צאו לטיול בקרון הנגרר על ידי סוסים. זוהי עוד דרך רגועה ליהנות מסיור באזורי הכפר. הקרון, שנראה כמו חצי חבית, יכול להלין עד חמישה אנשים, וטיול של שבוע עולה 400־700 אירו, תלוי בעונה. אגב, תידרשו גם להאכיל את הסוסים ולטפל בהם.
אתר אינטרנט

7.לגור בטירה / בית חווה
הטירות המפוארות ובתי החווה המסורתיים באירלנד ממוקמים כולם בנופים יפהפיים ומציעים סביבה ייחודית בתנאי לוקסוס. ברבים מהם אפשר להתנסות בדיג ובקורסים לבישול כפרי. מאפיין ייחודי נוסף של חופשה מסוג זה הוא האפשרות להכיר מקרוב את האוכלוסייה המקומית.
אתר אינטרנט, אתר נוסף

 

שביל וויקלו | צילום: מארק ג'ויס

8.ללכת בשביל וויקלו, מחוז וויקלו
אירלנד מציעה אינספור מסלולי הליכה, בכל הרמות. שביל וויקלו (Wicklow) הוא שביל ההליכה המסומן הוותיק ביותר באירלנד, והוא מתפתל לאורך 127 קילומטרים — מדבלין ועד הקצה הדרום־מערבי של מחוז וויקלו. גן עדן לתרמילאים. מי שרוצה ללכת את כל 127 הקילומטרים יזדקק לכעשרה ימים.
אתר אינטרנט

9.גבעת טארה, מחוז מית'
הגבעה הקדושה של טארה (Tara) היא עוד אתר קבורה מגליתי חשוב, ולפני כאלף שנים שימשה מקום מושבם וקבורתם של מלכי אירלנד הקדומים. כדאי למהר ולראות את טארה בהקדם, משום שבקרוב ייסלל בסמוך אליה כביש מהיר, ואף שהושמעו מחאות רבות נגד תוכניות הסלילה, נשקפת לה סכנה.

10.דלפי, ספא ציורי במחוז מֵיו
אתר נופש מפנק שזכה לשבחים במגזינים ועיתונים בעולם כולו. הספא ממוקם בעמק דלפי (Delphi) שבדרום־מערב מחוז מיו (Mayo). מסביב הרים, חופים, אגמים והמון שקט ושלווה. הספא מפואר, ותוכלו ליהנות בו ממגוון טיפולים, אוכל אורגני ומפעילויות רבות כמו הליכה, קיאקים, אופניים, סוסים ועוד.
אתר אינטרנט

 

חוויה ירוקה באירלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.