תפריט עמוד

אירופה 1917: לילה רומנטי בטבריה

מלון טברייני מראשית המאה שעברה נפתח מחדש כמלון בוטיק מפנק ומלא אופי, עם עיצוב ששומר על רוחו ההיסטורית של המקום, אוכל מצוין והרבה תשומת לב לפרטים הקטנים

כשנסענו במורד הכביש המתפתל בטבריה, פנינו לכיוון הכנרת, חלפנו על פני לא מעט מבנים כעורים, עד שמבנה מרשים מאבני בזלת שחורות צד את תשומת ליבנו. "תראה איזה יופי של בניין", אמרתי. כעבור רגע נוסף גיליתי לשמחתי שזה המלון בו נבלה את הלילה הקרוב.

מלון אירופה 1917 הוא פנינה אמיתית ולא רק על רקע הבתים המוזנחים של טבריה. המלון שוכן בבניין היסטורי, ששימש החל מ-1917 כמלון יוקרה. ב-1930 נרכש על ידי משפחת עובד הטבריינית, ולאחר שנים של שגשוג שינה את ייעודו ואת פניו, הפך לבית דירות לאנשים מבוגרים ובהמשך ננטש. עד שזוהר עובד, נצר למשפחה, כאב את ההזנחה והעזובה ששררה במקום והחליט לרכוש את המבנה, משימה לא פשוטה, שכללה איתור כל היורשים הפזורים על פני תבל. "הציעו לי לפתוח פה תחנת דלק וסניף של מקדונלדס", אומר עובד בחיוך, אבל הוא החליט להחזיר למקום את תהילת העבר ולהקים מלון בוטיק. אחרי עבודת שיפוץ ושימור מקיפה, שנמשכה חמש שנים, נפתח המלון בקיץ האחרון. שיטוט במסדרונות חושף את העבר, עם שלטים ותמונות נוסטלגיים מהמלון המקורי, חלקם משעשעים משהו ותורמים לחינו של המקום, כמו "בבואכם לטבריה, סורו אל מלון אירופה", או "המלון מסודר באופן הכי מודרני והוא מתאים לגמרי לשמו".


ככה נראה המלון שעמד פה בעבר

בשנים האחרונות לא מעט מלונות שנפתחים ברחבי הארץ מכנים את עצמם מלון בוטיק, למרות שיש בהם כאלה שאינם עונים כלל על ההגדרה. לכן משמח כל כך לגלות את מלון אירופה 1917, שהוא מלון בוטיק אמיתי – מלון עצמאי וקטן, עם 30 חדרים בלבד, שממוקם בבניין היסטורי, עם הרבה אופי וייחודיות. החוויה מתחילה כבר כשעוברים בשערי הברזל, ונכנסים לבוסתן, עם פינות ישיבה מקסימות, פנסי רחוב, עצים ועשבי תיבול שמפיצים את ריחם ובאר משאלות רומנטית. היא ממשיכה כשנכנסים לטרקלין הקבלה המפואר, עם רצפה מצוירת, ריהוט עתיק וחפצים נוסטלגיים. תשומת הלב לפרטים הקטנים ניכרת פה היטב, עם מיצים טבעיים, פירות ועוגיות שעומדים לרשות האורחים ומטריות למי ששכח את שלו בבית.


טרקלין הקבלה עם רצפה מצוירת וריהוט עתיק

בחדרים הופכת תשומת הלב הזאת לאמנות של ממש. מצעי פשתן איכותיים, מגבות מלטפות, חלוקי רחצה ונעלי בית ואבזור עד אחרון הפרטים. באמבטיה, למשל, בנוסף לתמרוקים האיכותיים יש גם ערכת תפירה, מסרק, ספוג רחצה ואפילו סכין גילוח, ובארון תחכה לכם מטלית להברקת הנעליים. וגם את הפרטים הגדולים לא שכחו כאן. זה מתחיל בעיצוב שובה לב, שכולל קירות של אבני בזלת מהמבנה המקורי, תקרה מקושטת, מהגבוהות שראיתי, רצפות עץ, חדרי רחצה מפוארים, מכתבה עתיקה, גזוזטרה מקסימה עם פינת ישיבה מפורזלת, חלונות מקושתים, מיטה רחבת ידיים עם מזרן זוגי שכל כך נדיר למצוא במלונות ארצנו (בהם מתעקשים, משום מה, על מזרן כפול) ומכונת אספרסו. ויש עוד משהו ששכחנו להזכיר – הריח. בחדרים ובמסדרונות יש ניחוח עדין ונעים, שמשרה תחושה טובה על השוהים במקום. מבירור עולה כי עובדים כאן בשיתוף פעולה עם מומחי ריח (יש מקצוע, כזה, מסתבר), והתוצאה ניכרת לא רק בתוך הבניין, אלא גם בחצר, שם נבחרו עצים וצמחי תבלין ריחניים במיוחד.


חדר במלון אירופה 1917. העיצוב שומר על רוחו ההיסטורית של המקום

למרות שמו, ואחד הדברים הנחמדים במלון אירופה הוא העובדה שהוא נטוע לחלוטין בתרבות הגלילית המקומית. זה מתחיל בבוסתן, שם שתולים אך ורק עצים מקומיים, כאלה שהיו בארץ גם לפני 100 שנה, כשהמלון נפתח לראשונה – זית, רימון, תפוז, לימון, תאנה, וגם צמחי תבלין כמו זעתר, רוזמרין ונענע. זה ממשיך גם בפינוקים שיחכו לכם בחדרים – התמרוקים באמבטיה הם מתוצרת סבון של פעם, ועל השולחן בחדר ממתינה לכל אורח ערכת מתנה, שלא כוללת יין ושוקולד כמקובל, אלא שורת מוצרים מתוצרת מקומית – צנצנת זיתים כבושים וצנצנת קונפיטורת הבית שנעשו במטבח המלון, בקבוק ארק ופח קטן של שמן זית.

על אף מימדיו הצנועים, יש במלון אירופה כמה פינות חמד מקסימות, בהן מרפסת שמש על הגג, שמשקיפה מצד אחד למצודה העתיקה שנבנתה ב-1745 ונחשבת לאחד המבנים המרשימים בטבריה, ומצד שני לכנרת. המרפסת משובצת בפינות ישיבה, מרבצים ונדנדות, ובנוסף, יש בה גם הוט טאב – מעין ג'קוזי עגול בחבית עץ ארז עם מים לוהטים – תענוג אמיתי בחורף. יש גם בריכה קטנת מימדים אך יפה, שסביבה פינות ישיבה ומיטות שיזוף, וספא מסוגנן ואינטימי.

בריכת המלון. קטנת מימדים אך יפה ומפנקת

החוויה הקולינרית היא חלק בלתי נפרד מהאירוח פה, שהוא על בסיס חצי פנסיון. ארוחת הבוקר כוללת מוצרים איכותיים, בהם לחם מאפה בית, גבינות עזים, דגים מעושנים, סלטים, יוגורט עם גרנולה, סילאן ודבש, ואזור מתוק עם עוגות, עוגיות, מאפי בוקר ופירות יבשים. הביצים, על פי בחירת האורחים, מוגשות לשולחן, כשהמבחר כולל גם כמה סוגי שקשוקה ואגז בנדיקט.


ארוחת הבוקר במלון. החוויה הקולינרית היא חלקבלתי נפרד מהאירוח

את ארוחת הערב אוכלים במסעדת השף של המלון. השף, אורי ארנון, הרכיב תפריט שמבוסס על מנות בעלות אופי שורשי, עם זיקה למסורת הגלילית והטבריינית: סופריטו, ממולאים, קציצות בקר של סבתא, סמבוסק מטוגן במילוי חומוס ובצלי שאלוטס ואימאם בילאדי – חציל קלוי באש עם בשר טלה קצוץ וטחינה גלילית. כל ארוחה נפתחת בלחם וסלטים מעשה הבית, ממשיכה במנה ראשונה ועיקרית ואם עוד יישאר מקום, תוכלו להתענג על קינוחים אישיים, בהם מלבי, קדאיף ופרפה סילאן וטחינה.


מלון אירופה 1917
כתובת: הפלמ"ח 3 טבריה, טלפון: 04-6169999, 
אתר אינטרנט
מחיר: החל מ-1,400 שקלים לזוג ללילה על בסיס חצי פנסיון

הכותבת היתה אורחת מלון אירופה 1917


צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...