תפריט עמוד

אירופה קצת אחרת – חופשה אתגרית למשפחות

שתפו:

לא מוכרחים לבנות את החופשה המשפחתית סביב פארקי שעשועים גדולים. בלב הטבע האירופי יש שפע של פעילויות אתגר לכל הגילאים - מרפטינג, דרך פארקי חבלים ועד מגלשות הרים. הנה טעימה קטנה מחופשה משפחתית קצת אחרת באירופה

פורסם 13.5.14

טיול משפחתי באירופה כולל על פי רוב פארק שעשועים גדול ומוכר דוגמת דיסנילנד, אפטלינג, גארדלנד, אירופה פארק ואחרים. אין ילד שלא ישמח לבקר באחד מהפארקים האלו, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מחפשות את ה"מעבר" – חוויה מגבשת ומרתקת בטבע, כזאת שתשאיר טעם של עוד.

בשנים האחרונות אתרי טבע רבים באירופה פתחו אטרקציות מדהימות, המשלבות את הטבע הירוק עם חוויות משפחתיות שמתאימות לילדים בגילאים שונים וגם להורים שלהם, ואפילו הסבים והסבתות יכולים ליהנות. "אנחנו קוראים לאטרקציות כאלה soft adventures ('הרפתקאות רכות')", אומר עפר כהן, מנהל השיווק של חברת מגה פמילי, המתמחה בטיולים וחופשות למשפחות. לדבריו, מידע על הפעילויות האלו עובר בזמן אמת בין משפחות מטיילות ובין חברים, מה שתורם לפופולריות שלהן ומושך משפחות נוספות.

הנה כמה דוגמאות לאטרקציות בטבע, מהן תוכלו ליהנות במהלך טיולים מאורגנים באירופה או בטיול עצמאי הכולל לינה בכפרי נופש בהולנד, גרמניה, בלגיה, סלובניה ומקומות נוספים.

רפטינג פעילות משפחתית מגבשת, מתאימה למשפחות עם ילדים מעל גיל 8, עדיף כאלה שיודעים לשחות (לא נעים לפגוש את המים כאשר רק חגורת הצלה מונעת מהילד לשקוע). באתרי הרפטינג השונים דואגים להסבר, להדרכה, ולאמצעי בטיחות כגון קסדות וחליפות הצלה (מצטלם יפה…). בנופש פרטי המשפחה לוקחת סירה, בטיול מאורגן, ניתן לעשות תחרות בין הקבוצות. הפעילות, המתאימה בעיקר לחודשי הקיץ, היא חוויה מרנינה ורטובה, שמיד אחריה מומלץ לחפש מקום לפיקניק טוב. מרפטינג תוכלו ליהנות בצפון איטליה, מצפון לאגם גרדה ובאזור הדולומיטים, בעמק אימסט באוסטריה וכן בשווייץ, בסלובניה ובאלפים הצרפתים.


רפטינג באזור הדולומיטים בצפון איטליה. כיף רטוב

פארקי חבלים המילה האחרונה בתחום אטרקציות בטבע. בדומה לאומגות של תאילנד וקוסטה ריקה, פארקי החבלים של אירופה (שלעיתים נקראים פארקי הרפתקאות) מאפשרים בילוי של כחצי יום ביער, כשבין העצים יש מסלולי מכשולים שונים. המסלולים מחולקים על פי רמות ודרגות קושי, כאשר מתחילים מהקל ועוברים אל הקשה. לא ניתן לעשות קיצורי דרך וחייבים לעבור את כל המסלול. נושא הבטיחות הוא מעל הכל, ולפני שעולים למסלול מקבלים הדרכה. בחלק מהפארקים תקבלו סרבלים מיוחדים, ובכולם כמובן מקבלים קסדות ורתמות מיוחדות. הפעילות מתאימה לכל הגילים – ככל שהילד חזק וגבוה יותר, הוא יתקדם לשלבים מתקדמים יותר וההנאה תגבר. כל בני המשפחה שותפים באתגר (מי שלא מטפס למסלול יכול להשתתף בתפקיד מעודד) והפעילות הזאת מצטלמת מקסים.

פארקי חבלים תמצאו באזור היער השחור בכמה מקומות שונים (למשל, ליד אגם טיטי), בדרום הולנד, בבלגיה, בפירנאים הצרפתים ועוד.


פארק חבלים. כל בני המשפחה לוקחים חלק בחוויה, ומי שנשאר למטה – מעודד

טיולי אופניים – במדינות רבות ניתן לשכור אופניים לפי שעה או לחצי יום. זו אפשרות נהדרת לגיבוש משפחתי, ואפשר גם לקחת אופניים נגררים לילדים הקטנים, שעדיין לא ממש שולטים באומנות הדיווש. במדינות משוריות החוויה מתאימה לכל הגילים, ובארצות השפלה – הולנד ובלגיה – יש פארקים המיועדים לכך, כמו בקינדרדייק שבדרום הולנד. לאלו המחפשים את חווית הטבע החזקה יותר, ולמשפחות עם ילדים גדולים יותר, באתרי סקי רבים אפשר לעשות חופשת אופניים – עולים בכיוון אחד עם רכבל, ומשם יורדים בירידות מדהימות בשבילים רחבים או ביערות בשבילי סינגל המיועדים לרוכבים מקצועיים יותר. ניתן לשכור אופניים איכותיות בעיירות סקי רבות באיטליה, באוסטריה ובצרפת ולטייל בנחת באזורי אגמים. בפריז ובאמסטרדם אפשר לקחת סיורים עירוניים מודרכים על גבי אופניים – חוויה מיוחדת ביותר.


במדינות שטוחות, כמו הולנד, טיול אופניים מתאים לכל בני המשפחה

ריילבייק (Railbike) – שילוב חביב בין טיול אופניים למסילת רכבת תמצאו בחבל הארדנים בבלגיה. על מסילת רכבת שאינה בשימוש יותר הורכבו קרוניות פתוחות שהותאמו להן מערכות פדלים. כל משפחה יושבת על קרונית שכזאת ומדוושת יחד (הילדים הצעירים יושבים על ספסל במרכז הקרונית), וכך מתקדמים במעבה היער. חוויה המתאימה לכל המשפחה, וניתן לשלבה עם טיול הליכה ברגל, ביקור באתרים מקומיים דוגמת מקום לייצור גבינות או קפיצה למבשלת בירה.

מגלשות הרים – כמו אצלנו בצוק מנרה או בחרמון, רק באירופה… מסלולי גלישה על גבי מסילה מהירה, כאשר הישיבה היא בכיסא יחיד או בזוגות (מותאם גם לילדים קטנים) – גולשים במדרונות ההרים על גבי קרונית, ואתם קובעים את המהירות בעזרת בלם יד בצד הקרונית. לפני שיוצאים לדרך מקבלים הדרכה קצרה וקסדות. זוהי חוויה נהדרת לכל המשפחה, המשלבת את יפי הטבע עם ריגושי אדרנלין. המגלשה הארוכה ביותר נמצאת בטודנאו, בלב היער השחור.


מגלשת הרים בחבל טירול | הצילום באדיבות
Südtirol Marketing ©

שייט באגמים – האפשרויות רבות ומגוונות, בהתאם להעדפות האישיות ולגיל המשתתפים. שייט פדלים איטי באגמים (אפשר למצוא סירות פדלים באגמים רבים באירופה) מתאים למשפחות עם ילדים קטנים – המים התכולים, הברווזים מסביב, ההרים המשתקפים במים, מה עוד צריך? מי שמחפש קצת יותר אדרנלין, יכול לשכור סירת מנוע איטית (על בסיס שעה, אין צורך ברישיון משיט), בין השאר באגם טיטי, ביער השחור, בחיטהורן בצפון הולנד, בארדנים בבלגיה, בנהרות צרפת ובכל מקום בו יש אגם או נהר. למחפשים ריגושים חזקים יש מקומות בהם אפשר לנהוג בסירות מרוץ מהירות, למשל באגם גרדה בכניסה לסירמיונה.


סירת פדלים. כמעט בכל אגם באירופה אפשר לשכור סירה ולדווש בהנאה

פארקי מים – פארקי מים רבים פזורים בכל רחבי היבשת, בכולם יש פעילויות לכל הגילאים, רובם מקורים ובחלקם יש הגבלת זמן או קוד לבוש (הכניסה רק בבגד ים צמוד בסגנון "ספידו"). בפארקים האלו יש מגלשות מים רבות ומסוגים שונים, מסלולי אבובים, בריכות גלים, אזורים טרופיים ועוד – הפנינג נהדר וצבעוני לילדים. הפארק המפורסם ביותר הוא האלפאמרה בשווייץ, אך יש לא מעט פארקי מים במדינות נוספות, דוגמת פארק גלקסי לא הרחק מאגם טיטי ביער השחור, הכולל מתחמים למבוגרים בלבד, פארק אקווליבי בבלגיה ועוד.


מגלשה בפארק המים אקווליבי בבלגיה | צילום: Aqualibi

חוויות שלג – גם בימי הקיץ אפשר לפגוש שלג בפסגות הגבוהות של אירופה, באזורי קרחונים, חוויה נהדרת למי שבא מהמזרח התיכון. אחד המקומות הידועים ביותר נמצא בפסגת הר הטיטליס בשווייץ, שם נמצא פארק שלג הכולל אטרקציות אקסטרים נהדרות, בהן גלישה על גבי אבובים, נסיעה ברכבל פתוח וברכבל מסתובב, הליכה על גשר תלוי, הגבוה באירופה, ביקור במערת קרח ועוד. ועוד לא הזכרנו את הנוף המדהים. במזג אוויר רע האתר נסגר, ולכן מומלץ לבדוק את התחזית לפני שיוצאים לדרך.


גלישת אבובים בקרחון שבפסגת הר הטיטליס בשווייץ | צילום: Titlis Tourism

הבאנו כאן רק טעימה קטנה משלל האטרקציות שתמצאו ברחבי אירופה, יש עוד פעילויות רבות ומהנות, כגון קירות טיפוס באתרי טבע, קרטינג למשוגעים לדבר בגרמניה, בבלגיה ובצרפת, טיולי ג'יפים באזורי טבע יפים, כמו למשל בסלובניה. וכמובן, בסיומה של כל פעילות שכזאת לא מחמיצים הזדמנות לפיקניק בטבע – כל מה שצריך זה מצרכים טריים מהסופר או מהשוק המקומי, בקבוק יין או בירה למבוגרים, מיצים לילדים, קינוח מתוק, והחיים נראים נפלאים מתמיד.


אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

שתפו: