תפריט עמוד

האביב ההולנדי עמוס באירועים ובחגיגות. בתקופה הזאת חוגגים באמסטרדם את יום המלכה, צועדים בהרלם בתהלוכת פרחים ונהנים מכניסה חינם למוזיאונים חשובים ברחבי המדינה. לפניכם מידע על אלה ועל אירועים נוספים שמתרחשים בהולנד בחודשי האביב:

24-15 במרץ: יריד האמנות של מאסטריכט
במשך עשרה ימים בכל שנה הופכת מאסטריכט, עיר נינוחה בדרום הולנד, למכה של חובבי האמנות. סוחרי אמנות ועתיקות מכל העולם, לצד עשרות אלפי מבקרים, מגיעים להשתתף ביריד האמנות Tetaf שנחשב לאחד מהמובילים בעולם. המוניטין הזה נרכש בזכות האיכות הגבוהה של המוצגים והשם הטוב של הסוחרים שמשתתפים ביריד באופן קבוע. מוצגי היריד מחולקים לפי סוגיהם – תמונות, פסלים, אמנות דקורטיבית וכדומה. מחלקה מיוחדת מוקדשת לאמנות המאה העשרים. גם חובבי העיצוב, הקרמיקה והצורפות ימצאו כאן הרבה מאוד עניין. קשה לחשוב על מיקום הולם יותר ליריד. מאסטריכט היא העיר העתיקה ביותר בהולנד, והיא ניחנה בקסם רב ותחכום שהופכים אותה לעיר מושלמת לאירוח יריד מהסוג הזה. אחרי השוטטות ביריד אפשר ליהנות מישיבה בבתי הקפה התוססים של העיר, ואם יש לכם כסף (כמו לרבים מן המבקרים שבאים במטרה להעשיר את אוסף האמנות שלהם), תוכלו לצאת לשופינג בחנויות היוקרה המקומיות.
אתר אינטרנט

7-6 באפריל: סוף שבוע מוזיאונים
בהולנד נמצאים כמה מן המוזיאונים המובילים בעולם. באמסטרדם לבדה נמצאים הרייקסמוזיאום, מוזיאון ואן גוך, מוזיאון סטיידליק ובית רמברנדט, וברחבי הולנד פזורים מוזיאונים משובחים נוספים כמו מוזיאון מאוריציוס בהאג ומוזיאון קרולר מולר בפארק הלאומי הוחה פלואה. לאלה יש להוסיף את המוזיאונים הקטנים והייחודיים הפזורים ברחבי המדינה ובעיקר באמסטרדם. קשה לבקר בכל המוזיאונים הטובים בסוף שבוע קצר, וגם לא בשנה, אבל אם מתעקשים, כדאי לנסות לבקר בכמה שיותר מוזיאונים בזמן סוף השבוע של המוזיאונים. במשך יומיים במהלך אפריל, הכניסה ללמעלה מ-500 מוזיאונים ברחבי המדינה היא חופשית, כמו גם הכניסה לטירות רבות, מבנים היסטוריים, טחנות רוח ועוד. בנוסף, במהלך סוף השבוע מתקיימים במוזיאונים פעילויות ואירועים מיוחדים. אין להתפלא על כך שבשנים הקודמות זכה סוף השבוע להצלחה רבה ולמעלה ממיליון אנשים ביקרו במוזיאונים ברחבי הולנד במהלך סוף השבוע.
אתר אינטרנט

מצעד הפרחים בדרכו להארלם

14 באפריל: מרתון  ברוטרדם
גם אם אתם לא חובבי ספורט וריצה לא נמנית על הצד החזק שלכם, אם אתם נמצאים בהולנד ב-14 באפריל לא כדאי להחמיץ את המרתון של רוטרדם, אם לא כמשתתפים אז לפחות כצופים. המרתון נחשב לאירוע הספורט הגדול ביותר של יום אחד שמתקיים בהולנד. 22,000 אצנים משתתפים מדי שנה במרתון, שחוגג השנה יום הולדת 33. הצפייה במרתון היא הזדמנות לראות כמה מהאצנים הטובים בעולם בפעולה, ואולי תוכלו אפילו לראות שיאי עולם. שלושה שיאי עולם קודמים כבר נשברו במהלך המרתון הזה.
אתר אינטרנט

21-19 באפריל: מצעד הפרחים מנורדווק להארלם
כידוע, ההולנדים לוקחים את הפרחים שלהם ברצינות רבה. מי שלא מסתפק במה שהטבע (בעזרה נדיבה של האדם) מציע בתקופת האביב מוזמן ללוות את מצעד הפרחים השנתי (Bloemencorso) כשהוא עושה את דרכו לאורך 40 ק"מ במערב המדינה – מהכפר נורדווק (Noordwijk) ועד הארלם. הצעדה העליזה נמשכת 12 שעות, שבמהלכן נעות לאורך המסלול הארוך עשרות עגלות מעוטרות בדמויות ענק, עשויות ממיליוני פרחים שזורים יחדיו, ותזמורות הצועדות ומנגנות מוזיקה עליזה. מאות אלפים גודשים את צדי הדרכים לאורך המסלול כדי להתפעל, להריע ולצלם את המחזה הצבעוני הזה.

האירוע מתחיל בתהלוכה בנורדווק בערב של ה-19 באפריל. למחרת יוצא המצעד הגדול לדרך בשעה 9:30 בבוקר, בסביבות 15:30 הוא חולף על פני גני קוקנהוף, שבעונה זאת הם בשיא פריחתם, ומגיע להארלם בשעה 21:00, לסיבוב ניצחון. התצוגות נשארות במרכז הארלם למשך יום נוסף, כדי שגם מי שהחמיץ את המצעד יוכל לחזות בתצוגות הפרחוניות.
אתר אינטרנט

יום המלכה באמסטרדם. החוגגים ממלאים את הרחובות, הגשרים והתעלות

30 באפריל: יום המלכה באמסטרדם
פעם בשנה, לרגל יום המלכה, עוטה אמסטרדם כתום (הצבע של בית המלוכה) ויוצאת לרחובות. הרחובות, הגנים, הגשרים והתעלות מתמלאים בהמוני אדם שרוקדים, שותים, שטים וחוגגים באווירה חופשית ומשוחררת מעין כמוה. עוד דבר שמאפיין את החגיגות הוא "השוק החופשי", גרסה מקומית לשוק פשפשים מאולתר שבו רוב המוכרים הם ילדים שפורשים את מרכולתם (שראתה ימים יפים מאלה) בכל פארק ובכל פינה: אפשר לקנות בפרוטות בובות מרופטות, פזלים עם רוב החלקים, טלפונים מהדור הראשון, ספרים, כפתורים, נעלים, תמונות, בגדים ומה לא.

יום המלכה הוא חג לאומי שנחגג בכל רחבי הולנד ב-30 באפריל, יום הולדתה של המלכה יוליאנה, אמה של ביאטריס, המלכה הנוכחית, שהחליטה לשמר את החגיגות של סוף אפריל שכן יום ההולדת שלה חל ב-31 בינואר, כשקר מדי מכדי לחגוג ברחובות. ב-2013 החגיגות חשובות במיוחד, שכן ביטאריס הודיעה כי בתאריך זה היא מעבירה את השרביט לבנה ווילם אלכסנדר, שיהפוך למלך הולנד. למרות שבמקומות נוספים מציינים את יום המלכה, החגיגות השמחות והכתומות ביותר מתרחשות באמסטרדם. אם אתם מתכננים להגיע, כדאי שתדעו שבימים האחרונים של חודש אפריל כמעט בלתי אפשרי למצוא חדר פנוי בכל אמסטרדם, ויש להזמין מלון זמן רב מראש.

יריד טונג טונג. מאות מופעים והצגות של אמנים ממוצא אירו-אסייתי

22 במאי – 2 ביוני: יריד טונג טונג בהאג
במשך 12 ימים בחודש מאי הופכת האג, הבירה הלאומית המעונבת, ללב הפועם והתוסס של תרבות אינדו, שמשלבת אלמנטים מאירופה ומאינדונזיה. אמנם הקשר השלטוני בין הולנד לאינדונזיה הגיע לסיומו לפני יותר מ-60 שנה, כשהמושבה ההולנדית לשעבר זכתה בעצמאות, אבל בתחומים אחרים הקשרים נשמרו, כפי שמעידות המסעדות האינדונזיות הרבות הפזורות ברחבי הממלכה. טונג טונג (או בשמו הקודם פאשם מאלאר באסר) חוגג את השילוב התרבותי הזה בפסטיבל שבמהלכו מועלים מאות מופעים והצגות של אמנים ממוצא אסייתי וכן ביריד ענקי המציע למכירה בגדים, חפצי נוי, פרטי אמנות ועוד וכמובן – הרבה מאוד אוכל אינדונזי ואסייתי.
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

הולנד: דברים שאולי לא ידעתם
הולנד: דברים שאולי לא ידעתם
כמה ימי שמש יש בהולנד בשנה? איפה עוד מדוברת השפה ההולנדית? מהי הנקודה הגבוהה בהולנד? ולמה חוגגים את יום המלכה באפריל? 30 עובדות על הולנד

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח