תפריט עמוד
חדש באיראן: אי נופש לנשים בלבד. משרד התיירות האיראני מתכנן את הקמתו של האי, שינוהל על ידי נשים באופן מלא. בכפר הנופש, שעדיין לא ברור מתי יוקם, יוכלו הנשים להסתובב ללא כיסוי ראש. הכפר יוקם על אחד מ-102 האיים בימת אורמיה, השוכנת בסמוך לגבול עם תורכיה. בטהרן מקווים שהקמת האי תחזק את התיירות לפרובינציה הצפון מערבית, בה שוכנת הימה.

האי ארזו (Arezou – משאלה), יצויד ויותאם במיוחד עבור נשים. נשים יפעילו את התחבורה הציבורית, המסעדות ואת כל השירותים. כך מסרו גורמים רשמיים באיראן. "לא יהיה אף גבר באי", מסר פקיד רשמי מקומי, שהזדהה רק בשם אגאי. "הבנייה של מלונות, מסעדות קטנות ומרכזים רפואיים תחת ניהול נשי היא אחד מהדברים הייחודיים לאי", אמר אגאי.

להקמתו של האי יש חשיבות מיוחדת באיראן, שם אסור לגברים נשים לבלות ביחד בפומבי. הנשים מחויבות לכסות את גופן במעילים ארוכים ואת גופן בכיסוי ראש. כיום יש באיראן כמה חופים המיועדים לנשים בלבד, בהם יכולות הנשים להוריד את כיסוי הראש וללבוש בגד ים. היוזמה קיבלה את אישורו של המנהיג העליון של איראן, האייטולה עלי חמינאי. חמינאי הצהיר כי אי המיועד לנשים בלבד לא מנוגד לחוקי האיסלאם.

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.