תפריט עמוד

אילת מאמצת תו ירוק ונערכת לחזרת הנופשים

עיריית אילת מציגה תכנית שמטרתה לאפשר חופשה מהנה ועם זאת לשמור על בריאות הציבור. בין השאר, החופים יחולקו למקטעים, יוקרנו מופעים על מסכים ברחבי העיר, בשדה התעופה הישן יפעל מתחם דרייב אין ואפשר יהיה להזמין מראש פעילויות של ספורט ימי ואטרקציות באפליקציה

אילת, בירת הנופש של ישראל, נערכת לעונת הקיץ. לאחר שנסגרו בחודש מרץ האחרון כל בתי המלון בעיר, ייפתחו בחג השבועות שיחול בסוף השבוע האחרון של חודש מאי עשרה בתי מלון שיציעו אירוח מותאם קורונה. לאור זאת, נערכת העיר אילת עם התו הירוק – תכנית שהוכנה על ידי עיריית אילת והמל"ל בהובלה של סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי ובשיתוף נציגים מהתחום העסקי, המלונאי, הכלכלי והציבורי. תכנית זו מגדירה את התנאים וההנחיות העירוניות בתחומי הפעילות השונים ומאפשרת התאמת החוויה התיירותית במרחבים הציבוריים, בעסקים וברחבי העיר, כאשר מצד אחד יש בה הנחיות ברורות להתנהלות אחראית ובריאה בעיר ומצד שני היא מאפשרת חוויה תיירותית מלאה, איכותית ומגוונת.

התכנית על נדבכיה השונים, העירוניים והתיירותיים, הוגשה לממשלת ישראל בדרישה לאשר את יישומה בהקדם, על מנת לחלץ את אילת מהמשבר ולאפשר לה לחזור להיות עיר תיירות מובילה המארחת למעלה מ-2.5 מיליון נופשים בשנה. לצד אלה, מוביל ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מול ממשלת ישראל פעילות נמרצת שמטרתה להכיר במשבר הכלכלי הקשה הפוקד את העיר אילת, ולהעניק לה התייחסות מיוחדת ונקודתית הכוללת פתרונות ותקציבים מיוחדים.

בהתאם לתו הירוק האילתי, יקבלו הנופשים בכניסה לעיר דף הסבר להתנהלות בטוחה בחופשה. נאמני בריאות יסיירו ויפקחו אחר ביצוע ההנחיות במרחבים הציבוריים. עם פיתוח האפליקציה האילתית יוכלו הנופשים להזמין מקומות במסעדות, באטרקציות ולקבל מידע על העיר.

לצד החובה של בעלי העסקים לפעול בהתאם לתו הסגול, כולל מדידת חום למבקרים, הצבת עמדות חיטוי זמינות, סימון שטחים ציבוריים לשמירה על ריחוק חברתי של 2 מטר וחלוקה פיזית של מתחמים משותפים, פועלת העירייה להכשיר גם את חופי אילת לקראת הגעת הנופשים. חודשיים לאחר הסופה שפקדה את העיר, שוקמו החופים ובימים אלה הם עוברים שדרוג עם הכשרת דקים, הצללות, טרסות ועוד.

בחוף יסומנו מתחמי שהייה בטוחים ולנופשים תוצע מגבת בגודל 2.5 מטר לסימון מרחב בטוח אישי בחוף. בבקרים יסומנו בחופים מתחמים בטוחים לפעילות גופנית לתושבי העיר ואורחים החפצים בכך. פעילויות של ספורט ימי יחזרו לפעול באופן מלא וניתן יהיה להזמין אותן מראש באמצעות האפליקציה.

עוד כחלק מהפעולות העירוניות, תאשר העירייה לכל מסעדות העיר להוציא כיסאות ושולחנות למרחב הציבורי (ללא תשלום עבור שימור רחובות), על מנת להגדיל את נפח המקום של המסעדות ועל ידי כך את היכולת לארח יותר נופשים וסועדים. עד לאישור ישיבה במסעדות, הצפוי אף הוא לקראת חג השבועות, ניתן יהיה לקחת את האוכל מהמסעדה ולשבת בחוץ במרחבים הציבוריים הפתוחים הסמוכים למסעדה.

גם מבחינת אירועי תרבות נערכת העירייה, באמצעות תאגיד התיירות העירוני, ליצור תוכן מותאם. בין היתר, יהיו במות קטנות של מופעי אמנים שיפוזרו לאורך הטיילת, במת משאית שתסייר באזור התיירותי, הופעות במרפסות ובגגות המלונות ועוד. חלק מהמופעים אף יועברו בלייב על גבי מסכי ענק שיוצבו לאורך הטיילת. גם בתי המלון יוכלו לקיים הופעות במדשאות המלון ולהזמין את האורחים לצפות וליהנות דרך המרפסות. עוד בתכנון, הצבת במות ומסכי דרייב אין בשטח שדה התעופה הישן, פסטיבלים במרחבים בטוחים ועוד. גם האטרקציות בעיר יחזרו לפעילות בהתאם לתו הירוק האילתי וינהלו מערכת ניהול תורים אקטיבית למניעת עומסים באמצעות האפליקציה העירונית.

באשר למחיר המלונות: רוב בתי המלון והרשתות בעיר הודיעו כי יורידו את המחירים ב-20% עד 30% בהשוואה למחירים בתקופה זו אשתקד.

לצד ההיערכות העירונית ובסיוע משרד התיירות, יושק קמפיין לקידום חופשה "כחול לבן" שתכליתה להציע לכל אזרחי המדינה חופשה נעימה ובטוחה באילת. לצד קידום חופשות לחיזוק תיירות הפנים, נערכת העיר אילת לשוב ולארח גם טורנירים, תחרויות ומחנות אימונים במגוון ענפי ספורט וכן כנסים של איגודים וועדים.

צילום תמונה פותחת: רוני בלחסן

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.