תפריט עמוד

אילת בחורף: 101 סיבות להגיע לעיר הדרומית

בחורף אילת אטרקטיבית מתמיד, בלי הצפיפות והלחץ של הקיץ, עם מזג אוויר נוח ומגוון רחב מאוד של פעילויות, סדנאות וחוויות ללא תשלום. אז מה תוכלו לעשות באילת בלי לפתוח את הארנק? טיול רייזרים, אירוח במאהל בדואי, סדנת תיפוף, שייט בים האדום, סדנה להכנת גלידה - וזאת רק ההתחלה. ויש גם מסעדות חדשות מצוינות ומלון טרנדי חדש במחיר מפתיע

הכל התחיל בעיצומה של מגפת הקורונה, כשסגרים הוחלפו בהגבלות על תנועה וחוזר חלילה. לכולם זאת היתה תקופה לא קלה, אבל באילת המצב היה גרוע במיוחד. העיר, שהכלכלה שלה מבוססת על תיירות, נותרה יום בהיר אחד ללא תיירים. בתי מלון ומסעדות נאלצו לסגור את דלתותיהם, אטרקציות תיירותיות חדלו להתקיים ותושבים רבים מצאו את עצמם ללא פרנסה וללא שמץ של תקווה.

כדי לצאת מהבוץ, בתקופה שבה אילת הוכרזה כ"אי ירוק" (זוכרים שהיה דבר כזה?), בתאגיד התיירות של אילת הגו רעיון: להציע אטרקציות וחוויות בחינם למבקרים, כשהתשלום למדריכים, היוצרים והתיירנים יהיה באחריות העירייה. בדרך זאת, כל הצדדים יצאו מורווחים: המקומיים שאיבדו את מקור פרנסתם הצליחו להתקיים, התיירים (בשלב ההוא רק ישראלים), שגם הם מצאו את עצמם במצב כלכלי לא פשוט אבל השתוקקו לצאת מהבית, נהנו משלל הטבות ואטרקציות ללא תשלום. מה שנקרא – win win.

טיול בוקר מדברי. אחת מהפעילויות הייחודיות ללא תשלום | צילום: יעל לרנר

טיול בוקר מדברי. אחת מהפעילויות הייחודיות ללא תשלום | צילום: יעל לרנר

את השם למיזם "101 חוויות, אפס שקלים, אילת אחת" המציאו באותם ימים, למרות שלמען האמת היו הרבה פחות מ-101 אטרקציות חינמיות. שם הזה תפס חזק ועוד יותר מכך – הרעיון מאחוריו. המיזם מעורר ההשראה לא רק ששרד את הקורונה, הוא הפך למרכיב קבוע בתיירות החורף של אילת (ראו מסגרת למטה). השנה כבר יש לפחות 101 חוויות חינמיות, לא רק כסלוגן אלא במציאות. אם כך, זה בדיוק הזמן להגיע לאילת, כשמזג האוויר נעים, המקומות אינם צפופים ואפשר לבלות בנעימים בלי לפתוח את הארנק.

כך תבלו, תטיילו, תטעמו, תתעמלו או תשוטו – והכל בחינם

מיזם 101 חוויות שהוזכר כאן נוצר על מנת להפגיש מטיילים עם יוצרי תוכן מקומיים דרך פעילויות מיוחדות ואותנטיות. הוא מתקיים בחודשים נובמבר עד מרץ, שבעה ימים בשבוע, כשבכל יום יש שפע של פעילויות המתאימות לגילאים שונים ולתחומי עניין מגוונים. בין השאר, תוכלו להשתתף בסדנאות אמנות ויצירה, לצאת לטיולים מודרכים בטבע, להשתתף בסיורים קולינריים, לעשות יוגה בשקיעה, להצטרף לריצה מודרכת ועוד ועוד. כל הפעילויות מוצעות בחינם, אולם נדרשת הרשמה מראש. כדי להימנע מאכזבה, מומלץ להירשם כמה שיותר מוקדם לפני ההגעה לאילת, אבל אם יצאתם לחופשה ספונטנית של הרגע האחרון או שאתם לא אוהבים לתכנן מראש, שווה להיכנס לאתר ולבדוק אילו חוויות מוצעות כשאתם בעיר והאם יש מקומות פנויים.
לרשימת החוויות ולהרשמה לחצו כאן >>

בים, במדבר ומה שביניהם

אילת התברכה בשני דברים נפלאים במיוחד – מדבר וים, ומשניהם ניתן ליהנות במסגרת החוויות החינמיות. את המדבר תוכלו להכיר באמצעות טיולים רגליים, כמו למשל טיול אל נחל גשרון עליון או טיול בוקר מדברי אל הר צפחות, וטיולים במכוניות פרטיות, דוגמת טיול שקיעה בנתיב החקלאות של הערבה. אנחנו בחרנו באפשרות אחרת – טיול רייזרים עם גל במדבר, שבמהלכו נסענו ברכבי שטח בשבילי מדבר, דרך מטע תמרים ועם עצירה בפארק הצפרות המקסים (שגם בו נערכים סיורים למשפחות במסגרת 101 חוויות). כל הטיולים האלה מוצעים בחינם במהלך החורף.

טיול רייזרים עם גל במדבר | צילום: יניב תורג'מן

טיול רייזרים עם גל במדבר | צילום: יניב תורג'מן

גם הים מככב בלא מעט חוויות, מחתירה בסאפ, דרך יוגה מול הים ועד שייט בים האדום. הצטרפתי לשייט ביאכטה שיצא מהמרינה, עבר מתחת לגשר שהתרומם במיוחד לכבודנו, ויצא אל הים הפתוח. בחרטום היאכטה היו פזורות כריות לרביצה נינוחה על הסיפון, כשהרוח פורעת את השיער ואוויר הים ממלא את הראות. במסגרת השייט הגענו עד ריף הדולפינים, שם עצרנו להציץ על הדולפינות, שמצדן הציצו עלינו בחזרה. זאת בהחלט פעילות נפלאה בכל מקרה, וכשהיא מוצעת בחינם השמחה כפולה ומכופלת. .

פארק הצפרות, מקום מקסים לכל המשפחה

פארק הצפרות, מקום מקסים לכל המשפחה | צילום: רותם בר כהן

אבל זאת ממש רק ההתחלה. במהלך יומיים באילת בתחילת דצמבר השתתפנו בסדנת תיפוף עם גל ורבורג, שבה התחברתי אל הקצב הפנימי שלא ידעתי שיש לי… סדנה להכנת גלידה בבית של רמי שוקרי כללה הכנה של גלידת אננס לצד טעימות של גלידות שונות מעשה ידיו, ושמענו גם על הדרך שבה עשה מעבודה בבזק עד להכנת גלידות איטלקיות. במאהל הבדואי של יוסוף אבו ג'אמה התכבדנו בתה צמחים מתוק או בקפה שחור לא ממותק ושמענו את סיפור חייו. כחלק מהאירוח באוהל הבדואי המשתתפים נהנים גם מהופעה של רקדנית בטן. אפשר, אם רוצים, להוסיף ארוחה בדואית בתשלום.

אירוח במאהל בדואי מול הים

אירוח במאהל בדואי מול הים | צילום: רותם בר כהן

מה בתפריט? מסעדות חדשות באילת

בביקורים קודמים גיליתי כמה טוב אפשר לאכול באילת, במיוחד אם עוזבים את הטיילת והחופים התיירותיים ונכנסים ללב השכונות ולאזור התעשייה. גם הפעם האוכל לא איכזב, למעשה הוא הפתיע יותר מתמיד. בין המקומות החדשים והמצוינים שנפתחו בעיר בשנה האחרונה ראויה לציון פאסינו, מסעדה איטלקית נהדרת של בעל ואישה, קוני ופז הרץ, כשבני משפחה נוספים עוזרים במטבח. מהשעה 16:00 המסעדה נפתחת למשלוחים, החל מהשעה 18:00 היא פתוחה גם לישיבה. והאוכל? מהסלטים, דרך הפוקצ'ות עם המטבלים, הפיצות והפסטות – כל מה שאכלנו היה פשוט משובח! איפה? הצורף 1, טלפון: 08-691-3336, פייסבוק.

כמה מנות בפאסינו, מסעדה איטלקית חדשה ושווה מאוד

כמה מנות בפאסינו, מסעדה איטלקית חדשה ושווה מאוד | צילום: רותם בר כהן

יש  משהו יותר ישראלי מארוחת צהרים של שניצל בפיתה עם סלט, חמוצים וטחינה שמכתימה את האצבעות? זה בדיוק מה שתקבלו בסטריט פוד, מקום זעיר שנפתח לאחרונה בשכונת שחמון. בנוסף לשניצל, יש פה גם פלאפל, קבב, סלטים שונים ותוספות כמו צ'יפס, צ'יפס בטטה וטבעות בצל. אפשר לאכול במקום, באחד השולחנות שבחוץ, או להזמין משלוח לבית או למלון. האוכל טרי מאוד, מבושל עם ההזמנה וטעים-טעים. אם לשפוט מהשולחנות הסמוכים לשלנו, תושבי העיר כבר גילו את סטריט פוד, מומלץ גם לכם להצטרף אליהם. איפה? בני ישראל 6, שכונת שחמון (מול בית ספר היובל), טלפון: 077-8181611, פייסבוק

סטריט פוד. ארוחה מהירה וטעימה במקום חדש בשכונת שחמון

סטריט פוד. ארוחה מהירה וטעימה במקום חדש בשכונת שחמון | צילומים רותם בר כהן

עוד מסעדה מומלצת אמנם ותיקה מאוד, אבל היא בהחלט עברה חידוש רציני. אדי חץ פתח באילת את המסעדה שלו, המחבוא של אדי, לפני יותר מ-40 שנה. המקום המקורי נסגר בעקבות שריפה, נפתח במיקום חדש והוא מגיש מנות קלאסיות מהתפריט המקורי לצד מנות חדשות ועכשוויות. בתפריט תמצאו היצע גדול של סטייקים במגוון צורות הכנה וגם אוהבי דגים ומאכלי ים ימצאו שפע של אפשרויות מעניינות וטעימות. אחרי ארוחה ערב, אם לא בא לכם לחזור ישר למלון, תוכלו פשוט לעבור אל Ash.Bar, בר חדש הצמוד למסעדה, ושם לסגור את הלילה עם קוקטיילים ומנות בר קלאסיות. איפה? המסגר 2, טלפון: 08-637-1137, אתר

ללון באילת בסטייל, אבל בזול

אחת התלונות הנפוצות בקרב מטיילים היא המחירים הגבוהים של מלונות בארץ בכלל ובאילת בפרט. אז נכון שאם אתם לנים במלון חמישה כוכבים על חוף הים, עם בריכות, ספא, מועדון ילדים והופעות בערב, תצטרכו להיפרד מסכום לא מבוטל. אבל בשנה-שנתיים האחרונות צצו בעיר  אופציות לינה אחרות, באווירה שונה מזו שבמלונות הגדולים ובמחירים שפויים. אחת הסנוניות הראשונות של הטרנד המבורך הזה היתה אברהם הוסטל, אכסניה בעיצוב מקסים ואווירה צעירה ותוססת. באביב 2022 נפתח סמוך לאייס מול מלון חדש,  בסגנון שונה לגמרי, שמציע אופציה טובה למי שלא רוצה לשבור תכנית חיסכון. זהו מלון בראון אילת.

חדר במלון בראון אילת | צילום: אסף פינצ'וק

חדר במלון בראון אילת | צילום: אסף פינצ'וק

השם בראון מתקשר למלונות אורבניים וטרנדיים, מהסוג שתמצאו בתל אביב, ירושלים או אתונה (בשלושתן יש לבראון ייצוג מרשים), בהחלט לא מה שהיה מקובל באילת עד כה. כל זה השתנה עם כניסתו של בראון אילת לעיר הנופש הדרומית. המלון מציע 84 חדרים מעוצבים במחירים נוחים, בלי לוותר על השיק המקובל במלונות הרשת. כך שגם כאן תמצאו מצעים איכותיים, מכונת אספרסו, חלוק דק ונעים מבד פיקה (כי בינינו מי צריך באקלים הים תיכוני חלוק מגבת עבה ומסורבל?) ומוצרי טואלטיקה מצוינים של מולטון בראון.

פרנץ' טוסט בארוחת בוקר בבראון אילת. אי אפשר לעמוד בפיתוי... | צילום: רותם בר כהן

פרנץ' טוסט בארוחת בוקר בבראון אילת. אי אפשר לעמוד בפיתוי… | צילום: רותם בר כהן

בזמן שהתארחתי כאן הבריכה עדיין היתה בשיפוצים, כשתיפתח יהיו סביבה מיטות שיזוף ושמשיות ולצדה יפעל בר קוקטיילים. עוד מתוכנן להיפתח בלובי סניף של צ'נה, המסעדה של השף תומר אגאי, שמשלבת בין מטבח איטלקי וצפון אפריקאי. עד שזאת תיפתח, מוגשת ארוחת בוקר מגוונת ועשירה עם שלל סלטים ייחודיים, דגים כבושים, גבינות מתוצרת מקומית, מאפים מתוקים ומלוחים, פרנץ' טוסט חלומי או ביצים בהתאם להעדפות שלכם. מבדיקה שערכנו, בחודש ינואר חדר זוגי אינטימי (16 מ"ר) יעלה לכם בסביבות 300 שקל ללילה באמצע השבוע, ללא ארוחת בוקר, כ-450 שקל עם ארוחת בוקר.

• איפה? בראון אילת, קאמן 17 (ליד אייס מול), טלפון: 08-6303030, אתר

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. מוטי בר-נס הגיב:

    פראייר מי שמגיע לאילת
    מחירים חזיריים
    לכלוך
    חושבים שהמבקרים שפוטים שלהם
    הרבה יותר זול לנסוע לאירופה או דובאי
    וירדן

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.