תפריט עמוד

איך לבחור אתר סקי מושלם

בין אם זוהי חופשת הסקי הראשונה שלכם או שאתם גולשים ותיקים שרוצים להחליף אווירה, לפני שבוחרים אתר סקי כדאי לבדוק כמה דברים. ממספר המסלולים ועד לגובה עיירת הסקי, כל מה שצריך לדעת לפני החופשה הלבנה הבאה שלכם

לפני שיוצאים לחופשת סקי, בין אם זאת הפעם הראשונה שלכם או שאתם גולשים ותיקים שרוצים לבדוק אתרים חדשים, יש כמה דברים שכדאי לדעת. אירופה מציעה אתרי סקי רבים ומצוינים (ומי שרוצה להרחיק עוד יותר ימצא שפע של אתרים גם בארצות הברית, בקנדה ובמדינות נוספות). המבחר הזה יכול לבלבל. האם ללכת על אתרים מפורסמים או אולי דווקא על מקומות פחות ידועים? האם עדיף אתר גדול, עם מאות קילומטרים של מסלולים, או אתר קטן ואינטימי? האלפים או הפירנאים? הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שבוחרים אתר סקי:

כמות המסלולים והרכבם: אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא החשוב מכולם, הוא לבדוק כמה מסלולים יש באתר ומה החלוקה שלהם למתחילים, בינוניים ומתקדמים. גולשים מנוסים ישתעממו עד מהרה באתר שרוב המסלולים בו מתאימים למתחילים וגולשים שזו להם הפעם הראשונה יחושו תסכול אם יגלו שבאתר הנבחר יש רוב מוחלט של מסלולים שחורים.


אתר סקי באנדורה. לפני שבוחרים לאן לנסוע חשוב לבדוק את כמות המסלולים והרכבם | צילום: Visit Anddora

הדרכה: אם אתם גולשים מתחילים או שלא גלשתם מעולם, בדקו האם באתר יש הדרכה. ולא מספיק לוודא שיש בית ספר לסקי, חשוב גם לבדוק איזו שפה מתקיימת ההדרכה – לא כדאי לגלות באתר עצמו שהמדריכים דוברים רק גרמנית או איטלקית ואתם מבינים רק עברית ואנגלית.


גולש צעיר בשיעור סקי. אם מעולם לא גלשתם, חשןב לוודא שיש בית ספר לסקי באתר | צילום: שאטרסטוק

מי נוסע: עוד מרכיב משמעותי מאוד בבחירת האתר הוא הרכב המשתתפים בחופשה. קבוצה של חברים צעירים, שרוצה להתנסות בספורט אקסטרים במשך היום ולחגוג בברים ומועדונים שווים בלילה, תחפש אתרי סקי עם פעילות אפרה סקי ענפה (Apre Ski, צרפתית ל"אחרי הסקי", מתייחס לפעילויות ולבילויים שאחרי הגלישה) ואפשרויות לפעילויות אקסטרים במהלך היום. באתרים רבים אפשר לצאת לטיולים באופנועי שלג, לדהור במדרונות מושלגים במזחלות, לרחף מעל הנופים הלבנים במצנחי רחיפה ועוד. מאידך, למשפחה שרוצה לבלות יחד בחופשת סקי מתאים אתר עם בית ספר לסקי, מסלולים למתחילים, פעילויות מיוחדות לילדים במשך היום ובשעות אחר הצהריים. וכמובן זוגות רומנטיים ישמחו באתר המציע פעילויות מתאימות, דוגמת נסיעה במזחלת רתומה לסוסים במרחבים המושלגים, ארוחה אינטימית לאור נרות וכדומה.


נסיעה רומנטית בשלג. סוג הפעילויות שמוצעות באתר מכתיב את קהל היעד | swiss-image.ch/Stephan Schacher

עונה: כיוון שאף אחד מאיתנו לא יכול לשלוט במזג האוויר (אפילו לא החזאי…), לא תמיד הזמן שמתאים לכם לצאת לחופשת סקי יהיה בדיוק אחרי שירדו כמויות נאות של שלג. לכן, אם אתם רוצים לצאת לסקי בקצוות של העונה – מוקדם או מאוחר יחסית, כדאי לבחור באתר שנמצא במיקום גבוה. כדאי גם לבדוק אם באתר יש תותחי שלג שמבטיחים מסלולים מושלגים גם בעונות שחונות יותר.

סקי או סנובורד: למרות שעדיין יש רוב לגולשי סקי, יותר ויותר אנשים, בעיקר צעירים אבל לא רק, מעדיפים לבלות את החופשה על סנובורד. לכן, חשוב לוודא לפני הבחירה באתר שיש בו מסלולים טובים לסנובורד ופארקי שלג (Snow Parks) שבהם אפשר לעשות פעלולים.


הבחירה באתר מבוססת גם על ההעדפה האישית שלכם – סקי או סנובורד | צילום: swiss-image.ch/Christian Perret

קרבה למסלולים: אחד הדברים שכדאי לקחת בחשבון הוא הקרבה של המלון שלכם למסלולים. יש אתרים שהם סקי אין – סקי אאוט (Ski in – Ski out), כלומר שהגלישה מתחילה ממש מפתח המלון או הדירה ששכרתם. מצד אחד, זה הרבה יותר נוח, שכן אין צורך להיסחב עם הנעליים הכבדות והציוד המסורבל למרחקים, במיוד כשלפעמים צריך לטפס איתם בעליות. מצד שני, עיירות הסקי באתרים כאלה נמצאות בגבהים ודרכי הגישה אליהן קשות, ולרוב אלו עיירות קטנות ומבודדות, כך שאפשרות הבילוי בהן מצומצמת.

עיירות הסקי: יש אתרי סקי שמציעים מרחבי גלישה נרחבים ביותר עם שפע של מסלולים מצוינים (כאלה הם, למשל, האתרים הגדולים בצרפת), אבל עיירות הסקי בהן חסרות נשמה ומרובות מבני בטון. לעומתם, יש עיירות סקי שנראות כאילו יצאו מתוך גלוית נוף מתקתקה (כאלה הם, בין השאר, ורביה, גשטאד וצרמט בשווייץ). מי שמחפש רומנטיקה מושלגת עם בתי עץ חמודים ורחובות קטנים עמוסים בבוטיקים ובבתי קפה נעימים, יעדיף את העיירות הציוריות. מי שכל מעייניו בגלישה יהיה מאושר יותר באתרים שאולי חסר בהם לב, אבל אפשר לגלוש כל היום, כל יום, בלי לחזור על אותו המסלול אפילו פעם אחת.


יש האוהבים עיירות ציוריות כמו גשטאד בשווייץ (בצילום), אחרים מעדיפים אתרים מודרנים עם מרחב גלישה עצום
| צילום: swiss-image.ch/ Christof Sonderegger

מחיר: בחופשת סקי המחיר מהוה גורם חשוב, שכן באופן כללי ניתן לומר שחופשת סקי יקרה יותר מחופשה באורך דומה בעונות אחרות. אפשר להוזיל עלויות אם מוותרים על האתרים המוכרים בצרפת, שווייץ, אוסטריה או איטליה לטובת אתרים במזרח אירופה, למשל בבולגריה, רומניה או צ'כיה. אתרי הסקי המזרח אירופים קטנים יותר ומציעים לרוב יותר מסלולים למתחילים מאשר לגולשים בינוניים ומתקדמים, אבל המחירים בהם נמוכים באופן משמעותי. גם זמן הטיסה הקצר הופך אותם לאטרקטיביים לחופשה קצרצרה, אפילו סוף שבוע, שמאפשרת טעימה מהחוויה המושלגת מבלי להיכנס למינוס בבנק.


אתר סקי בצ'כיה. המחירים באתרים המזרח אירופים נמוכים באופן משמעותי | צילום:
Czech Tourism

אופציית ביניים בין מזרח אירופה למערבה היא אתרי הסקי באנדורה, שברכס הפירנאים. האתרים של אנדורה, בעיקר גרנד ואלריה, נחשבים למודרניים וטובים (אם כי עדיין חסרים בהם כמה מהשכלולים המפנקים שתמצאו באתרים מערב אירופיים) והם זולים מאחיהם בצרפת או בשווייץ.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.