תפריט עמוד

איים סודיים שכדאי להכיר

יש משהו חלומי וקסום בפיסת אדמה מוקפת ים, אלא שלרוב החלום הזה מושך גדודי תיירים. כשההמונים מגיעים, היופי נשאר אבל הקסם נעלם. הנה כמה איים קסומים, שנותרו בהם די שקט ושלווה כדי להגשים את כל החלומות

יש משהו מלא קסם בפיסת אדמה מוקפת ים שגורם לנו לשקוע בפנטזיות ומושך אליו גדודי תיירים. אבל, פעמים רבות, כשהמוני התיירים מגיעים, היופי נשאר אבל הקסם נעלם. לפעמים אי החלומות שוכן דווקא בסמוך ליעדי תיירות פופולריים ופשוט לא נהנה מיחסי ציבור מספיק טובים. הנה כמה איים קסומים, בחירה של המגזין טרוול אנד ליז'ר, שבהם עדיין אפשר ליהנות באמת משקט ושלווה:

בליז: South Water Caye
רבים מהמבקרים בבליז מבלים חלק ניכר מחופשתם בקי אמברגיס, בו יש סצנת חוף מפותחת, מועדוני צלילה ושפע של כפרי נופש מלונות. חוף חולי נהדר, צמחייה טרופית ובעיקר אתרי צלילה מצוינים אפשר למצוא גם ב-South Water Caye, רק חצי שעה הפלגה מדנגריגה, שם תזכו לחופשה הרבה יותר שלווה ורגועה. המקום הוא גן עדן לחובבי צלילה. זה המקום לגלות את נפלאותיה של שונית המחסום השנייה בגודלה בעולם. כאן אפשר לשנרקל ולצלול ממש בסמוך לחוף לצד מינים רבים של דגים צבעוניים ושאר יצורים נפלאים שחיים מתחת למים. אם יתמזל מזלכם תוכלו אפילו לשחות ליד דולפינים. ומי שלא צולל יכול ליהנות מכל מה שמחפשים בחוף טרופי – חול לבן ורך, עצי קוקוס מתנודדים ומים בצבע טורקיז.

איפה לישון? מלון Blue Marlin Lodge הוא מלון פשוט ונעים על החוף שמציע לינה בבקתות על החוף, חנות צלילה, מסעדה ובר. במלון מארגנים טיולי צלילה ודיג וסיורים לאתרים באזור. Pelican Pouch ממוקם בקצה הדרומי של האי, על רצועת חוף מהאגדות. במקום יש שמונה קוטג'ים צבעוניים עם ערסלים במרפסת.

סאוס ווטר קאי. חופים חוליים, צמחייה טרופית ואתרי צלילה מצוינים

מיין: Little Cranberry Island
לאי הקטן והמקסים שבמדינת מיין כדאי להגיע ולו בגלל שמו הציורי: אי החמוצית הקטן. האי הוא חלק מקבוצה בת חמישה איים שנקראת איי החמוציות, בשל שפע החמוציות שגדלות בהם. איי החמוציות ממוקמים במרחק של שלושים דקות הפלגה במעבורת ממון דזרט איילנד ומשקיפים על ההרים של הפארק הלאומי אקדיה.
באי מתגוררים לאורך כל השנה בסך הכל כשמונים תושבים, מרביתם דייגי לובסטרים, בוני סירות ואמנים. יש בו סניף דואר, מסעדה אחת, כמה גלריות ומוזיאון קטן – וזהו, פחות או יותר. מרביתו של האי לא מיושב, מה שהופך אותו לגן עדן עבור רוכבי אופניים. רכיבה על הדרך הראשית תוביל אתכם מהנמל לחוף סלעי שאידיאלי לשיט בקייאק. חובבי פירות הים יכולים להתענג כאן על ארוחה במסעדת Islesford Dock Restaurant.

איפה לישון? אין באי בית מלון אבל יש קוטג'ים רבים להשרה בתקופת הקיץ. פרטים באתר: www.islesford.com

האי היווני אלוניסוס. הרבה ירק, חופי חלוקים, כפרי דייגים ועיירות עתיקות

יוון: Alónnisos
איי יוון היפים מושכים אליהם המוני תיירים מכל העולם מדי שנה, שמבקשים ליהנות מחופשה ליד הים עם כל הקסם שבצירוף המילים "אי יווני". רובם מתרכזים במוקדי התיירות של כרתים, רודוס, סנטוריני ומיקונוס, לצד כמה איים פופולאריים נוספים, בעוד שיש איים רבים אחרים, פחות מפורסמים אך לא פחות יפים, בהם אפשר למצוא את כל השלווה שבעולם, הרחק מההמונים. האי אלוניסוס שבאיים הספורדיים הוא בדיוק כזה. זהו אי ירוק, עשיר בצמחייה ובמטעי זיתים, עם חופי חלוקים, עיירות עתיקות וכנסיות עתיקות לא פחות, כפרי דייגים ציוריים, טברנות משובחות והרבה שבילי הליכה. הים שמקיף אותו נקי וצלול והאזור הוכרז כפארק לאומי ימי. יותר מזה אי אפשר לבקש.

איפה לישון? Atrium Hotel שוכן על גבעה במרחק חמש דקות נסיעה מהנמל. המלון הקטן, ששופץ לאחרונה, מציע נוף נפלא לים מן החדרים או מבריכת השחייה.

אחד מאיי לאקשאדוויפ. חול רך ומי טורקיז | צילום: binux, flickr

הודו: Lakshadweep Islands
מדינת קרלה שבדרום-מערב הודו כבר ידועה בחופים היפים וביערות הקוקוס שמושכים אליהם מטיילים שרוצים להירגע מההמולה של הודו. מעטים מהתיירים שמבקרים באזור מגיעים לאיי לאקשאדוויפ, קבוצה של 36 איים השוכנים ממערב לקרלה. התיירות המקום מוגבלת על ידי הממשלה, מה שהופך את הביקור באזור ליקר מאוד אך בהחלט מתגמל. את הזמן באיים כדאי להעביר בבטלה על החופים היפים עם החול הלבן הרך, בשחייה בלגונות הטורקיז או בצלילה ושנירקול בין שוניות האלמוגים המרהיבות. מי שלא צולל יכול לשוט בסירה עם רצפת זכוכית ולהתרשם מהעולם העשיר שמתחת לפני המים.

איפה לישון? מלון Agatti Island Beach Resort ממוקם באי Agatti, ממש על החוף, ומציע לינה בבקתות חוף או בבונגלוס נוחים ומאובזרים שמשקיפים ליד מצד אחד ולמטעי הקוקוס מצד שני.

צילום לוויני של אלאותרה. שרשרת ארוכה ודקיקה על  רקע כחול | צילום: NASA

איי הבהאמה: Eleuthera
במשך שנים האי אלאותרה עומד בצילו של שכנו הקטן ממנו, Harbour Island, שמהווה יעד מועדף על סלבריטאים. אלאותרה, על אף שהוא קצת יותר גדול וקצת פחות נוצץ, יכול לעמוד בתחרות בכבוד. האי המרהיב נראה כשרשרת ארוכה שנזרקה אל השטיח הכחול של האוקיינוס. אורכו 177 קילומטר, אך רוחבו כעשרה קילומטרים בממוצע בלבד. חופיו צבועים ורוד ולבן, וכביש נוח עובר לכל אורכו בין מטעי אננס ללשונות יבשה וצוקים. ניתן לטוס לאלאותרה, או לשוט אליה במעבורת מנסאו. קרבתה היחסית של נסאו הופכת את האי ליעד פופולרי לטיול של יומיים ויותר מעיר הבירה.

איפה לישון? מלון Pineapple Fields הוא מלון בן 32 חדרים הממוקם על חוף יפה עטור דקלים וצמחייה טרופית. במלון 32 חדרים עם ריהוט טיק ומרפסות ענקיות שמשקיפות על החוף. מסעדת המלון, Tippy's נחשבת לאחת מהטובות ביותר באיי הבהאמה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.