תפריט עמוד

איטליז – אגדה מוזיקלית

אחרי שלושה אלבומים מצליחים, פסטיבלים וקליפים באנימציית תלת מימד שזכו בפרסים רבים, אטליז חוגגת עשור עם אלבום רביעי מהפנט

הציפייה לאלבום חדש תמיד מעוררת סקרנות גבוהה אך טומנת בחובה גם חשש קל מאכזבה ואי עמידה ביעדים. אני שמח לבשר שאצל אטליז יש הרבה הפתעות ורובם המכריע לטובה.

היציאה בערב שישי להופעת ההשקה של אטליז ב"תמונע" לוותה בהתרגשות לקראת עוד מפגש מוזיקלי עם חבורת גיא בן שטרית ועמרי הנגבי. עמוד השדרה הזה של ההרכב על שני חבריו המיתולוגיים, מצליח להחזיק עומסים של 13 שנות יצירה ולא מעט חברים וחברות שבאו והלכו, אבל החיבור, האמון והסאונד העשיר של ההרכב ,על שנותיו הרבות וגלגוליו השונים, מספק עוד אלבום אולפן מרתק ומעניין (רביעי במספר) – All of it.

כמה התאמות טכניות קטנות והחבורה יצאה לדרך. ערוץ הגיטרות, שמאז ומתמיד היה חזית ההרכב, נשאר דומיננטי ולא מתפשר, אם כי מפלס הרעש ירד מעט לטובת מתן פוקוס גדול יותר לקולה העשיר ולטקסים היפים של הסולנית החדשה סיוון אבלסון. למרות הביצועים הטובים לקטעים הישנים והחדשים (שהיא עצמה גם כתבה) היה קשה למצוא בקולה ערך מוסף אישי לחומר החדש של הלהקה, וממש לא בגללה. הכריזמה שלה אדירה והיכולת שלה להדביק על הבמה את החבורה המרוכזת למקשה אחת היא דבר יוצא דופן, אבל דווקא בזכות היתרונות האלה נוצרה הציפייה שצבע הקול האישי שלה יביא לידי ביטוי את הדרך החדשה של ההרכב, אך בפועל הגוון נשאר דומה והקסם יחכה אולי לפעם הבאה.


סיוון אבלסון – קול עשיר וטקססטים יפים

מאז אלבומם הראשון, Violently Delicate, היתה בעיניי אטליז סוג של חייזר מוזיקלי שעשה לכוכב שלנו טובה ובא לבקר. החדשנות וההעזה שלהם היא דבר מופתי, כאשר פורשים על יריעה את מרבית הניסיונות לחולל שינויים קונספטואליים בסצנה המקומית. הסאונד המקצועי והעוצמה הבימתית הם לא פחות מגאוניות. מדהים להבין את היצירתיות שעוברים מוזיקאים, שגם אחרי תהפוכות, חילוקי דעות וגרעין אוהדים מושבע יכולים לעשות טוויסט לעלילה ולספר את הסיפור במוטיבים משתנים. על הבמה ב"תמונע" זה בדיוק מה שקרה.


גיא בן שיטרית – מנהיג הלהקה

הופעת השקה היא סוג של ניסוי כלים, מצד אחד אתה מגיע מוכן אחרי הרבה שעות עבודה וחזרות, אך מצד שני אתה צריך לדעת להגיב מהר ובלייב, כאשר תקלות צצות ומאיימות על הרמה הגבוהה שהצבת. אטליז עמדו גם ביעד הזה וצלחו את מכשולי הסאונד של המקום באופן מהיר וללא עקבות.

יותר מסביר שההופעות הקרבות ובאות בסיבוב הנוכחי יהיו אף מוצלחות יותר, כך אני מניח, ולא בגלל שמשהו על הבמה באמת הולך להשתנות, אלא בעיקר בזכות העובדה שגם אנחנו כקהל לא מפסיקים להשתנות. יום שישי האחרון היה דוגמא מצוינת לכך.

הופעות קרובות:
12.7 צוללת צהובה י-ם (מופע חימום פותח -SHELLY & ROTEM)
19.7 סירופ חיפה

לפרטים נוספים >>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.