תפריט עמוד

איטליה היא מיעדי הטיול האהובים ביותר על משפחות בשנים האחרונות, ולא קשה להבין מדוע – נופים מרהיבים, מסלולי טיול יפים, עיירות מקסימות, מגוון עצום של אטרקציות לכל המשפחה, אווירה איטלקית ואוכל מצוין שגם הילדים אוהבים. באמת שלא צריך יותר מזה.

שני יעדים מוצלחים במיוחד באיטליה למשפחות הם אזור האגמים שבצפון איטליה, ובעיקר אגם גרדה על הנופים המרהיבים שלו ושפע האטרקציות המשפחתיות שסביבו, וטוסקנה, בה אפשר ליהנות מחופשה משפחתית נינוחה בווילה, בית חווה או אחוזה מפוארת, מלווה בנופים יפים ואוכל טוב.


ילדים על חוף לשפת אגם גרדה

אגם גרדה – פעילויות בטבע ופארקי שעשועים
מבין האגמים הגדולים של צפון איטליה, אגם גרדה, שנמצא באמצע הדרך בין מילאנו לוונציה, הוא הפופולרי ביותר בקרב משפחות, וזאת משום שסביבו יש ריכוז גבוה במיוחד של אטרקציות משפחתיות, ובהן פארקי שעשועים, פארקי מים, פארקי חבלים, גני חיות ועוד.

הנה כמה אתרים ופעילויות שאסור להחמיץ בסביבות אגם גרדה:

פארקי שעשועים, מים, אתגר וספארי

פארק גרדלנד – פארק גרדלנד (Gardaland) הוא האטרקציה מספר 1 למשפחות באגם גרדה. זהו פארק שעשועים גדול, מושקע ומעוצב, הגדול ביותר באיטליה, שנחשב לאחד מפארקי השעשועים הטובים באירופה. יש בו מתקנים מקפיצי אדרנלין כמו רכבות ההרים מג'יק מאונטיין ובלו טורנדו, שדוהרות במהירות מסחררת עם לופים מרגשים, מתקנים למשפחות חובבות הרפתקאות כמו Jungle Rapids, שייט אבובים רטוב ומסעיר, וגם הרבה מתקנים שמתאימים לילדים קטנים, כמו קרוסלות מסוגים שונים. בנוסף, מתקיימים בפארק מופעים מושקעים לכל המשפחה, ובהם מופע עם הדמויות מהסרט מדגסקר, זיקוקי דינור מרהיבים ועוד. הפארק לא מפסיק להתחדש, והשנה, למשל, נפתח בו מתחם של שעשועי מים ומתחם נוסף לקטנטנים.


מתקן רטוב בפארק השעשועים גרדלנד

אקווריום סי לייף – במתחם גרדלנד (אך בכניסה נפרדת) נמצא אקווריום סי לייף (Sea Life), שעל אף שאינו מאוד גדול יש בו מבחר גדול של יצורים ימיים – מכוכבי ים, דרך דגים וסוסוני ים ועד לכרישים. בשנה האחרונה נפתחה גם תצוגה חדשה של צבי ים. בין האטרקציות המלהיבות של האקווריום אפשר למנות את תעלת הכרישים, שהצועדים בה מוקפים מכל עבריהם בכרישים, את בריכות הליטוף בהן ניתן לגעת בביצת כריש ולראות כוכב ים מקרוב מאוד, את תצוגות הדגים ואת הצפייה בהאכלת הכרישים.

פארק ההרפתקאות Parco le Busatte  –  זהו פארק הרפתקאות וחבלים ששוכן בליבו של יער אורנים בסמוך לעיירת הנופש טורבולה. בפארק יש גשרי חבלים, אומגות, נדנדות טרזן ומסלולי חבלים בין צמרות העצים. בסך הכל יש בפארק חמישה מסלולים שונים בדרגות קושי שונות, ממסלולים לילדים ולמתחילים ועד למסלולים בגובה 15 מטר מעל פני הקרקע שילהיבו בעיקר מתבגרים צמאי אדרנלין. בנוסף פועל במקום פארק אופניים ובו אפשרות להשכרת אופני BMX ומסלולים מאתגרים עם הרבה קפיצות ופיתולים.


פארק ההרפתקאות הסמוך לטורבולה. מסלולי טיפוס, גשרים ואומגות בין העצים

פארק Canevaworld Resort – מתחם שעשועים שכולל פארק מים, פארק סרטים ומופעי אבירים. המתחם כולל את פארק המים AQUAPARADIS, שמעוצב בסגנון טרופי עם חוף חולי מלאכותי המעוטר בדקלים, ובו בריכות, מגלשות מים, שייט אבובים, מפלים ושעשועי מים נוספים. מתחם נוסף הוא פארק הסרטים Movieland, בו אפשר לטייל בין סטים של סרטים, לצפות באפקטים מיוחדים, לבלות במתקנים שמוקדשים לעולם הסרטים ולצפות במופעים מושקעים. ולבסוף, יש במתחם Canevaworld כמה אטרקציות שמתאימות לשעות הערב, ובהן מופע אבירים עם ארוחת ערב ומסעדה אמריקאית בסגנון אכול כפי יכולתך עם די.ג'יי שמשמיע שירים מפורסמים.

פארק הספארי Parco Natura Viva – פארק ספארי ובו 1,500 חיות מ-200 מינים שונים. חלק מהפארק הוא אזור ספארי פתוח בו ניתן לנסוע ברכבים פרטיים, וחלקו גן חיות עם ייצוג לחמש היבשות השונות, שכולל בנוסף גם חממה טרופית ופארק דינוזאורים עם מודלים בגודל מלא של דינוזאורים.


אזור אגם גרדה גדוש באטרקציות לכל המשפחה

חופשה פעילה: באוויר, ביבשה ובים
אזור אגם גרדה הוא הרבה יותר מפארקי שעשועים. זהו אזור אידיאלי למשפחות שאוהבות את החופשה שלהן אקטיבית, עם המון אפשרויות לפעילויות באוויר, בים וביבשה. במי האגם אפשר לשחות ולעסוק בספורט מים לסוגיו השונים, בעיירות ובהרי האזור אפשר לרכב על סוסים ועל אופניים, ואם לא די לכם בכך, שמי האזור מזמינים לריחוף במצנחי רחיפה. מאחר ומגוון האפשרויות כמעט אינסופי, בחרנו כמה עיירות שבהן מגוון הפעילויות גדול במיוחד:

טורבולה – העיירה טורבולה (Torbole), ששוכנת לגדתו הצפונית של האגם, היא פנינה אמיתית וגן עדן לאוהבי ספורט. בעבר היה במקום כפר דייגים קטן, היום זוהי עיירת נופש פופולרית שחביבה במיוחד על גולשי רוח. במקום יש מרכזים רבים בהם ניתן לשכור גלשנים ולקחת שיעורי גלישה. בנוסף לגלישה, אפשר לעסוק במקום ברכיבה על אופניים, עם כמה חברות שמשכירות אופניים והרבה מסלולים נפלאים באזור.


העיירה מלצ'סינה, אחת מהפנינים היפות של אגם גרדה

מלצ'סינה – מלצ'סינה (Malcesine) היא עיירת נופש נוספת לגדתו הצפונית של האגם, למרגלות ההר מונטה בלדו. זוהי עיירה יפה ומלאת אווירה עם רחובות מרוצפים אבן ובתים עתיקים. ניתן לעלות ברכבל להר ולצאת בו למסלולי הליכה, לשכור אופני הרים ולצאת לטיולים באזור, לעסוק בקייטסרפינג, וגם במצנחי רחיפה.

ריבה דל גרדה – ריבה דל גרדה (Riva del Garda) נחשבת בעיני רבים לפנינה של אגם גרדה, הודות לחופים חוליים רחבים, מזג אוויר ים תיכוני ונוף מרהיב. זהו מרכז העניינים של האזור הצפוני של אגם גרדה, וכאן אפשר לעסוק בשייט, גלישת רוח, רכיבה על אופניים, טיפוס והליכה.


עיירת נופש לשפת אגם גרדה. ספורט ימי ושייט הם מהפעילויות המועדפות באזור

טוסקנה – חופשה משפחתית אחרת
סוג שונה של חופשה למשפחות שרוצות לחוות את איטליה על כל הטוב שבה – נופים ירוקים, כפרים עתיקים, ערים ימי ביניימיות יפהפיות וכמובן אוכל נהדר מוצע למשפחות בטוסקנה. אם בעבר טוסקנה נתפסה כיעד רומנטי שמתאים בעיקר לזוגות, הרי שבשנים האחרונות טוסקנה מתגלה כיעד מושלם למשפחות. זהו לא המקום למשפחות שאוהבות לרוץ מבוקר ועד ערב מאטרקציה לאטרקציה. טוסקנה מתאימה למשפחות שמעוניינות ליהנות מחופשה נינוחה, שלצד ביקור בעיירות ציוריות וטיולים בטבע כוללת גם מנוחה בוילה, ליד הבריכה.

אם במקומות אחרים מקום הלינה משחק תפקיד משני, הרי שבטוסקנה מקום הלינה מהווה חלק מהותי מחוויית החופשה. בטוסקנה יש מבחר גדול של וילות, חוות ואחוזות מפוארות, שמהוות בסיס מצוין לטיולי כוכב באזור. הווילות לרוב מוקפות בנופים המרהיבים האופייניים כל כך לטוסקנה – כרמים, מטעי זיתים וגבעות ירוקות, ופעמים רבות יש בשטחן חורשות ואגמים, כך שלא צריך להתרחק כדי לטייל בטבע. אפשר בהחלט להקדיש חלק ניכר מן החופשה לבילוי בווילה ובסביבתה הקרובה, עם טיולים רגליים וטיולי אופניים בנופים היפים שמסביב, רכיבה על סוסים, דיג באגם, פעילות ספורטיבית, השתתפות בסדנאות בישול או פשוט בטלה מבורכת ליד הבריכה. ככה צריכה להיראות חופשה.


וילה עם בריכה בטוסקנה. מתכון מנצח לחופשה חלומית

החופשה בווילות בטוסקנה היא פתרון מושלם גם עבור משפחות גדולות או קבוצה של כמה משפחות שרוצות לצאת ביחד לחופשה. ניתן לשכור בית אחוזה בשלמותו וליהנות מהמון פינוקים כמו בריכה פרטית, פינת ברביקיו, יקב פרטי וכמובן נופים נפלאים. משפחות קטנות יכולות לשכור דירה משפחתית בתוך אחוזה או בית חווה וליהנות מפינוקים דומים. הווילות מצוידות תמיד במטבח מאובזר עם מקרר, מדיח כלים, תנור, מיקרוגל וכלי אוכל, מה שמתגלה כאפשרות נוחה במיוחד כשנופשים עם ילדים, ומאפשר להצטייד במצרכים בשוק האיכרים או במעדנייה המקומית בכפר הסמוך ולבשל בווילה כאילו הייתם בני המקום.


מרבית הווילות בטוסקנה מוקפות בנופים האופייניים לאזור

כמה דברים נהדרים שלא כדאי להחמיץ בחופשה משפחתית בטוסקנה:

ביקור בסיינה, האכלת יונים בפיאצה דל קמפו וטיפוס לראש מגדל הפעמונים טורה דל מנג'ה שמציע תצפית יפה על האזור.

• טיפוס לראש המגדל הנטוי בפיזה (מתאים לגילאי 8 ומעלה).

ביקור בפירנצה, כולל ביקור בארמון פאלאצו וקיו שבו מתקיימות פעילויות מיוחדות לילדים, טיפוס לכיפה של הדואומו של פירנצה, בילוי בגני בובולי ושייט על נהר הארנו.


מבט מלמעלה על פיאצה דל קמפו בסיינה ועל הנופים הירוקים שמסביב

בילוי בפארק האתגרי Saltalbero הסמוך לסיינה, שבו גשרי חבלים, סולמות ואומגות בין צמרות העצים.

ביקור בפארק פינוקיו (Parco di Pinocchio) בעיירה קולודי. בפארק יש פסלי ברונזה של הדמויות מפינוקיו, לצד מתקני שעשועים קלאסיים לילדים, והוא מתאים בעיקר לילדים קטנים. 

רכיבה משפחתית על סוסים בנופים הפסטורליים של טוסקנה. הפעילות מוצעות בחוות הרבות הפזורות באזור. 

ביקור באחד השווקים המקומיים (כמעט בכל עיירה מתקיים יום שוק לפחות פעם בשבוע) ולאחריו פיקניק בחיק הטבע עם המצרכים שנרכשו בשוק.

השתתפות בסדנת בישול משפחתית.

רפטינג בדרגות שונות באחד מנהרות האזור, ובהם נהר הארנו, נהר לימה ונהר סרציו. 

לקריאה נוספת:

טוסקנה עם ילדים 
טוסקנה עם ילדים
חופשה נינוחה בבית חווה, טיפוס על מגדלי פעמונים, רכיבה על סוסים בנופים פסטורליים, סדנת בישול משפחתית והמון גלידה – טוסקנה הרומנטית יכולה להיות נהדרת גם לבילוי משפחתי. הצעות לחופשה משפחתית בטוסקנה


הצילומים בכתבה: מיה איטליה, אייסטוק, פליקר – Eelke BlokGianfranco GoriaMike Slone

 

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...