תפריט עמוד

אטרקציות בלימסול: ים, שמש וכיף

העיר השנייה בגודלה בקפריסין שוכנת על חופו הדרומי של האי והיא מציעה חופים יפים, אתרים ארכאולוגיים מרתקים והרבה מאוד אטרקציות למשפחות, מפארק מים ועד קרטינג ומוזיאון מוטורי. הנה כמה אטרקציות מובילות בלימסול

אל העיר לימסול (Limassol) ברצועת החוף הדרומית של קפריסין תוכלו להגיע בתוך שעה אחת של טיסה, אבל אתם לא ממהרים, למה שלא תבואו דרך הים? הפלגת נופש לקפריסין חוסכת לכם את התורים הארוכים בשדה התעופה, את הלחץ ואת הצפיפות. בדרך לאי הגדול במזרח הים התיכון תיהנו מכל הפינוקים של אניית הנופש – ארוחות טובות, בריכה, פינוקי ספא וכן, גם דיוטי פרי שבו תוכלו לקנות את כל הדברים האהובים ללא מע"מ. אל קפריסין תגיעו רעננים ובמצב רוח לטייל ולבקר באטרקציות השונות.

לימסול היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין, אחרי ניקוסיה, והנמל שלה הוא הגדול בקפריסין ואחד העמוסים בים התיכון. עם חופים יפים, אתרים ארכאולוגיים והמון אטרקציות משפחתיות, אין פלא שלימסול היא מוקד תיירותי. אז מה אפשר לעשות ולראות בלימסול? הנה כמה המלצות:

חופים

החופים היפים הם האטרקציה המרכזית של לימסול. בין החופים הפופולריים ניתן למנות את חוף המושל (Governors Beach), הנמצא במרחק כעשרים דקות מהעיר, חוף ליידי'ס מייל (Lady's Mile Beach), בקרבת הנמל החדש, חוף קוריון (Kourion Beach), הכולל אתר עתיקות, והחוף בכפר פיסורי (Pissouri) הסמוך.

קייט סרפינג בחוף ליידי'ס מייל

קייט סרפינג בחוף ליידי'ס מייל | צילומים: שאטרסטוק

בשונה מהחופים החוליים הרכים של איה נאפה, החופים של לימסול רובם עם חול גס (זיפזיף). תמצאו בהן פעילויות של ספורט מים (סירות פדלים, אופנועי ים, גלשנים, סרף קייטינג ועוד), מיטות שיזוף, מתקני הצללה ומלתחות וכן מסעדות וברים על החוף עצמו או בסמוך לו.

לאורך קו החוף הארוך של לימסול נמתחת טיילת חוף מקסימה ומוצלת. באזורי החופים יש שפע של מסעדות וטברנות, עם רדת החשכה הווליום של המוזיקה עולה והאווירה מתחממת. חובבי דגים ימצאו מסעדות אותנטיות באזור הנמל.

הטיילת המקסימה של לימסול, מוקפת בירק ומשקיפה לים

הטיילת המקסימה של לימסול, מוקפת בירק ומשקיפה לים

הצצה אל העבר

טירת לימסול (Limassol Castle) – מבצר אבן מהמאה ה-12 הפך למוזיאון עם מוצגים מימי הביניים. מהחומות של הטירה יש תצפית יפה על הנמל הישן, הים והאזור כולו.

14 ק"מ ממערב ללימסול, בכפר קולוסי (Kolossi) נמצאת טירת קולוסי שנבנתה על ידי אבירים מהמסדר ההוספיטלרי על מנת להגן על מפעלי הסוכר שפעלו כאן בתקופת ימי הביניים. מהטירה הצלבנית המרשימה נותר מגדל מבוצר בן שלוש קומות.

טירת קולוסי שנבנתה על ידי הצלבנים

טירת קולוסי שנבנתה על ידי הצלבנים

קוריון (Kourion) – אתר ארכיאולוגי ממערב ללימסול ובו תיאטרון רומי עתיק (המשמש למופעים וקונצרטים בקיץ), פסיפסים מרשימים וחוף יפה שבו יש גם כמה מסעדות נחמדות.

המוזיאון הארכאולוגי של לימסול מציג פריטים ייחודיים לאזור. התצוגה כוללת כלי חרס עתיקים, תכשיטים מיוחדים, עבודות זכוכית ופסלי טרקוטה.

האתר הארכיאולוגי קוריון

האתר הארכיאולוגי קוריון

אטרקציות משפחתיות

פארק המים פאסורי (Fasouri Watermania) מעוצב בסגנון טרופי עם בריכות, מגלשות ומתקני מים. בין השאר, תמצאו פה בריכת גלים ענקית, מהגדולות באירופה, שייט אבובים בנהר, אומגת טרזן מעל המים, מתקני שעשועים לפעוטות ועוד. בזמן שהילדים ובני הנוער נהנים במגלשות ובבריכות, המבוגרים שבחבורה יכולים להתענג בספא או לקבל עיסוי מקצועי. אתר אינטרנט

מגלשות בפארק המים פאסורי

מגלשות בפארק המים פאסורי

הרפתקאות מסוג אחר תמצאו בפארק החבלים ספארטי (Sparti Rope Adventure Park) הסמוך לכפר ההררי היפה פאנו פלטרס (Pano Platres), כ-40 דקות נסיעה מצפון ללימסול. תמצאו כאן  מסלולי חבלים, אומגות ופעילויות נוספות בטבע לילדים בגילאים שונים. אתר אינטרנט

משחקיית פארק באבל (Bubble Park) מתאימה לילדים צעירים שזקוקים להוציא אנרגיה. במתחם תמצאו טרמפולינות, מתנפחים, תותחי כדורים, מכוניות חשמליות ועוד.

חובבי נהיגה מהירה ייהנו בקרטינג The Need 4 Speed Go Karting, על הכביש הראשי A6 קילומטרים ספורים ממערב ללימסול. למרות שהמתחם קטן יחסית, המסלול מפותל ומלא אתגרים והמכוניות מתוחזקות היטב.

ואם כבר מכוניות, אל תחמיצו ביקור במוזיאון המוטורי (Cyprus Motor Museum). במתחם הגדול מוצגים רכבי אספנות, דגמים של רכבים קלאסיים ורכבים היסטוריים דוגמת הקאדילק הממוגן ששימש בעבר את נשיא ארצות הברית, רכב המיני המפורסם של מיסטר בין ועוד. אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.