תפריט עמוד

באביב, ובמיוחד בחופשת הפסח, מתבקש לצאת עם הילדים מהבית, הכי רחוק מהטלוויזיה והמחשב, אל השדות והגנים, לרפת ולדיר – לראות קצת טבע, ללטף חיות משק, לנשום אוויר צח, לקטוף פרחים (רק כאלה שמותר – הזדמנות להסביר לזאטוטים על פרחים מוגנים). הנה כמה הצעות לאטרקציות שיחברו את הילדים אל הטבע ויזכירו להם שחלב לא בא מקרטון או משקית ושהסלט התחיל את חייו הרחק מהמקרר.

קטיף עצמי של פרחים
האביב הוא זמן אידיאלי לצאת אל הטבע ולקטוף פרחים. ב"שדות", ליד קיבוץ משמר השרון, משלבים שתיים מההנאות הגדולות של האביב: פרחים ותותים. עד חודש מאי ניתן לקטוף כאן תותים ללא ריסוס, לאכול במקום וגם לקחת (בתוספת תשלום) הביתה. בנוסף, לאורך השנה ניתן לקטוף פרחים עונתיים. קטיף הכלניות מתקיים בין דצמבר למרץ, ובחודש אפריל מתחיל קטיף הנוריות. בחודשים אוקטובר-נובמבר מתקיים במקום קטיף חמניות (כדאי להתעדכן בטלפון מה קוטפים בתקופת הביקור שלכם). נחל אלכסנדר זורם ממש בסמוך וכדאי לשלב טיול בו עם הנאות הקטיף.

המחיר: קטיף התותים 15 שקל למבוגר, 10 שקלים לילד (כולל אכילה במקום), 20 שקלים לסלסלת תותים שלוקחים הביתה. קטיף פרחים – 50 שקלים לכלי גדול.

כתובת: צומת העוגן, מול קיבוץ משמר השרון
טלפון: 052-5956654

ערוגות פורחות ב"שדות". חוויה ססגונית להפליא

עוד מקום שבו תוכלו לקטוף נוריות בעונה זאת של השנה הוא מושב קדמה, כשלושה קילומטרים מדרום לצומת קסטינה. 100 דונם של מרבדים צבעוניים יקבלו את פניכם, בכניסה משלמים ומקבלים כלי פלסטיק ומספריים ואפשר להתחיל לקטוף. הקטיף מתקיים במהלך חודש אפריל.

המחיר: 40 שקל לכלי.

כתובת: מושב קדמה, מדרום לצומת קסטינה על כביש 40.
טלפון: 052-2676780

סיורים חקלאיים בשביל הסלט
בשביל הסלט שבמושב תלמי יוסף מתקיימים סיורים חקלאיים חווייתיים שיגרמו גם לילדים סרבני ירקות להתלהב מאוד. האגרונום אורי אלון וצוותו מעבירים סיורים מודרכים חווייתיים בחממות של חבל הבשור, במהלכם לומדים הרבה על החקלאות הישראלית ועל הציונות, ובדרך גם קוטפים וטועמים. בניגוד למקומות אחרים שמתמחים בירק אחד או שניים, הסיורים של שביל הסלט עוברים במגוון גדול של חממות עם גידולים מסוגים שונים, לפי עונה. בפסח, למשל, מתקיים במקום סיור שעובר בכמה תחנות – חממת העגבניות, בה אפשר לקטוף עגבניות בשלל צבעים, מלפפונים ופלפל חריף במיוחד; חממת תות ביולוגי תלוי, בה לומדים המבקרים איך ומדוע טיפס תות לאוויר וטועמים תותים עסיסיים; פרדס התפוזונים הסיניים; שדה תפוחי האדמה ומשק התבלינים, בו שומעים סיפורים ואגדות, ממששים וטועמים. בדרך גם שולחים יוני דואר עם משאלות וברכות.

המחיר: למשתתף מעל גיל שנתיים וחצי – 45 שקל; שימו לב – ההשתפות בסיורים נעשית רק בהרשמה מראש!

כתובת: מושב תלמי יוסף
פרטים והרשמה בטלפון 08-9982225, 052-8535442 או באתר האינטרנט.

טעימות בשביל הסלט | צילום: דורון הורוביץ

פארק דרך העץ
פארק דרך העץ בשדמות דבורה, הוא מתחם אקולוגי ששוכן ביער של עצי פאולוניה ומוקדש כולו לעצים ולפעילויות הקשורות בהם. עץ הפאולוניה הוא עץ שמתחדש בקצב מהיר לאחר כריתתו, ויכול לסייע בשמירת האיזון האקולוגי שכה חשוב ליצורים החיים. הרעיון החינוכי שעומד מאחורי המקום הוא שחשוב לטעות כדי ללמוד וליצור, ולכן המתחם מציע מגוון פעילויות שנבנו כדי לעודד לימוד מתוך התנסות וטעייה. הביקור במקום מתחיל בצפייה בסרט שמתאר את חיי העצים ביער ואת השימושים השונים של העץ. לאחר הצפייה בסרט אפשר להסתובב ברחבי הפארק, שיש בו גם אגם מלאכותי קטן, וליהנות מהאטרקציות הרבות. במקום יש מבוך; משחק לימודי חווייתי שעוסק בעצים בארץ ישראל ומשוחק על תבליט ענק של ארץ ישראל; סדנה חווייתית לבניית סירות מעץ שבסיומה אפשר להשיט את הסירות באגם הקטן; באולינג ומיני גולף מעץ; מסלול של מכוניות פדלים וסדנת תיפוף. ניתן להישאר ללון באתר הקמפינג שבמקום.

כתובת: מושב שדמות דבורה
טלפון: 04-6620606
אתר
אינטרנט

פארק נאות קדומים. שחזור נופי התנ"ך

נאות קדומים
פארק נאות קדומים משתרע על שטח של 2,500 דונם באזור מודיעין, בסמוך ליער בן שמן, ומהווה שילוב של טיול בטבע עם פעילויות מעשירות לכל המשפחה. השמורה משחזרת את הנופים והצמחייה של הארץ כפי שהם משתקפים בתנ"ך ובמקורות ישראל, ובה מגוון רחב של צמחי בר, שיחים ועצים, המייצגים את אזורי הארץ השונים ואת בעלי החיים המזוהים עם תקופת התנ"ך. התוצאה מלבבת – כרמי גפן וזית, בוסתן רימונים, עצי תמר, בריכות מים מוקפות קנים, שדות דגן, עצי אלון ואלה, עדרי כבשים ועזים וכפר קדום עם בורות מים, גתות ובתי בד הם חלק מתמונת הנוף הפסטורלי שרואים במקום. במקום יש חמישה מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. בנוסף, מתקיימות במקום סדנאות יצירה, מופעים מוזיקליים ופעילויות שונות כמו מסיק זיתים, טווית צמר, קציר חיטה, אפייה ועוד.

כתובת: השמורה שוכנת על כביש מודיעין בין תל אביב לירושלים
טלפון: 08-9770777
אתר אינטרנט

הגמעת עגלים בארז חוות חלב

ארז חוות חלב
משפחת שלאו מניצני עוז הקימה לפני שנים אחדות רפת רובוטית חדשה ומשוכללת, המשך לרפת המשפחתית ששכנה בעבר במקום. הסיורים המודרכים שמתקיימים ברפת המטופחת הזו עוקבים אחרי חיי הפרה מהינקות ועד לבגרות ונותנים מענה לכל בני המשפחה. בזמן שההורים מתרשמים מהניקיון, מהטכנולוגיות המודרניות ומהאפשרות לחלוב את הפרות ללא מגע יד אדם, הילדים מתפעלים מהעגלים הקטנים והמתוקים ומאכילים את הפרות. הסיור, שנמשך שעה וחצי, כולל כמה תחנות: התנסות בחליבה ידנית וצפייה ברובוט שחולב את הפרות, תצפית על שיכון הפרות מגג הרפת, הגשת אוכל לפרות, וגולת הכותרת של הסיור – ליטוף והגמעת עגלים יונקים. לסיום מכינים שוקו מחלב פרה טרי. לפעמים מתקיימות במקום פעילויות נוספות כמו סדנאות יצירה וסדנאות להכנת גבינות ומעדני חלב. אחרי הסיור אפשר לנוח בפינת המנוחה המטופחת, לשחק במתקני השעשועים וליהנות ממפגש עם חיות נוספות בפינת הליטוף.
הרפת פתוחה לקהל הרחב בשבתות ובחגים. כדאי להתעדכן בטלפון או באתר האינטרנט לגבי מועדי הסיורים.

כתובת: ניצני עוז
טלפון: 09-8788757, 054-6629666

מבקרים צעירים לומדים לייצר שמן זית בבל עופרי

בל עפרי
החווה האקולוגית של תמי ובבי מקדמת צבי מציעה משהו לכל אחד. המתחם, שבנוי כולו מחומרים ממוחזרים, מנסה לשחזר את התקופה התלמודית בגולן. בבי ותמי שיחזרו גורן, בית בד ויקב, שמהווים בסיס לפעילויות שונות שמתקיימות בהם לאורך השנה, כמו דריכת ענבים בגת או מסיק זיתים, ייצור שמן זית וכבישת זיתים. בנוסף יש במקום פינת חי בה משקמים חיות נטושות ופצועות שאותן ניתן ללטף, כמו אווזים, תרנגולים, שרקנים, חמורים, עזים וסוסים. במקום נמצא גם יקב הבוטיק "עין נשוט", מגבנה בה מיוצרות גבינות עזים, מסעדה חלבית וגלריה של ויטראז'ים ותכשיטים שתמי עושה. במהלך השנה מתקיימות במקום סדנאות שונות, כמו סדנת ייצור יין, סדנת אפיית לחם, סדנת כבישת זיתים, סדנת אמנות ועוד.

החווה תהיה פתוחה מה-7 באפריל ובמהלך חול המועד פסח
כתובת: מושב קדמת צבי
טלפון: 052-8805026
אתר אינטרנט

ילדים מלטפים ברווזונים בברווזים בכפר

ברווזים בכפר
מרכז המבקרים ברווזים בכפר שבכפר ברוך מאפשר למבקרים בו להיפגש מפגש אינטימי עם ברווזים ועופות מים נוספים. הסיור המודרך במקום נקרא פלא היווצרות החיים, שכן הוא מאפשר לצפות באפרוחים עוד משלב ההיווצרות בביצה. הסיור מתחיל בהיכרות עם עופות המים והסברים על ההבדל בינם לבין עופות רגילים. לאחר מכן נכנסים המבקרים למדגרה, שם עוקבים על ידי שיקוף אחר התפתחות האפרוח בתוך הביצה. המבקרים רואים עם פנס את תוכן הביצה ורואים את האפרוח זז בתוך הביצה. גולת הכותרת של הסיור היא צפייה בזמן אמת בבקיעת האפרוחים, שמרגשת גם את גדול הציניקנים. בהמשך צופים המבקרים בהחתמה ומלווים את האפרוחים לבית האימון, שם נמצאים האפרוחים עד הגיעם לבגרות. במקום יש גם פינת ליטוף בה אפשר ללטף את האפרוחים הרכים והפלומתיים, וכן פינת יצירה שגם הפעילות בה קשורה לברווזים. למרות שלמקום יש אוריינטציה מאוד משפחתית הביקור בו בהחלט מתאים גם למבוגרים.
הסיור נמשך כשעתיים וחצי-שלוש ומתאים לגילאי 4-3.5 ומעלה. עלות הסיור: 35 שקלים.
המקום סגור בשבתות ובחגים. כדאי מאוד להתקשר ולתאם מראש את מועד הסיור.

כתובת: משק איריס ונפתלי לוין, כפר ברוך
טלפון: 04-6540882, 052-3221357
אתר אינטרנט

חליבה בירוק עז

ירוק עז
ירוק עז הוא שמה של חווה אקולוגית שהקימו הדר ושחר ברקאי במושב אילניה שבגליל התחתון. בחווה יש דיר עזיםו לצדו מחלבת בוטיק קטנה. אפשר ללטף את העזים ואת הגדיים הקטנים, להצטרף לחליבות, להצטרף לסיור במרעה ולסיום לקנות גבינות מתוצרת המקום. בנוסף יש במקום לול תרנגולות, גינה אורגנית, בוסתן ומערכות אקולוגיות לאגירת מי גשמים, הכנת קומפוסט, בניית מבני אדמה ועוד. ביקור (ליחידים ולקבוצות) כולל, בתיאום מראש, סדנאות שונות כמו הכנת גבינה, בנייה באדמה, ליקוט ובישול של צמחי בר (בעונה) ועוד. אפשר להישאר ללון באוהל שלכם במתחם הקמפינג הנעים או על מזרונים באוהל גדול משותף.

כתובת: משק ברקאי, אילניה
טלפון: 054-2558791/2

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...