תפריט עמוד

אזור השרון: אטרקציות משפחתיות

שביל התפוזים
שביל התפוזים, אחד ממתחמי המשחקים הכי נחמדים בארץ, היה במשך שנים מקום הבילוי המועדף על המשפחה שלנו. גם היום, כשהילדים הפרטיים גדלו ומצאו עיסוקים אחרים בסופי שבוע, זהו אתר מקסים במיוחד, נפלא לילדים קטנטנים ולהורים שלהם שעייפו ממשחקיות סטנדרטיות. כפי שהשם מעיד, המקום נמצא בלבו של פרדס גדול מצפון לחדרה. מה שהיה פעם בית אריזה לתפוזים שופץ והפך לבית קפה עם אוכל שילדים אוהבים וקפה מוצלח להורים שלהם.
המתחם כולו מוצל בעצי תפוז, בחורף הם עמוסים בפירות כתומים ובאביב בפריחה לבנה עם ריח משכר. בין העצים פזורים מתקנים מצוינים להוצאת עודפי מרץ: סולמות ורשתות לטיפוס, טרמפולינה ענקית לקפיצות וזינוקים, ארגז חול להתפלשות וחפירות, נגרייה לניסור ובניית יצירות מעץ, מתחם של מיני גולף, מכוניות לנהיגה במסלול מוגדר וטרקטרונים לנסיעה חופשית יותר, "מסלול ינשופים" שמיועד לילדים מעל גיל שמונה והכולל טיפוס והליכה מעל צמרות העצים ועוד ועוד. אף מתקן לא נראה סטנדרטי או פלסטיקי, הכל בנוי מחומרים טבעיים ועם טעם של פעם.
בקיץ פועלת פה בריכת רחצה רדודה (ששימשה פעם כבריכת השקייה לפרדס) ויש גם חדר גשם ותותחי מים. בחורף אפשר להתנסות בקטיף עצמי של תפוזים: מקבלים מזמרה ושק רשת, משוטטים בין העצים, קוטפים ואוכלים כמה שרוצים, ואת השאר אוספים בשק ולוקחים הביתה – התפוזים שנכנסו לבטן בחינם, על אלה שבשק משלמים. שימו לב: המקום פתוח רק בשבתות, בחגים ובחופשים.
שביל התפוזים
כביש 65, בין חדרה לגן שמואל, הכניסה בדרך עפר משולטת (לבאים מכיוון חדרה – ליד תחנת הדלק "אלון", לבאים מכיוון גן שמואל – כ-300 מ' אחרי הרמזור השני מהמרכז המסחרי)
טלפון: 04-6288806, 054-4282884
אתר אינטרנט

שביל התפוזים. בין העצים פזורים מתקנים להוצאת עודפי המרץ

פארק הזוחלים בשפיים
פארק הזוחלים בשפיים, צמוד לפארק המים ולא רחוק ממתחם הקניות ההומה, הוא פינת חי גדולה, מקסימה ומטופחת מאוד. ברחבי המתחם הנעים והמוצל פזורים כלובים ואקווריומים עם בעלי חיים – רובם זוחלים, אבל יש גם אחרים, כמו פנק וצ'ינצ'ילה. לטובת ההורים היגעים יש ספסלים מתחת לעצים הגדולים ושלטי הסבר מפורטים שנחמד לקרוא אותם ולהחכים. בין השאר תגלו פה נחשים, תנינים, שממיות, לטאות, חרדונים, צבי ענק ועוד מיני יצורים שלא בהכרח מזמינים ליטוף. אבל המוטו של צחי, מייסד הפארק והמדריך הנלהב של הסיור שלנו, הוא "לגעת זה לדעת". וכך, כל בעל חיים יוצא בתורו מהכלוב, צחי מערסל אותו בעדינות בידיו ומסביר מאיפה בא, מה מייחד אותו ואיזה נזק הסב האדם לבני מינו. עכשיו מגיע תור הנגיעות – הקטנטנים מתבקשים להושיט ידיים קדימה וכל אחד בתורו נוגע, מלטף או מחזיק בעדינות, לפני שבעל החיים מוחזר לכלוב. הכל נעשה בהשגחה ותחת פיקוח, כדי שלא יאונה כל רע ליצור החביב. ילד שמושיט אצבע סקרנית לעין של נחש או מנסה למשוך בזנב של שממית, ננזף בחביבות אך בתקיפות ומקבל הסבר מפורט למה זה לא נעים לחיה. הסיור נמשך כשעה, הוא מלווה בסיפורים מרתקים ובליטופים רבים, ואין בו אף רגע משעמם.

פארק הזוחלים
קיבוץ שפיים, ליד פארק המים
טלפון: 050-5298322

פארק הזוחלים. הקטנטנים מתבקשים להושיט ידיים קדימה וכל אחד בתורו נוגע, מלטף או מחזיק בעדינות | צילום: רותם בר כהן

סוס ועגלה
"כי סוסי לא ימעד ולא תכשל עגלתו, עד יבוא בשלום אל ארץ חמדתו", הציטוט הזה מתוך שיר של חיים נחמן ביאליק, מעטר את אתר האינטרנט של סוס ועגלה, וכשמתקשרים אל עופר מור, הבעלים, הרינגטון הוא לא שיר ים תיכוני או מנגינת פופ קופצנית אלא דווקא "עגלה עם סוסה" הוותיק. עופר, מעצב שהפך לנגר, חי ונושם סוסים. כילד הוא גדל בסביבת סוסים בשר ודם, כשבגר החליט להפוך את האהבה הזאת למקצוע לא שגרתי – בונה סוסי נדנדה. בסטודיו שלו ובחנות הסמוכה אפשר למצוא סוסי נדנדה מעץ בצבעים פסטליים חלומיים, וכן צעצועי עץ לקטנטנים וחפצי נוי (אף הם מעץ) לגדולים. הכל מעוצב, נבנה ונצבע במקום, עם המון אהבה ותחושה חזקה של נוסטלגיה לימים רחוקים ותמימים יותר. קשה אולי להאמין שילדים של ימינו יסכימו להתנתק ממשחקים עמוסים בשכלולים טכנולוגיים לטובת סוס עץ פשוט, שלא רוקד, נלחם או משמיע קולות, אבל אל מול עיניכם המשתאות זה קורה. כי איכות, יופי וקסם שובים לבבות, לא משנה באיזה גיל.
בחגים ובחופשות מתקיימות במקום סדנאות לילדים. המשתתפים בוחרים ערכה לבנייה עצמית, והם לומדים מונחים בסיסיים בנגרות, טכניקות עבודה ושימוש בכלים כמו פטישים, דבק נגרים, ניירות ליטוש ועוד. היצירות הגמורות משמשות מקור לגאווה ליוצרים הצעירים וכמובן גם להוריהם. הסדנה הבאה תתקיים בפורים, 26.2-1.3

סוס ועגלה
סמטת ההדר 15, קדימה
טלפון: 0544717286
אתר אינטרנט

סוס ועגלה. המשתתפים בוחרים ערכה לבנייה עצמית, והם לומדים מונחים בסיסיים בנגרות, טכניקות עבודה ושימוש בכלים כמו פטישים, דבק נגרים, ניירות ליטוש ועוד

לגעת בחיות
לגעת בחיות היא פינת חי מקסימה ומטופחת בקיבוץ גבעת חיים איחוד, שייחודה בכך שהחיות בה גדלות בתנאים טובים והילדים זוכים למגע בלתי אמצעי עם החיות. האטרקציה העיקרית היא הספארי, שטח שבו מסתובבים חופשי איילים, יעלים, צבאים, כבשים וטווסים ובו גם בריכת מים קטנה עם עופות מים. הכניסה לספארי היא במסגרת סיור מודרך בלבד (כלול במחיר הכניסה) שמתקיים לאורך כל שעות היום. המדריך מסביר למבקרים על החיות ומצייד את הילדים בדליי אוכל. אפשר ללטף את החיות ולהאכילן. המתוקים ביותר הן האיילים הנקודים (במבים) והמראה של הקטנטנים מנסים ללטפם מרגש במיוחד. בנוסף יש במקום פינת ליטוף עם חיות קטנות כמו ארנבות, שרקנים ותוכים. מרחבי המתחם ירוקים ומוצלים וכוללים גם כלובים ובהם חיות נוספות לצד חיות שמסתובבות חופשי. יש גם מתקני שעשועים לילדים וסדנת עבודה בעץ. במקום מתקיימות על בסיס קבוע פעילויות מיוחדות כמו התנסות בחליבת עיזים. בתוספת של חמישה שקלים אפשר וכדאי להצטרף לסיור מודרך בעגלה רתומה לטרקטור ברחבי הקיבוץ, כולל ביקור במכון החליבה וברפת. המקום מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים.

לגעת בחיות
קיבוץ גבעת חיים איחוד
טלפון: 04-6369553, 050-7602119

החצר הישנה בעין שמר
קשה להאמין שאפשר לארגן פעילות מוצלחת לילדים של ימינו ממקבץ בניינים ישנים, כלים עתיקים ותמונות מצהיבות. אבל מתברר שאפשר גם אפשר. בחצר המקורית של קיבוץ עין שמר מתקיימת פעילות מרנינה שמורכבת מכמה תחנות מוצלחות במיוחד. המבקרים הצעירים לומדים איך חיו החלוצים, הם מתלבשים כמוהם, אופים לחמניות בתנור לבנים עתיק, לומדים להקים אוהלים וכיצד כיבסו פעם, בימים שלא היו בקיבוץ מכונות כביסה. גולת הכותרת של הביקור היא נסיעה ברחבי הקיבוץ בעגלה רתומה לטרקטור וביקור ברפת, ומשם סיור ברכבת מימי התורכים דרך שדות הקיבוץ ובחזרה. המדריכים במקום מאירי פנים ולבביים, החצר ירוקה ומטופחת והפעילות מצליחה להיות חינוכית מבלי לשעמם כלל. תענוג אמיתי. שימו לב: במשך השבוע הפעילות היא רק לקבוצות ובהזמנה מראש. בשבתות המקום פתוח לקהל הרחב, הסיור בטרקטור וברכבת יוצא בשעה 12:30 ואורך כשעה ורבע.

החצר הישנה
קיבוץ עין שמר
טלפון: 04-6374327

החצר הישנה בעין שמר. הילדים אופים לחמניות בתנור לבנים עתיק

המרכז להצלת צבי ים
בכל העולם, וגם באזור הים התיכון, צבי ים נמצאים בסכנת הכחדה, בעיקר בשל פעילות האדם, כמו דיג, שיט, זיהום הים ועוד. ברי המזל שבין הצבים הפצועים והחולים נמצאים על ידי אנשים שטובים שמביאים אותם למרכז להצלת צבי ים במכמורת, שם הם ומקבלים טיפול מסור ואוהב מידיו יניב לוי, מנהל המרכז, וצוות של מתנדבים נלהבים. הצבים ששוקמו בהצלחה משוחררים בחזרה אל הים. אפשר לראות את הצבים המחלימים ולשמוע את סיפורם המרגש בעת סיור במקום המרתק הזה. אבל שימו לב: אי אפשר להגיע באופן ספונטני, יש לתאם סיור דרך מוקד המידע של רשות הטבע והגנים.

המרכז להצלת צבי ים
בית הספר הימי מבואות ים, מכמורת
טלפון לתיאום סיור: 3639 *

פארק רעננה
מאז שהוקם פארק רעננה הוא לא מפסיק להתחדש ולהיות מודל לפארקים חדשים רבים שמוקמים ברחבי הארץ. הפארק הירוק והמטופח כולל בתוכו שפע של אטרקציות שישמחו את הילדים וגם את הוריהם: מרחבי דשא ועצים, שפע של מתקני משחקים, מגרשי ספורט, כולל מגרש החלקה על רולר בליידס, מבוך לילדים ואגם קטן עם ברבורים וברווזים. מעל האגם עובר גשר להולכי רגל ובו תיבת נגינה קטנה שמשמיעה בלחיצת כפתור את אגם הברבורים של צ'ייקובסקי. ליד האגם יש בית קפה וגלריה שמציגה תערוות מתחלפות. עוד במקום: פינת חי עם בעלי כנף, כבשים איילים ואפילו קופים. אחת האטרקציות הייחודיות למקום היא פארק חברים, פארק משחקים נגיש המיועד לילדים עם מוגבלויות, אך לא רק להם. ברחבי הפארק פזורים פסלים צבעוניים של אמנים ישראלים ויש גם נקודות תצפית נפלאות וגנים מיוחדים כמו גן שבעת המינים וגן תבלינים ריחני. מכל אלה ניתן ליהנות בהליכה או בריבה על אופניים בשבילים הפזורים ברחבי הפארק. משפחות עם ילדים יוכלו ליהנות גם מנסיעה ברכבת הקטנה.

פארק רעננה
דרך ירושלים 7, רעננה
טלפון: 09-7713275

פארק הרצליה. מדשאות רחבות ידיים, חורשה קטנה ואגם עם דגים שמנים במיוחד | צילום: דוד שי

פארק הרצליה
פארק מוצלח נוסף הוא פארק הרצליה, הממוקם בסמוך לקניון שבעת הכוכבים ולתחנת הרכבת. הפארק המשתרע על שטח של 120 דונם, נהנה ממראה טבעי יותר מזה של הפארק ברעננה השכנה, ויש בו, לצד מדשאות רחבות ידיים, גם חורשה קטנה ואגם קטן בו שטים דגים שמנים במיוחד. לפעמים גם אנפות מגיעות לבקר. שבילי ההליכה ושבילי האופניים הופכים את הפארק לאידיאלי לפעילות ספורטיבית. האטרקציה העיקרית בפארק היא מגוון רחב במיוחד של מגלשות פתוחות וסגורות בגבהים משתנים ומתקני טיפוס מאתגרים. גם הפעוטות נהנים במתחם משלהם שכולל נדנדות, מגלשות, ארגז חול ומתקנים נוספים לקטנטנים.

פארק הרצליה
רח' יוסף נבו
09-9555081

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.