תפריט עמוד

אתרים נבחרים באוסטרליה שאסור להחמיץ

מפאת גודלה של אוסטרליה, רק בודדים מגיעים לכל פינותיה. כדי שתדעו באיזה אזור כדאי להתמקד, ליקטנו כמה ערים, חופים, שמורות טבע ואתרים יפים במיוחד - ממזרח עד מערב, וגם בטזמניה

אוסטרליה היא אמנם היבשת הקטנה ביותר, אבל היא עדיין ענקית מכדי להגיע לכל פינותיה במהלך טיול, ארוך ככל שיהיה. לכן, בשונה מיעדים אחרים, שבהם אפשר להמליץ על "אתרי חובה", כאן אין חובה, ולמעשה – סביר מאוד להניח שלא תוכלו לראות את כולם. אוסטרליה מתחלקת לשש מדינות – ניו סאות' ויילס, ויקטוריה, קווינסלנד, אוסטרליה הדרומית, אוסטרליה המערבית וטזמניה – ולשני מחוזות (טריטוריות) – הטריטוריה הצפונית וטריטוריית הבירה. רוב התיירים המגיעים לאוסטרליה מטיילים בניו סאות' ויילס, שבה נמצאת סידני, משם מצפינים לקווינסלנד, לעיר היפה בריזבן ולשונית המחסום הגדולה, או מדרימים לוויקטוריה בה נמצאת מלבורן. ההרפתקנים יותר ירחיקו לטריטוריה הצפונית, לבה של אוסטרליה, עם מרחבים שנמתחים מקצה האופק ועד קצהו ושמורות טבע מפעימות ביופיין. רק מעטים מגיעים למערב אוסטרליה, שמציעה ערים מבודדות, חופים יפהפיים ונופים מרהיבים.

זריחה מעל ההרים במדינת ניו סאות' ויילס. נופים מגוונים להפליא | צילום: אייסטוק

הנה, על קצה המזלג, כמה המלצות למקומות, פעילויות ואתרים מוצלחים במיוחד, שראוי מאוד לבקרם. שתי הערות: לא התיימרנו להזכיר את כל מקומות יפים באוסטרליה, לכך נדרש ספר עב כרס; לאן לנסוע ועל מה לדלג – ההחלטה כמובן בידיכם.

מזרח אוסטרליה: חופים, אלמוגים וערים תוססות

שונית המחסום הגדולה
שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef) משתרעת לאורך יותר מ- 2,000 ק"מ לאורך קו החוף של מדינת קווינסלנד במזרח אוסטרליה. מעבר ליופי הטבעי שאין שני לו, לאזור יש חשיבות מדעית וסביבתית אדירה. השונית מחזיקה בכמה שיאים עולמיים: היא מערכת השוניות הארוכה בעולם, המבנה הגדול ביותר בעולם המורכב מאורגניזמים חיים והיחיד שניתן לראותו מהחלל החיצון.
עוד על שונית המחסום הגדולה.

בריסבן
בירת קווינסלנד, שנחשבה בעבר לעיר משעממת ואפורה, הפכה בשנים האחרונות, בעקבות השקעה מאסיבית, לפנינה אורבנית נוצצת. גורדי שחקים חדשניים, חופים נפלאים, גנים פורחים ואזורי קניות יוקרתיים. כל אלה מושכים לעיר השלישית בגודלה באוסטרליה מבקרים ותיירים רבים. בריסבן, הבנויה על כמה גבעות לאורך נהר בריסבן המתפתל, משמשת גם כנקודת יציאה לכמה איים קסומים במיוחד, שנמצאים ממזרח לה.

 

גולד קוסט. חופים, מלונות ושעשועים | צילום: Bjorn Stromblom, GFDL

גולד קוסט
חוף הזהב הוא אזור תיירותי להפליא בין העיר גולד קוסט (Gold Coast) לבריסבן. שישים קילומטרים של חופים זהובים, מלונות פאר, חנויות, מסעדות, בתי קזינו, פארק שעשועים מוצלחים, בהם Sea World ו-Movie World ולא פחות מארבעים מגרשי גולף. זה בהחלט לא המקום למצוא בו את השממה האוסטרלית והטבע הפראי, אבל אם אתם רוצים לפגוש נופשים, בליינים וגולשים – גולד קוסט הוא המקום בשבילכם.

ביירון ביי
ביירון ביי (Byron Bay) היא הנקודה המזרחית ביותר באוסטרליה נמצאת בפינה הצפונית של ניו סאות' ווילס, כ-165 ק"מ מדרום לבריסבן. העיירה השלווה עם החופים החוליים המרהיבים וסגנון החיים הנינוח מושכת אליה גולשים, צוללנים ותרמילאים. הנופים הנשקפים מהמגדלור הניצב על ראש גבעה מצדיקים לחלוטין את הקלישאה "עוצרי נשימה". תצפיות מסוג אחר מציעים טיולי שיט בעקבות לווייתנים.

ביירון ביי. הנוף הנשקף מראש הגבעה מתאים להפליא לקלישה "עוצר נשימה"

סידני
סידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, החלה את דרכה כמושבת עונשין בשנת 1788. זוהי עיר מגוונת להפליא, שבלבה נמצא נמל יפהפה. בנמל נמצאים שני סמליה הידועים של סידני: הגשר המרשים, שמראשו נשקף נוף מרהיב של העיר והמפרץ, ובית האופרה המפורסם שנראה כאילו הוא עומד להפליג בים. סידני היא עיר תוססת ושוקקת, עם שפע של מסעדות ומקומות בילוי, חופים נפלאים ההומים ברוחצים ובגולשים ושלל מרכזי תרבות ומוזיאונים.
על אפשרויות בילוי בסידני תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

ההרים הכחולים
ההרים הכחולים, שקיבלו את שמם בשל הערפילים הכחלחלים שעולים מעצי האיקליפטוס שמכסים אותם, הם חלק מרכס הרים אדיר שעובר לאורך החוף המזרחי של אוסטרליה – The Great Dividing Range. זוהי שמורת טבע המוכרת כאתר מורשת עולמי, כמאה ק"מ מדרום לסידני. בשטח השמורה יש אזורים הרריים (הפסגה הגבוהה ביותר מתנשאת לגובה של 1,000 מ'), מישורים ירוקים, מצוקים דרמטיים, נהרות, מפלים מרשימים וכמה עיירות. מהעיירה קטומבה יוצאים סיורים מאורגנים ברחבי השמורה. אל תחמיצו את שלושת הסלעים המדהימים שזכו לשם "שלושת האחיות" (The Three Sisters).

 

"שלושת האחיות" בשמורת ההרים הכחולים

קנברה
בירתה של אוסטרליה נמצאת במחצית הדרך בין סידני למלבורן, שכל אחת מהן חפצה להפוך לבירה. כפשרה, הוקמה בתחילת המאה ה-20 עיר חדשה, אשר תוכננה מראש כבירה פדראלית. כיוון שכך, העיר נראית ייצוגית להפליא, עם שדרות רחבות ידיים ובנייני ציבור מרשימים. כחלק מהתכנון, נטעו ברחבי העיר גנים ופארקים רחבי ידיים ואלה הופכים את הבירה למקום ירוק מאוד. בשונה מערים גדולות אחרות במזרח אוסטרליה, קנברה אינה שוכנת בסמוך לחוף האוקיינוס. כפיצוי, במרכזה נחצב אגם מלאכותי גדול, שעל גדותיו נמצא בית הפרלמנט.

מלבורן
סידני אולי גנבה את רוב התהילה בזכות המיקום המרהיב במפרץ היפהפה, אבל מלבורן משלימה את החסר בשילוב מוצלח של בניינים ויקטוריאנים מקסימים עם גורדי שחקים נוצצים, בגנים הבוטניים הנפלאים, בעושר התרבותי, בהיצע הקולינרי המגוון ובעיקר – ברב תרבותיות המרתקת של תושביה.

 

דרך האוקיינוס הגדולה. נופים ופיתולים | צילום: Gaz, GFDL

דרך האוקיינוס הגדולה
אחת מדרכי הנוף היפות בעולם, דרך האוקיינוס הגדולה (Great Ocean Road) מתפתלת לאורך החוף הדרומי-מזרחי של אוסטרליה, בין הערים גילונג ווררנמבול. הדרך, שנבנתה בין שתי מלחמות העולם על ידי חיילים משוחררים לזכר חבריהם שנפלו בקרבות, מציעה נופים עוצרי נשימה למצר בס ולאוקיינוס הדרומי. לאורכה פזורים מגדלורים רבים, המוסיפים נופך רומנטי לנסיעה. מהירות הנהיגה בדרך האוקיינוס מוגבלת ל-80 קמ"ש, אבל הפיתולים הרבים והמראות המרהיבים הנשקפים מכל עבר יגרמו לכם לרצות לנסוע עוד יותר לאט.
עוד על דרך האוקיינוס הגדולה והצעות לעצירות לאורכה בכתבה הבאה >>

הטריטוריה הצפונית: הלב האדום של אוסטרליה

הטריטוריה הצפונית (Northern Territory), שמשתרעת במרכז אוסטרליה עד לגבולה הצפוני, מציעה מרחבים אדירים, שמיושבים בדלילות. זהו האאוטבק (Outback) האוסטרלי המפורסם, שהנסיעה דרכו היא חוויה יוצאת דופן, במיוחד למי שבא מארץ זעירה כשלנו. ימים על גבי ימים אפשר לנהוג בכבישים ישרים כסרגל, ללא פיתולים וללא צמתים, ועדיין לא להגיע למקום כלשהו.

גלריה לאמנות אבוריג'ינית באליס ספרינגס | צילום: Tourism NT

הטיול בטריטוריה הצפונית מתחיל לרוב באליס ספרינס (Alice Springs), שתושביה מכנים אותה בפשטות "אליס". העיר השנייה בגודלה בטריטוריה הצפונית, אחרי דרווין שבצפון, היא מקום רגוע ומנומנם, שנעים להעביר בו יום או יומיים ובאותה הזדמנות להצטייד במה שנדרש לטיול במרחבים הגדולים. זוהי גם נקודת היציאה לאחדים מאתרי הטבע המופלאים שבאזור – בהם איירס רוק, או בשמו האבוריג'יני אולורו (Uluru), קינגס קניון והאולגס. אולורו, אחד מסמליה הידועים של אוסטרליה, הוא מקודש לאבוריג'ינים ומי שמכבד את אמונתם לא יטפס עליו.
על נפלאות הטבע האדום במרכז אוסטרליה תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

בצפון הטריטוריה הצפונית המישורים האינסופיים מפנים מקום להרים, קניונים עמוקים ומפלי מים אדירים. כאן תמצאו את שמורת קקדו (Kakadu) המרהיבה, עם שטחי ביצות ולגונות מרובות. שיט על נהר מארי העובר בשמורה מאפשר מפגש בלתי אמצעי עם בעלי חיים ועופות מים רבים. בשטח השמורה ישנם סלעים עם ציורי קיר אבוריג'ינים עתיקים. מומלץ לבקר גם בשמורת ליצ'פילד (Litchfield) השופעת בריכות מים ומפלים.
עוד על שמורת קקדו שמורת ליצ'פילד בכתבה הבאה >>

אולורו, ההר האדום המקודש לאבוריגי'נים | צילום: Tourism NT

מערב אוסטרליה: ארץ לא נודעת
באזור העצום המשתרע במערבה של אוסטרליה חיים רק מעט יותר משני מיליון אנשים, רובם הגדול בפרת' וסביבתה. מערב אוסטרליה הוא המקום הכי פחות מתויר ביבשת, בעיקר בשל המרחק הגדול בינו לבין המזרח המאוכלס. הדרך המהירה ביותר להגיע לפרת', בירת המדינה ואחת הערים המבודדות בעולם, היא בטיסה בת חמש שעות מסידני או מלבורן. אפשרות אחרת, אם זמנכם בידכם, היא לנסוע ברכבת אינדיאן פסיפיק (Indian Pacific) המחברת בין סידני לפרת' – נסיעה הנמשכת שלושה ימים תמימים. לא פלא, אם כן, שתושבי מערב אוסטרליה רואים עצמם כנפרדים מ"הצד השני", כלומר ממזרח היבשת. מי שבכל זאת יגיע לפרת ייהנה מעיר מודרנית להפליא, עם גורדי שחקים, שכונות מגורים ירוקות וחופים יפים.

ברבור שחור, סמלה של מערב אוסטרליה, וברקע גורדי השחקים של פרת' | צילום: Nachoman-au,GFDL

כחצי שעה נסיעה צפונה מפרת' נמצא סוואן ואלי (Swan valley), איזור היין של מערב אוסטרליה – מקום נעים לטיולים ברגל וברכב ולטעימות של היינות המקומיים. צפונה משם, במרחק של כשלוש שעות נסיעה, נמצאת שמורת נמבונג (Nambung), ובה אחד מהמראות הייחודיים ביבשת כולה – מדבר עצום עם אלפי עמודים של אבן גיר שמזדקרים מעל הקרקע החולית, מראה שרק בשבילו שווה להגיע למערב הרחוק.

עוד מומלץ לבקר בשמורת קאריג'יני (Karijini National Park) עם קניונים עמוקים, בריכות מים נסתרות ומפלים אדירים; במפרץ היפהפה קורל ביי (Coral Bay) ובעיירה הציורית להפליא ברום (Broom), בקצה הצפוני-מערבי של היבשת, שמחופיה הלבנים אפשר לצפות בשקיעות יפות כמו חלום. לאורך כל המסע במערב תלווה אתכם התחושה שאתם מטיילים בטריטוריה לא נודעת.
עוד על האתרים המרתקים במערב אוסטרליה בכתבה הבאה >>

שמורת נמבונג. אלפי עמודי אבן גיר מזדקרים מעל קרקע המדבר | צילום: אייסטוק

טזמניה: טרקים נפלאים

האי טזמניה נמצא בדרום-מזרח אוסטרליה, מול חופי מדינת ויקטוריה. הוא מופרד מהיבשה על ידי מצר בס, שרוחבו 240 ק"מ, ויחד עם האיים הקטנים בסביבתו הוא מהווה את אחת משש המדינות המרכיבות את אוסטרליה. אפשר להגיע לטזמניה בטיסה מכמה ערים באוסטרליה וכן במעבורת ממלבורן ומסידני.

במושגים אוסטרליים זהו האי קטן למדי – כ-300 ק"מ מצד לצד, אבל הנוף בו מגוון להפליא. חלקו המרכזי של האי מכוסה בהרים מרשימים, שהפסגתם הגבוהה מגיעה לגובה של יותר מ-1,600 מ'. דרום טנזניה הוא מישורי ומשמש לחקלאות. בירת טזמניה, הוברט, היא עיר נמל שוקקת בחלקו הדרומי של האי וחיים בה ובפרבריה כ-220 אלף תושבים. אבל הסיבה העיקרית להגיע לטזמניה אינה כדי ליהנות ממנעמי העיר, אלא לחוות את הטבע הפראי והבתולי.

שמורת קריידל מאונטיין במרכז האי | צילום: Bjorn Christian Torrissen, GFDL

שמורת הטבע קריידל מאונטיין (Cradle Mountain) הנמצאת בהרי המרכז והיא מציעה מסלולי טרק מצוינים, דרך הרים נישאים ואגמים צלולים, בהם טרק אוברלנד (Overland), אחד ממסלולי ההליכה המפורסמים באוסטרליה. שמורה נוספת, פרייסיניי (Freycinet), בחוף המזרחי של טזמניה, כוללת נופי ים מקסימים מנוקדים בצוקי גרניט מרשימים, ואף היא מציעה כמה מסלולי הליכה נפלאים.

טזמניה היא גם מקום המחייה של בעל חיים מרתק, השד הטזמני – חיית הכיס הטורפת הגדולה בעולם. על המאמצים לשמר את אוכלוסיות השד הטזמני תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

 

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.