תפריט עמוד

אוכל ובילויים במאוריציוס

הערב בא, ואחרי יום של טיול או רביצה בחוף זה זמן טוב לבילוי ולארוחה טובה. כל מה שרציתם לדעת על המטבח המאוריציאני המשובח, וכמה המלצות למסעדות ומקומות בילוי לסיום היום

מפת מאוריציוס »

כחושבים על מאוריציוס, האסוציאציות הראשונות שעולות הן חופים, טבע ונוף. חיי לילה תוססים נמצאים בתחתית הרשימה. למרות זאת, גם במאוריציוס יש איפה לבלות. שפע המסעדות שבאי מאפשרות ליהנות מהמטבח המקומי המצוין, אבל גם מי שרוצה לרקוד ולשתות יבוא על סיפוקו.

מועדונים וברים אפשר למצוא בעיקר באזור צפון האי ו-Grand Bay. מרבית המועדונים והברים פתוחים רק בסופי שבוע (ערבי שישי ושבת).שניים מהמקומות פופולריים הם Banana Café ב-Grand Bay, שמפורסם בקוקטיילים הנהדרים שלו, והדיסקוטק Stardance & Godz השוכן גם הוא בגרנד ביי. המלונות הגדולים מציעים אפשרות בידור נוספת, עם מופעים ותוכנית אמנותית.

בילוי הערב העיקרי במאוריציוס הוא יציאה למסעדות. 150 שנות שלטון אנגלי לא השפיעו על המטבח המקומי, וטוב שכך. במקום זאת, לקחו התושבים את הטוב מכל המטבחים הנחשבים של העולם (צרפתי, סיני, הודי, אפריקאי וקריאולי), התאימו אותם לתוצרת המקומית ויצרו תערובת מיוחדת ומענגת חיך. ההשפעה ההודית בולטת במיוחד.התכוננו לפגוש שלל מאכלי קארי, לצידם מוגש אורז לבן. בשונה מהמטבח ההודי, מאכלי הקארי המקומיים עשויים עם עגבניות טריות. אחת המנות הפופולריות באי היא עוף בקארי. כדאי לטעום את הדאל פורי (dhal puri), פנקייק עם עדשים ברוטב חריף, ואת הלחמים ההודיים: צ'אפטי ורוטי. מנות פופולריות נוספות, עם השפעה סינית דווקא, הן מין-פריט, נודלס מטוגנים, וניוק ניאן, שהם בעצם דמפלינגס. רוגאי (rougailles), תבשיל מקומי מבשר המבושל ברוטב עגבניות ובצל, מזכיר את הראגו הצרפתי.

כיאה למדינת אי, פירות ים מצויים בשפע בתפריט המקומי. אחת המנות המיוחדות היא "סלט המיליונרים", שכולל אויסטרים, שרימפס, סרטנים ועוד, מוגשים עם רוטב אדום ולבבות דקל.

לא חייבים להיכנס למסעדה בשביל ליהנות מהמטעמים הנפלאים של המטבח המאוריציאני, אפשר ליהנות מאוכל טוב גם ברחוב. מאכלי רחוב נפוצים הם עוגות צ'ילי, סמוסה (כיסון בצק ממולא ירקות או בשר) וקארי אוקטופוס המוגש בלחם.

נסו לשתות את האלודה (alouda), משקה העשוי מחלב ותבלינים. בחגים הינדים ומוסלמים ניתן ללגום משקאות יוגורט הודים המכונים לאסי (lassi). המשקאות האלכוהוליים כוללים הרבה רום שמיוצר באי.

מסעדות מומלצות:
אחת המסעדות הפופולריות באי היא Shooters בבירה פורט לואי. זהו למעשה פאב-מסעדה ממש על קו המים. זה לא המקום לארוחה רומנטית, המסעדה בדרך כלל מלא במשפחות שנהנות ממשחקי ספורט המשודרים על מסך גדול, אבל לחובבי הבשרים מצפה חגיגה. התפריט מגוון וכולל מנות מן המטבח המקסיקני, סלטים גדולים, סנדוויצ'ים, פסטות, מנות צמחוניות וגולת הכותרת של המקום: סטייקים עסיסיים.
כתובת: Anphorah Gardens Co Ltd
First Floor, L'Obervatoire,
Le Caudan Waterfront,
Port Louis

אפשרות רומנטית יותר היא מסעדת Le Chamarel Restaurant Bar. המסעדה ממוקמת בהרי בלק ריבר ונשקף ממנה נוף נפלא של אזור החוף הדרום מערבי, מהיערות הטרופיים ועד לאוקיינוס ההודי. התפריט מקומי והאוכל מצוין. במסעדה מגישים גם קפה תוצרת המקום.
כתובת: Le Chamarel, La Crete, Chamarel
טלפון: : 230-4836421

מסעדה נוספת בכפר הנהדר שאמארל היא Le Barbizon Restaurant. התפריט מגוון וכולל מאכלים בסגנון קריאולי, סיני, הודי ואירופאי.
כתובת: Ste. Anne Road, Chamarel
טלפון: 230-4835078

מקום מצויין לאכול בו אוכל מאוריציאני היא מסעדת Le Cabanon. מרק סרטנים נהדר, דגים טריים, רוגאיי וקינוח בננה וקוקוס הם חלק מהתפריט.
כתובת: Royal Road, Mivoie, Tamarin
טלפון: 230-4837353

לחוויה מיוחדת כדאי לאכול ב-Le Barachois Restaurant, השייכת למלון Le Barachois . המסעדה מוקפת במנגרובים וביער הררי, והאזור הוא ביתם של בעלי חיים רבים, בהם דגים מכל הסוגים, סרטנים, שרימפס ולובסטרים כמו גם צבאים וחזירי בר. כולם מוצאים את דרכם לצלחות של הסועדים ומבושלים בסגנון מקומי.
כתובת: Anse Bambous, Vieux Grand Port
טלפון: 230-6345643

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.