תפריט עמוד

אוטובוס עירוני – לונדון לא לבד

ברוב הערים הגדולות בעולם פועלים קווי אוטובוס או חשמלית שגרתיים שמאפשרים, במחיר זעום של תחבורה ציבורית, לערוך סיור היכרות מקיף עם מרכז העיר. יתרונם הגדול טמון בנתיב שלהם – בין האטרקציות הבולטות של המקום. לונדון, פריז, פראג, ברלין ועוד

תסמונת היום השלישי דומה בכל ביקור בעיר גדולה. הרגליים הורגות אותנו והמצפון מעיק על כך שלא שמרנו טוב יותר על הכושר הגופני. מדובר כזכור רק ביום השלישי כך שהסקרנות עדיין רבה אבל מה שנראה על מפת העיר, בה עיינו בקפדנות במשך כמה שבועות לפני הנסיעה, כמרחק זעיר מתגלה כמסלול ארוך, מייגע ואימתני. כל מה שדרוש בשלב הזה הוא שמישהו ייקח אותנו ברכב בעל חלונות גדולים ונקיים ויראה לנו את שכיות החמדה של העיר. כל זאת מבלי שנאלץ לשלם מחיר גבוה (אנחנו מעדיפים כאבים ברגלים) או להאזין למדריך שצווח שמות אתרים ברמקול קולני.

ברוב הערים הגדולות פועלים קווי אוטובוס או חשמלית שגרתיים שמאפשרים במחיר זעום של תחבורה ציבורית לערוך סיור היכרות מקיף עם מרכז העיר. יתרונם הגדול טמון בנתיב שלהם – בין האטרקציות הבולטות של המקום. המחירים בכל המקרים זולים מאוד – כמחיר נסיעה בתעריף הנמוך של אזור אחד במרכז העיר.

היתרון על פני הרכבות התחתיות ברור – כך רואים את העיר גם במהלך הנסיעה ונחסכים הבלבול ובעיית ההתמצאות כאשר מגיחים בכל פעם מתחנה אחרת מתחת לאדמה ובוהים בשכונה לא מוכרת. המידע שמובא כאן מאפשר לצאת מן המחילות בכמה מן הערים המרכזיות.

לונדון
האוטובוסים האדומים של לונדון הם אחד הסמלים המוכרים ביותר של העיר. כמה קווים מאפשרים לראות את העיר בנוחות מרבית, ממרומי הקומה השנייה, מבלי להידחק בתחנות הרכבת התחתית.

קו 11: יוצא מתחנת ליברפול דרומה לכיוון קתדרלת סנט פול על הגדה הצפונית של התמזה. בשלב זה אפשר לראות ממנו היטב את מגדל השעון של הביג בן. האוטובוס ממשיך לפליט סטריט ונוסע במקביל לנהר מערבה ודרומה לכיוון כיכר טרפלגר ולאחר מכן לקתדרלת ווסטמינסטר. בהמשך נתיבו גם הוא חולף בתחנת ויקטוריה.


קו 15:יוצא מתחנת רחוב קונדווייט, וחולף על פני חנות הצעצועים המפורסמת המלי'ס, כיכר פיקדילי, רחוב ריג'נט, כיכר טרפלגר, קתדרלת סנט פול והמצודה של לונדון.

המחיר בכל הקווים: 2.2 ליש"ט (כ-12 ש"ח).

פראג
טראם מס' 22: רוב המשתמשים בקו זה הם אמנם תושבי העיר אבל הקו נקרא "הקו התיירותי" מהסיבה הפשוטה שהוא חולף כמעט בכל האתרים המרכזיים שמושכים תיירים לבירה הצ'כית. הוא חולף על פני התיאטרון הלאומי, גדת הנהר, תחנות המטרו המרכזיות, הטירה של פראג ואתרים נוספים. בשעות אחר הצהריים בסופי שבוע אפשר להשתמש גם בטראם 91 המכונה "הקו ההיסטורי" ומיועד למבקרים בעיר, בקו זה נשמעים גם הסברים על האתרים על פניהם חולפים ותושבי העיר נמנעים מסיבה זו מלעלות עליו.

המחיר: המחיר בטראם 91 הוא 35 קרונות (כ-7 ש"ח).

פריז

קו 69: רוב המבקרים בפריז אינם משתמשים כלל במערכת האוטובוסים העירונית. המטרו נוח, מוכר וזמין מאוד. למרות זאת זכו כמה קווי אוטובוס למוניטין כמתאימים במיוחד למבקרים ולתיירים שרוצים להכיר את העיר מבלי לרדת למחילות. קו 69 הוא הנודע שבהם. אפשר לעלות עליו ליד בית העלמין פר לאשז בו טמונים כמה מגדולי אנשי הרוח הצרפתים שלמרבה הצער לא זוכים לשום תשומת לב כיוון שכולם עולים לרגל לקברו של ג'ים מוריסון האמריקאי, סולן להקת הדלתות. בהמשך הנתיב חולף קו 69 על פני כיכר הבסטיליה והאופרה החדשה, ואז פונה מערבה ונוסע על הגדה הימנית, מצפון לנהר הסיין וחולף סמוך לנוטרה דאם, למוזיאון הלובר, ואז חוצה את הנהר דרומה לגדה השמאלית ומגיע לאזור סן ג'רמן ברובע הלטיני ולבסוף למגדל אייפל בחלקו המערבי של מרכז העיר.

אמסטרדם
שילוב קווים – 9,51: פעם פעל באמסטרדם קו חשמלית מעגלי. למרבה הצער קו זה כבר אינו פעיל אבל שילוב פשוט של שני קווים מאפשר עדיין לעשות טיול מעגלי יפה מאוד בין התעלות בחלק המרכזי ביותר של העיר. כאשר יוצאים מתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם כדאי לעלות על חשמלית מספר 9. היא חוצה את אזור התעלות המרכזי תחילה לאורך רחוב דאמרק ולאחר מכן לאורך רחוב רוקין עד שוק הפרחים. מכאן היא ממשיכה מזרחה וכדאי להמשיך ולנסוע בה עד המוזיאון להיסטוריה יהודית. בנקודה זו כדאי לעבור לחשמלית 51 שנוסעת צפונה דרך השוק החדש, רובע האורות האדומים ומגיעה חזרה לתחנת הרכבת המרכזית.

המחיר: 2.60 יורו (כ-12.5 ש"ח)

ברלין
קו 100: קו ארוך שמאפשר לראות אתרים מרכזיים בעיר המערבית והמזרחית. כדאי לעלות עליו באזור פארק טירגארטן, ליד גן החיות המפורסם של ברלין. האוטובוס חולף ליד מגדל הכנסייה ההרוס למחצה על שם הקיסר וילהלם וממשיך עד שער ברנדנבורג לצידו ניצב הרייכסטאג עם כיפת הזכוכית הנודעת. המשך המסלול עובר בשדרות אונטר ואן לינדן המפוארות, עד אלכסנדרפלאץ.

המחיר: 2.30 יורו (כ-11 ש"ח)

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.