תפריט עמוד

אדרנלין באוויר – פעילויות אתגר אוויריות

צניחה חופשית, מצנחי רחיפה או כדור פורח - התנסות בפעילויות אתגר באוויר היא חוויה יוצאת דופן ומרגשת. הנה המלצות למקומות מוצלחים במיוחד להתנסות בהם בחוויות אוויריות, עם נופים שישאירו אתכם חסרי נשימה

מבין פעילויות האתגר השונות, לאלה שמתקיימות באוויר יש שלושה יתרונות בולטים. הראשון הוא סף הריגוש הגבוה: קפיצה ממטוס או ריחוף בשמיים כציפור מקפיצים את האדרנלין לרמות שיא. היתרון השני הוא הנוף: כשמרחפים מעל הקרקע, הנשימה נעתקת ולא רק בגלל הפחד. ולבסוף, למרות שאלו פעילויות אקסטרימיות במיוחד, העובדה שאפשר להתנסות בהן בליווי מדריך (טנדם) מאפשרת גם לאנשים שאינם נוהגים לקחת סיכונים מיותרים, לחוות אותן בבטחה ובמינימום של מאמץ.

למעשה, למעט מצב בריאותי סביר הנדרש לחלק מהפעילויות (כמו צניחה חופשית שלא מתאימה לחולי לב או נשים בהריון), כל אחד יכול לעסוק בהן ללא הכנה מיוחדת. כל שנדרש הוא אומץ לב ולא מעט מזומנים, שכן הפעילויות האוויריות לרוב אינן זולות. הנה כמה פעילויות מרגשת במיוחד שאפשר לעשות ממעוף הציפור:


צניחת טנדם. הפעילויות האוויריות מקפיצות את האדרנלין יותר מכל פעילות אחרת

מצנחי רחיפה

חוויית הרחיפה היא אחת מהחוויות האתגריות הכי מרגשות. מתחילים את הרחיפה בקפיצה מראש הר או מקצה מצוק, כשהגוף רתום למצנח רחיפה, ודואים תוך הסתייעות בזרמי אוויר עולים. את חווית הרחיפה ניתן לחוות ללא כל ניסיון קודם או כישורים מיוחדים, כאשר מצטרפים לרחיפת טנדם ורתומים למדריך מוסמך. במרבית המקומות הרחיפה עצמה נמשכת כעשרים דקות, כאשר זמן נוסף מוקדש להגעה ליעד ולהכנות.

הנה כמה מקומות מומלצים להתנסות בהם במצנחי רחיפה:

האלפים הברניים, שווייץ
האלפים הברניים בשווייץ הם מהיעדים הטובים בעולם לרחיפה, הודות לנופים עוצרי נשימה של פסגות מושלגות, כרי מרעה ירוקים, אגמים ומפלים. כמעט בכל עיירות הנופש באזור יש מרכזי רחיפה, שמציעים קורסי רחיפה ורחיפת טנדם. אחת העיירות המוצלחות ביותר ליהנות מהספורט הזה היא לאוטרברונן, שבה ניתן ליהנות לא רק מהנוף המרהיב של הפסגות האלפיניות, אלא גם מזווית חדשה ולא שגרתית על העמק שמקירותיו צונחים לא פחות מ-72 מפלים. נקודת ההמראה היא בגרוטשלפ, בגובה 1,600 מטר, והנחיתה היא בעיירה לאוטרבאונן, קרוב למפל שטאובך. בחורף אפשר לרחף מעל המרחבים המושלגים והמפלים הקפואים.


מצנח רחיפה בעמק לאוטרברונן באלפים הברניים. תצפית להרים, מפלים וכרי מרעה אלפיניים


הרי הדולומיטים, איטליה
הרי הדולומיטים המשוננים הם יעד מושלם למצנחי רחיפה, ובמיוחד רמת הזייזר אלם (Seiser Alm) שבדרום טירול, המתנשאת לגובה של יותר מ-2,000 מטר. מכאן אפשר לרחף מעל האחו האלפיני הגדול ביותר באירופה, וליהנות לא רק מנוף נפלא אלא גם מהרבה ימי שמש ומזרמי אוויר אופטימליים.

ריו דה ז'ניירו, ברזיל
לחוויית רחיפה עירונית, אין כמו ריו דה ז'ניירו. מעט מאוד מקומות בעולם מציעים מגוון רחב כל כך של נופים ברחיפה שנמשכת כעשרים דקות. נקודת ההמראה היא סלע פדרה בוניטה (Pedra Bonita), שגובהו 696 מטר והוא נמצא ביער הגשם טיז'וקה. מכאן אפשר ליהנות מתצפית על היער ובהמשך מנוף עירוני, כמו פאבלת רוסינה, משכונות העוני הגדולות והצפופות בעולם, שנראית טוב יותר מלמעלה. בהמשך אפשר ליהנות מתצפית לא שגרתית על פסל ישו הגואל, ולבסוף, מצפית נהדרת על חופי העיר היפים, עד שנוחתים בחוף פפינו, שם אפשר לסיים את החוויה עם גביע קוקטייל או מיץ קוקס מרענן.


מצנחי רחיפה מעל הנופים הירוקים של הדולומיטים

כדור פורח
כדור פורח זה לא בדיוק ספורט אתגרי, ובכל זאת, דרוש לא מעט אומץ כדי להיכנס לתוך סל מקש שמתרומם לשמיים באמצעות אוויר חם ושהתנועה שלו נשלטת על פי מצב הרוח. הכדור מתרומם אט-אט, והיושבים בסל רואים איך כל מה שנשאר על הקרקע הולך וקטן והנוף משתנה. הטיסה בכדור הפורח היא איטית, וזה מה שהופך אותה למהנה במיוחד. אחרי שהפחד הראשוני חולף הנוסעים לא עסוקים במחשבות הישרדותיות, אלא יכולים ליהנות בנחת מהנוף, מהשקט ומתחושת הריחוף השלווה. הידיעה שאתם נמצאים בגובה 2,000 מטר מעל פני הקרקע ותלויים בחסדי הרוח, שומרת על סף ריגוש גבוה ומבטיחה שכל הרוגע הזה לא יהפוך לשעמום.



כדור פורח מעל הסוואנה בסרנגטי

הנה כמה מקומות שמומלץ במיוחד לטוס בהם בכדור פורח:

שמורת סרנגטי, טנזניה
שמורת סרנגטי העצומה בגודלה מציעה נופים טיפוסיים של סוואנה אפריקאית עם מרחבי עשב עצומים ומגוון גדול של בעלי חיים, בהם אריות, נמרים, ברדלסים, זברות, ג'ירפות, מינים רבים של אנטילופות ועוד. הזמן הטוב ביותר לרחף מעל השמורה בכדור פורח הוא בחודשים מאי וראשית יוני ושוב מסוף אוקטובר ועד דצמבר. אז מתרחשת הנדידה הגדולה, וממרומי הכדור הפורח אפשר לראות עדרים עצומים של זברות וגנו העושים את דרכם דרך המישורים הגדולים, ובעקבותיהם הטורפים – אריות, ברדלסים ונמרים, במה שנראה כסרט טבע עוצמתי בשידור חי.


כדור פורח מעל הכרמים בעמק נאפה

עמק נאפה, קליפורניה
חווית רחיפה רגועה להפליא מצפה לכם מעל עמק נאפה בקליפורניה, במיוחד אם תפתחו אותה עם כוס יין מהיינות המפורסמים של האזור. כאן תרחפו מעל נופים פסטורליים של גבעות ירוקות ועטורות כרמים ויקבים משפחתיים קטנים – מלמעלה תוכלו להצביע על אלה שתבקרו בהם בהמשך לטעימות, ובימים בהירים תוכלו לראות עד סן פרנסיסקו והרי סיירה נוואדה.

באגאן, מיאנמר
אחד היעדים המרתקים לטיסה בכדור פורח הוא העיר העתיקה באגאן, בירתה הראשונה של בורמה. יש כאן אלפי סטופות ומקדשים עתיקים, מהמאות ה-11 עד ה-13, והמבט מלמעלה מאפשר להבין את העוצמה שבכמות האדירה. בשעת הזריחה, כשקרני השמש צובעות בוורוד וכתום את ראשי המקדשים, המחזה מדהים במיוחד. 


כדורים פורחים בשמי באגאן, בזריחה

צניחה חופשית
צניחה חופשית מציעה את ההיפך מרחיפה בכדור פורח. אם בכדור הפורח הכל רגוע, הרי כשקופצים ממטוס בגובה 12,000-8,000 רגל (4-2 ק"מ), כשחייכם תלויים בפיסת בד הקשורה לחוט וברמת המיומנות ותאוות החיים של המדריך אליו אתם רתומים, אפשר להרגיש הכל חוץ מרוגע… למעשה, מדובר באחד מהרגעים הספורים בהם אפשר לחוש באופן מילולי כיצד הלב נופל לתחתונים. במשך כדקה נופלים נפילה חופשית למטה במהירות של כ-200 קמ"ש עד לגובה של כ-3,500 רגל, ומתפללים שהמצנח ייפתח ברגע המתאים. כשהמצנח נפתח אפשר לשלוט במהירות הנפילה וליהנות מעוד כ-7-5 דקות של רחיפה מענגת למטה, כשכל מה שמרגישים הוא אושר גדול. החוויה כולה (ללא זמן הטיסה) נמשכת פחות מעשר דקות, אבל את הדקות הספורות האלו תזכרו כל החיים.


רגע הקפיצה מהמטוס, מאותם רגעים בחיים שלא תישכחו לעולם

הנה כמה מקומות בהם מובטחת לכם חווית צניחה מרגשת במיוחד:

אוהאו, הוואי
איי הוואי הם מהאיים היפים בעולם, והצניחה החופשית פה מאפשרת ליהנות מכל היופי הזה מלמעלה. באי אוהאו יש כמה מרכזי צניחה שמציעים קורסי צניחה חופשית וצניחות טנדם. אחרי שהמצנח נפתח, אפשר לנשום לרווחה וליהנות מנופי הוואי – החרוט הגעשי דיימונד הד, פרל הרבור והחוף הצפוני של הוואי על חופיו היפהפיים, שם תוכלו לראות מלמעלה לווייתנים ושאר יצורים ימיים. בימים יפים אפשר לראות גם את האיים השכנים.

קווינסטאון, ניו זילנד
קווינסטאון היפה נחשבת לבירת הספורט האתגרי של ניו זילנד ואולי אף של העולם כולו. בין שלל פעילויות האתגר שהאזור מציע, אפשר להתנסות גם צניחה חופשית, ופה היא נופית במיוחד. כבר בטיסה תוכלו להתרשם מהנוף של אגם וואקאטיפו ושל ההרים שמסביב, ובהמשך תקפצו לתוך תמונת הנוף המרהיבה הזו, שכוללת גם פיורדים, קרחונים ונהרות.


צנחנים בשמי קווינסטאון. כאן אפשר ליהנות מצניחה נופית במיוחד


מדבר נמיב, נמיביה
נופים מסוג שונה לחלוטין מחכים לכם במדבר נמיב בנמיביה. מי שיבחר לצנוח כאן יטוס במשך כ-25 דקות מעל העיר סווקומפונד ומדבר נמיב, ויקפוץ מן המטוס היישר אל הדיונות האדמדמות העצומות אשר מסתיימות באוקיינוס האטלנטי. הידיעה על המצע הרך שממתין לכם למטה עשויה לרכך במעט את חרדת הקפיצה.

בתמונה הפותחת: מצנח רחיפה בריו דה ז'ניירו | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.