תפריט עמוד

אדמה: רוקדים במדבר

סטודיו אדמה עבר מאז פרסום הכתבה לשדרות – מכללת ספיר

מבחוץ זה נראה כמו עוד אחד מעשרות הביתנים שבאזור התעשייה הישן במצפה רמון. אבל למי שנכנס פנימה נדמה שנקלע למסיבת התה של עליזה בארץ הפלאות: האנגר עם חללים ענקיים מלאים בספות וכורסאות משונות, שטיחים ומחצלות בכל הצבעים, וקירות כתומים שביניהם מתנופפים סדינים צהובים על תקן של וילונות. פעם היה פה מפעל לקרמיקה. חמש שנים הוא עמד נטוש, עד שהיתה לו עדנה, אם כי לא מהסוג שייעדו לו בוניו המקוריים.

זהו ההאנגר של להקת המחול "אדמה", של הרקדנים ליאת דרור וניר בן גל, שעוררו תשומת לב רבה כשעקרו מתל אביב למצפה רמון. כיום ההאנגר שלהם הוא גם מקום לינה וגם בית היוצר של הלהקה. הם מלינים את האורחים בחדרונים קטנים דמויי חושות או איגלו, באווירה של קומונה. "כשנכנסנו לכאן הכל היה הרוס, נטוש", מספר בן גל. "אף חלון לא היה כאן. לאט לאט החלו לבוא בעקבותינו צעירים נוספים ששכרו האנגרים, והם מכים פה שורשים אמיתיים, בקצב המדבר".

אחרי עשרים שנה של הופעות בסוזן דלל, בפריז ובלונדון, החליטו השניים שהגיע הזמן לשינוי ופתחו פה סטודיו. "באיזשהו שלב הבנו שיש לנו מידע בגוף שיכול לרפא ולהנעים את החיים", אומר בן גל, "והחלטנו שלשם כך אנחנו חייבים לברוח מן העיר הגדולה". התקופה ההוליסטית. כך הם קוראים לעידן שבו הם מצויים כיום, ונראה שלא מדובר בטרנד אופנתי אלא בהתמסרות לאורח חיים אחר, שקשור קשר הדוק למקום המדברי הזה.

האנגר "אדמה", ניר בן גל וליאת דרור
סדנאות שונות (מקצתן מתקיימות בהאנגר ואחרות במדבר): תנועה והתבוננות במדבר, כולל שיעורי תנועה וריפוי; יצירה באבנים במדבר; ריפוי באמצעות אבנים; ויפאסאנה תובנה – מדיטציה המשלבת הליכה, ישיבה ושיחות דהרמא (תורת האמת). אפשר גם ללון בהאנגר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.