תפריט עמוד

לאן היית רוצה לנסוע בשנה הבאה?

שאלנו אתכם לאן אתם חולמים להגיע במהלך השנה הקרובה והתשובות שלכם גילו לנו שכמעט תמיד מחפשים טיולים ביעדים רחוקים ופחות מוכרים, חושבים מחוץ לקופסה ומקווים להרחיב את מפת הטיולים שלכם בשנת 2017. הנה תוצאות הסקר שערכנו לקראת השנה האזרחית החדשה

שאלנו את גולשי מסע אחר אונליין מהם הטיולים השווים ביותר בעיניהם ולאן הם חולמים להגיע בשנה הבאה. רבים מכם מילאו את שאלון הסקר ועזרו לנו לצייר את מפת הטיולים המושלמת מבחינתכם. תודה על שלקחתם את הזמן לענות (ותודה לכל מי שטרח והוסיף הצעות, המלצות ורעיונות בשאלות הפתוחות), הנה תוצאות הסקר:

על השאלה מהו הטיול הגאוגרפי הנחשק ביותר בעיניך, כמעט 30% בחרו באוסטרליה וניו זילנד. האמת? גם אנחנו חושקים בטיול שישלב את שני היעדים המרוחקים האלה, טיול של טבע פראי, נופים חלומיים, חופים מצוינים וערים נהדרות. במקום השני בחרתם ביפן ובשלישי – בצ'ילה וארגנטינה. המקומות הבאים, בסדר יורד: סין וטיבט, פרו ובוליביה, טנזניה וקניה, וייטנאם, גאורגיה ומרוקו.

עם נופים כאלה, אין פלא שניו זילנד הגיעה (יחד עם אוסטרליה) לראש רשימת הטיולים הגאוגרפיים | צילומים: שאטרסטוק

לשאלה מהו האי האקזוטי החלומי שלך, כמעט שליש מהמשיבים בחרו באיים המלדיביים. 17.3% בחרו בסיישל ו-16.7% – באיים הקריביים. המקומות הבאים, בסדר יורד: הפיליפינים, זנזיבר ואת הרשימה חותם קו סמוי, האי התאילנדי.

מי טורקיז צלולים במלדיביים, הזוכים בקטגוריית האי האקזוטי

הבחירה בקטגוריית העיר המוצלחת ביותר לחופשה קצרה היתה פחות חד משמעית: למקום הראשון הגיעה ברצלונה, חביבת הישראלים מזה כמה שנים, עם 19.6% מקולות הגולשים, אחריה ברלין עם 17.9% ובמקום השלישי, נושפת בעורפה של ברלין, לונדון עם 17.3%. הבאה ברשימה היא פראג, אחריה פריז ובודפשט. תל אביב, שגם היא הופיעה ברשימה, הגיעה למקום האחרון אבל זה ודאי לא קשור לאיכות של העיר הלבנה אלא לעובדה שחופשה בחו"ל מן הסתם נשמעה לכם מפתה יותר – אם כבר חולמים, למה לעצור לפני שמגיעים לנתב"ג? מעניין לציין שבקטגוריה הזאת היו לא מעט שענו תשובות פתוחות עם הצעות משלהם לערים שלא הופיע בסקר. בין השאר, הצעתם את וינה, דבלין וניו יורק.

מבט על ברצלונה והים מפארק גואל, יצירת מופת של האדריכל גאודי

בשאלה על היעד האולטימטיבי לטיולי ג'יפים המקומות הראשון והשני היו צמודים, כשאיסלנד עם 18.9% מובילה על פני גאורגיה שקיבלה 18.2% מקולות הגולשים. במקום השלישי בחרתם בצפון יוון, ולאחר מכן (בסדר יורד): חוצה הימלאיה, מונטנגרו, קירגיזסטן ולבסוף מרוקו.

מפלי Svartifoss באיסלנד, היעד הנחשק לטיולי ג'יפים | צילום: visit iceland

התשובות לשאלה על טיולי ההליכה הכי שווים היו חד משמעיות: האלפים השווייצריים, עם 34.3%, מובילים בגדול. גם כאן אנחנו מסכימים עם הרוב: הפסגות הדרמטיות, חלקן מכוסות בקרחוני עד, מהוות יעד נפלא לטיולי הליכה, חלקם מאתגרים ומתאימים למטיבי לכת, אחרים – בעמקים הירוקים המנוקדים בנחלים ובאגמים, מתאימים לכל המשפחה וגם למי שההליכה העיקרית שלו בחיי היום-יום היא מהמכונית למשרד וחוזר חלילה. במקום השני ברשימת טיולי ההליכה השווים בחרתם במקום קרוב לבית וללב: שביל ישראל, עם לא פחות מ-24% מהקולות. הוכחה שאפשר לטייל ברגל בנופים נהדרים מבלי לעבור בדיוטי פרי. במקום השלישי נמצאת ההימלאיה ההודית ולאחריה (בסדר יורד) הקילימנג'רו, חבל סוואנטי בגאורגיה, קירגיזסטן ולבסוף נחלי מואב בירדן.

האלפים השווייצריים מובילים בגדול בקטגורית טיולי ההליכה | צילום: swiss-image.ch / Christian Perret

בשאלה על הטיול המשפחתי הכי כייפי הפתעתם אותנו: כחמישית מכם (20.1% ליתר דיוק) בחרו בטיול מחוף לחוף בקרוואן, בהחלט בחירה מעניינת שמוכיחה רוח הרפתקנית ואהבה לטבע ולנוף. למקום השני הגיעה חופשה משפחתית בצפון איטליה (15.2%) וצמוד מאוד אליה, במקום השלישי, טיול משפחתי ביער השחור (15.2%). בהחלט מאבק מעניין בין שני יעדים משפחתיים אהובים ופופולריים מאוד. במקום הרביעי נמצאים פארקי שעשועים באורלנדו שבארצות הברית, במקום החמישי בחרתם בחופים ויערות בתאילנד, במקום השישי בכפרי נופש בהולנד ורק במקום השביעי – פארקי שעשועים באירופה.

טיול בקרוואן בארצות הברית – העדפה ברורה על פני פארקי שעשועים

היעד הפופולרי ביותר בעולם הקרוזים (האמיתי) הוא האיים הקריביים, אבל לשאאלה מהי הפלגת החלומות שלכם בחרת ביעד שונה מאוד – הפיורדים הנורווגיים הגיעו למקום הראשון עם 25.1%. במקום השני נמצא יעד מפתיע עוד יותר: אנטארקטיקה (23.6%). זוהי הפלגה גאוגרפית של "פעם בחיים", הן בשל המרחק הרב, המתבטא גם במחיר הגבוה, והן בשל העובדה שזוהי לא הפלגת תענוגות רגילה ונדרשת הסתגלות לתנאי מזג אוויר לא קלים, לים שנוטה לסעור וליעד סופי נטול אתרי תרבות ומורשת. אבל אם אתם חובבי טבע ואוהבי הרפתקאות, אין ספק שזאת הפלגה מהחלומות.

הפלגה בפיורדים הנורווגיים השיגה (לא באופן משמעותי) הפלגה באנטארקטיקה כיעד החלומות ל-2017

למקומות הבאים הגיעו (בסדר יורד): האיים הקריביים, מקנדה לאלסקה, סביב דרום אמריקה והים הבלטי. את הרשימה סוגרת בפער גדול מהאחרים הפלגה בים התיכון, מן הסתם כי אם השמיים (והמים) הם הגבול, העדפתם לחלום על מקומות רחוקים בהרבה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.