תפריט עמוד

סינגפור נתפסת במערב כעיר מערבית מצוחצחת עם גורדי שחקים אימתניים ומרכזי קניות עצומים, אבל יש בסינגפור הרבה יותר מזה. לבה התרבותי של סינגפור נמצא בצ'יינה טאון, שהוקמה במאה ה-19 עם הגעתם של מהגרים מסין לאזור. החל מן המחצית השנייה של המאה העשרים נבנו ברובע (כמו גם בכל סינגפור) גורדי שחקים ובניינים מערביים. המטיילים ברובע היום יתרשמו משילוב מעניין של מבנים מודרניים עם בתים היסטוריים, מקדשים מפוארים, מרכזי תרבות, חנויות ייחודיות, שווקים ססגוניים והרבה אוכל נפלא וזול. מסלול הטיול שמוצע כאן עובר באתרים המרכזיים של הצ'יינה טאון ונמשך כמה שעות, בהתאם לקצב ההליכה ולזמן בו מתעכבים בכל אחד מן האתרים שלאורך הדרך.


מרכז המורשת של צ'יינה טאון ברחוב פגודה, נקודת מוצא מצוינת לסיור

נקודת מוצא מצוינת לסיור היא מרכז המורשת של צ'יינה טאון (Chinatown Heritage Centre) שברחוב פגודה, שם אפשר להעמיק את ההיכרות עם השכונה, באמצעות התערוכות שמוצגות במקום ומספרות על ההיסטוריה של השכונה ועל חיי התושבים. במקום פועלת גם חנות מזכרות בה נמכרות עבודות יד. כתובת: 48 Pagoda Street. אתר אינטרנט

יוצאים מהמרכז וממשיכים על רחוב פגודה לכיוון דרום-מזרח, עד שרואים מצד ימין את מקדש Sri Mariamman Temple. קשה להחמיץ את המקדש ההינדי יוצא הדופן הזה, שמכוסה כולו בפסלים צבעוניים של אלים הינדואים ודמויות מהמיתולוגיה ההודית. זהו המקדש ההינדי הוותיק ביותר בסינגפור, והוא נוסד בשנת 1827. הוא מוקדש לאלה ההודית מריאמן, שידועה בכוחה לרפא מחלות. על אף שהמקדש מרשים במיוחד מבחוץ, כדאי להיכנס גם לתוך המקדש. כתובת: 244 South Bridge Road


מקדש סרי מריאמאן. מקושט בפסלים צבעוניים של דמויות מהמיתולוגיה ההודית

כשיוצאים מהמקדש פונים שמאלה ברחוב South bridge עד שמגיעים למסגד Jamae (במספר 218) שנראה כנטע זר בלב הצ'יינה טאון. המסגד, שהוקם ב-1826, מעוצב בסגנון אקלקטי, כששער הכניסה שלו מעוצב בסגנון הודי ואילו אולמות התפילה מעוצבים בסגנון ניאו קלאסי.

מכאן ניתן להמשיך למוזיאון Fuk Tak Chi, שכדי להגיע אליו ממשיכים צפונה ברחוב South Bridge, עד שמגיעים ל-Cross Street ושם פונים ימינה. ממשיכים ללכת ברחוב כ-300 מטר, עד שפונים ימינה לרחוב Telok Ayer ‏, שם ממשיכים עד שרואים את המוזיאון מצד ימין. למעשה מדובר במקדש שנבנה ב-1824 והיה המקדש הסיני הראשון שנבנה בסינגפור. המקדש היה האחת התחנות הראשונות של המהגרים שהגיעו מסין לסינגפור. זמן קצר לאחר הגעתם לסינגפור הם ביקרו במקדש כדי להודות על כך שעברו את המסע בבטחה. באותם ימים המקדש שימש גם כמעין מרכז קהילתי למהגרים. ב-1988 המבנה עבר שיפוץ והוסב למוזיאון זעיר שהמוצגים שבו עוסקים בחייהם של המהגרים הסינים הראשונים בסינגפור. כתובת: 76 Telok Ayer St.


מסגד Jamae. נראה כנטע זר בלב הצ'יינה טאון

אחרי שיוצאים מהמוזיאון ממשיכים דרומה ברחוב Telok Ayer, שהיה בעבר ליבה של הצ'יינה טאון והוא גדוש לכל אורכו במקדשים, מסגדים וכנסיות. אם עוד לא שבעתם מאתרי דת תוכלו לבקר בכמה מהאתרים המעניינים שלאורך הדרך, כמו מקדש Fu Thian Hock Keng המפואר (כתובת: 158 Telok Ayer St), מסגד Al Abrar Mosque (כתובת: 192 Telok Ayer St) והכנסייה המתודיסטית Telok Ayer Chinese Methodist Church שנחשבת לאחת הכנסיות הלא שגרתיות בסינגפור, עם גג בסגנון סיני מסורתי וחלונות ביזנטיים גדולים (כתובת: 235 Telok Ayer St).


תיירים בכניסה למקדש Thian Hock Keng, אחד המפוארים בעיר

ממשיכים ללכת דרומה ברחוב Telok Ayer עד שהוא מתחבר עם Cecil St. שם פונים ימינה וכעבור זמן קצר פונים שוב ימינה ל-Maxwell Road. במספר 45 נמצאת הגלריה העירונית של סינגפור (Singapore City Gallery) שהאטרקציה המרכזית שבה היא דגם מוקטן של העיר. בנוסף יש בגלריה כשלושים תצוגות אינטראקטיביות שקשורות לתכנון העירוני בסינגפור.
דגם מיניאטורי של סינגפור בגלריה העירונית

אם לא אכלתם עד עכשיו באחת מהמסעדות שלאורך הדרך, הגיע הזמן לארוחת צהריים. אחת האפשרויות הטובות ביותר לארוחת צהריים זולה, מהירה וטעימה היא maxwell road hawker centre שבכתובת 11South Bridge (כדי להגיע, יש לפנות ימינה ביציאה מהגלריה ולהמשיך כ-250 מטר ברחוב Maxwell Rd, ואז לפנות ימינה ברחוב South Bridge עד שמגיעים למספר 11). זהו מעין שוק אוכל באולם גדול ומקורה, שבו למעלה ממאה דוכני מזון שמציעים מגוון מטעמים: נודלס, מרקים, תבשילי קארי, דייסות, מקלות בצק מטוגנים, מיצי פירות מרעננים ועוד ועוד. בין הדוכנים יש שולחנות וכסאות כך שאפשר לשבת, לאכול ולצפות על העוברים ושבים, מרביתם מקומיים, עובדים ממשרדי הסביבה או סטודנטים שאוכלים במקום את ארוחת הצהריים.


אן סיאנג היל. פעם היו פה מטעים, היום יש פה בתי קפה ובוטיקים מעוצבים

שבעים ומרוצים אפשר להמשיך ל-Ann Siang Hill (פונים שמאלה ברחוב South Bridge אל Sago st. ואז פונים ימינה אל Ann Siang Hill). בעבר היו על הגבעה הקטנה מטעים של אגוזי מוסקט, היום מדובר באזור אופנתי עם בוטיקי יוקרה מעוצבים,בתי קפה וברי יין.


רחוב פגודה בקרטה אייר, עמוס בחנויות, מסעדות ומקומות בילוי

אחרי בילוי נינוח ממשיכים ללב הצ'יינה טאון, לרובע קרטה אייר. זהו אזור שוקק ונעים, עם חנויות מסורתיות, מסעדות ומקומות בילוי. בשעות אחה"צ והערב פועלים במקום שווקים נהדרים. כדי להגיע לאזור, חוזרים לרחוב South Bridge, פונים ימינה עד שמגיעים לרחוב Temple, ובו פונים שמאלה עד שמגיעים לרחוב Trengganu St‏ .הרחוב גדוש בחנויות ייחודיות לצד גלריות ותיאטראות, והחל מהשעה 17:00 בערב פועל ברחוב וכן ברחובות הסמוכים Pagoda ו-Sago שוק הלילה של צ'יינה טאון, שבו אפשר לרכוש מזכרות, מלאכות יד ותלבושות מסורתיות. משם אפשר לפנות לרחוב Smith, שבו פועל באותן שעות שוק אוכל לילי, שמציע מעדנים מקומיים. זהו מקום מצוין לסיים את הסיור בצ'יינה טאון, עם בטן מלאה ובידיים גדושות בשקיות.

התמונות בכתבה: אייסטוק, פליקר – Francis Norman, Albert Freeman, acroamatic, Kirk Siang, bricoleurbanism, Choo Yut Shing

למפת המסלול:


לחצו להגדלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסינגפור

נסיעת עסקים לסינגפור: כל מה שצריך לדעת
נסיעת עסקים לסינגפור: כל מה שצריך לדעת

מצד אחד, סינגפור היא מקום קל ונוח מאוד לנסיעת עסקים, עם שדה תעופה מהטובים בעולם, תחבורה ציבורית יעילה ונוחה, מקומיים שמדברים אנגלית ותחושת ביטחון אישי גבוהה. ומצד שני, יש כללים ברורים שצריך להכיר כדי להצליח בפגישות עסקים בסינגפור. ...

סינגפור: אטרקציות, בילויים, טיולים ותרבות
סינגפור: אטרקציות, בילויים, טיולים ותרבות

עיר, מדינה או אי? סינגפור הזעירה היא כל אלה, ובנוסף היא מהווה יעד נהדר לחופשה לכל סוגי המטיילים. במדינה המודרנית והמצוחצחת קל להתמצא ונוח לטייל, ויש בה משהו לכל אחד: גורדי שחקים מודרניים ושכונות אתניות, מרכזי קניות נוצצים ...

סינגפור: מסע קולינרי
סינגפור: מסע קולינרי

הדרך הטובה, המהירה וכמובן הטעימה ביותר להתוודע לסינגפור, שתושביה הגיעו אליה מרחבי אסיה, היא דרך האוכל. טל רשף, המכיר את האי היטב, ממליץ על מסעדות זולות ומצוינות, בהן מסעדת כוכב מישלן שמנת הדגל שלה עולה פחות מחצי מנת ...