תפריט עמוד

מסלולי הליכה יומיים: טרקים קצרים ונהדרים

לא חייבים לצאת לטיול ארוך עם תרמיל כבד על הגב בשביל ליהנות מטרק משובח. גם מי שזמנו מוגבל יכול ליהנות ממסלולי הליכה נפלאים, נופיים ואף מאתגרים, שניתן ללכת אותם ביום אחד. הנה כמה טרקים יומיים נהדרים ברחבי העולם

המילה טרק מעלה על פי רוב מחשבות על מסע עם תרמיל על הגב, לינת שטח וטיול ארוך, שלא תמיד מסתדר עם לוח הזמנים העמוס שלנו. אבל ישנם לא מעט מסלולי הליכה נהדרים ברחבי העולם, שמספקים את האתגר וההנאה שבהליכה ועם זאת הם לא מצריכים יותר מכמה שעות הליכה. חלקם מאתגרים ואחרים קלילים יותר, חלקם ארוכים ואחרים קצרים, חלקם עומדים בפי עצמם ואחרים מהווים חלק מטרקים ארוכים טובים ואף מיתולוגיים. הנה כמה מסלולי הליכה יומיים מומלצים ברחבי העולם.

קניון סמאריה, כרתים

לא חייבים להרחיק לקצה העולם כדי ליהנות מחוויה של טרקים. אפילו בכרתים, האי שנתפס אצל רבים כיעד לנופש ליד הים, יש מסלולי הליכה נפלאים. המפורסם שבהם הוא המסלול בקניון סמאריה (Samaria), אחד הקניונים הארוכים באירופה שנמצא במערב האי, בלב ההרים הלבנים. אורכו של המסלול 16 ק"מ והוא מתחיל בגובה 1,230 מטר ברמת אומלוס ומסתיים בחוף הים הלובי באיה רומלי. תחילת המסלול היא בירידה תלולה עד שמגיעים לקרקעית הקניון, והמשכו בהליכה בתוך הקניון, לצד הנחל. אם יתמזל  מזלכם תבחינו לאורך המסלול בקרי קרי, עז ההרים האופיינית לכרתים. שיאו של המסלול הוא לקראת סופו, בקטע הצר ביותר שזכה לכינוי "שערי הברזל", ובו המרחק בין קירות הקניון (שמגיעים באזור זה לגובה 300 מטר) הוא שלושה מטרים בלבד. בסוף המסלול, בחוף של איה רומלי, מומלץ לטבול במים הצלולים ולנוח ממאמץ ההליכה.

תצפית על קניון סמאריה, מהארוכים והיפים באירופה | צילומים: שאטרסטוק

תצפית על קניון סמאריה, מהארוכים והיפים באירופה | צילומים: שאטרסטוק

מידע שימושי
הטיול בקניון אפשרי בחודשים מאי-אוקטובר, חודש מאי הוא המומלץ ביותר לטיול בשל מזג האוויר הנעים, שפע המים הזורמים בקניון והפריחה המרהיבה לאורך הדרך.

נקודת התחלה: אומלוס (Omalos)

נקודת סיום: איה רומלי (Agia Roumeli)

אורך המסלול: 16 ק"מ

משך המסלול: 7-5 שעות

דרגת קושי: בינונית, ההליכה בירידה, אך על קרקע סלעית.

ההליכה בקניון סמאריה היא על קרקע סלעית ברובה

ההליכה בקניון סמאריה היא על קרקע סלעית ברובה

טרק סרנגקוט, נפאל

העיר פוקרה (Pokharā) ששוכנת למרגלות רכס האנאפורנה מהווה בסיס מצוין לטיול טרקים בהימלאיה, כשכמה מהטרקים הפופולריים בנפאל, כמו סובב אנאפורנה, יוצאים ממנה. עם זאת, גם מי שלא נמצא בכושר שיא או שאינו מעוניין לצאת לטרק ארוך, יכול ליהנות ממסלולי הליכה יומיים שמספקים טעימה מהנופים ההרריים המדהימים. אחד המסלולים המומלצים מטפס לפסגת סרנגקוט (Sarangkot), בגובה 1,592 מטר. ההר אמנם אינו גבוה, אבל הוא מציע תצפית פנורמית נפלאה אל כמה מהפסגות הגבוהות ברכס, בהן פסגת דהאולגירי בגובה 8,167 מטר ופסגת הפירמידה המושלמת של מאצ'אפוצ'רה בגובה 6,997 מטר. המראה יפה במיוחד בזריחה ולכן תוכלו להישאר ללון בגסטהאוס שבמקום, להשקיף בזריחה ולרדת בנחת למחרת היום.

תצפית על פסגת מאצ'אפוצ'רה מהר סרנגקוט

תצפית על פסגת מאצ'אפוצ'רה מהר סרנגקוט

מידע שימושי
נקודת התחלה וסיום: פוקרה (Pokharā)

משך המסלול: כ-6 שעות הלוך חזור

דרגת קושי: קלה

נוף מטרק סרנגקוט

נוף מטרק סרנגקוט

אול דויניו לנגאי, טנזניה

הטיפוס לפסגת ההר אול דויניו לנגאי (Ol Doinyo Lengai) בגובה 2,878 מטר הוא חוויה מאתגרת ויוצאת דופן גם לטרקרים מנוסים. כיוון שההר חשוף לקרינת שמש חזקה, מקובל לעשות את הטיפוס בלילה, כשרק הירח והפנסים מאירים את הדרך, דבר התורם לחוויה. כשמגיעים לפסגה עם הזריחה ומשקיפים על הנוף, המראה בלתי נשכח. הנופים שתראו מכאן כוללים את עמק הריפט ואת אגם נטרון שבו יש להקות גדולות של פלמינגו. אול דויניו לנגאי הוא הר געש פעיל בצורת חרוט מושלם, והנופים הגעשיים שלו שונים מאלה המוכרים מהרי געש אחרים, בשל הרכב מינרלים ייחודי. כיוון שזה הר געש פעיל ובשל העלייה התלולה, חשוב מאוד לטפס לראשו עם מדריך מוסמך.

הר הגעש אול דויניו לנגאי

הר הגעש אול דויניו לנגאי

מידע שימושי
נקודת התחלה וסיום: הכפר נגארה סרו (Ngare Sero), סמוך לאגם נטרון

אורך המסלול: 10 ק"מ

משך המסלול: 10-7 שעות הלוך ושוב

דרגת קושי: קשה

אנג'לס לנדינג, הפארק הלאומי ציון, יוטה

השביל בעל השם הציורי Angels Landing (נחיתת המלאכים), בפארק הלאומי ציון ביוטה, ארצות הברית, הוא אמנם הקצר ברשימה, אך גם אחד המאתגרים שבה. השביל, שאורכו 3.9 ק"מ בסך הכל, מטפס לראש סלע דרמטי בגובה 454 מטר. תחילת הדרך נראית תמימה למדי ועוקבת אחר נתיבו של נהר וירג'ין. בהמשך השביל נפרד מהנהר ומתחילה עלייה תלולה ומפותלת עם לא פחות מ-21 פניות תלולות שמובילות לתצפית סקאוט (Scout Lookout) ממנה נשקפים נופים נפלאים של צוקים דרמטיים.

הצוק האדום המכונה נחיתת המלאכים. השביל המוביל לראשו קצר אבל תלול להפליא

הצוק האדום המכונה נחיתת המלאכים. השביל המוביל לראשו קצר אבל תלול להפליא | צילום: NPS

המקטע האחרון של המסלול עוצר נשימה, תרתי משמע, ואינו מתאים לבעלי לב חלש או לסובלים מפחד גבהים. זהו שביל תלול, מפותל וצר להפליא. במקטע הזה יש כבלים הקבועים בסלע כדי להיאחז בהם ולהימנע מנפילות. התצפית המדהימה על הפארק הלאומי ציון מהווה פיצוי הולם על המאמץ.

שביל Angels Landing עמוס בפיתולים תלולים

שביל Angels Landing עמוס בפיתולים תלולים

מידע שימושי
נקודת התחלה וסיום: גרוטו (The Grotto Trailhead)

אורך המסלול: 7.8 ק"מ

משך המסלול: 5-4  שעות הלוך ושוב

דרגת קושי: קשה

דרך האינקה, מאצ'ו פיצו, פרו

טרק דרך האינקה (Inca Trail) שמוביל אל מאצ'ו פיצ'ו הוא אחד הטרקים הפופולריים בעולם. משכו של המסלול המלא ארבעה ימים, אבל גם מי שקצר בזמן או שמרגיש שהטרק המלא גדול עליו, יכול ללכת את המקטע האחרון של המסלול. מסלול זה מתחיל במקום שנקרא הקילומטר ה-104, אליו מגיעים ברכבת מקוסקו. אורכו של המקטע  15 ק"מ והוא מסתיים בשער השמש. בדרך נהנים מהנופים של הרי האנדים, מטפסים במדרגות אבן קדומות, עוברים ביער גשם וכמובן מתרשמים משרידי המבנים של האינקה. כאמור, המסלול מסתיים בשער השמש, משם נשקפת תצפית עוצרת נשימה על עיר האינקה הקדומה, אבל אל תסתפקו בתצפית – הקדישו לפחות כמה שעות או יום נוסף לטיול באתר עצמו.

מטיילת מצלמת את מאצ'ו פיצ'ו אליה מגיעים בצום הליכה בדרך האינקה

מטיילת מצלמת את מאצ'ו פיצ'ו אליה מגיעים בצום הליכה בדרך האינקה

מידע שימושי
נקודת התחלה: Vilcanota River footbridge (ידוע גם כקילומטר ה-104 ברכבת מקוסקו למאצ'ו פיצ'ו)

נקודת סיום: מאצ'ו פיצ'ו

אורך המסלול: 10 ק"מ

משך המסלול: כשש שעות

דרגת קושי: בינונית

סובב מפרץ ווינגלאס, האי טסמניה

מסלול סובב מפרץ ווינגלאס (Wineglass Bay Circuit) בפארק הלאומי פרייסינט (Freycinet) בטסמניה, נחשב לאחד ממסלולי ההליכה היומיים היפים באוסטרליה. זהו מסלול מעגלי מקסים אך תלול עם תצפיות נפלאות על חופים מדהימים, הרים ויערות. המסלול כולל הליכה לאורך חוף Hazards, אחד החופים היפים בפארק הלאומי, והמון תצפיות מרהיבות. היפה מכולן היא תצפית מפרץ ווינגלאס (wineglass bay lookout) שמהווה את שיאו של המסלול. מכאן אפשר להשקיף על המפרץ היפהפה שצורתו מזכירה גביע יין. ההליכה מאומצת וכוללת עליות וירידות רבות, אבל חלקים ממנה עוברים בחוף עצמו ואפשר לטבול במים ולהתרענן.

תצפית מפרץ ווינגלאס

תצפית מפרץ ווינגלאס

מידע שימושי
נקודת התחלה וסיום: Coles Bay Road, הפארק הלאומי פרייסינט

אורך המסלול: 12 ק"מ

משך המסלול: 5-4 שעות

דרגת קושי: בינוני-קשה

טונגרירו קרוסינג, ניו זילנד

מסלול היום הפופולרי ביותר בניו זילנד, ממלכת הטרקים, הוא ללא ספק הטונגרירו קרוסינג (Tongariro Alpine Crossing). זהו מסלול באורך 19 ק"מ שחוצה את הפארק הלאומי טונגרירו, הממוקם במרכז האי הצפוני. המסלול מספק טעימה מהנופים הגעשיים של הפארק, שכוללים הרי געש, מכתשים, מעיינות ואגמים וולקניים. המסלול מתחלק לשישה מקטעים: הוא נפתח בהליכה קלה ומישורית ממגרש החנייה למעיינות סודה (Soda Springs). בהמשך מטפסים טיפוס תלול מגובה של 1,400 מטר לגובה של 1,600 מטר במקטע שזכה לכינוי "מדרגות השטן" ומוביל למכתש הדרומי. על המאמץ שבעלייה מפצה התצפית הפנורמית הנפלאה הנשקפת מהמסלול. המקטע הבא מטפס מהמכתש הדרומי למכתש האדום, הנקודה הגבוהה ביותר במסלול, וגם מכאן נשקפות תצפיות מרהיבות. כאן מתחיל המקטע היפה ביותר, שמסתיים באגם הכחול (Blue Lake). מקטע זה מאופיין בירידה מתונה והוא חולף על פני אגמי האמרלד, שמינרלים מעניקים להם צבע טורקיז מהפנט. מכאן יש טיפוס קצר ומתון לקצה המכתש הצפוני, ממנו יש תצפית מרהיבה על אגם רוטואיירה (Rotoaira) והר פיהאנגה (Pihanga), ומשם המסלל יורד לבקתת קטטהאי ולחניון קטטהאי.

מטיילים משקיפים לאגמי האזמרגד בטרק טונגרירו קרוסינג

מטיילים משקיפים לאגמי האזמרגד בטרק טונגרירו קרוסינג

מידע שימושי
עונה: העונה המתאימה ביותר להליכה במסלול היא בין דצמבר למרץ, אבל גם אז כדאי להיערך למזג אוויר הפכפך וללבוש בגדים חמים שנותנים הגנה מפני הגשם.

נקודת התחלה: עמק מנגטפופו (Mangatepopo)

נקודת סיום: קטטהאי (ketethai)

אורך המסלול: 19.4 ק"מ

משך המסלול: 9-8 שעות

דרגת קושי: בינונית – קשה

בתמונה הפותחת: טרק טונגרירו קרוסינג באי הצפוני של ניו זילנד
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.