תפריט עמוד

מזרח אפריקה: תמונת מצב

מה תמצאו במזרח אפריקה? מיפוי של המדינות במזרח אפריקה מגלה שכמה מהן נוחות מאוד לטיול, עם תשתיות תיירות טובות וביטחון אישי גבוה, ולצדן יש מדינות בעייתיות וכאלה שכלל לא ניתן לבקר בהן. וממזרח ליבשת, באוקיינוס ההודי, יש כמה איים יפהפיים, יעד מושלם לחופשה טרופית חלומית

טיול באפריקה שונה מטיול בכל יבשת אחרת. מצד אחד, אפריקה, היבשת השנייה בגודלה (אחרי אסיה) מציעה אינספור חוויות למטיילים – מפגשים אנושיים ותרבותיים מרתקים ולצדם טבע פראי ובעלי חיים שאפשר לפגוש רק פה. מצד שני, זוהי אחת היבשות המורכבות והקשות לטיול. לאפריקה יש היסטוריה סבוכה ועקובה מדם, הכוללת מאבקים חיצוניים ופנימיים, שחלקם מתחוללים גם בימינו, וחלקים ניכרים מהיבשת עדיין סובלים מעוני, רעב ומחלות. למרות המורכבות הזאת, יש בה משהו שלא תמצאו במקומות אחרים. אפריקה פשוט נכנסת ללב. כדי להבין את המשיכה המיוחדת הזאת, צריך להיות שם: לשבת מתחת לשמי הלילה המשובצים באינספור כוכבים, להאזין לקולות בעלי החיים, לראות את האנשים שהולכים בצדי הדרכים לאורך קילומטרים רבים, להתמסר לחיבוק של ילד, לטעום מאכלים שמעולם לא טעמתם, לשוטט בשווקים, להתארח בבית של משפחה מקומית. במילה אחת: להתאהב.

מוכרת בשוק בניירובי, קניה

מוכרת בשוק בניירובי, קניה | צילומים: שאטרסטוק

אי אפשר להקיף את אפריקה כולה בכתבה אחת, ולכן הפעם אנחנו מתמקדים במזרח אפריקה. באזור הזה יש כמה מהמדינות הנוחות ביותר לטיול, כמו קניה וטנזניה, ומאידך גם כמה מהמדינות הבעייתיות ביבשת, כמו סומליה ודרום סודאן. במזרח אפריקה נכללים גם כמה איים, כמו סיישל ומאוריציוס, עם חופים טרופיים, בתי מלון מפנקים ואפשרויות לחופשה חלומית ליד הים.

נשים משבט הסמבורו בתלבושת מסורתית

נשים משבט הסמבורו בתלבושת מסורתית

המדינות המתוירות

קניה

קניה, שממוקמת בחופה המזרחי של אפריקה, נחשבת לאחת המדינות החזקות ביבשת, אם כי זוהי מדינה מתפתחת ובאזורים הכפריים הדבר ניכר במיוחד. שמורות הספארי הופכות את קניה ליעד פופולרי, ורבים מהמטיילים מבקרים בהן במסגרת טיול מאורגן או במסגרת טיול עצמאי עם מדריך ונהג. יחסית למדינות אחרות באפריקה, קל ונוח להסתדר בקניה. האנגלית היא שפה רשמית, התשתיות התיירותיות נוחות והכבישים לרוב במצב טוב. בעבר קניה היתה המדינה הפופולרית ביותר באפריקה בקרב מטיילים ישראלים. הדבר השתנה ב-2002, בעקבות שני פיגועים במומבסה שכוונו נגד אזרחים ישראלים. אחרי יותר מעשור שבמהלכו קניה נעלמה כמעט לחלוטין ממפת התיירות הישראלית היא חוזרת למשוך מטיילים ישראלים.

יש הרבה סיבות להגיע לקניה, בראש וראשונה שמורות הספארי שלה, שהן מהטובות בעולם לצפייה בבעלי חיים. במרבית שמורות הטבע אפשר גם לפגוש את השבטים המקומיים החיים בתוך השמורות או בסביבתן. בנוסף, תמצאו בקניה ערים היסטוריות כמו מומבסה ולאמו, מטעי קפה ותה, חופים יפים, אגמים מלוחים שסביבם המון עופות מים והרים מרשימים.

עדרי זברה וגנו חוצים את נהר מארה בשמורת מסאי מארה בזמן הנדידה הגדולה

עדרי זברה וגנו חוצים את נהר מארה בשמורת מסאי מארה בזמן הנדידה הגדולה | צילומים: שאטרסטוק

מה רואים בקניה?

  • מסאי מארה – אחת משמורות הספארי הטובות בעולם. מקום מצוין לצפייה בנדידה הגדולה ובחמשת הגדולים, כמו גם למפגש עם בני המסאי.
  • אגם נקורו – האגם הרדוד ששוכן בשבר הסורי אפריקאי הוא ביתם של מינים רבים של עופות מים ובראשם כ-1.5 מיליון פלמינגו.
  • הר קניה – ההר הגבוה במדינה מתנשא לגובה 5,199 מטר. במורדותיו יש יער גשם הררי ויערות מחטניים ואילו בפסגותיו יש קרחוני עד.
  • מומבסה – העיר השנייה בגודלה בקניה היא עיר נמל תוססת ורב תרבותית עם אדריכלות במגוון סגנונות. מסביב לעיר חופים יפים ושוניות אלמוגים ססגוניות.

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל לקניה. ניתן לטוס ליעדים באפריקה כמו אדיס אבבה או יוהנסבורג ומשם לקחת טיסת המשך לניירובי או מומבסה.

רועה צאן בשמורת אמבוסלי בקניה

רועה צאן בשמורת אמבוסלי בקניה

טנזניה

טנזניה היא אחת המדינות הפופולריות ביותר באפריקה בקרב מטיילים בכלל וישראלים בפרט. בדומה לקניה, גם טנזניה היא גן עדן לאוהבי טבע, עם מגוון גדול של שמורות שבהן אפשר לראות כמות גדולה מאוד של בעלי חיים. בשמורת הסרנגטי, בדומה לשמורת מסאי מארה הגובלת בה מעבר לגבול, אפשר לצפות בנדידה הגדולה. בטנזניה יש תשתיות תיירות נוחות, לודג'ים איכותיים בשמורות (לצד קמפינג למי שמעדיף לינה בתנאים בסיסיים יותר), ואנגלית היא שפה רשמית, מה שמקל על המטיילים. לא רק טבע יש בטנזניה אלא גם מפגש אנושי עם בני השבטים המקומיים, וכאן גם נמצא ההר הגבוה ביותר באפריקה – הקילימנג'רו. מוקד עניין בולט נוסף של טנזניה הוא האי זנזיבר. לצד חופים מדהימים ומלונות מצוינים, האי מציע עולם תת ימי עשיר, שחייה עם דולפינים, ביקור בחוות תבלינים וביער גשם ועוד. מטיילים רבים בוחרים לשלב ספארי בטנזניה עם נופש בזנזיבר.

ג'ירפות על רקע הקילימנג'רו, ההר הגבוה באפריקה, שפסגתו מושלגת כל השנה

ג'ירפות על רקע הקילימנג'רו, ההר הגבוה באפריקה, שפסגתו מושלגת כל השנה

מה רואים בטנזניה?

  • שמורת הסרנגטי – הפארק הלאומי הגדול ביותר בטנזניה עם מאות אלפי בעלי חיים. בעונה אפשר לצפות בנדידה הגדולה.
  • הקילימנג'רו – ההר הגבוה באפריקה, אשר פסגתו מושלגת כל השנה. במורדותיו יש יערות גשם עם פילים, קופים ונמרים, ועם הטיפוס מגלים צמחייה אלפינית ובהמשך נופי ירח.
  • מכתש נגורונגורו – מכתש געשי עצום, מהגדולים בעולם, שבו חיות אלפי חיות פרא ובהן אריות, נמרים, פילים, קרנפים, בופאלו ועוד.
  • זנזיבר – באי ששייך לטנזניה יש חופים יפהפיים עם חול לבן, מי טורקיז וסירות עץ מסורתיות. האי הפורה מפורסם במטעי התבלינים שלו ויש בו יער גשם שבו חיים קופי קולובוס אדום, מין שנמצא בסכנת הכחדה.

איך מגיעים? בחלק מהשנה, בעיקר בתקופות החגים (סוכות, חנוכה ופסח), יש טיסות שכר ישירות מישראל לטנזניה ולזנזיבר. בשאר השנה ניתן לטוס לאדיס אבבה ומשם לדאר א סלאם בטנזניה.

חוף בזנזיבר. חול לבן, ים טורקיז וסירות עץ כתוספת ציורית

חוף בזנזיבר. חול לבן, ים טורקיז וסירות עץ כתוספת ציורית

אוגנדה

אוגנדה שוכנת לחופו של אגם ויקטוריה. מאז סוף שנות השמונים אוגנדה נהנית מיציבות פוליטית יחסית, הכלכלה שלה משתקמת וגם התיירים מגיעים. האטרקציה המרכזית היא הטבע והנופים והממשלה מנסה לפתח את תיירות אקולוגית. בשמורות הטבע המקומיות אפשר לראות פילים, היפופוטמים ואריות, אם כי במספרים נמוכים יותר משל המדינות השכנות, בשל ציד נרחב. גולת הכותרת של עולם החי באוגנדה הן גורילות ההרים, מין שנמצא בסכנת הכחדה חמורה. באוגנדה, כמו גם מעבר לגבול ברואנדה, חיות כמה משפחות של גורילות וטיולים בעקבותיהן מביאים לאוגנדה תיירים רבים. בנוסף, באוגנדה שולטים נופים של יערות טרופיים, מפלים ואגמים.

המפגש עם הגורילות בשמורת בווינדי הוא מגורמי המשיכה הבולטים של אוגנדה

המפגש עם הגורילות בשמורת בווינדי הוא מגורמי המשיכה הבולטים של אוגנדה

מה רואים באוגנדה?

  • הפארק הלאומי בווינדי – בפארק שבדרום-מערב המדינה יש יערות גשם סבוכים בהם חיות שלוש להקות של גורילות הרים. יש להזמין מקום בסיורים זמן רב מראש שכן מספר המבקרים המורשה לבקר בפארק מדי יום מצומצם.
  • הפארק הלאומי המלכה אליזבת – בפארק ששוכן על גדות אגם אדוארד בדרום-מערב אוגנדה יש עולם חי עשיר עם פילים, היפופוטמים, אריות, אנטילופות ועוד.
  • הפארק הלאומי מפלי מורצ'יסון – בפארק שבצפון-מערב אוגנדה יש מפלים מרשימים על נהר הנילוס ומגוון גדול של יונקים.
  • אגם ויקטוריה – האגם הגדול ביותר באפריקה ואגם המים המתוקים השני בגודלו בעולם. באגם יש איים רבים שניתן לשוט אליהם.
  • הרי רוונזורי – שרשרת הרים מרשימה שפסגותיה מכוסות בשלג עד. הפסגה הגבוהה ביותר מתנשאת לגובה 5,109 מטר. ניתן לערוך טרקים במקום.

איך מגיעים? הדרך הנוחה ביותר להגיע היא בטיסה דרך אדיס אבבה. בעלי דרכון ישראלי צריכים להצטייד באשרת כניסה אותה ניתן להשיג בתשלום עם הכניסה למדינה.

ילדים בכפר באוגנדה | צילום: emre topdemir / Shutterstock.com

ילדים בכפר באוגנדה | צילום: emre topdemir / Shutterstock.com

אתיופיה

אתיופיה נמצאת בשנים האחרונות בפריחה תיירותית, כשמספר המבקרים במדינה עולה בהתמדה וכולל גם ישראלים רבים. אחת הסיבות לכך היא נמל התעופה הבינלאומי של אדיס אבבה שאליו אפשר להגיע בטיסות ישירות מיעדים רבים באירופה (וגם מתל אביב) ושממנו יוצאות טיסות המשך ליעדים רבים באפריקה. למרות העלייה במספר התיירים, תשתיות התיירות עדיין אינן מפותחות, אין הרבה מלונות ברמה טובה, באתרי תיירות רבים חסרים שירותים בסיסיים ולטיול יש עדיין ניחוח של הרפתקה.

בשונה ממדינות אחרות במזרח אפריקה,  אתיופיה היא לא יעד של טיולי ספארי, אלא מדינה שבאים אליה בראש ובראשונה בשביל אתריה ההיסטוריים והתרבותיים. אתיופיה נחשבת לערש האנושות. היא אחת המדינות העתיקות בעולם והמדינה השנייה שקיבלה על עצמה את הנצרות. יש בה לא פחות מתשעה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, בהם כנסיות ומנזרים. גם טבע ונופים יש באתיופיה, עם הרים ירוקים, מפלים ומדבריות, והיא עולה בבטחה על מפת התיירות האקולוגית עם תיירים רבים שבוחרים לעשות בה טרקים.

כנסיית ביתה גיורגיוס בלליבלה

כנסיית ביתה גיורגיוס בלליבלה

מה רואים באתיופיה?

  • בהר דאר – העיר השוכנת לחוף אגם טאנה מהווה בסיס לסיורי שייט בין האיים שבאגם ובסיס לטיולים במפלי הנילוס הכחול, מפלים רחבים ושוצפים המוקפים בצמחייה ירוקה.
  • גונדר – בירתה הקדומה של אתיופיה גדושה בארמונות, טירות וכנסיות, ובהן אחת הכנסיות המפורסמות באתיופיה, כנסיית דברה ברהאן סאלסי.
  • הרי סימיאן – רכס של הרי געש שהגבוהה בפסגותיו מתנשאת לגובה 4,620 מטר. ברכס פסגות משוננות, מצוקים אדירים, פריחה מרהיבה ועולם חי שכולל בבוני ג'לדה, יעלים וזאבים אתיופיים.
  • לליבלה – אוסף של כנסיות ומנזרים מהמאה ה-12 החצובים באבן אדומה. המפורסמת מכולן היא כנסיית ביתה גיורגיס שלה צורת צלב.
  • נהר האומו – אחד הנהרות הגדולים באתיופיה, גדוש באתרים פרהיסטוריים ובשבטים רבים ששומרים על מסורותיהם העתיקות.

איך מגיעים? בטיסות ישירות מתל אביב עם חברת אתיופיאן איירליינס (14 טיסות שבועיות).

מפלי הנילוס הכחול באתיופיה

מפלי הנילוס הכחול באתיופיה

מדינות לא מתוירות / לא בטוחות

סומליה
סומליה עלתה לתודעה הבינלאומית בעקבות האזרחים שמשתוללת בה מ-1975 ולמעשה עדיין לא הסתיימה ובשל המיליציות האסלאמיות השולטות בה. מספר התיירים המבקרים במדינה מזערי, שכן סומליה נחשבת לא בטוחה, ומדינות רבות, בהן ישראל, הוציאו אזהרת מסע שמציעה להימנע מכל נסיעה לסומליה, מכל סיבה שהיא, בשל איום בטחוני גבוה מאוד. בחלקה המערבי של סומליה נמצאת סומלילנד, ישות מדינית אשר אינה מוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית. השלטון בסומלילנד נחשב יציב יחסית לזה של סומליה, אך עדיין מוטב להימנע מנסיעה לשם. אם המצב הביטחוני ישתפר, תגלו שיש מה לראות בסומליה. המדינה עשירה באתרים היסטוריים, חופים יפים, רכסי הרים, מפלים ובעלי חיים כמו נמרים, פילים ואימפלות.

שוק גמלים בסומליה

שוק גמלים בסומליה

ג'יבוטי
ג'יבוטי שבקרן אפריקה היא מדינה אסלאמית שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ומשרד החוץ הוציא אזהרת מסע שקוראת לישראלים להימנע מביקור במדינה. מעטים המטיילים שמכירים את ג'יבוטי, אשר לולא איום הטרור יש לה פוטנציאל תיירותי אדיר. ג'יבוטי אמנם זעירה במידותיה, אבל נופיה מגוונים להפליא וכוללים אגמי מלח, הרי געש, קניונים אדירים ומפרצים יפהפיים. ג'יבוטי מציעה למטיילים בה מגוון פעילויות, כמו צלילה, טרקים וצפייה בציפורים. בין האתרים המעניינים ניתן למנות את הבירה ג'יבוטי סיטי, את חופי הים האדום, את האגמים אבה ואסל ואת הפארק הלאומי יער דיי.

אגם המלח אסאל בג'יבוטי

אגם המלח אסאל בג'יבוטי

אריתריאה
אריתריאה ידעה גם היא מלחמות רבות, בהן מלחמה עם אתיופיה, אשר הותירו מצוקה כלכלית וחברתית במדינה, שנחשבת לאחת העניות בעולם. במדינה אשר סובלת מבצורת מתמשכת, למעלה משישים אחוזים מהתושבים סובלים מתת תזונה. אלה, ביחד עם רמת בריאות והיגיינה נמוכה מאוד והפרה חמורה של זכויות אדם, אחראים למספר המצומצם ביותר של התיירים. עם זאת, לאריתריאה יש יחסים דיפלומטיים עם ישראל, רמת הביטחון האישי גבוהה וישראלים יכולים לטייל במדינה ללא חשש, כל עוד מתרחקים מאזור הגבול עם אתיופיה, סודן וג'יבוטי. באריתריאה יש הרבה מה לראות, כולל חופים יפים, נופים הרריים, אתרים היסטוריים ואתרי צלילה מצוינים בים האדום. כדאי מאוד לבקר במסאווה, עיר עתיקה ומלאת אווירה שבתיה צבועים בלבן. אחת משמורות הטבע היפות היא סמנאווי באהרי, שמורה הררית שבה אפשר לראות נמרים, אנטילופות ומינים שונים של ציפורים.

איך מגיעים? ניתן לטוס לאריתריאה מיעדים שונים באירופה, למשל מפרנקפורט, אמסטרדם ורומא. ישראלים המבקרים באריתריאה זקוקים לאשרה.

חוף בים האדום באריתריאה

חוף בים האדום באריתריאה

דרום סודאן
המדינה הצעירה, שקיבלה עצמאות רק ב-2011, ידעה קשיים מרגע הקמתה. בשנות קיומה הקצרות היא סובלת מסכסוכים צבאיים, מלחמת אזרחים, תמותת ילדים מהגבוהות בעולם ועוד. כל אלה אחראים להמלצה של משרד החוץ הישראלי לא לבקר בדרום סודאל, למרות שיש לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל. בשל הבעיות הביטחוניות, התיירות במדינה מצומצמת מאוד ותשתיות התיירות דלות. אם ייפתרו המשברים, לדרום סודאן יש פוטנציאל להפוך ליעד מושך לתיירות אקולוגית, שכן שטחים נרחבים מכוסים ביערות גשם והנילוס הלבן חוצה אותה. בדרום סודאן אפשר לצפות בנדידה מרשימה של אנטילופות בעקבות מקורות מזון ומים.

ילדים במחנה פליטים בדרום סודאן, מדינה צעירה ומוכת מלחמות

ילדים במחנה פליטים בדרום סודאן, מדינה צעירה ומוכת מלחמות

איים באוקיינוס ההודי

מדגסקר

מדינת האיים שבאוקיינוס ההודי, מול מוזמביק שבמזרח אפריקה, מורכבת מהאי הגדול מדגסקר, האי הרביעי בגודלו בעולם, ומאיים רבים קטנים יותר ופחות מתויירים. למרות שמדגסקר מצטיינת בעולם חי עשיר וייחודי ובחופים מדהימים, התיירות בה לא מפותחת כפי שניתן היה לצפות, ומספר התיירים בה נמוך משמעותית בהשוואה לאיים אחרים באוקיינוס ההודי. התיירות באי מושפעת ממידת היציבות הפוליטית המשתנה באי, וגם לריחוק ולמחירים היקרים יש השפעה על כמות התיירים. התשתיות באי עדיין לא מפותחות, הטיסות לאי יקרות, המלונות ברובם לא עונים על סטנדרטים בינלאומיים והכבישים במצב לא טוב. עם זאת, כאמור, לאי יש פוטנציאל אדיר. מדובר בגן עדן לאוהבי טבע וליעד מושלם לתיירות אקולוגית. זוהי אחת המדינות המגוונות בעולם מבחינה ביולוגית, עם מגוון מסחרר של בעלי חיים וצמחים אשר רבים מהם אנדמיים לאי. הכוכבים הגדולים של מדגסקר הם הלמורים. אשר מינים רבים שלהם חיים באי. זהו המקום היחידי בעולם בו אפשר לראות למורים בטבע.

למורים בשמורת ברנטי במדגסקר

למורים בשמורת ברנטי במדגסקר

הנופים במדגסקר מגוונים מאוד וכוללים יערות גשם, מדבריות, קניוני אבן חול, תצורות קרסטיות, גבעות ירוקות ורצועת חוף יפהפה באורך 5,000 ק"מ. זהו יעד נהדר למטיילים הרפתקנים, עם פארקים לאומיים מבודדים שתהיו בהם כמעט לבד והמון פעילויות אתגר כמו טיפוס, רכיבה על אופני הרים, צלילה, קייט סרפינג ועוד.

מה רואים במדגסקר?

  • נוסי בה – אי בצפון-מערב מדגסקר עם חופים חולים לבניים, מי טורקיז וצמחייה טרופית מגוונת.
  • צינגי דה במראחה – השמורה הגדולה במדגסקר, בה ניתן לשוט בקאנו בנהר, לטייל ברגל ביערות ולראות שישה מיני למורים.
  • ברנטי – שמורה פרטית עם יער של עצי באובב, מינים רבים של למורים, תוכים וציפורים נוספות.
  • מסואלה – יער גשם עצום עם למורים, איי-איי (פרימט האנדמי למדגסקר) וציפורים רבות.
  • הפארק הלאומי איסלו – בפארק שבמרכז מדגסקר יש קניונים מלאי צמחיה, תצורות אבן גיר ובעלי חיים אנדמיים.
עצי באובב במדגסקר

עצי באובב במדגסקר

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל למדגסקר. ניתן לטוס דרך יעדים שונים באירופה ובדרום אפריקה, כאשר הנוח ביותר הוא לנסוע מפריז. בעלי דרכון ישראלי המבקרים במדגסקר זקוקים לאשרת כניסה אותה ניתן להנפיק במשרדי הנסיעות או דרך קונסול הכבוד של מדגסקר בישראל.

איי סיישל

מדינת האיים שבאוקיינוס ההודי, מצפון-מזרח למדגסקר, היא סוג של גן עדן טרופי אשר ישכיח מכם את כל מה שאתם יודעים על אפריקה. זוהי מדינה בטוחה, נקייה ונוחה להפליא לטיול, עם תשתיות תיירות מפותחות, מלונות יוקרה ותושבים ידידותיים שמדברים אנגלית וצרפתית. התיירות היא גורם ההכנסה והתעסוקה המרכזי של סיישל, ויש מי שיאמרו שסיישל היא מדינה "סטרילית" שאי אפשר למצוא בה את האותנטיות של אפריקה. עם זאת, סיישל היא גן עדן לאוהבי טבע, והפיתוח התיירותי בה לא בא על חשבון הסביבה. יש בה חופים מדהימים של חול לבן ומי טורקיז המנוקדים בסלעי גרניט גדולים ובצמחייה טרופית, שוניות אלמוגים ססגוניות ואתרי צלילה משובחים, יערות טרופיים, המון מינים של ציפורים וצבי ענק. על מנת למנוע פגיעה בטבע, כמות התיירים במדינה מוגבלת. בהתאם, מחירי הלינה ושירותי התיירות באיים גבוהים, מה שמסנן באופן טבעי את כמות התיירים. לא תמצאו פה תרמילאים, וחלק ניכר מן המבקרים באי הם זוגות בירח דבש. מרבית המבקרים באי מתמקדים בחופשה באחד האיים המרכזיים, מאהה או פרלין, או בשניהם, ומשם יוצאים לטיולים באיים הסמוכים באופן עצמאי או במסגרת טיול מודרך.

חוף אנסה סורס ד'ארג'נט בסיישל, אחד החופים היפים והמצולמים בעולם

חוף אנסה סורס ד'ארג'נט בסיישל, אחד החופים היפים והמצולמים בעולם

מה רואים בסיישל?

  • מאהה  – האי הראשי והגדול בסיישל. כאן נמצאת ויקטוריה, עיר הבירה הקטנה בעולם, שבה אטרקציות כמו הגנים הבוטניים ושוק סלווין קלארק. בנוסף יש במאהה חופים יפים ומושבת אמנים ובו גם נמצא הפארק הלאומי מורן שבו הרים מיוערים, מטעי תה ושבילי הליכה.
  • ואל דה מאי – יער דקלים עתיק, מהצפופים בעולם, באי פרלין. ביער גדל עץ קוקוס הים האנדמי לסיישל ובנוסף יש בו ציפורים טרופיות כמו התוכי השחור האנדמי גם הוא לסיישל.
  • לה דיג – אי מקסים ושליו שאמצעי התחברה המרכזיים בו הם אופניים ועגלות רתומות לשוורים. באי נמצא אחד מהחופים המצולמים בעולם, Anse Source D'Argent.
  • הפארק הימי הלאומי סנט אן – הפארק מורכב משישה איים בסמוך למאהה והשטח הימי שביניהם, שבו שוניות אלמוגים מרהיבות. אתר פופולריה לצלילה ולשנורקלינג.
  • האי קוזין – אי לא מיושב שמהווה שמורת ציפורים להמון ציפורים נדירות. בנוסף יש באי אוכלוסייה של צבי ענק.

איך מגיעים? כמה פעמים בשנה, לרוב בפסח, בחופש הגדול ובחופשת סוכות, מתקיימות טיסות שכר ישירות לאיי סיישל. בשאר השנה ניתן לטוס לסיישל דרך יעדים שונים באירופה, כשהנוח ביותר הוא לטוס דרך פריז.

המים הצלולים של סיישל מהווים בית למגוון גדול של יצורים ימיים

המים הצלולים של סיישל מהווים בית למגוון גדול של יצורים ימיים

מאוריציוס

האי מאורציוס ששוכן בדרום-מערב האוקיינוס ההודי, כ-900 ק"מ ממזרח למדגסקר, הוא אי טרופי יפהפה אשר בדומה לסיישל, מציע חופים לבנים ועטורי דקלים, אתרי צלילה מצוינים, יערות טרופיים ומפלים. יש פה גם עולם חי עשיר, עם ציפורים נדירות, צבי ענק, דולפינים, לווייתנים וכרישים. כל היופי הזה הביא את מארק טוויין להצהרה, שגן העדן נברא בצלמו של מאוריציוס. מאוריציוס מורכבת למעשה מכמה איים, כאשר מאוריציוס הוא האי המרכזי והאי השני בגודלו הוא רודריגז. גם במאוריציוס יש תשתיות תיירות מצוינות, והתיירות במכוון לא פונה לקהל מבוסס, עם היצע גדול של מלונות יוקרה, אתרי ספא מפנקים ומסעדות מצוינות. התיירים במדינה נהנים ממגוון פעילויות – טיולים רגליים, טיולי ג'יפים, רכיבה על סוסים, דיג, צלילה, שייט לצפייה בדולפינים ומגוון פעילויות ספורט מים. האנגלית היא שפה רשמית, מרבית התושבים מדברים צרפתית, וקל ונול להסתדר במדינה שנחשבת לדמוקרטיה המלאה היחידה באפריקה ולאחת המדינות היציבות והחזקות באפריקה כלכלית ופוליטית.

מפלים בשמורת בלק ריבר גורגס במאוריציוס

מפלים בשמורת בלק ריבר גורגס במאוריציוס

מה רואים במאוריציוס?

  • פור לואי – בירה הרב תרבותית של מאוריציוס, עם אדריכלות קולוניאלית, שכונת צ'יינה טאון ססגונית, שוק צבעוני וכמה מוזיאונים מעניינים.
  • גראנד ביי – אזור נופש פופולרי עם חופים יפים, פעילויות ספורט ימים, חנויות, מסעדות וחיי לילה.
  • הפארק הלאומי בלק ריבר גורגס – שמורת טבע הררית יפהפייה עם יערות צפופים, נהרות, מפלים ומגוון גדול של ציפורים. כאן נמצאת הפסגה הגבוהה באי, פטיט ריווייר נואר.
  • הגנים הבוטניים על שם סר סיווסאגור רמגולם – בגנים המרשימים מגוון צמחים טרופיים, בריכות עם שושני מים, צבי ענק ואיילים.
  • שאמארל – בסמוך לכפר העתיק הנושא את אותו שם יש תופעה גיאולוגית מעניינת של דיונות בשלל צבעים עזים, כתוצאה מבליית אפר וולקני.
חוף טיפוסי במאוריציוס

חוף טיפוסי במאוריציוס

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל למאוריציוס. ניתן להגיע בטיסה דרך יעדים שונים באירופה, ובעיקר דרך פריז ואיסטנבול.

מפת מזרח אפריקה:

עוד בסדרה:

אפריקה הדרומית: תמונת מצב

מערב אפריקה: תמונת מצב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.