תפריט עמוד

טיסות זולות: המדריך המלא

הטיסות הזולות גרמו למהפכה של ממש בדרך שבה אנחנו מטיילים. אז לאן תוכלו לטוס בזול, מתי כדאי להזמין כרטיס ומה כלול במחיר? קבלו את המדריך לטיסות לואו קוסט - כל מה שרציתם לדעת על טיסות זולות, כולל המלצות ליעדים נהדרים

בשנות התשעים דבר נפל בעולם התעופה: חברת ריינאייר האירית התחילה להפעיל טיסות זולות במחירים ששברו את השוק. לא סתם שברו, ניתצו לרסיסים. כרטיסי טיסה שעד אז עלו מאות ליש"ט הוצעו במחיר של כמה עשרות ליש"ט, לעיתים אפילו בפחות מזה. הנוסעים, שגילו שאפשר לטוס לרומא או לבודפשט במחיר של ארוחת ערב במסעדה עממית, מיהרו לרכוש כרטיסים, ובתוך כך ויתרו על הדברים שעד אז היו חלק סטנדרטי מכל טיסה: אוכל ושתייה, סרטים, מושב שמור, מזוודה ועוד.

כמה רחוקים נראים הימים בהם כרטיס טיסה היווה את החלק הארי במחיר החופשה ולכן השקענו מחשבה ותכנון מרובים לבחירת היעד ומועד הטיול. חברות לואו קוסט (low cost, "מחיר נמוך" בתרגום מילולי) הפכו את הטיסה לכל כך זולה וזמינה, עד שהתהליך התהפך: היום רבים בודקים קודם כל את מחירי הטיסה ולפי זה מחליטים מתי ולאן לנסוע. גיליתם טיסה לדברצן בהונגריה במחיר אטרקטיבי? המטוס לדרבצן מלא עד אפס מקום, גם אם חלק מהנוסעים לא בטוחים מה מחכה להם בעיר. טיסה לז'נבה זולה יותר מטיסה לאילת? את החופשה הבאה אפשר להעביר על שפת האגם במערב שווייץ במקום על חוף הים האדום.

לאן נטוס היום? המחירים הזולים שינו את הדרך שבה אנחנו בוחרים את יעדי הטיסה שלנו

לאן נטוס היום? המחירים הזולים שינו את הדרך שבה אנחנו בוחרים את יעדי הטיסה שלנו

כל זה אמנם נשמע כהתגשמות חלום למטייל הספונטני, שישמח להגיע לכל מקום כל עוד המחיר מתאים. אבל חשוב לדעת, שבשונה ממחירי הרגע האחרון שהורגלנו אליהם בחברות תעופה סדירות, חברות של טיסות זולות מוציאות כרטיסים למכירה כמה חודשים מראש במחירי רצפה, והמחיר עולה ככל שמועד הטיסה מתקרב. וכך, אם תזמינו באביב כרטיסי טיסה לסתיו, תוכלו לבלות את החגים בחו"ל במחיר משתלם במיוחד. ואם בחברות תעופה רגילות כדאי להזמין כרטיס הלוך ושוב כדי ליהנות מהמחיר הטוב ביותר, בחברות לואו קוסט משלמים על כל כיוון בנפרד ויכול להיות פער של עשרות ואפילו מאות שקלים בין טיסת הלוך לטיסת חזור. לכן, אם אתם גמישים ולא חייבים לטוס בתאריכים ספציפיים, תוכלו לבחור את המחיר הזול ביותר לכל כיוון.

מחלק מהמקרים מחיר הכרטיס כולל טרולי, מזוודה גדולה יותר תעלה לכם (לפעמים לא מעט כסף)

מחלק מהמקרים מחיר הכרטיס כולל טרולי, מזוודה גדולה יותר תעלה לכם (לפעמים לא מעט כסף)

אל חברות התעופה הזולות, שהולכות ומתרבות בשנים האחרונות, נוסף הסכם השמיים הפתוחים, שהגדיל באופן משמעותי את מספר הטיסות שמורשות להמריא ולנחות בישראל. וכך, לא רק האירופים יכולים לטוס לחופשה בטנריף בפחות ממה שעולה כרטיס רכבת מלונדון לדובר, גם אנחנו מצטרפים לחגיגה. וזוהי חגיגה משמחת מאוד, כל עוד יודעים להיערך בהתאם – בסוף הכתבה תמצאו כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמזמינים כרטיס מוזל.

בחברות הלואו קוסט אתם צריכים לדאוג להזמנת הכרטיסים בעצמכם, דרך אתר החברה

אז אילו חברות פועלות בישראל ולאן כדאי לטוס? הנה כמה יעדי לואו קוסט מובילים והמלצות מה כדאי לעשות באחדים מהם:

ראיינאייר: הכי זול שיש

חברת ריינאייר, פורצת הדרך בתחום הלואו קוסט, הגיעה לישראל וכהרגלה שינתה את התחום עם טיסות שעולות כמה עשרות שקלים לכיוון. עד נובמבר 2018 המחיר הזול גם כך כלל תיק קטן ומזוודת טרולי, החל מהתאריך הזה הכללים שונו והמחיר אינו כולל מטען יד (פרט לתיק אישי קטן). מאידך, אם תבחרו בזמן הזמנת הכרטיס את האפשרות לקחת טרולי ההבדל במחיר לא יהיה גדול במיוחד. עוד דבר שכדאי לדעת: המטוסים של איינאייר נטולי כל פינוקים או תוספות, ואנחנו לא מדברים רק על מושבים צרים ורווחים קטנים בין השורות, אלא על כך שאפילו כיס במושב לפניכם למגזינים אין במטוס – הכל כדי לזרז את תהליך הניקיון ולהפחית הוצאות, מה שמאפשר לחברה להציע כרטיסים זולים באמת.

ולאן טסים? היעדים משתנים מדי פעם, נכון לכתיבת שורות אלו ראיינאייר טסה לפאפוס בקפריסין, גדנסק, קרקוב ופוזנן בפולין, רומא וברגמו (מילאנו) באיטליה, קובנה בליטא ויעדים נוספים בשיתוף עם חברות תעופה אחרות. אתר אינטרנט

סירות דייגים בפאפוס, אחד היעדים שאליהם ריינאייר, חלוצת הטיסות המוזלות, מפעילה טיסות ישירות

סירות דייגים בפאפוס, אחד היעדים שאליהם ריינאייר, חלוצת הטיסות המוזלות, מפעילה טיסות ישירות

מה עושים בפאפוס? פאפוס היא אחת הערים הנעימות בקפריסין, עם מגוון רחב של מלונות משפחתיים לצד מלונות בוטיק המתאימים לזוגות. יש כאן נמל נחמד, חופים חוליים, עיר עתיקה ואתרים היסטוריים. מפאפוס אפשר לטייל ברכב שכור (שימן לב: בקפריסין נוהגים בצד שמאל של הכביש!) להרי הטרודוס, מערבה אל חצי האי אקאמס או מזרחה לערי החוף התוססות והחופים ההומים של לרנקה ולימסול.

איזי ג'ט: אל ערי הבירה הנחשקות

לאיזי ג'ט, אחת מחברות הלואו קוסט הוותיקות והראשונה שהחלה לפעול באופן קבוע מישראל, יש טיסות לכמה יעדים נחשקים באירופה, כמו לונדון, פריז, אמסטרדם, מילאנו, באזל וז'נבה בשווייץ ועוד. לעיתים תגלו שהמחירים של החברה פחות אטרקטיביים משל כמה מחברות הלואו קוסט האחרות, אבל יש יתרון אחד ברור ומשמעותי: איזי ג'ט טסה ליעדים החביבים על הישראלים. במקום למצוא את עצמכם נוחתים בעיירת שדה נידחת, עשרות ואפילו מאות קילומטרים מאטרקציות מרכזיות, תטוסו לערי הבירה הכי נחשבות ותוססות.

גם היעדים בשווייץ, שלכאורה פחות מרכזיים, משמשים כנקודת מוצא לטיולים במדינות שכנות: משדה התעופה של באזל קל ופשוט מאוד להגיע ליער השחור,שדה התעופה של ז'נבה נמצא סמוך לגבול בין צרפת לשווייץ, כך שאפשר בקלות לצאת ממנו לטיול באלפים הצרפתים. אתר אינטרנט (בעברית)

טירת שיון באגם ז'נבה, טיול יום מומלץ מז'נבה

טירת שיון באגם ז'נבה, טיול יום מומלץ מז'נבה

מה עושים בז'נבה? אפשר לשוט על האגם, לשוטט בגנים היפים על גדת האגם, לטייל ברגל בעיר העתיקה, לצאת לטיולים בערים ובאתרים בסביבה (לרובם אפשר להגיע ברכבת), כמו המוזיאון האולימפי בעיר לוזאן, העיר המקסימה מונטרה, טירת שיון ועוד. גם צרפת נמצאת במרחק קצרצר ואפשר לנצל את הטיסה הזולה כדי לטייל או לנפוש באלפים הצרפתיים, למשל בעיר הציורית אנסי.

אגם אנסי נמצא אמנם בצרפת, אבל נסיעה של 45 דקות משדה התעופה של ז'נבה תביא אתכם לכאן

אגם אנסי נמצא אמנם בצרפת, אבל נסיעה של 45 דקות משדה התעופה של ז'נבה תביא אתכם לכאן

טרנסאוויה: טיסה ישירה לחיים הטובים

חברת טרנסאוויה ההולנדית מפעילה טיסות מוזלות לכמה יעדים, בהם אמסטרדם, פריז, ליון ואיינדהובן בדרום הולנד, יעד מושלם למשפחות הרוצות לבלות בפארק השעשועים אפטלינג, לטייל בדרום הולנד ובבלגיה הסמוכה. אם אתם חובבי אוכל (ובינינו, מי לא?) ורוצים לשלב טיול בטבע עם תענוגות החיים הטובים, תוכלו לטוס עם טרנסאוויה לליון, שנחשבת לבירת הקולינריה הצרפתית. אתר אינטרנט

בתים צבעוניים על גדת נהר הסון, החוצה את העיר ליון

בתים צבעוניים על גדת נהר הסון, החוצה את העיר ליון

מה עושים בליון? נתחיל בזה שתאכלו טוב: ליון ידועה בקולינריה משובחת ויש בה מעדניות, מאפיות, שווקים ומסעדות נהדרות, כולל מסעדות שף מעוטרות בכוכבי מישלן. אחרי האוכל אפשר לטייל ברחובות הצרים של הרובע ההיסטורי, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, לבקר בכנסיות מרשימות ובתיאטרון רומי. חובבי אמנות לא ירצו לפסוח על המוזיאון לאמנויות יפות Musée des beaux-arts de Lyon עם אוסף ענק של יצירות, בין השאר של רובנס, טינטורטו, רמברנט, מונה, ואן גוך, סזאן ורבים אחרים. ליון ממוקמת בין הרי האלפים לרכס מאסיף סנטרל והיא מהווה בסיס לטיולים בהרים.

המיקום של ליון, בין האלפים למאסיף סנטרל (בתמונה) מאפשר לצאת לטיולים נהדרים בהרים

המיקום של ליון, בין האלפים למאסיף סנטרל (בתמונה) מאפשר לצאת לטיולים נהדרים בהרים

וויז אייר: מזרח אירופה בידינו

וויז אייר, חברת לואו קוסט הונגרית, מציעה טיסות ליעדים רבים במזרח אירופה במחירים שמאפשרים לקפוץ לחופשת סוף שבוע קצרה בלי נקיפות מצפון. אז לאן אפשר לטוס עם וויז אייר? לעשרות מקומות, בלי הגזמה: ורשה, לובלין וקטוביץ בפולין, בוקרשט, יאשי, סיביו, קראיובה וטימישוארה ברומניה, פראג, וינה, וילנה, סופיה, בודפשט… הרשימה ממשיכה לצמוח כל הזמן והמחירים זולים להפליאL כך, למשל, מצאנו טיסה הלוך-חזור לוורשה, בירת פולין, בקיץ בכ-400 שקל (כן, כן, שקל, לא דולר או אירו). זול אפילו יותר לטוס אל דרבצן, העיר השנייה בגודלה בהונגריה ונקודת מוצא לטיולים בערבה ההונגרית הגדולה, הגרסה ההונגרית לפאמפס של ארגנטינה… כמה זול? מצאנו טיסה הלוך-חזור לדברצן ביוני ב-370 שקל. אתר אינטרנט (בעברית)


דברצן. לאכול טוב, לקנות בזול, לטייל ברחובות ובגנים הירוקים ולהתפנק באתרי ספא

מה עושים בדברצן? אוכלים טוב, קונים בזול, משוטטים בפארקים ירוקים, מתפנקים באתרי ספא. מדרבצן אפשר לצאת לטיול בשמורת הורטובאג', הנמצאת כ-40 ק"מ מחוץ לעיר, ולפגוש את השוורים האפורים בעלי הקרניים המרשימות ואת הבוקרים המקומיים שתלבושתם המסורתית כוללת חצאיות קפלים ארוכות… עוד מחוץ לעיר – חבל טוקאי, אזור יין היסטורי עם עשרות אלפי דונמים של כרמים ויקבים רבים שבהם אפשר לטעום את היינות המקומיים, בהם יין טוקאי המחוזק.

מדברצן אפשר לצאת לטיולים בחבל היין טוקאי

מדברצן אפשר לצאת לטיולים בחבל היין טוקאי

WOW: צפון אמריקה במחירי רצפה

חברת התעופה האיסלנדית התחילה לטוס מישראל לרייקיאוויק, בירת איסלנד, בסתיו 2017, כשהאטרקציה העיקרית שהיא הציעה היתה טיסות המשך ליעדים בארצות הברית וקנדה במחירים שוברי שוק של כמה מאות דולרים בלבד. כמובן שליעדים רחוקים קשה לטוס עם תיק יד קטן בלבד, מה שמוסיף לא מעט למחיר הבסיסי. לאחר כמה חודשי פעילות מישראל, WOW נעלמה מחיינו והתעופפה בחזרה לאיסלנד. בסתיו 2018 התבשרנו שהיא חזרה לפעול מנתב"ג, מה שהכניס את צפון אמריקה לרשימת החלומות של כל ציד טיסות זולות באשר הוא…. ובל נשכח את נמל הבית של החברה – רייקיאוויק, יעד נחשק ביותר למי שרוצה לטייל בטבע האיסלנדי המרהיב. אתר החברה (בעברית)


רייקיאוויק, בירת איסלנד. למרות התדמית המנומנמת יש מה לעשות גם בלילות

מה עושים ברייקיאוויק? למרות התדמית המנומנמת, רייקיאוויק מציעה חיי תרבות וחיי לילה מלאי עניין (ואלכוהול), אבל גולת הכותרת של הטיסה לאיסלנד היא הטיולים שאפשר לערוך מחוץ לעיר, בטבע חסר גבולות ונופים שלא מהעולם הזה, עם הרי געש, שדות לבה, מפלים אדירים, מצוקים דרמטיים, מעיינות חמים וגייזרים מתפרצים.

אם כבר הגעתם לרייקיאוויק, מומלץ בחום לצאת לטיול בטבע האיסלנדי המופלא

אם כבר הגעתם לרייקיאוויק, מומלץ בחום לצאת לטיול בטבע האיסלנדי המופלא

טיסות לואו קוסט – כמה זה עולה באמת

פאפוס בפחות מ-40 אירו לכיוון, ניו יורק בפחות מ-150 דולר לכיוון – איך חברות התעופה יכולות להרשות לעצמן למכור כרטיסים במחירים זולים כל כך? יש לכך כמה סיבות: ראשית, חברות הלואו קוסט לא מחזיקות משרדים מפוארים עם צוות עובדים גדול. למעשה, הנוסע עושה את הזמנת הכרטיס בעצמו, דרך אתר האינטרנט של החברה, ללא עזרה אנושית בצד השני של קו הטלפון (שכמובן שאין מה לדבר על פגישה פנים אל פנים עם נציג בשר ודם). דבר נוסף שמוזיל את העלויות, ומכאן את המחיר לצרכן, הוא השימוש במטוסים חסכוניים מבחינת אנרגיה – ברוב החברות, למרות המחירים הזולים, צי המטוסים צעיר מאוד, שכן החברות עצמן קמו בשנים האחרונות. בנוסף, אין מחלקות יוקרה בטיסות לואו קוסט, בחלק מהטיסות ניתן אמנם להזמין כיסא רחב יותר בקדמת המטוס תמורת תשלום נוסף, אבל בסופו של דבר כולם טסים באותו חלל ומקבלים (או יותר נכון לא מקבלים) את אותם שירותים. וכאן הגענו לעניין העיקרי שמבדיל בין טיסות רגילות לטיסות לואו קוסט: המחיר שאתם רואים באתרי ההזמנות הוא מחיר בסיס, ללא תוספת. על מזוודה תצטרכו להוסיף כסף, לפעמים עשרות דולרים, על ארוחה במטוס תשלמו בנפרד (כ-7 אירו על כריך ושתייה קלה), אפילו כוס מים בחינם לא מקבלים במהלך הטיסה. רוצים יותר מרווח לרגליים – תצטרכו לשלם יותר, הגדילה לעשות חברת wow האיסלנדית שאפילו על טרולי, אותה מזוודה קטנה שאפשר לעלות למטוס, היא גובה תשלום נוסף כמו גם על בחירת מושבים סמוכים במטוס, דבר חשוב במיוחד כשטסים עם ילדים. גם בחברות שבהן לא תשלמו על טרולי שלוקחים למטוס, אל תנסו להתחכם: יש סיכוי סביר שבשדה התעופה ימדדו את הטרולי שלכם ואם הוא אינו עומד בתקן המפורט באתר החברה, תצטרכו לשלוח אותו לבטן המטוס בתשלום גבוה בהרבה ממה שהייתם משלמים בעת ההזמנה עבור מזוודה רגילה. אם תזמינו את כל התוספות האפשריות, ממזוודה גדולה ועד מושב מרווח וצ'ק אין מוקדם, אתם יכולים להגיע למחיר דומה לזה של טיסה סדירה. אם, לעומת זאת, תוכלו להסתפק בתיק יד ולא אכפת לכם לשבת במושב סטנדרטי ולאכול את הכריך שהבאתם מהבית, תיהנו מטיסה במחיר משתלם בהחלט.

טיפים נוספים למציאת טיסה זולה >>

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.