תפריט עמוד

פנינו מועדות לחבל שנגרי־לה שבמחוז יונאן (Yunnan) בסין. ג'יימס הילטון בספרו הקלאסי "האופק הנעלם" (Lost Horizon) תיאר את העמק הפורה הפרוש למרגלות הרים מושלגים, שבו חיה בבידוד קהילה אידיאלית. אמנם הילטון מעולם לא ביקר באסיה, ושנגרי־לה לא היה אלא פרי דמיונו, אבל רבים יצאו בעקבות תיאוריו בחיפוש אחר אותו גן עדן עלי אדמות. גם אנחנו.

אנו חוצים בג'יפ את נהר ינגצה (Yangtze) ונוסעים בכיוון השלטים המבטיחים שאנו בדרך לשנגרי־לה. לפני כמה שנים הכריזו השלטונות בסין על מבצע לאיתור אותו מקום מסתורי וקסום בספרו של הילטון, והעיר זונגדיאן (Zhongdian) נבחרה.

בגובה של כ־3,000 מטר, הראש מסתחרר קלות, והגוף מגיב בבחילות. לאחר נסיעה של חמש שעות לאורך אחד מיובלי הינגצה אפשר להיעצר באחד הכפרים הטיבטיים. בכניסה לכל בית יש כלב מפחיד, בחצר הפנימית מתגוררים חזירים ותרנגולות, ובקומה מעליהם דיירי הבית. קבלת הפנים של המקומיים חמה. הם מזמינים ללא היסוס להתארח. מבט למטה מגלה את עמק נאפה
(Napa) הפרוש מתחתינו. אני נזכר בציטוט מהספר: "אכן היה זה מראה מוזר ולא ייאמן. קבוצה של בתים צבעוניים נחה בתחתית ההר". אני מביט למטה אל העמק, שחלקו הגדול ביצה טובענית וחלקו משטח ירוק שבו רובצים עדרים של יאקים, סוסי פוני וכבשים. חציית העמק אינה פשוטה. אני מוצא את עצמי הולך במים לפני הג'יפ ומוודא שאין בורות או אבנים גדולות בדרך. המים הם מי הפשרת שלגים, והם קררררררים. ברוכים הבאים לשנגרי־לה.

הזמנה לכוס תה
מנזר סונגזן (Songzan) הוא אחד המנזרים הגדולים מחוץ לטיבט. היום חיים בו כ־800 נזירים פעילים, וניכרת בו תנופת בנייה עצומה. אפשר להיכנס למנזר דרך הפתח האחורי, ולהציץ על הנזירים. אנו עוזבים את המנזר וממשיכים אל "הטרסות הלבנות", שכשמן כן הן – טרסות בוהקות בלובנן על צלע ההר. זאת תופעה גיאולוגית לא מוסברת הנמצאת במרחק ארבע שעות נסיעה מזונגדיאן.

הכביש שאנו נוסעים בו נגמר, ואנחנו ממשיכים דרך שדות ירוקים. התחושה היא שנסענו אחורה בזמן. ובכל פנייה ממתין כפרי נחמד שמזמין לביתו הצנוע לתה. הלוואי שהדרך הזאת לא תיגמר.

כדאי לעצור באחת מנקודות התצפית שמהן אפשר לראות מצד אחד את ההרים ואת השלג בפסגותיהם, ומהצד האחר את נהר ינגצה האדיר המתפתל לו בערוץ עמוק. מהפסגה מתחילים לרדת אל הנהר, לערוץ "דילוג הנמר"
(Tiger Leaping Gorge), שבו אפשר לערוך טרק רגלי של חמש שעות לאורך המצוק. המסלול מרהיב, מפחיד ומאתגר. אפשר לבחור בטרק קל יותר שנמשך שעה ואינו מצריך ליווי של סבלים מקומיים.

חיי לילה באמצע שומקום
נסיעה של שלוש שעות מביאה אותנו אל ליג'יאנג (Lijiang), עיר עתיקה הנמצאת בתנופת בנייה והתחדשות. יש בה הכל מכל: חנויות, שווקים, מסעדות וחיי לילה סוערים. מקום מושלם לסיים בו מסע. אפשר לערוך סיור תיירותי בארמון העתיק, להמשיך לשופינג, ובלילה לצאת להופעה או לפאב. את שעות השינה כבר נשלים בטיסה.

מידע מעשי
השכרה: ג'יפ אפשר לשכור בזונגדיאן. יש לקחת נהג מקומי שישמש גם מתורגמן.
משך המסלול: שלושה ימים.
לינה: בחבל שנגרי־לה יש שפע של אפשרויות – מאכסניות פשוטות ועד מלונות ארבעה כוכבים.
עונה מומלצת: בין אפריל לספטמבר. גם בעונה זו הטמפרטורות קצת משוגעות – יכולות להגיע ל־21 מעלות ביום, ובלילה לרדת אל מתחת לאפס.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...