תפריט עמוד

טיול אופניים במואב, יוטה

נופים מהסוג שלא תראו בשום מקום אחר, מסלולים מאתגרים ושלווה מדברית מופלאה. רן גנור מציע שישה מסלולי אופניים היוצאים מהעיירה מואב שבמדינת יוטה. לרכוב במערב הפרוע

מואב (Moab) שבמדינת יוטה בדרום-מערב ארצות הברית נחשבת ל"מכה" של אוהבי אופני ההרים. העיירה נמצא במדבר ייחודי המאופיין באבן חול אדומה ואשר נופיו נראים כאילו יצאו היישר מסרטי מערבונים. העיירה הקטנה ממוקמת בגובה של כ-1500מ' ובחורף קר ומושלג והמסלולים ההרריים משמשים לסקי. בקיץ, עדיף להימנע מרכיבה במדבר הלוהט, ולכן הזמן הטוב ביותר להגיע לכאן לטיול אופניים הוא בחודשים מאי-יוני ובספטמבר-אוקטובר.

המסלולים יובילו אתכם לסיור מרהיב דרך הטבע הפראי והשמורות המרהיבות של יוטה, במדרונות תלולים אל נהר הקולורדו ולצד הקשתות האדירות של פארק ארצ'ס (Arches National Park). ההרפתקה שלנו כוללת ביקור בעמק הטירה, במגדלי פישר, בפארק הלאומי קניונלנדס ועוד. בין השאר מתנסים בסינגל מצוק פורקיופן (Porcupine) האגדי ובשביל קוקופלי (Kokopelli) הבלתי נשכח. האזור מציע שפע של מסלולים לרוכבי AM ולרוכבי XC בכל הרמות. כדי ליהנות ממה שיש למקום להציע, ולא להסתפק בשיפולי המסלולים האמיתיים, יש להיות בכושר גופני טוב.

המסלולים היוצאים ממואב מובילים דרך הטבע הפראי של יוטה, עם נופים שכמו יצאו מסרטי מערבונים

בעיירה עצמה יש שפע של חנויות אופניים ומדריכים שישמחו לעזור לכם להתארגן עם ציוד, השכרת אופניים בכל רמה ותקציב (השכרה ליום תעלה 60-30 דולר, תלוי בדגם), הדרכה, הקפצות לתחילת המסלול ומסופו וייעוץ בבחירת המסלולים המתאימים לרמה שלכם. מגוון מוטלים ובתי מלון ושפע של מסעדות ופאבים הופכים את חיי הלילה בעיירה לתוססים בעיקר באביב ובסתיו, אולם בעונות אלה יש להזמין מקום זמן רב מראש.

לא מומלץ לצאת לרכיבה לבד. מי שמבקר במואב בפעם הראשונה רצוי מאוד שייקח מדריך מקומי, יצטרף לקבוצה מקומית או לקבוצה היוצאת מהארץ – ברמת הרכיבה ובסגנון המתאים – AM טכני או XC פחות טכני, אך לא פחות מאתגר בעליות וירידות משופעות.

מצוקים, סלעים, קשתות וערוצים עמוקים, כל אלה ועוד מחכים לרוכבים באזור מואב

בסיום טיול הרכיבה במואב אפשר להמשיך לטייל בקניונים שבאזור כמו ברייס וציון, לרדת לגרנד קניון או לבקר בעיר הלילה וההימורים לאס וגאס (ואולי להרוויח את העלות של הטיול על שולחן הרולטה…).

כאמור, בסביבות מואב יש מסלולים ברמות שונות, מתוכם בחרתי שישה מסלולים שהם בגדר חובה לרוכבים ברמה בינונית/טובה. בכל יום יוצאים מהעיירה למסלול אחר – אפשר לעשות את כל ששת המסלולים המוצעים כאן בשישה ימים או לבחור אחדים מתוכם, וגם בתוך כל מסלול יש אפשרות להאריך את הדרך או לקצר אותה (מספר הקילומטרים מציין את הגרסה הקצרה והארוכה של כל מסלול). בכל מקרה, אם כבר הרחקתם עד לכאן, חבל להסתפק במסלול אחד או שניים.

קשה לחשוב על תפאורה דרמטית יותר לטיול אופניים מזו שבמדינת יוטה

מסלול 1: Klondike Bluffs
זהו אחד המסלולים הקלאסיים במואב. נחלוף על פני טביעות רגליהם של הדינוזאורים שצעדו כאן לפני 170 מיליון שנה, בנקודת המפנה נטפס סביב הרי בלפס, שם נראה את "בהונות הפילים", הגומחות השבורות וההרים הסחופים. מרחוק תוכלו להבחין בנופי פארק ארצ'ס ובהרי La-Sal המרשימים.
כמה רוכבים? 21-14 מייל (33.5-22.5 ק"מ)

מסלול 2: Kokopelli’s Trail, Onion Creek
המסלול הזה נקרא על שם קוקופלי, דמות אגדית מהמיתולוגיה האינדיאנית. המסלול כולל עצירה ב-Polar Mesa, שם אפשר לראות טביעות רגליים של דינוזאור בקצה הצוק. בהמשך רוכבים דרך קניון עמוס במצוקים סלעיים ומטפסים על גבעה שהכינוי Knee-knocker ("שוברת ברכיים") מעידה על המחכה לרוכבים… מכאן, רכיבה בדרך עפר שתחילתה עלייה מתונה והמשכה תלול מאוד. בחלק העליון יש כמה סלעים רופפים, אך הדרך פשוטה יחסית. אחרי הפסקת צהריים יורדים ב- Onion Creekדרך חלקו היפה ביותר של המסלול. כאן נרטב קצת כשנחצה נחל אל תוך צוקי ענק אדומים.

רוב המסלולים באזור מתאימים לרוכבים ברמה בינונית, אחדים מהם מאתגרים יותר

מסלול 3: Porcupine Rim
אחד המסלולים המורכבים, אך היפים ביותר באזור מואב. ההסעה לוקחת אותנו אל Sand Flats Road, משם יורדים לשביל הגישה העליונה של Porcupine Rim. לאחר טיפוס חד, נרד בירידה בלתי נשכחת של 14 מייל (כ-22 ק"מ) אל נהר הקולורדו, כששלושה מיילים מתוכם הם במסלול צר על קצה המצוק. זה שביל טכני, אך הוא שווה את המאמץ. הדרך חזרה למואב, על שביל אופניים כבוש, אורכת כעשרה קילומטרים.
כמה רוכבים? 34-24 מייל (54-38 ק"מ)

חלק מהזמן רוכבים ממש על קצה המצוק, עם תצפיות מרהיבות אל הערוץ שלמטה

מסלול 4: Arches National Park – Brand Trails
ארוחת בוקר מוקדמת תכין אותנו לרכיבה נופית מהיפות ביותר באזור. נדווש אל תוככי הפארק הלאומי ארצ'ס, שמצטיין בקשתות אבן מרשימות ובמצוקי סלעים בצבע אדמדם. בפארק מומלץ להשאיר את האופניים ולצאת לטרק רגלי של כחמישה קילומטרים. בפארק ממוקמים שבילים, אשר שמותיהם מרכיבים את המילה MOAB. שביל M הוא מסלול לולאה שממנו יוצאים שאר השבילים – חלקם מתאימים לרוכבים מתחילים, אחרים דורשים מיומנויות גבוהות.
כמה רוכבים? 23-15 מייל, טרק רגלי של 3 מייל (37-24 ק"מ רכיבה, 4.8 ק"מ הליכה)

שמורת ארצ'ס, שקיבלה את שמה מריבוי הקשתות הטבעיות שבה | צילום: שאטרסטוק

מסלול 5: Hymasa Trail
הרפתקה טכנית מחכה לנו ממש ביציאה מהעיר. זוהי לולאת 12 המיילים המפורסמת בעולם, הסובבת את Negro Bill Canyon. זהו מסלול קלאסי ומאתגר, ובו טיפוסים תלולים אך קצרים. נתחיל את הרכיבה בלופ הראשון, בו נתרגל את השטח ואת המיומנויות החדשות. לסלע עליו נרכב קוראים Navajo Sandstone והוא נוצר לפני כ-200 מיליון שנה, בתקופת היורה. השביל מסומן היטב. לרוכבים מיומנים יש אפשרות להמשיך ל-Amasa Back Trail, שביל של עשרה מיילים, עם עליות וירידות תלולות, מומלץ לרוכבים חזקים ומיומנים בלבד.
כמה רוכבים? 32-12 מייל (51-19 ק"מ)

"פרסת הסוס", עיקול בנהר הקולורדו באזור שמורת קניונלנס | צילום: שאטרסטוק

מסלול 6: The Shafer Trail
מסלול היסטורי בפארק הלאומי קניונלנס שמתחיל ב"אי בשמיים" (Island in the Sky). למרות שהנופים המרהיבים יעלו חיוך ענק על השפתיים, נסו לא לפתוח את הפה כדי לא לבלוע יותר מדי אבק… המסלול, שישמש בעבר את רועי הכבשים, מזגזג דרך סדרה של ירידות מאתגרות אל עבר White Rim Plateau, f-300 מ' מתחת לנקודת ההתחלה שלנו. המסע מסתיים בנקודת תצפית נפלאה על נהר הקולורדו, מקום מושלם לפיקניק, לפני שחוזרים בהסעה למואב.
כמה רוכבים? 33-25 מייל (53-38 ק"מ).

——————————–

רן גנור – מדריך אופניים מוסמך, מארגן טיולים בארץ ובחו"ל, פרטים נוספים באתר האינטרנט

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפארקים בארצות הברית

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...

טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים
טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים

גם בתקופות שבהן אין מגבלות על טיולים, טיול בשמורות הטבע האמריקאיות מצריך תכנון רב, במיוחד בשמורות המרוחקות והפחות מוכרות. אז עד שאפשר יהיה לחזור ולטייל בחופשיות, וגם לאחר מכן, כדאי לצאת לסיורים וירטואליים בכמה מהפארקים הלאומיים הכי מיוחדים ...

טרקים בארצות הברית
טרקים בארצות הברית

הדרך הטובה ביותר להכיר את נופיה המגוונים של ארצות הברית היא בטרק רגלי. בין אם אתם בוחרים בטרק יומי או רוצים לצאת למסע ארוך ומאתגר, יש לנו כמה הצעות מצוינות עבורכם. רק אל תשכחו להתכונן מראש