תפריט עמוד

הערים הכי משתלמות לנוסעים

רוצים לטייל בערים נהדרות בחו"ל מבלי לשבור תוכנית חיסכון? הנה כמה ערים ברחבי העולם שהטיול בהן משתלם במיוחד, ויש גם המלצות ללינה, אוכל ואטרקציות במחירים נוחים

טיול בחו"ל הוא דבר לא זול ונראה שההוצאות פשוט לא נגמרות: כרטיסי טיסה, מלונות, מסעדות, תחבורה, אטרקציות, מוזיאונים, מופעים ושופינג בשווקים ובחנויות מקומיות – תענוג שקשה לוותר עליו. אבל לא חייבים להוציא הון כדי לבלות וליהנות בערים מרכזיות בחו"ל, צריך פשוט לדעת לאן לנסוע. הנה כמה ערים נהדרות ברחבי העולם שהשהות בהן זולה באופן משמעותי מערים דומות באותה מדינה או במדינות שכנות.


דוכן נקניקיות פופולרי בברלין. זול ומשביע | צילום: Clark & Kim Kays, flickr

פראג, צ'כיה

מעט ערים יכולות להתחרות ביופי וברומנטיקה של פראג. קשה לא להתאהב בעיר הזהב, עם הרחובות הציוריים, מגדלי הכנסיות המוזהבים והגשרים שעל נהר הקרל. אבל יש עוד סיבות להגיע לעיר מלבד יופייה הרב. בסוף שנות התשעים, כשפראג החלה לעלות על מפת התיירות כיעד תיירות מבטיח, היא משכה תיירים רבים, בין היתר, בשל המחירים הזולים להפליא. בשנים שחלפו מאז העיר התפתחה עד מאוד, המוני תיירים פקדו את העיר וגם המחירים, בהתאם, עלו. למרות זאת, עדיין מדובר באחת מהערים הכי משתלמות באירופה, והמחירים בה נותרו נוחים מאוד בהשוואה למדינות מערב אירופה.


תיירים ואמני רחוב על גשר קרל בפראג | צילום: POldi24,
השעון האסטרונומי בפראג. ליהנות ממנו בחינם | צילום: budgetplaces.com, flickr

אטרקציות ופעילויות: התענוג הגדול ביותר שפראג מציעה למבקרים בה הוא שיטוט רגלי ברחובות העיר. בכל פינת רחוב יש משהו מרגש. בפראג יש עושר ארכיטקטוני כה גדול וחלק גדול מהכיף הוא להסתכל מסביב וליהנות מהארכיטקטורה, מהגשרים היפים, מהכיכרות השוקקות. הרובע היהודי, גשר קארל, כיכר העיר העתיקה עם השעון האסטרונומי, חלק ניכר מהכנסיות – הכל בחינם. יש בפראג גם כמה אתרי חובה בתשלום, כמו המצודה של פראג וחלק מהאתרים ברובע היהודי, אבל גם במקרה הזה מדובר במחיר שעומד על כ-350-300 קרונות (כ-60-53 שקלים), במחיר מלא (לפני הנחות שניתנות, לילדים, משפחות פנסיונרים ועוד).


ליסבון. עיר נמל היסטורית ורומנטית | צילום: אייסטוק

ליסבון, פורטוגל
יש לא מעט סיבות להגיע לליסבון, בירתה היפה של פורטוגל: זוהי עיר נמל היסטורית ורומנטית, עם אדריכלות מעניינת, מזג אוויר מצוין, תושבים אדיבים ואווירה מיוחדת. סיבה נוספת היא המחירים – ליסבון עדיין נחשבת זולה באופן יחסי לערים אחרות באירופה. ואפשר ליהנות בה מלינה איכותית וזולה, וממסעדות מצוינות וחיי לילה תוססים במחירים סבירים.

לינה: הלינה היא אחת ההפתעות הנעימות ביותר של ליסבון. המחיר הממוצע ללילה במלון בעיר הוא כ-90 אירו לזוג, ומדובר בעסקה לא רעה בכלל, אבל יש בעיר גם הרבה מציאות כמו Luxe Hotel, מלון שקט, מרכזי וידידותי שמציע חדרים זוגיים ב-45 אירו בלבד. גם תרמילאים יכולים ליהנות בליסבון ממקומות לינה איכותיים, שכן ההוסטלים של העיר מדורגים גבוה ברשימות שמדרגות את ההוסטלים הטובים בעולם. Lisbon Old Town Hostel הוא אחד מההוסטלים הטובים בעיר והמחיר ללילה בחדר של 10 מיטות נע בין 19-13 אירו בהתאם לעונה.


סמטה ברובע אלפמה בליסבון | צילום: Ton Zijlstra, flickr

מסעדות: גם בכל הקשור למסעדות ליסבון לא מאכזבת. בעיר יש היצע גדול למדי של מסעדת מצוינות במחירים סבירים. במסעדות העיר, בעיקר במסעדות המשפחתיות הקטנות בהן יושבים המקומיים, אפשר ליהנות מארוחת צהריים בת שלוש מנות במחירים שמתחילים בכ-8 אירו. בבתי הקפה של העיר אפשר ליהנות מקפה איכותי במחיר ממוצע של כאירו ואפילו פחות מכך. גם היין בליסבון זול למדי, הן בברים והן במסעדות, מה שמסביר למה הפורטוגזים הם צרכני יין גדולים.

אטרקציות: חלק גדול מהקסם של ליסבון טמון בשיטוט הרגלי ברחובות העיר, מה שכמובן לא עולה דבר. יש שכונות שממש לא כדאי להחמיץ את השיטוט בהן, כמו רובע אלפמה, הרובע העתיק ביותר בליסבון, שמתאפיין בארכיטקטורה מוסלמית, ובו רחובות צרים עם הרבה מסעדות משפחתיות קטנות; או רובע באישה, העיר התחתונה של ליסבון, שבו ארכיטקטורה נהדרת וכיכרות יפות. תענוג לטייל גם ברובע בלם, שנמצא ממש על המים. כאן נמצאים שניים מהאתרים החשובים בעיר: המגדל של בלם ומנזר ג'רונימוס. הכניסה לאתרים האלה אמנם בתשלום (עשרה אירו לשני האתרים), אבל בימי ראשון עד השעה 14:00 הכניסה חופשית.

סן דייגו, קליפורניה
עיר השמש הנצחית שבדרום קליפורניה היא אחת הערים הכי ידידותיות למטיילים. מזג האוויר הנפלא, החופים היפים, הפארקים הירוקים, והאטרקציות המשפחתיות הרבות הופכים את סן דייגו לאחת מעשר הערים הכי מתויירות בארה"ב. למרות הפופולריות של העיר, המחירים בה נוחים להפליא, במיוחד בהשוואה ללוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, השכנות מצפון.

לינה: המחיר הממוצע ללילה במלון בסן דייגו הוא 128 דולר, זול משמעותית מערים גדולות אחרות בארה"ב, ואפשר למצוא גם מלונות זולים בהרבה (וגם יקרים בהרבה, אם ממש מתעקשים). תרמילאים יכולים ללון גם במגוון הגדול של ההוסטלים בעיר, בקצת פחות מ-30 דולר ללילה. ההוסטלים לא מיועדים רק לתרמילאים ויש בהם גם חדרים לזוגות ולמשפחות.

השכרת רכב: אם אתם משתמשים בסן דייגו כבסיס לטיול בקליפורניה, תשמחו לגלות שהתחרות הגדולה בין חברות השכרת הרכב מביאה למחירים זולים משמעותית ביחס לסן פרנסיסקו וללוס אנג'לס. חברת Fox Rent a Car מציעה רכבים משפחתיים במחירים שמתחילים בכ-80 דולר לשבוע (בהשוואה למחיר של כ-240 דולר למכונית זהה באותם תאריכים בסן פרנסיסקו).


חוף בפארק מישן ביי בסן דייגו | צילום: אייסטוק

אטרקציות ופעילויות: סן דייגו היא גן עדן למשפחות, ויש בה לא מעט אטרקציות נפלאות למשפחות, שמחיריהן לא זולים, כמו עולם הים, לגולנד וגן החיות המפורסם של העיר. חבל לוותר על האטרקציות האלה כשנמצאים בעיר, אבל אפשר לאזן את התקציב עם אחת מהאטרקציות החינמיות של העיר, וכאלה יש בשפע: טיול רגלי ברובע מנורות הגז, צפייה בשקיעות המדהימות בלה הויה, בילוי בנמל של סן דייגו, בילוי משפחתי בפארק בלבואה או במישן ביי פארק, סיור בעיר העתיקה של סן דייגו וכניסה למוזיאונים שהכניסה אליהם חופשית, כמו מוזיאון טימקן לאמנות. לאלה יש להוסיף את העובדה שהכניסה לכל החופים היפים של העיר חופשית, מה שמאפשר שעות מענגות של שחייה, גלישה, שיזוף ובניית ארמונות בחול.

בנגקוק, תאילנד
בירת תאילנד היא עיר סואנת ומרתקת שיש בה משהו לכל אחד: ארמונות ומקדשים מפוארים, שווקים צבעוניים, תעלות מים רוגעות והרבה מאוד אקשן בכל שעות היום והלילה. אם משווים את בנגקוק לערים מרכזיות אחרות בדרום-מזרח אסיה, היא נחשבת יקרה יחסית. אבל התמורה שבנגקוק נותנת לכסף הופכת אותה לאחת הערים המשתלמות בעולם. המחירים הנוחים בבנגקוק מתאימים לתרמילאים דלי תקציב, אבל גם מי שרוצה להתפנק ייצא מסופק, משום שבעיר יש שפע של מלונות יוקרה מעוצבים ואתרי ספא מפנקים במחירים שבמערב אפשר רק לחלום עליהם. וזה עוד לפני שדיברנו על קניות – בנגקוק היא היעד מספר 1 לתיירים אוהבי מציאות. בקניונים הרבים ובשווקי העיר אפשר למצוא מבחר עצום של בגדים ושל מוצרי אלקטרוניקה במחירים מצחיקים.


דוכני מזון בשוק צ'אטוטק בבנגקוק | צילום: eddy boi, flickr

לינה: רחוב הקאהו סאן, מעוז התרמילאים, מלא בהוסטלים זולים. המחיר מתחיל בכ-100 באהט (כ-12 שקלים) ללילה בחדר משותף, אך לרוב לא מדובר במקומות הנקיים והמזמינים בעיר. אחת האפשרויות הטובות בעיר, היא ההוסטל Saphaipae שבאזור סילום.זהו הוסטל, נקי, נעים בטוח ומרכזי, ומחיר הלינה בו מתחיל ב-350 באהט למיטה באולם שינה של עשר מיטות. יש גם חדרים פרטיים. מנגד, בנגקוק מציעה גם מלונות יוקרה מהטובים בעולם במחירים מפתים (הכל יחסי, כמובן). מי שרוצה להתפנק באחד מהמלונות היקרים והמפנקים בעיר, הפנינסולה, יכול לעשות זאת במחיר שמתחיל בכ-6,000 באהט (כ-730 שקל), קצת פחת מצימר סטנדרטי בגליל.

אוכל: קשה שלא להתאהב באוכל התאילנדי, במיוחד אם אתם לא מפחדים מטעם חריף. האוכל הוא חלק גדול מחיי הרחוב בבנגקוק, ודוכני רחוב שמציעים ארוחה טעימה ומשביעה במחירים זולים להפליא פזורים בכל פינה. נודלס – אטריות ביצים עם ירקות, דגים או בשר – הם המנה הפופולארית ביותר, אבל אפשר ליהנות גם ממנות של אורז, פירות ים, כדורי דגים וסלט פפאיה. ובין לבין, כשרוצים לנשנש משהו טעים, יש לא מעט דוכני רחוב בהם אפשר לקנות פירות טרופיים.המחירים משתנים בהתאם למנה, אבל לרוב מחירן של מנות הנודלס מתחיל במחיר המגוחך של כ-10 באהט (כ-1.20 שקלים), ומחירן של מנות אחרות כמו טום יאם (מרק חמוץ חריף) או סלט פאפאיה יכול להגיע לכ40-30 באהט.


מוכרי פירות בשוק הצף של בנגקוק | צילום: אייסטוק

אטרקציות וקניות: כמה מהאטרקציות המובילות בעיר, כמו ארמון המלוכה, מקדש וואט פהו ומוזיאון הסירות המלכותיות הן אמנם בתשלום, אבל הוא אינו גבוה (כ-). עם זאת, אם יוצאים מעט מחוץ למסלול התיירים מגלים מקדשים רבים ופחות מוכרים שהכניסה אליהם חופשית.

אחד מהבילויים האהובים על המבקרים בעיר הוא קניות. שוק צ'אטוטק הוא אחת מהאטרקציות הפופולריות בעיר, ומעבר לעובדה שהביקור בו הוא חוויה, אפשר לצאת ממנו עם בגדים, תיקים, דיסקים מזכרות ועוד במחירים נמוכים במיוחד. קניות אפשר לעשות גם בקניונים הרבים בעיר, כמו ה-MBK, שחלקם משמשים כמרכזי בילוי.

פינוקים: בתאילנד אסור לוותר על עיסוי תאילנדי מסורתי. במקום הזולים אפשר ליהנות מעיסוי תאילנדי מסורתי במחיר של כ-200 באהט לשעה, בבית הספר לעיסוי תאילנדי במקדש וואט פהו, מקום מומלץ, עיסוי יעלה לכם בסביבות 400 באהט לשעה. אפשר גם ללכת לאחד ממלונות הספא היוקרתיים של העיר וליהנות מטיפולים במחירים שמתחילים ב-2,900 באהט לשעה, מחיר דומה למה שתידרשו לשלם בארץ. הטיפול עצמו לא בהכרח טוב יותר מזה שתקבלו במקומות הזולים יותר, אבל האווירה והפינוקים הקטנים שמסביב מעניקים חוויה של פעם בחיים למי שיכול להרשות לעצמו.


מקדש בהאנוי. ות מהאטרקציות בעיר הן בחינם | צילום: Stefan Fussan, flickr

אוכל: וייטנאם ידועה בכל העולם במטבח העשיר והמעודן שלה, שיש בו השפעות סיניות, צרפתיות והודיות. הבשורה הטובה היא, שבניגוד למחירים היקרים להחריד של המסעדות הוייטנאמיות במערב, האוכל בוייטנאם, בעיקר כשאוכלים אותו ברחוב, זול להפליא. בדוכני הרחוב אפשר להתענג על קערה מהבילה של מרק פו וייטנאמי (שמכיל לרוב עוף או בשר, אטריות אורז, רוטב דגים, ירקות ועשבי תיבול) במחיר של פחות מחמישה שקלים, ספרינג רול (אגרול וייטנאמי) ב-5,000 דונג שהם כשקל, ובגט וייטנאמי בשלל מילויים במחיר שלא עולה על שישה שקלים. גם במסעדות אפשר ליהנות מאוכל זול ונהדר.

פעילויות ואטרקציות: אחרי שמטיילים ברחובות העיר העתיקה וסופגים את האווירה, יש בהאנוי כמה אתרי חובה שאסור להחמיץ, שהכניסה לחלקם בחינם, כמו המאוזוליאום של הו צ'י מין, אגם הואן קיאם ומקדש פגודת העמוד האחד. לחלק מהאטרקציות המרתקות בעיר, כמו בית הכלא שהפך למוזיאון, האנוי הילטון, הכניסה היא תמורת תשלום פעוט.

לקריאה נוספת:

ניו יורק: לבלות בחינם בתפוח הגדול
ניו יורק: לבלות בחינם בתפוח הגדול

ניו יורק היא עיר בהחלט לא זולה בכל מה שקשור ללינה ולאוכל. אולי בשביל לפצות על כך יש בעיר המדהימה הזו שפע של אפשרויות לבילויים חינמיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.