תפריט עמוד

בלגרד: המקומות שלא כדאי להחמיץ

בשנים האחרונות בלגרד הפכה ליעד תוסס ונחשק, עם שילוב של אתרים היסטוריים, אזורי קניות והרבה מועדונים ומסיבות מוצלחות. בואו להכיר את בירת סרביה

בלגרד, בירת סרביה, הפכה בשנים האחרונות ליעד נחשק. יש בה שילוב מוצלח של אתרים היסטוריים, מדרחוב קניות אלגנטי, פארקים נעימים, בתי קפה היפסטריים וסצנת מועדונים לוהטת. לכל אלה נוספים הנהרות החוצים את בלגרד, הדנובה והסאווה (יובל של הדנובה), התורמים אף הם לקסם המיוחד של העיר. במהלך הטיול בבלגרד כדאי מאוד לשוט באחד הנהרות, לטייל ברגל לאורך הגדה ולשבת באחד מבתי הקפה המשקיפים על המים.

מה לראות בבלגרד?

מצודת בלגרד

מצודת בלגרד, המוכרת גם בשם מבצר קלמגדן (Kalemegdan), ממוקמת על גבעה במרכז העיר, בנקודת המפגש של שני נהרות. המצודה, שבנייתה החלה במאה הראשונה לספירה, היא הנקודה המיושבת העתיקה ביותר בבלגרד, ובמשך עשרות שנים אוכלוסיית העיר כולה גרה בין חומותיה.

מצודת בלגרד, הנקודה המיושבת העתיקה ביותר בעיר | צילומים: שאטרסטוק

מצודת בלגרד, הנקודה המיושבת העתיקה ביותר בעיר | צילומים: שאטרסטוק

במהלך השנים עברה המצודה ידיים רבות, שינתה את צורתה, נהרסה ונבנתה מחדש, כשכל שליט הותיר בה את חותמו. המצודה מספרת את סיפורה של בלגרד יותר מכל אתר אחר, ומי שרוצה ללמוד עוד מוזמן למוזיאון להיסטוריה של בלגרד שממוקם פה. כדאי להגיע למצודה לא רק בשביל ההיסטוריה – התצפית שנשקפת ממנה על העיר ועל המפגש הנהרות מקסימה במיוחד. אם תגיעו בזמן השקיעה, תזכו במראה רומנטי להפליא.

המצודה מוקפת בפארק ירוק עם מזרקות, פסלים, טיילת, מגרשי ספורט וגן חיות.

כיכר הרפובליקה

הכיכר המרכזית בעיר ומקום המפגש החביב על המקומיים. במרכז הכיכר ניצב פסל של נסיך מיכאילו רכוב על סוס, מסביבה נמצאים כמה מבנים חשובים, בהם המוזיאון הלאומי והתיאטרון הלאומי, וכן מסעדות ובתי קפה. בכיכר מתחיל רחוב הקניות הראשי של העיר, קנז מיכאילובה, וזוהי גם נקודת המוצא לטיול ברובע סקדרליה (Skadarlija).

כיכר הרפובליקה, הכיכר המרכזית בעיר

כיכר הרפובליקה, הכיכר המרכזית בעיר | צילום: saiko3p / Shutterstock.com

רובע סקדרליה

אחד הרבעים היפים והרומנטיים בבלגרד, מזכיר את הרובע הלטיני של פריז. הרחובות מרוצפי האבן מהווים מוקד משיכה לאמנים, סופרים ומוזיקאים. יש כאן הרבה מסעדות מסורתיות, ברים, גלריות, חנויות עתיקות ובוטיקים.

מסעדה ברובע סקדרליה הציורי

מסעדה ברובע סקדרליה הציורי | צילום: e2dan / Shutterstock.com

כנסיית סנט סאווה

כנסיית סנט סאווה (St. Sava) היא אחת מהכנסיות האורתודקסיות הגדולות בעולם. בנייתה החלה בשנת 1935 ולמעשה לא הסתיימה עד היום. הכיפה העצומה המרשימה של הכנסייה הפכה לאחד מסמליה של בלגרד.

כנסיית סנט סאווה, אחת הכנסיות האורתודוקסיות הגדולות בעולם

כנסיית סנט סאווה, אחת הכנסיות האורתודוקסיות הגדולות בעולם

מוזיאון ניקולה טסלה

בבלגרד מתגאים מאוד בממציא, מהנדס החשמל והפיזיקאי ניקולה טסלה, שהיה בן למשפחה סרבית וכונה "הקוסם מהמערב". מוזיאון ניקולה טסלה, שממוקם בווילה יפה מ-1929 מוקדש לחייו ולעבודתו של טסלה, ויש בו יותר מ-160 אלף מסמכים מקוריים, בהם תרשימים, שרטוטים, ספרים, צילומים ועוד. בנוסף יש פה תצוגה אינטראקטיבית עם דגמי תלת ממד של עבודותיו של טסלה.

קניות בבלגרד

מדרחוב קנז מיכאילובה (Knez Mihailova) שמשתרע בין מצודת קלמגדן לכיכר הרפובליקה הוא הלב הפועם של העיר. לאורך המדרחוב פזורים מוסדות תרבות, מלונות והוסטלים רבים, מסעדות, בתי קפה וחנויות. זהו אזור הקניות הראשי של העיר, עם חנויות  מקומיות לצד סניפים של רשתות אופנה בינלאומיות כמו מנגו, זארה, גאפ, ריפלי ועוד.

בבלגרד יש גם כמה קניונים  מוצלחים, שהגדול בהם הוא קניון Ušće עם הרבה מאוד חנויות, בתי קפה ומסעדות. המתחם כולל גם את מגדל Ušće, הבניין הגבוה בעיר, שמהקומה ה-25 שלו יש  תצפית נהדרת. לחווית קניות מסוג אחר כדאי לבקר ברובע העיצוב Čumićevo sokače – זהו מרכז הקניות הראשון של בלגרד שהוסב לאזור קניות אופנתי עם חנויות של מעצבים צעירים. תמצאו כאן פרטי אופנה, תכשיטים ואמנות ייחודיים.

מדרחוב קנז מיכאילובה, רחוב הקניות הראשי של העיר

מדרחוב קנז מיכאילובה, רחוב הקניות הראשי של העיר | צילום: kirill_makarov / Shutterstock.com

בשוק הפשפשים בובליאק (Buvljak) תמצאו כל מה שתעלו על דעתכם – מבגדים, דרך צעצועים ועד לחפצים לבית ומזכרות. בעיר יש גם כמה שוקי אוכל ושווקים חקלאיים, כמו שוק קלניק (Kalenić Pijaca), שוק פתוח גדול שבו מוכרים פירות, ירקות, גבינות ומעדנים מקומיים כמו קיימאק. שוק חקלאי פופולרי נוסף הוא Zeleni Venac.

בילויים בבלגרד

בלגרד נחשבת ליעד הבילויים החם של מזרח אירופה, ויש מי שמשווה אותה לברלין בשל ההיצע הגדול של מועדונים ומסיבות מוצלחות. אחד מאזורי הבילויים הפופולריים בעיר הוא Beton Hala, אזור של האנגרים על גדות הנהר שבהם מרוכזות כמה מהמסעדות הטובות, כמו Sakura ו-Frida, לצד ברים נוצצים, דוגמת הגסטרו בר הטרנדי Toro.

אחד מאזורי הבילוי המעניינים הוא סוואמאלה (Savamala), שכונה ותיקה שנמצאת בתהליך של התחדשות – הבתים הנטושים הפכו למועדונים, ברים ומרכזי תרבות אלטרנטיבית. גם שכונת דורצ׳ול (Dorćol) מציעה שפע של מקומות בילוי, בעיקר בתי קפה וברים.

מפת בלגרד:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסרביה

טיול ג'יפים בסרביה ובבוסניה: אירופה שלא הכרתם
טיול ג'יפים בסרביה ובבוסניה: אירופה שלא הכרתם

מעט מאוד מדינות באירופה מציעות חווית טיול אותנטית, עם נופים פראיים וכפרים שלא השתנו כבר עשרות שנים. שתי מדינות שעדיין מעניקות את החוויה הזו הן סרביה ובוסניה שבבלקן, שהטיול בשתיהן מציע נופים מגוונים ומרהיבים ומפגש תרבותי מרתק. הזמנה ...

"תעביר את זה הלאה" נוסח סרביה-מונטנגרו
"תעביר את זה הלאה" נוסח סרביה-מונטנגרו

מפגשים חוצי גבולות מהסוג השלישי בסרביה ומונטנגרו. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק משתפים אותנו בסיפור רצוף מפגשים חמים ותשורות נפלאות. לא היינו מאמינים, אבל יש תמונות

מסע צילום בסרביה ומונטנגרו
מסע צילום בסרביה ומונטנגרו

נופים עוצמתיים, שמצידם האחד הרים גבוהים, ומנגד קניונים עמוקים שופעי מים, כפרים עתיקים אותנטיים ומזמיני אורחים, יחד עם עושר אטרקציות, והכל מתובל באוכל בלקני משובח: רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק טיילו וצילמו בתחילת הסתיו בדרום סרביה-צפון מונטנגרו.