תפריט עמוד

בוסטון והסביבה: מה כדאי לראות ולעשות

בוסטון מציעה שלל אתרים ואטרקציות, חלקם היסטוריים, אחרים מתאימים במיוחד לילדים. ואחרי שסיימתם לטייל בעיר, כדאי לצאת לטבע היפה, לעיירות הקטנות ולחופים היפים של ניו אינגלנד. הצעות והמלצות לטיול בבוסטון והסביבה

טיול בבוסטון מציע מפגש מרתק עם אמריקה הקלאסית, המשלבת היסטוריה עשירה רצופה באירועים חשובים שעיצבו את דמותה של ארצות הברית, יחד עם תרבות מפותחת, מרכזי סחר גדולים, מוזיאונים, אוכל מצוין, אתרים ומסלולי טיולים יפים, וסגנון חיים קצבי ומודרני. בכל אחד מרחובותיה המתפתלים והמקסימים של העיר תמצאו סיפור מעניין או אטרקציה מיוחדת, שהופכים את הביקור בבירת מדינת מסצ'וסטס לחוויה נפלאה.

אם אתם כבר בבוסטון, אל תוותרו על טיולים מחוץ לעיר באזור ניו אינגלנד, הידוע בנופיו היפים המשלבים טבע עשיר עם רצועות חוף שלוות, עיירות דייגים קטנות ועיירות נופש יוקרתיות. אחת האטרקציות היפות היא השלכת בניו אינגלנד, שמגיעה לשיאה בין אמצע ספטמבר לסוף אוקטובר – השלכת מתחילה בצפון, במדינת מיין, ומתקדמת דרומה וכדאי לתכנן את הטיול בהתאם. מחזה סתווי עוצר נשימה של עלי שלכת בשלל גדלים, המרפדים את האדמה בשטיח מרהיב ביופיו בגוונים עזים של אדום וזהוב.

נסיעה לא ארוכה מבוסטון תביא אתכם לאזור ניו אינגלנד, שמצטיין בשלכת מרהיבה במיוחד

הנה כמה דברים שכדאי לראות ולעשות בבבוסטון, כולל כאלה שישמחו את הצעירים במשפחה:

לחובבי ההיסטוריה – נתיב החירות
בוסטון היא העיר היחידה בארצות הברית המתגאה בסיור ההיסטורי שהיא מציעה למבקרים בה. נתיב החירות (Freedom Trail), האטרקציה התיירותית המרכזית בבוסטון, זרוע בנקודות היסטוריות, המספרות את סיפור עצמאותה של ארצות הברית.


נתיב החירות עובר דרך האזור ההיסטורי של בוסטון

המסלול היפה, המסומן בלבנים אדומות ואורכו ארבעה קילומטרים, כולל 16 אתרים שהראשון בהם הוא הבוסטון קומון (Boston Common), הפארק הציבורי הגדול בעיר. בהמשך הדרך תפגשו בין היתר את בניין מדינת מסצ'וסטס (Massachusetts State House) הכולל את בית הנבחרים ומשכן מושל המדינה, כנסיית רחוב פארק המרשימה, בניין פניאל (Faneuil Hall) המשמש כמתחם קניות עם שלל חנויות ושוק צבעוני, אנדרטת גבעת בנקר (Bunker Hill Monument) המשמשת גם כנקודת תצפית מרהיבה על העיר, והספינה Constitiution USS העוגנת בנמל העיר וחותמת את המסלול. אתר אינטרנט 

האצילות מחייבת – דאון טאון ושכונת ביקון היל
הדאון טאון הוא מרכז העיר בוסטון. באזור זה מצויים בניין העירייה, בית מושל מסצ'וסטס, בנייני משרדים, מרכזים מסחריים ואתרים חשובים נוספים. בסמוך נמצאת שכונת ביקון היל (Beacon Hill) השוכנת על גבעה במרכז בוסטון, בין רחוב הקניות המהודר קיימברידג' לנהר צ'רלס. ביקון היל היא אחת השכונות העתיקות והיוקרתיות בארצות הברית, וטיול ברחובות הצרים, בין בתיה היפים להפליא של השכונה, מאפשר הצצה לסגנון החיים של נכבדי העיר ואצולת הממון שלה. את הטיול בשכונה האריסטוקרטית מומלץ לסיים בסבב גלריות, ברים, מסעדות קטנות וחנויות מקסימות ברחוב צ'רלס וסביבתו.


סמטה בשכונת ביקון היל

לשוחרי התרבות – המוזיאון לאמנויות יפות
המוזיאון לאמנויות יפות של בוסטון (Boston museum of fine arts) הוא מוזיאון גדול ומושקע, שמומלץ לבקר בו גם אם אינכם חובבי אמנות נלהבים. המוזיאון שנחשב לאחד הטובים בעולם, מכיל תצוגה מרשימה של אמנות יפה מכל התקופות, החל מימי הביניים, דרך אמנות הרנסנס, האימפרסיוניזם ועד אמנות מודרנית. אל תחמיצו ביקור באגף המיוחד המוקדש לאמנות אמריקאית מכל הסגנונות והזמנים, ואם אתם מבקרים בבוסטון יותר מפעם אחת כדאי להתעדכן בתערוכות המתחלפות שבהחלט שוות ביקורים חוזרים.
כתובת: 465 Huntington Ave, אתר אינטרנט

מוזיאון הילדים של בוסטון המציג תערוכות אינטראקטיביות מרתקות

על קצה המזלג – בוסטון שופעת מוזיאונים וכדי לא לקפח אף אחד מהם, נזכיר גם את מוזיאון המדע (Museum of Science), המציג מאות פריטים ומוצגים אינטראקטיביים המאפשרים למבקרים ללמוד על עולם המדע; בית גיבסון  (Gibson House Museum), מוזיאון המאפשר הצצה לחייהם של תושבי בוסטון בין המאה ה-19 ל-20; מוזיאון הילדים של בוסטון (Boston Children’s Museum), מוזיאון גדול ומרשים המציג תערוכות אינטראקטיביות משעשעות ומרתקות לילדים; מאפאריום (Mapparium)  מוזיאון המוקדש לכדור הארץ, המציג חיזיון אור-קולי ואיורים של מפת כדור הארץ המוארים מבחוץ בעזרת קרני השמש.

אל הים – אקווריום ניו אינגלנד
האקווריום של בוסטון, הידוע גם כאקוואריום ניו אינגלנד(New England Aquarium) נחשב לאחד המובילים בתחומו בעולם. במתקן הגדול והמרשים ניתן לצפות בשלל דגים ויונקים ימיים, בהם כלבי ים, פינגווינים, כרישים, סוגים שונים של דגים וחיות ים. הקומפלקס כולל גם קולנוע IMAX אשר בו תוכלו לצפות בסרטי תלת ממד בנושאים ימיים שונים. בנוסף, מציע האקווריום שייט צפייה בלווייתנים מלווה בהסברים של מדריכי המקום.
כתובת: Central Wharf, אתר אינטרנט 

לגעת במים, ללטף דגים. פעילות באקווריום ניו אינגלנד | הצילום באדיבות New England Aquarium ©

אווירה צעירה ותוססת – אוניברסיטת הרווארד
נכון שביקור באוניברסיטה לא נכנס בדרך כלל לרשימת האטרקציות ואתרי החובה, אבל אוניברסיטת הרווארד, הממוקמת בעיר קיימברידג' הסמוכה לבוסטון, בהחלט יוצאת מן הכלל. אל תוותרו על טיול רגלי ברחבי הקמפוס הוותיק, המשלב רחובות קטנים ובתים עתיקים עם אווירה סטודנטיאלית צעירה ומלאת קסם. את הטיול מומלץ לסיים בכיכר הארוורד הממוקמת בלב העיר האוניברסיטאית. בכיכר היפה והשוקקת חיים תמצאו חנויות וינטאג' מקסימות, בוטיקים יפים, מסעדות טובות, בתי קפה סטודנטיאליים קטנים עם אווירה אינטלקטואלית, מוזיקה והופעות רחוב מדליקות.

אוניברסיטת הרווארד, אחת האוניברסיטאות הטובות בעולם ואתר מומלץ מאוד לביקור

לוקחים פסק זמן – טיילת נהר צ'רלס
אחת האטרקציות היפות ביותר בבוסטון היא הטיילת הממוקמת על צדו המערבי של נהר צ'רלס, החוצץ בין בוסטון לעיר קיימברידג'. אם אתם מחפשים להירגע מהמולת העיר ומהנוף האורבני, צאו לטיול לאורך חמישה קילומטרים של נוף מקסים בצבעים של ירוק וכחול. התחילו את הטיול ממוזיאון המדע והתקדמו מערבה לכיוון גשר אוניברסיטת בוסטון. בסוף המסלול תוכלו לשכור סירת מפרש ולצאת לשיט בנהר, או לשבת באחד מבתי הקפה הקטנים וליהנות מהשלווה.
ואחרי שסיימתם לנוח, כדאי לקפוץ לביקור נינוח בעוד שכונה יוקרתית ויפהפייה, שכונת מפרץ בק (Back Bay) השוכנת על גדת נהר צ'רלס. בין בתיה המפוארים של השכונה לרחובותיה המטופחים, אל תחמיצו טיול לאורך שדרת מסצ'וסטס האלגנטית, עם שלל חנויות המותגים, התיאטראות, המסעדות ובתי הקפה היוקרתיים שבה.


טיילת נהר צ'רלס

מחוץ לבוסטון – ניו אינגלנד והסביבה
אזור ניו אינגלנד, הנחשב לאחד האזורים היפים בארצות הברית, מציע אינספור מסלולי טיולים בטבע, ביקור בעיירות דייגים מקסימות לאורך קו החוף וחופשות יוקרתיות באתרי נופש נחשבים. כאמור, ניו אינגלנד יפה במיוחד בסתיו, כשהשלכת צובעת את הנוף בצבעים מרהיבים, אבל גם הגעתם לבוסטון בתקופה אחרת של השנה אל תוותרו על טיול בניו אינגלנד – הטבע כאן מקסים בכל עונות השנה.


שלכת במיין. השלכת מתחילה במיין ויורדת דרומה לשאר מדינות ניו אינגלנד | הצילום באדיבות Maine Office of Tourism  

לטיול יצאנו – לחובבי טבע ונוף
במרחק של כשעה נסיעה ממרכז בוסטון תמצאו כמה אתרי טיולים מיוחדים, בהם הגבעות הכחולות ופארק אנדרסון (מתאים לטיול משפחתי), שבילי הליכה בטבע בניובריפורט, ביקור בעיירה הרומנטית רוקפורט וסיור בין הטירות המודרניות בגלוסטר. עוד אטרקציה נהדרת לטיול לכל המשפחה, הוא נחל קטן בגבול בוסטון-ברוקליין, שהוא יובל של הצ'רלס. נחל מקסים עם המון ברווזים, אווזים וציפורי מים, שכיף ללכת לאורכו וליהנות מהשלווה והטבע הירוק. מומלץ לסיים את הטיול בפיקניק על גדת הנחל. 

אפשרות נוספת לטיולים יומיים מחוץ לבוסטון היא ביקור באתרי הנופש היוקרתיים באזור, שהיפים והעשירים פוקדים מדי קיץ. שני אתרים הנחשבים ביותר הם קייפ קוד (Cape Cod) ומרתה'ס ויניארד (Martha's Vineyard), שמציעים בתי מלון ודירות נופש מפוארים, חופים יפים, מסעדות מצוינות, מסלולי הליכה ורכיבה ושלל אתרי בילוי ליליים. 


מגדלור באזור קייפ קוד

כדאי לדעת גם שבוסטון וסביבתה הקרובה עשירות בפארקים. אחד מהם הוא הגן הבוטני של אוניברסיטת הרווארד, הארנולד ארבורטום (The Arnold Arboretum), פארק גדול ומושקע עם מגוון עצום של פרחים, פרפרים וצמחייה. הפארק מציע פעילויות לכל המשפחה, כמו מסלולי הליכה, עבודות יצירה, משחקים ופעילויות אתגריות.

הגן הבוטני המקסים של אוניברסיטת הרווארד

אטרקציות נוספות מחוץ לעיר
אם נותר לכם קצת זמן, הנה כמה עיירות נעימות מחוץ לבוסטון שכדאי מאוד לבקר בהן:

סיילם (Salem) – עיירה קטנה ושלווה שהתפרסמה בעקבות ציד המכשפות שנערך בה על ידי מתיישבים פוריטניים בשנת 1692. בעיירה פועלות אטרקציות רבות המוקדשות לסיפורי המכשפות, בהן מוזיאון להיסטוריה של הכישוף, מוזיאון הפיראטים ושחזור ארמונו של הרוזן דרקולה. מומלץ לפריקים של על-טבעי וסיפורי מכשפות. אתר אינטרנט  

קייפ אן (Cape Ann) – עיירת דייגים ציורית שמציעה שפע של אטרקציות ופעילויות פנאי. העיצוב הייחודי של הרחובות הצרים, הבתים היפים, הגלריות, החנויות וסדנאות האמנים שמזמינים אתכם ליצור יחד איתם, יוצרים אווירה שלווה ומיוחדת המושכת למקום מבקרים רבים. אתר אינטרנט 

קונקורד (Concord) – עיירה כפרית מקסימה, אחת היפות במדינת מסצ'וסטס. בקונקורד תמצאו חנויות יד שנייה שמוכרות עתיקות מיוחדות, שווקים עם תוצרת מקומית והרבה היסטוריה אמריקאית. חובבי סיפורי הגבורה ישמחו לגלות שבאזור קונקורד התרחשו הקרבות הראשונים במלחמת העצמאות האמריקאית ב-1775. אל תחמיצו ביקור באגם וולדן היפהפה ובפארק ההיסטורי מינוט מן (Minute Man National Historical Park) שם תוכלו לצפות בשחזור הקרב הראשון ולטייל בשמורה המקסימה. בקונקורד יש כמה בתים היסטוריים הקשורים לתרבות האמריקאית, כמו ביתה של לואיז מיי אלקוט, מחברת "נשים קטנות", וביתו של ראלף וולדו אמרסון, משורר, סופר ופילוסוף אמריקאי נודע. 

ביתה של לואיז מיי אלקוט, מחברת הספר "נשים קטנות", בשולי העיירה קונקורד

תרבות וקולינריה מחוץ לעיר
גם חובבי התרבות, האמנות והקולינריה ימצאו מה לעשות מחוץ לבוסטון. אזור ניו אינגלנד מציע מוזיאונים לאמנות מודרנית ומוזיאונים לאמנות קלאסית, חובבי המוזיקה ישמחו לגלות להקות רוק מקומיות המנגנות בבוסטון וברלינגטון במסצ'וסטס ובפורטלנד במדינת מיין, שם מתקיימים גם ערבי ג'אז ובלוז. ניופורט מציעה פסטיבלי מוזיקה עממיים וברוקפורט תוכלו ליהנות ממופעים של מוזיקה קלאסית.

לאוהבי האוכל מחכות אינספור חוויות גסטרונומיות עם דגים ומאכלי ים בשלל צורות וסגנונות, ברים מצוינים המגישים אויסטרים לצד בירה מקומית, אירועים ופסטיבלים קולינריים החוגגים את האוכל המקומי, כמו הלובסטרים של מיין, הצדפות של וולפליט והבירה המצוינת של ורמונט.

טיסה ישירה לבוסטון
אל על חנכה לאחרונה קו חדש – טיסה ישירה בין תל אביב לבוסטון, שתצא בימים א', ג' ו-ה' מנתב"ג ותנחת ב-5:45 בבוקר בזמן מקומי בשדה התעופה לוגאן. בשעה 21:00 באותם ימים תצא הטיסה חזרה מלוגאן לבן גוריון ותנחת בארץ בימים ב', ד' ושישי בשעה 15:05. הטיסות יבוצעו במטוס מסוג בואינג 767 מחודש, שכולל 22 מושבי מיטה במחלקת עסקים לחוויית שינה נוחה ונעימה יותר. מי שמעוניין להגיע ליעדים נוספים בארה"ב יוכל להיעזר בשירותיה של חברת jetBlue, לה יש הסכם שיתוף פעולה (קוד שייר) עם אל על וטיסות למגוון יעדים בארה"ב. לפרטים והזמנות לחצו כאן >>

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.