תפריט עמוד

פארק יוניברסל באורלנדו – הארי פוטר וחברים

פארק יוניברסל באורלנדו לא מפסיק להתחדש, עם שלל אטרקציות מלהיבות, כשהחדשה והמסעירה מכולן היא עולמו של הארי פוטר. המדריך המלא לביקור בפארק, האטרקציות שאסור להחמיץ ושלל טיפים מועילים

רכבות הרים מטורפות ששוברות את כל שיאי האדרנלין, דינוזאורים וגיבורי סרטים שמתעוררים לחיים בארבעה ממדים מכל עבר, מגה אטרקציות, מתקנים רטובים, מופעים עתירי אפקטים וגולת הכותרת: הממלכה המרהיבה של הארי פוטר – כל אלה הופכים את פארקי השעשועים של יוניברסל באורלנדו לבילוי האולטימטיבי לחובבי אקשן וריגושים. ביוניברסל לא מפסיקים לחדש ולהעלות את הרף: הסימולטורים המשוכללים ביותר, האפקטים הכי מתקדמים, אטרקציות חדשות שמסתערות על כל החושים ועוד.

עם שני פארקי שעשועים מהפופולריים בעולם – אולפני יוניברסל ואיי ההרפתקאות, ארבעה מלונות (ועוד אחד בדרך), פארק מים מרהיב וסיטי וולק (CityWalk) מתחם עצום של בידור, קניות ובילויים – אתר הנופש של יוניברסל (Universal Orlando Resort) הוא מזמן מעצמה של ממש. ועם ביצת הזהב החדשה של הארי פוטר – כעת יותר מתמיד. מיליוני אנשים מכל קצוות תבל נוהרים לאורלנדו כדי לחוות את עולמו של הארי פוטר שהוקם כאן לתחייה באופן משכנע כל כך, עד שצריך לשפשף את העיניים כדי להזכיר לעצמכם שלא התבלבלתם ואתם עדיין באורלנדו ולא בין דפי הספר (ולא בכדי, ג'יי קיי רולינג, מחברת ספרי הארי פוטר, היתה מעורבת בכל פרט במהלך בניית הפארק). המתקנים החדשים שיישאו אתכם הישר אל תוך עולמו של הארי פוטר, הם אולי המדהימים ביותר שייצא לכם אי פעם להתנסות בהם.


מהמתקן של פופאי ובלוטו אין סיכוי שתצאו יבשים | צילום: Universal Orlando Resort ©

עולמו של הארי פוטר
נתחיל מהסוף. גם כי כאן ממוקמת גולת הכותרת החדשה של הפארק וגם כי מכאן בדיוק כדאי לכם להתחיל את הביקור, ורצוי סמוך ככל האפשר למועד פתיחת השערים. בקצה הרחוק של פארק איי ההרפתקאות תמצאו את עצמכם פוסעים הישר אל תוך עיירת הקוסמים והמכשפות, הוגסמיד, בין בתים טובלים בשלג וטירת הוגוורטס המרשימה, בה שוכן בית הספר לקוסמים שבין כתליו מתרחשת העלילה המרכזית בסדרת ספרי הארי פוטר. זהו גם משכנה של האטרקציה הכי מדהימה בפארק: המתקן הארי פוטר והמסע האסור (Harry Potter and the Forbidden Journey) שבו תצטרפו להארי פוטר ברחיפה מכושפת על מטאטא מעל הטירה ואיצטדיון הקווידיץ', שתתפתח מהר מאוד לטיסה רוויית אדרנלין ואפקטים מרהיבים במרדפים החולפים דרך נופים וסצנות מסדרת הסרטים. אפילו התור בהמתנה למתקן זה, החולף בין כתלי הטירה האפלולית, חווייתי ומהווה אטרקציה בפני עצמו ובמהלכו תחלפו בין השאר על פני מועדון גריפינדור, משרדו של הפרופסור דמבלדור, הדיוקנאות המדברים, הולוגרמות של דמויות שצצות לפתע ועוד.

רציף הרכבת הוגוורטס אקספרס, המקשרת בין מתחמי עולמו של הארי פוטר בשני הפארקים | צילום: רויטל חורש

לא הרחק משם ממתינה לכם רכבת הרים כייפית במיוחד בשם Flight of the Hippogriff, המתאימה לקטנים וגדולים כאחד ומעוצבת בדמותו של ההיפוגריף המיתולוגי, עם ראש של נשר וגוף של סוס. לנועזים שבחבורה ממתין מעט אחרי מתחם החנויות אחד ממבחני האומץ המרכזיים בפארק: רכבת ההרים הכפולה אתגר הדרקון (Dragon Challenge) – זוג רכבות הרים, המדמות דרקונים הלוחמים זה בזה, שיטיסו אתכם במהירות עצומה כשרגליכם משתלשלות בחופשיות באוויר תוך כדי לופים מטורפים, שמיניות וצניחות חדות מגובה מסחרר. בנקודות מסוימות הרכבות מתפתלות האחת סביב השנייה ואמורות לתת תחושה שהן עומדות להתנגש זו בזו. בחלק הזה כבר לא הבחנתי. אולי כי קשה לראות משהו כשעוצמים חזק את העיניים בתפילה לאלוהי האדרנלין ולא מפסיקים לצרוח… הרכבות שונות זו מזו, לכן אם תאזרו אומץ לחזור על החוויה, נסו גם את הרכבת השנייה. למסתפקים באחת, לטעמי הכחולה היא המוצלחת (והמפחידה יותר…) מבין השתיים.


ילדים בגלימות ועם מטה קסמים מטיילים ברחובות של עיירת הקוסמים הוגסמיד | צילום: Universal Orlando Resort ©

לאחר ששרדתם את הרכבת הזו, תוכלו להתאושש עם כוס בירה קרה. לא, לא סתם בירה, אלא המשקה המפורסם מספרי הארי פוטר, הבירצפת, butter beer, הנמכר בדוכנים רבים הפזורים בסמטאות, וכולם לוגמים ממנו כאן בשקיקה כאילו הוא הוא הדבר האמיתי. המשקה המתקתק (אל דאגה, לא אלכוהולי ומתאים גם לקטנטנים שבחבורה) בטעם ריבת חלב עם הררי קצפת מוגש בגרסה קרה או קפואה, ועורר מהומה קטנה בקרב המהדרין, שטענו כי בספרים הוא מתואר כמשקה חם. בעקבות התגובות, כעת ניתן להשיגו כאן גם בגרסה החמה.

אם ברשותכם כרטיס משולב, המאפשר כניסה לשני הפארקים באותו יום, תוכלו להמשיך מכאן היישר לרציף הרכבת הוגוורטס אקספרס המקשרת בין מתחמי עולמו של הארי פוטר בשני הפארקים, ומהווה אטרקציה בפני עצמה. במהלך הנסיעה תחלפו על פני סצנות ונופים מתוך עולמו של הארי פוטר שישתקפו אליכם מבעד לחלון הווירטואלי, ומבעד לדלת הקרון תגלו שכנים מפתיעים. מן העבר השני תקדם את פניכם סמטת דיאגון (Diagon Alley) הלונדונית עם תאי טלפון אדומים ושאר פריטים אופייניים. ברוכים הבאים לרציף תשע ושלושת-רבעי המפורסם. היוצאים ממנו בכיוון ההפוך יעברו באמצעות אשליה של הולוגרמה דרך קיר הלבנים, ממש כפי שעוברות דרכו הדמויות מהספר. חשוב לדעת כי מנסיעת הרכבת הזו תוכלו ליהנות רק ברכישת כרטיס המאפשר כניסה לשני הפארקים באותו יום, שמחירו כמובן יקר יותר.


בחנויות בהוגסמיד אפשר לקנות כל מה שקוסם צריך, מגלימה ועד ממתקים מכושפים | צילום: Universal Orlando Resort

מכאן תפסעו היישר לסמטה המפורסמת, שעל פי הספר רק קוסמים ומכשפות יכולים להיכנס אליה, שם יקדמו את פניכם מבנים שכמו יצאו מבין דפי הספר: אוטובוס הלילה המפורסם ובנק הקוסמים גרינגוטס, שמעליו מתנוסס דרקון אדיר ממדים שיורה אש מלועו אחת לשעה, מחזה מרשים שממש לא כדאי להחמיץ. בבנק תפגשו את הגובלינים, פקידי הבנק שיגיחו אליכם באמצעות פלאי הטכנולוגיה בדרך לאטרקציה המרכזית במתחם – Harry Potter and the Escape from Gringotts. זהו מסע מדהים בכמה ממדים המשלב רכבת הרים, סימולטורים ואפקטים מרהיבים, שבמהלכו תצללו לתהומות, תצטרפו להארי פוטר וחבריו בעולמם רווי הסכנות ותפגשו פנים אל פנים את וולדמורט, טרולים אימתניים, להט האש שנורית לעבריכם מלועו של הדרקון ושאר הרפתקאות שיכו אתכם בתדהמה.

בירצפת, המשקה החביב על הקוסמים ועל המבקרים במתחם הארי פוטר | צילום:Universal Orlando Resort ©

אל תדלגו על ביקור במסעדת הקלחת הרותחת, המבוססת אף היא על הספר. מוגשות כאן מנות כמו "קרפד בחור" ומרק אפונה, שלגביו מזהירים בספר שצריך למהר לאכול אותו לפני שהוא יאכל אותך, והן מהטעימות ביותר בפארק, במיוחד מומלץ תבשיל הכבש. גם אם אתם לא מתכוונים לאכול כאן, שווה להציץ פנימה. אל תחמיצו גם את החנויות, שבהן תוכלו לרכוש כמעט כל פריט שעולה על הדעת המוזכר בסדרת הספרים המצליחה, החל משיקויים למיניהם ועד סוכריות Bertie Bott’s, שבספר חלקן טעימות להפליא ואחרות בטעמים מבחילים כמו שעוות אוזניים או קיא, ואין דרך לדעת איזה טעם הגרלתם עד שמכניסים אותן לפה. האם גם אלו שבפארק נאמנות למקור? מודה שלא הייתי אמיצה מספיק לנסות… אפשר לרכוש כאן גם שרביט הקסמים, שעמו תוכלו לחולל קסמים של ממש, החל מלגרום לחפצים שונים בחלונות ראווה ובסמטאות להתחיל להתנועע או להאיר לפתע וכלה במטרייה המשתלשלת מאחד הבניינים ברחוב, שבתנועת הכישוף הנכונה תגרמו לה להמטיר לפתע גשם על עובר אורח תמים ומופתע שבמקרה חלף מתחתיה.


רכבת ההרים Flight of the Hippogriff מתאימה גם לילדים צעירים יותר | צילום Universal Orlando Resort ©
עוד אטרקציות נהדרות באיי ההרפתקאות
על אף קסמו המכשף של עולמו של הארי פוטר, הוא מהווה רק חלק קטן ממה שמצפה לכם בפארקים של יוניברסל. הנה עוד כמה אטרקציות הממתינות לכם בפארק איי ההרפתקאות:

The Amazing Adventures of Spider-Man
אחד המתקנים המדהימים ביותר בפארק, שבו תצאו עם ספיידרמן לנסיעה מטורפת ועתירת אפקטים בארבעה ממדים ברחובות ניו יורק, תצללו מטה ממרומי גורדי שחקים ותחושו היטב את חום האש שנורית לעבריכם, לצד הרפתקאות נוספות שיריצו אתכם לחזור על המתקן הזה שוב ושוב.

The Incredible Hulk Coaster
רכבת הרים מעולה לנועזים בלבד, המבצעת לופים מטורפים במהירות מסחררת וכוללת שיגור מהיר ונפילות אנכיות מגובה רב. חובבי אדרנלין מסוג זה יצאו מכאן עם שיר חדש בלב.


רכבת ההרים The Incredible Hulk. לאמיצים בלבד | צילום: Universal Orlando Resort ©

נפילת הפחד של דוקטור דום (Doctor Doom's Fearfall)
מעלית פתוחה שתשגר אתכם לגובה של עשרות מטרים, ממנו תצנחו במהירות מסחררת את כל הדרך למטה.

פארק היורה – Jurassic Park River Adventure
מסע מקסים בנהר של פארק היורה בין דינוזאורים ושאר בעלי חיים פרהיסטוריים המתעוררים לחיים, ששיאו בטי רקס הפוער את לועו ומאיים לבלוע אתכם רגע לפני הנפילה החדה במפל. מהמתקן הזה לא תצאו יבשים, במיוחד אם תשבו בשתי השורות הראשונות, לכן מומלץ להתאבזר בהתאם.

הרפתקאות בנהר פארק היורה. עוד סיבה טובה להביא בגדים ונעליים להחלפה | צילום: Universal Orlando Resort ©

אבל אם נדמה לכם שכעת אתם רטובים, אתם עתידים לגלות במהרה שזו רק ההקדמה לצפוי לכם במתחם לגונת המצויירים, ממנו תצאו ספוגי מים מכף רגל ועד ראש, כך שמומלץ להביא בגדים להחלפה או להצטייד במעיל גשם דקיק, מהסוג שנמכר בפארקים, ובנעליים מתאימות. האטרקציות המרכזיות במתחם זה:

מפלי Dudley Do-Right's RipSaw Falls
שייט חביב מאוד בסירה בנהר בין גיבורי סרטים מצויירים למיניהם, המסתיים בנפילה במפל סוער.


מפלי Dudley Do-Right's RipSaw Falls. בסוף השיט מחכה לכם נפילה במפל סוער | צילום: רויטל חורש

הרפסודות של פופאי ובלוטו (Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges)
מסלול ארוך וסוער שאין כל סיכוי לצאת ממנו יבשים. גם אם תשרדו במידה סבירה את המים הניתזים מכל עבר לאורך המסלול, כשחבריכם לאבוב כבר ספוגים במים מכף רגל ועד ראש, אין לכם כל סיכוי ברגע שבלוטו יכניס אתכם למתקן השטיפה שלו…

The cat in the Hat
מסע קסום בקרוניות בו תרחפו בחשכה בין דפיו של הספר חתול תעלול. המתקן מתאים לקטנטנים שבחבורה, אבל גם מבוגרים יישבו בקסם.

בנוסף לכל אלו, תוכלו לרחף מעל הפארק ברכבל כיסאות The Pteranadon Flyer, לפגוש ולהצטלם עם דמויות מ"חתול תעלול" ושאר גיבורי מסך ולצפות במופעים מרשימים עתירי פירוטכניקה, מתוכם מומלץ לא להחמיץ את Poseidon's Fury ואת המסע השמיני של סינבד המלח – מופע מרשים מתובל בהומור, הכולל מפגני אקרובטיקה, תפאורה מרהיבה, פעלולים ואפקטים מדהימים של אש, מפלי מים וזיקוקים. וברוח זמננו גם תגלו שלפעמים הנסיכה היא זו שמצילה את האביר שלה ומסוגלת להלחם לא רע ברשעים גם בכוחות עצמה. סמוך לשם תגלו מזרקה משעשעת, שקול הבוקע ממנה מבקש מהעוברים ושבים להשליך מטבע. אלו הממלאים את הבקשה נענים ב"תודה" וזרם של מים המשוגר לעברם.


המופע של סינבד המלח.  תפאורה מרהיבה, פעלולים ואפקטים מדהימים | צילום: רויטל חורש

לקטנטנים שבחבורה ממתינים כאן מתקנים כגון קרוסלה עם דמויות מספרי דוקטור סוס, מסע בקרוניות הרכבת מעל ארץ דוקטור סוס הציורית, ואזורי שעשועים חווייתיים, ביניהם Jurassic Camp ו-If I ran the zoo, בהם יוכלו לטפס בחבלים, לגלות דינוזאורים, להתגלש ולזחול במערות בזמן שאתם נחים מעט או מתפצלים למתקנים שאינם מתאימים לגילם.

אטרקציות מרכזיות בפארק יוניברסל סטודיוס
ואחרי איי ההרפתקאות, מגיע גם תורו של הפארק השני – יוניברסל סטודיוס. הנה כמה מהאטרקציות המרכזיות בפארק הזה, שלא כדאי להחמיץ:

E.T. Adventure

אחד המתקנים המרהיבים בפארק, שלמרות הוותק שלו ממשיך לשמור על הפופולריות שלו, ובצדק. כאן תצאו עם E.T לריחוף קסום על אופניים מעל העיר הגדולה והיערות עד לכוכב ממנו הגיע, בו תצטרפו לחבריו החוגגים את הצלת הכוכב בהפנינג עליז וססגוני של צלילים ומראות. החוויה מתחילה כבר בהמתנה בתור לעליה למתקן החולף בתוך יער עבות, עם ציוץ ציפורים והפתעות נוספות ההופכות אפילו את ההמתנה בתור הזה לאטרקציה בפני עצמה. לא להחמיץ.


ההרפתקה של אי.טי. אחד המתקנים פופולריים ביוניברסל סטודיוס | צילםו: רויטל חורש

Twister…Ride it Out
מתקן המבוסס על שובר הקופות "טוויסטר" בכיכובם של ביל פקסטון והלן האנט, שאף מופיעים כאן בהקדמה. כאן תעמדו במרכזה של סופת טורנדו ותחוו את עוצמתה כשהיא עוקרת עצים, ומעיפה באוויר פרות ומכוניות ותחושו על בשרכם את הקור המקפיא, הרוחות ולהט האש בדלקה שפורצת בעיירה. לחוויה מיטבית התמקמו בשורה הראשונה.

Holywood Rip Ride Rocket
רכבת הרים חדישה ומטורפת במיוחד שלוקחת את אפקט הפחד והאדרנלין לשיאים חדשים כבר מהרגע הראשון של העלייה בזווית אימתנית לגובה של 17 קומות (הגבוהה ביותר באורלנדו) ונחשבת לפורצת דרך בתחום רכבות ההרים עם כמה לופים ואלמנטים נוספים הראשונים מסוגם בעולם. את הדהירה ברכבת הזו המגיעה למהירות של למעלה ממאה קמ"ש ילווה שיר שבו תבחרו בלחיצה במסך המגע והחוויה כולה, כולל צווחות האימה שלכם, מתועדת בווידאו אישי שניתן לרכוש בסיום.

רכבת ההרים הוליווד ריפ רייד רוקט שוברת שיאים | צילום Universal Orlando Resort ©

The Simpsons Ride
מתקן פופולארי במיוחד בו תצטרפו לסימפסונים בהרפתקאותיהם בלונה פארק חדש של קראסטי הליצן. אמנם כאן תשבו במקום מבטחים על גבי כסאות נעים בקרונית מול מסך IMAX אדיר מימדים, אבל אל תטעו: אתם תחושו כל רגע של דהירה מטורפת ברכבת ההרים, כל צניחה מהגבהים ואפילו תחושו היטב כאשר מגי הקטנטונת תכניס אתכם בטעות לפיה במקום את המוצץ שלה ואת הנתזים כאשר תירק אתכם כשתבחין בטעותה. ברחבת הכניסה תוכלו לפגוש את הסימפסונים ולהצטלם עמם למזכרת.


The Simpsons Ride. אחת מהאטרקציות הפופולריות בפארק | צילום Universal Orlando Resort ©

Shrek-4D
סרט בארבעה מימדים עם אפקטים מיוחדים שבו תוכלו להצטרף להרפתקאותיהם של שרק וחבריו במרדף להצלת פיונה ולחוש ממש בתוך הסרט, כולל הרחיפה על גבי הדרקון, חום האש הנורית מלועו והרסס שניתז כאשר החמור מתעטש עליכם. חוויה לקטנים ולגדולים כאחד.

Despicable Me Minion Mayhem
סרט תלת מימדי עם אפקטים מיוחדים בו תהפכו למיניונים, גיבורי סרט האנימציה המצליח "גנוב על הירח", ותצטרפו ליצורים המשעשעים והאהובים כחלק מהעלילה, שנמשכת גם ביציאה מהאולם במסיבת ריקודים עם דמויות המיניונים. אם תעיפו מבט במראה תוך כדי ביצוע תנועות הריקוד, תגלו שגם אתם הפכתם להיות מיניונים כמותם. ילדים ישתגעו על זה.

Revenge of the Mummy
את המתקן הזה אסור לכם להחמיץ! כאן תצאו לדהירה חווייתית ועתירת אפקטים ברכבת הרים באפלה בתוך תפאורה עוצרת נשימה, בין פירמידות, דמויות בתכריכים, הולוגרמות ושאר הפתעות שיצצו מולכם בכל רגע, ותחושו על בשרכם אפילו את הכפור ואת להט האש. מתקן מטריף שללא כל ספק תרצו לחזור עליו שוב ושוב.

נלחמים בחייזרים במתקן גברים בשחור, מתקפת החייזרים | צילום Universal Orlando Resort ©

גברים בשחור: מתקפת החייזרים (Men in Black)
מתקן שבו תצלפו ברובי לייזר ביצורים מהחלל תוך כדי נסיעה בקרונית מסתובבות במטרה לצבור נקודות רבות ככל האפשר. למי שלא מתסכל אותו מדי להיות מובס שוב ושוב על ידי הקטנטנים שבחבורה…

Transformers The Ride 3D
זוהי אחת האטרקציות החדישות והפופולאריות בפארק, המבוססת על סדרת שוברי הקופות "הרובוטריקים", שבה תמצאו את עצמכם דוהרים ומרחפים במסע מטורף בין טילים שמשוגרים לעברכם ע"י כוחות הרשע ורובוטים אימתניים בתלת ממד שיגיחו מכל עבר וינסו לעשות בכם שמות. שילוב של סימולטור הטיסה המשוכלל ביותר שנוצר אי פעם, שעולה אף על הסימולטורים הצבאיים, ומערכות סאונד ואפקטים מהמתקדמות ביותר מסוגן, יוביל אתכם לחוויה מטלטלת, תרתי משמע, שתותיר אתכם פעורי פה עוד רגעים ארוכים לאחר שהרייד הזה יסתיים.


Disaster! מסע בקרון רכבת בתוך סרט אימה עם שלל אפקטים מיוחדים | צילום Universal Orlando Resort ©

בנוסף לכל אלו, ב-Disaster! תוכלו לצאת למסע בקרון רכבת בתוך סרט אימה ולחוות שלל פעלולים ואפקטים מיוחדים כמו רעידת אדמה, פיצוצים שיטפונות ומשאיות שמתפוצצות ועולות באש ואפילו לככב בטריילר שבסיום, ואם כל האקשן עד עתה לא הספיק לכם, תוכלו להצטרף למחסל משליחות קטלנית במאבקו למניעת הכחדת המין האנושי ב-Terminator 2, סרט תלת ממד ב-360 מעלות בשילוב אפקטים ומופע חי של שחקנים שיזנקו לעבריכם הישר מתוך המסך. בין לבין תוכלו לתת לרגליים מעט מנוחה בשלל מופעים מוצלחים, ביניהם האחים בלוז, Universal`s Horror Make-Up Show שבו תיחשפו לסודות תעשיית האפקטים של סרטי האימה, המופע שמשגע את האמריקאים: The Fear Factor Live ומופע רוק בית הקברות של ביטלג'וס, אחד המופעים המוצלחים בפארק בהשתתפות דמויות כמו פרנקנשטיין, דרקולה, כלתו של פרנקנשטיין ואיש הזאב, המלווה במוזיקה טובה, שלל אפקטים ומטחי זיקוקים מרהיבים לסיום.


חוויה מהסרטים: טרמינטור 2, סרט תלת מימד ב-360 מעלות ושלל אפקטים | צילום Universal Orlando Resort ©

הקטנטנים שבחבורה בוודאי ייהנו מאוד מהמופע של בארני, הדינוזאור הסגול חביב הילדים ומופע בעלי החיים Animal Planet Live, כמו גם משני אזורי שעשועים מקסימים שנועדו במיוחד עבורם וכוללים גם מתקני מים שיהיה קשה מאוד לנתק אותם מהם. שימו לב, חובה לנעול בהם נעליים, כך שאם אינכם רוצים שהילד יסתובב בנעליים רטובות הצטיידו מראש בהתאם ואל תשכחו כמובן בגדי ים או בגדים להחלפה ומגבות.

לקינוח היום הנהדר הזה בפארק, אל תחמיצו את מופע הסיום המרהיב שייקח אתכם למסע דרך הקלאסיקות הקולנועיות הגדולות המוצגות על גבי מסכי ענק ומסכי מים בשילוב פעלולים ואפקטים עוצרי נשימה, מזרקות המרקדות בכל גווני הקשת ומטחים של אלפי זיקוקים המבעירים את שמי הלילה באקורד סיום בלתי נשכח. מכיוון שהמופע איננו מתקיים בכל יום, בעיקר אם אתם מבקרים מחוץ לעונה הבוערת, כוונו את מועד ביקורכם בפארק כך שלא תחמיצו אותו ונסו להגיע לאזור הלגונה כחצי שעה מראש על מנת לתפוס עמדת צפייה טובה.


מופע הסיום המרהיב. זיקוקי דינור ומזרקות המרקדות בכל גווני הקשת | צילום Universal Orlando Resort ©

זמן שווה כסף: כך תקצרו את משך ההמתנה בתורים
הגעה מוקדמת: ככל שתקדימו להגיע, סמוך ככל האפשר לשעת פתיחת השערים, תזכו ביותר זמן שבו עדיין לא משתרכים תורים ארוכים. נצלו את הזמן שבו הפארק עדיין לא מלא באנשים כדי לבקר באטרקציות המבוקשות ביותר.

Express Pass – כרטיס המאפשר כניסה למתקנים מבלי להמתין בתורים. בשונה מדיסניוורלד, כאן הכרטיס הזה הוא בתשלום נכבד (לעיתים אף יקר יותר מכרטיס הכניסה עצמו, התעריף משתנה בהתאם לעונה), אך הוא יקנה לכם כניסה מיידית כמעט למרבית המתקנים. יש שני סוגי כרטיס אקספרס פאס: האחד מאפשר כניסה אחת ללא תור לכל מתקן, השני (יקר יותר) מאפשר כניסה בלתי מוגבלת למתקנים. אורחים במרבית המלונות של יוניברסל נהנים מכרטיס אקספרס פאס ללא עלות נוספת.

Single rider – במתקנים רבים קיימת אפשרות של תור מקוצר, שיכול לחסוך זמן רב של המתנה, למי שמוכן להתפצל ולעשות את המתקן מבלי לשבת ליד מישהו מוכר.

Child Swap – אם יש עמכם ילד צעיר מדי מכדי לעלות על מתקן בו אתם מעוניינים, בקשו מאיש צוות לעשות Child Swap – בדרך זו, תוכלו ליהנות מהמתקן, בזמן שאחד מכם ממתין עם הילד. ברגע שתסיימו, מי שהמתין בצד עם הילד יוכל להיכנס למתקן ללא המתנה בתור.

עוד טיפים חשובים:
החבילה המתאימה: כדי ליהנות משני הפארקים של יוניברסל במלואם ידרשו כשלושה ימים. ככל שתרכשו יותר ימי כניסה, עלות הכניסה היומית נמוכה יותר. קיימות חבילות משתלמות גם לשילובים שונים עם פארקים נוספים, כך שמומלץ לחפש חבילה הכוללת שילוב המתאים לכם.

תכנון מראש: בימים מסוימים הפארקים פתוחים עד שעה מאוחרת יותר ומחוץ לעונת השיא מופע הסיום אינו מתקיים בכל יום, לכן חשוב לבדוק מראש את שעות הפעילות ואת התוכניות המתקיימות בזמן הביקור שלכם ולתכנן את הלו"ז שלכם בהתאם.

מתקנים רטובים: הצטיידו מראש בביגוד נוסף ובנעליים חלופיות שיתאימו לשלל המתקנים הרטובים ואטרקציות המים. שימו לב: מטעמי בטיחות הילדים לא יורשו להיכנס לשעשועי המים יחפים. סמוך למתחמים אלו תוכלו לרכוש נעליים מתאימות ומגבות, אולם המחיר אינו זול.

לשמור על קשר: הפארקים מתפרשים על פני שטח עצום והומים בני אדם וגירויים שבקלות יכולים להסיט את תשומת לב הילדים, לכן חשוב במיוחד להקפיד על השגחה מתמדת. מומלץ לצייד את בני המשפחה באמצעי נוח לשמירה על קשר, כגון טלפון נייד עם סים מקומי או מכשירי קשר שיסייעו בשמירת הקשר ביניכם גם במקרים בהם תתפצלו. מומלץ לצייד את הילדים בפתק שבו רשומים פרטי ההורים ומספר טלפון נגיש, למקרה שאתם מאבדים זה את זה. הנחו את הילדים לעמוד במקום האחרון בו איבדו עמכם את הקשר, כדי שתוכלו לאתרם ביתר קלות.

ואיפה לנים?
באזור הפארקים יש שפע של בתי מלון ואפשרויות לינה נוספות במגוון רחב של סגנונות ורמות מחיר. ליוניברסל יש ארבעה מלונות במתחם ומלון נוסף צפוי להיפתח בשנה הבאה. השוהים באחד מהמלונות הללו נהנים, מעבר לקרבה ולנגישות לפארקים ולמתחם CityWalk, גם משורה של הטבות. בין השאר, אורחי המלונות נהנים מכניסה מוקדמת למתחם הארי פוטר – שעה לפני פתיחת שערי הפארק לציבור הרחב, כרטיס Express Pass המאפשר כניסה למתקנים ללא המתנה בתורים הארוכים (למעט לאורחי Cabana Bay) וגישה נוחה ומהירה לפארקים באמצעות הסעה חינם (בחלק מהמקרים גם שייט בסירה) מפתח המלון, דבר החוסך עלויות של שכירת רכב וחניה. אורחי המלונות מקבלים הטבות נוספות המשדרגות את השהות, כגון האפשרות שהקניות מחנויות הפארק ימתינו במלון, במקום להיגרר עמן לאורך היום.

לצד שלושת מלונות הדגל היוקרתיים – Loews Royal Pacific Resort, Hard Rock ו-Loews Portofino Bay תמצאו מלון נוסף, Universal’s Cabana Bay Beach Resort, המאפשר שהות בתקציב נמוך יותר ומציע סוויטות מרווחות ונוחות לכל המשפחה, בריכה עם מגלשות מים וג'קוזי שכיף לסיים בו את הערב לאחר יום אינטנסיבי בפארקים.

בתמונה הפותחת: טירת הוגוורטס, במתחם הארי פוטר בפארק איי ההרפתקאות, בתאורה לילית מרשימה

הכותבת היתה אורחת של אראי סיטונאי נסיעות בע"מ, משווקי יוניברסל סטודיוס בישראל

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאורלנדו

אורלנדו: טיולי יום מחוץ לעיר
אורלנדו: טיולי יום מחוץ לעיר

חופשה משפחתית בפארקי השעשועים של אורלנדו יכולה להיות תענוג גדול, אבל לפעמים צריך הפוגה קצרה מרכבות הרים, צמר גפן מתוק וזיקוקים. הצעות לטיולי יום מחוץ לאורלנדו - אל אתרי טבע, מעיינות, חופים יפים ושלווה מבורכת

אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים
אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים

לטוס בחללית כמו במלחמת הכוכבים, להתמודד עם הפתעות מבהילות באזור הדמדומים, להתלהב מהשירים והריקודים במחזמר "היפה והחיה" - זהו רק קומץ ממה שמחכה לכם באולפני דיסני באורלנדו, פארק שעשועים נהדר שמוקדש לסדרות טלוויזיה וסרטים אהובים

פארקים באורלנדו – טיפים לתכנון החופשה
פארקים באורלנדו – טיפים לתכנון החופשה

לפני שנוסעים לחופשה חלומית באורלנדו, בירת פארקי השעשועים העולמית, כדאי לתכנן כמה דברים מראש: באיזה פארקים כדאי לבקר, איפה מומלץ ללון, האם לשכור רכב ועוד. לפניכם טיפים והמלצות שיעזרו לכם לבחור בחוכמה ולהפיק את המירב מחופשה באורלנדו