תפריט עמוד

אולפני דיסני באורלנדו – חוויות מהסרטים

לטוס בחללית כמו במלחמת הכוכבים, להתמודד עם הפתעות מבהילות באזור הדמדומים, להתלהב מהשירים והריקודים במחזמר "היפה והחיה" - זהו רק קומץ ממה שמחכה לכם באולפני דיסני באורלנדו, פארק שעשועים נהדר שמוקדש לסדרות טלוויזיה וסרטים אהובים

פארק אולפני דיסני (Disney Hollywood Studios), אורלנדו, שעדיין מוכר לרבים בשמו הקודם – אולפני MGM, החל דרכו כפארק שעשועים המשלב בתוכו אולפני סרטים וטלוויזיה, שבהם הופקו בין השאר הסרטים מולאן, אחי הדוב ולילו וסטיץ', וכן סדרות טלוויזיה רבות. מאז התפתח הפארק לכיוונים נוספים, האולפנים נסגרו ועברו לקליפורניה וגם השם השתנה, אולם הפארק עדיין משמר במידה רבה את הזיקה לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה וסודות האפקטים שמאחורי הקלעים, כשלצידם נוספו מתקנים, מופעים ואטרקציות, שרבים מהם ממש לא כדאי להחמיץ. סביר שבתום יום גדוש בחוויות בפארק הזה תגיעו גם אתם למסקנה הבלתי נמנעת: לא רע בכלל לחיות בסרט.


למרות שאולפני הקולנוע עברו מכאן לקליפורניה, פארק אולפני דיסני משמר את הזיקה לתעשיית הסרטים |
Disney ©


אטרקציות שלא תרצו להחמיץ
מלחמת הכוכבים (Star Tours)
אחד המתקנים המדהימים ביותר בפארק, שבו תשוגרו במהירות האור לחלל לטיסה מטורפת, חווייתית ובלתי נשכחת. המתקן מבוסס על סדרת הסרטים המיתולוגיים "מלחמת הכוכבים" של ג'ורג' לוקאס, שאף יצר את הסרט שאתם חווים במתקן. המתקן הזה משלב טכנולוגיית תלת מימד מתקדמת, כמה סימולטורי טיסה ואפקטים מיוחדים, ועלות הקמתו בשעתו היתה כפליים מעלות בניית הפארק כולו, עד לאותו שלב. זהו אחד המתקנים הפופולריים ביותר בפארק (יש לו אפילו דף פייסבוק משלו עם למעלה מ-130 אלף חברים…), והתורים אליו בהתאם, כך שרצוי להגיע אליו בשעה מוקדמת או להשתמש ב-Fast pass. מי שיטרח להאזין להודעות מערכת הכריזה בעת ההמתנה בתור לכניסה למתקן, יוכל להבחין בכמה קוריוזים, כמו למשל הודעה כי רכב החלל שמספרו THX-1138 חונה במקום אסור (המספר הזה הוא שם סרטו הראשון של ג'ורג' לוקאס) או קריאה למר סאקול ג'רוג' – שמו של ג'ורג' לוקאס בהיפוך אותיות.


דארת' וודר, ממלחמת הכוכבים, מגיע לנשום בכבדות גם במתקן הפופולרי בפארק |
Disney ©


לאחר ששרדתם את הטיסה בחלל, ממתינים לכם במתחם Sunset Boulevard שניים ממבחני האומץ המרכזיים בפארק:

רכבת הרוקנרול (Rock 'n' Roller Coaster)
רכבת הרים מעולה לנועזים בלבד, עם שיגור מהיר במיוחד, המבצעת לופים מטורפים במהירות מסחררת של 97 קמ"ש בחשיכה מוחלטת לצלילי רוק כבד של להקת אירוסמית'. חובבי אדרנלין מסוג זה יצאו מכאן מאושרים וסביר, שכמוני, יטוסו היישר להמתנה בתור מחדש כדי ליהנות מהנסיעה פעם נוספת.

מגדל האימה של אזור הדמדומים (The Twilight Zone Tower of Terror)
אחת האטרקציות הפופולריות של כל הזמנים, ולא בכדי, המבוססת על סדרת הטלוויזיה המיתולוגית "אזור הדמדומים". כאן תצעדו היישר אל בין כתליו של מלון הוליוודי שקפא בזמן בשנות השלושים ואשר שוכניו נעלמו באורח מסתורי כשמכת ברק העבירה אותם לאזור הדמדומים. מעלית השירות תשגר אתכם למימד החמישי של אזור הדמדומים, בקומה ה-13, ממנה תצנחו במהירות מסחררת מגובה של עשרות מטרים, שוב ושוב, במסע רצוף הפתעות, שבאחד משלביו, כשיפתחו דלתות המעלית, תגלו שאתם תלויים בגובה של 13 קומות מחוץ לפיר המעלית כשהפארק כולו פרוש לרגליכם, רגע לפני הנפילה החופשית המסחררת הבאה. גם אם אינכם נמנים על הנועזים, את החוויה הזו מומלץ בחום לא להחמיץ.


נפילה מסחררת מהקומה ה-13 במגדל האימה | Disney ©

המלצה שלנו: נסו להתמקם במושבי השורה הראשונה, וכדי לקצר את ההמתנה בתורים הארוכים המשתרכים בכניסה למתקן השתמשו ב-Fast pass או בתור המיועד ל Single riders-שלא אכפת להם לעשות את המתקן גם מבלי להחזיק למישהו מוכר את היד.

Toy Story Midway Mania
מתקן פופולרי נוסף בו תצלפו במטרות תלת ממדיות תוך כדי נסיעה בקרוניות מסתובבות במטרה לצבור נקודות רבות ככל האפשר. אל תתפלאו אם מטרות מסוימות בהן תפגעו, כגון בלונים בתלת מימד, יתפוצצו וירססו אתכם במים או משב אוויר. המתקן עלול להיות מתסכל מעט לטיפוסים תחרותיים כמוני, שמתעקשים לנסות להביס את הקטנטנים שבחבורה…


הדמויות האהובות מתוך צעצוע של סיפור בפתח המתקן הנקרא על שם הסרטים המצליחים | Disney ©

מופעים שלא תרצו להחמיץ
בנוסף למתקנים הללו ואחרים, גולת הכותרת של הפארק היא המופעים המרשימים המועלים בו. גם אם זמנכם לא יאפשר לבקר בכולם, את המופעים הבאים ממש לא כדאי להחמיץ:

Lights, Motors, Action – מופע פעלולים מרהיב, המספק הצצה אל מאחורי הקלעים של סרטי הפעולה. בין השאר, תחזו כאן במרדפי מכוניות, אופנועים ואופנועי ים המבצעים פעלולים שיותירו אתכם פעורי פה, כמו גם שלל האפקטים המלווים אותם. מרשים ביותר.

אפקטים מיוחדים במופע המרהיב Lights, Motors, Action

המופע של אינדיאנה ג'ונס (Indiana Jones Epic Stunt Spectacular) – מופע מרשים של פעלולים מסוכנים בסגנון סרטי אינדיאנה ג'ונס, כולל יריות ואפקטים מיוחדים על במת ענק הכוללת, בין השאר, אפילו טנקים ומטוסים.

היפה והחיה (Beauty and the Beast- Live on Stage) – מחזמר מרהיב בסגנון ברודווי שיכבוש גם את המבוגרים שבחבורה. אל תחמיצו!

"היפה והחיה" במחזמר בסגנון בורדווי, שיכבוש גם את לב המבוגרים | Disney ©

מסעות בת הים הקטנה – מופע מקסים וססגוני המשלב אפקטים מיוחדים, השירים האהובים שכבר מזמן הפכו לקלאסיקה ואת הקסם הדיסנילנדי הכובש והמוכר.

בנוסף לאלו, הקטנטנים שבחבורה בוודאי ייהנו במופע של דיסני ג'וניור, שבכניסה אליו יוכלו לפגוש גם כמה מגיבוריהם האהובים, ובגן השעשועים המקסים המבוסס על הסרט "מותק הילדים התכווצו", בו יחושו זעירים מתמיד בהשוואה לממדי הענק של הדשא, הפטריות והנמלים ויוכלו לגלוש על עלי ענק, לרכוב על נמלים ולזחול במנהרות.


גן השעשועים המבוסס על הסרט "מותק הילדים התכווצו"  | Disney ©

עוד תמצאו בפארק זה מופע בתלת מימד של החבובות, אזור שלם בו תוכלו להתוודע מקרוב לסודות האנימציה ואף ליצור סרטוני אנימציה בעצמכם, ואטרקציות נוספות כגון מסע החולף בסצנות של קלאסיקות קולנועיות כמו הקוסם מארץ עוץ, קזבלנקה, טרזן, מרי פופינס ועוד.

לקינוח מושלם של היום החווייתי, אל תחמיצו את מופע הסיום המרהיב Fantasmic, המשלב מופע לייזרים, זיקוקים, מפגן מדהים ביופיו של דמויות דיסני האהובות, סצנות המוקרנות על גבי מסכי מים, מזרקות מרקדות בשלל צבעים ושאר אפקטים כמו שרק ממשיכי דרכו של האיש שאמר "אני רוצה שזה לא יראה כמו שום דבר אחר בעולם, ואני רוצה שתקיף את זה רכבת" מסוגלים לעשות.

עוד פארקים בדיסניוורלד, אורלנדו:

דיסניוורלד, אורלנדו: ממלכת הקסם
דיסניוורלד, אורלנדו: ממלכת הקסם
ממלכת הקסם של דיסני, הפארק הפופולרי ביותר בדיסניוורלד אורלנדו ובעולם כולו, עברה לאחרונה שיפוץ מקיף. כל מה שרציתם לדעת על הפארק האהוב – החידושים המרגשים, האטרקציות שאסור להחמיץ ואיך תקצרו את זמן ההמתנה בתורים

 

אפקוט - אל עולם המחר
אפקוט – אל עולם המחר
וולט דיסני לא זכה לממש את החלום להקים עיר עתידנית על קרקע שקנה באורלנדו שבפלורידה, אבל החזון שלו ניכר היטב באפקוט, פארק מרתק שמשלב בין עולם העתיד לחלון ראווה של מדינות העולם. ואת המופע בסוף היום לא תשכחו הרבה אחרי שתחזרו הביתה

 

ממלכת החיות בדיסניוורלד, אורלנדו
ממלכת החיות בדיסניוורלד, אורלנדו
בממלכת החיות, אחד מארבעת הפארקים המרכזיים של דיסניוורלד, תמצאו שילוב של רכבות הרים מסעירות ומפגשים עם בעלי חיים אמיתיים ואגדתיים, ויש עוד המון אטרקציות שישאירו אתכם עם חיוך גדול על הפנים


הכותבת היתה אורחת של
אראי סיטונאי נסיעות בע"מ, נציגי דיסניוורלד אורלנדו בישראל

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאורלנדו

אורלנדו: טיולי יום מחוץ לעיר
אורלנדו: טיולי יום מחוץ לעיר

חופשה משפחתית בפארקי השעשועים של אורלנדו יכולה להיות תענוג גדול, אבל לפעמים צריך הפוגה קצרה מרכבות הרים, צמר גפן מתוק וזיקוקים. הצעות לטיולי יום מחוץ לאורלנדו - אל אתרי טבע, מעיינות, חופים יפים ושלווה מבורכת

פארקים באורלנדו – טיפים לתכנון החופשה
פארקים באורלנדו – טיפים לתכנון החופשה

לפני שנוסעים לחופשה חלומית באורלנדו, בירת פארקי השעשועים העולמית, כדאי לתכנן כמה דברים מראש: באיזה פארקים כדאי לבקר, איפה מומלץ ללון, האם לשכור רכב ועוד. לפניכם טיפים והמלצות שיעזרו לכם לבחור בחוכמה ולהפיק את המירב מחופשה באורלנדו

דיסניוורלד, אורלנדו: ממלכת הקסם
דיסניוורלד, אורלנדו: ממלכת הקסם

ממלכת הקסם של דיסני, הפארק הפופולרי ביותר בדיסניוורלד אורלנדו ובעולם כולו, עברה לאחרונה שיפוץ מקיף. כל מה שרציתם לדעת על הפארק האהוב - החידושים המרגשים, האטרקציות שאסור להחמיץ ואיך תקצרו את זמן ההמתנה בתורים