תפריט עמוד

טרק האגמים הקפואים בנפאל

גולת הכותרת בטרק האגמים הקפואים היא מקבץ של אגמים יפהפיים בגובה של יותר מ-4,000 מ'. בחורף, כשהאגמים קופאים, אפשר ללכת עליהם, בשאר השנה, אי אפשר להסיר את העיניים ממי הטורקיז הצלולים

טרק האגמים הקפואים (Gosaikunda) בנפאל הוא טרק קצר, שכולל כל מה שצריך לחוויית טרק בהימלאיה. גולת הכותרת שלו היא מקבץ של אגמי טורקיז בגובה של מעל 4,000 מטר, אשר קופאים בחודשי החורף (דצמבר-פברואר), אבל כדאי בהחלט לעשותו כשהאגמים לא קפואים.

הטרק מתאים ומומלץ למי שזמנו קצר – שישה עד שבעה ימים יכולים להספיק, אבל אם יש לכם עוד זמן, כדאי להישאר באזור ולטייל בו עוד כמה ימים. אפשר לחבר לטרק הזה טרקים נוספים, כמו הטרק לעמק הלאנגטאנג או טרק לעמק האלמבו.


בעלייה מהכפר גוייסקונד לכיוון מעבר ההרים (הפאס)

את ההתארגנות לטרק יש לעשות בקטמנדו – להשלים ציוד חסר ולהוציא כרטיס TIMS; את אישור הכניסה לשמורה (ה"פרמיט") קונים סמוך לנקודת ההתחלה של הטרק בדונצ'ה. יש אפשרות לשכור פורטר לטרק מאחת הסוכנויות שבקטמנדו. מעבר לכך, לאורך הטרק יש כפרים עם גסט האוסים ומסעדות, כך שלא צריך לסחוב יותר מידי דברים אתכם.

נקודת ההתחלה של הטרק היא הכפר דונצ'ה (Dhunche), אליה מגיעים באוטובוס או בג'יפ מקטמנדו. משך הנסיעה כשמונה שעות והיא לא קלה. את הערב הראשון סביר להניח שתבלו בכפר. יום ההליכה הראשון מדונצ'ה לכפר סינגומפה (Shin Gompa) הוא יום קשה, הוא אורך שש עד שבע שעות הליכה עם עלייה בגובה של 1,400 מטר, אבל בדרך עוברים בנופים נהדרים שמפצים על הקושי.


ספסל המשקיף על הנוף בכפר לאורבינה, שאליו מגיעים ביום ההליכה השני

היום השני, לכפר לאורבינה (Laurebina), קצר יחסית – כשלוש שעות הליכה וזאת בגלל הפרשי הגובה – מ-3,300 מ' ל-3,900 מ'. מומלץ להישאר ולהתאקלם לגובה, ולא להמשיך ישר על לאגמים הקפואים שנמצאים בגובה של כמעט 4,400 מ'. אם אתם לא מתכוונים לעבור את הפאס (ראו בהמשך) ומעדיפים ללון במקום מעט פחות גבוה, תוכלו להתמקם בלאורבינה, ביום השלישי לטפס לאגמים ואז לחזור ללילה נוסף בכפר.

יום ההליכה השלישי יביא אתכם, אחרי שעתיים עד שלוש שעות הליכה לגולת הכותרת של הטרק – אגמי גוייסקונד. אם הגעתם בחודשי החורף, האגמים יהיו קפואים ותוכלו לצעוד עליהם. אם הגעתם בעונות אחרות, תיהנו מצבעם הכחול-טורקיז המדהים.


האגם ליד הכפר גוייסקונד

ישנם מסלולי הליכה סביב האגמים, שקרובים אל הגסט האוסים, ומומלץ לצעוד סביבם בעיקר בשעות אחר הצהריים, עת השמש שוקעת אט אט. וגם אם לא, כוס צ'אי חם אל מול האגמים היא חוויה שלא תישכח במהרה. למי שזמנו בידו, מומלץ להישאר שם עוד יום ולספוג את היופי הזה.


דגלי תפילה מסביב לאגם

מכאן יש שתי אופציות להמשך הטרק: הראשונה היא לחזור באותה דרך לדונצ'ה ומשם ברכב חזרה לקטמנדו, האפשרות השנייה היא להמשיך את הטרק אל מעבר ההרים לאורבינה (Laurebina pass), בגובה 4,600 מטר, לחצות אותו ולרדת דרך עמק האלמבו (Helambu) לכיוון קטמנדו.


עמק האלמבו הירוק אחרי מעבר ההרים לאורבינה

אני ממליץ על האופציה השנייה, שעוברת דרך כפרים רבים ומעניינים. הנה המסלול שאנחנו עשינו: אחרי שחצינו את מעבר ההרים לאורבינה המשכנו בהליכה עד לכפר גופטה (Ghopte), שם בילינו את הלילה. למחרת צעדנו עד קוטומסנג (Kutumsang). ביום האחרון של הטרק המשכנו אל צ'יספאני (Chisepani), ואת האוטובוס חזרה לקטמנדו לקחנו מסאנדריג'אל (Sundarijal). למי שאינו ממהר, כדאי להקדיש עוד כמה ימים לטיול בין כפרי העמק.


ילדה מציצה מחלון באחד הכפרים של עמק האלמבו

מידע מעשי
עונה מומלצת לטרק: אמצע פברואר עד אפריל, אמצע ספטמבר עד סוף אוקטובר-תחילת נובמבר
משך המסלול: 7-6 ימים
דרגת קושי: בינונית – קשה
אישורים נדרשים: TIMS משיגים בקטמנדו, את אישור הכניסה (הפרמיט) מוציאים בדונצ'ה, סמוך לתחילת הטרק.

ציוד: בגדי הליכה נוחים ליום, בגדים חמים לערב, שק שינה (מומלץ), מקלות הליכה, כובע מחמם וכובע נגד שמש, קרם הגנה, מצלמה
לינה ואוכל: בגסט האוסים בכפרים לאורך המסלול

מפת המסלול מדומצ'ה עד אגמי גוייסקונד:

לחצו להגדלה

 

 

נפאל: סודות ההימלאיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנפאל

טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל
טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל

אם יש גן עדן הוא נמצא במוסטנג, מקום מושבם של טיבטים, סמוך לגבול עם סין (או טיבט, תלוי את מי שואלים), החיים את חייהם בחופש. עניין שאינו מובן מאליו מאז הסכסוך שהתעורר עם סין ובריחתו של הדלאי לאמה ...

מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו
מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו

במבט ראשון נראית קטמנדו מוזנחת, צפופה ומזוהמת, אך אל תתנו לרושם הראשוני להטעות אתכם, מדובר באחת מהערים הקסומות והמרתקות במזרח ובעולם כולו. הצלם חמי כרם חוזר בפעם החמישית אל קטמנדו למסע צילום שמתרכז דווקא בעיר עצמה, ולא בפסגות ...

בעקבות ציידי הדבש בהימלאיה בנפאל
בעקבות ציידי הדבש בהימלאיה בנפאל

מזה למעלה מ-2000 שנה גברי שבט הגורונג והמגאר, משלשלים עצמם בעזרת סולמות וחבלים מבמבוק, בין ענני הדבורים הגדולות בעולם במצוקי רכס ההימלאיה שבנפאל. לימור צדוק שהיתה בכלל עם עקבים ובדרך לטיסה, מצאה את עצמה בדרך תלולה בוצית בג'ונגל, ...