תפריט עמוד

הערים הכי יפות לחופשה חורפית

יש ערים שהחורף הולם אותן במיוחד: הגגות מתכסים בשמיכה לבנה, פתיתי שלג מרחפים באוויר, הרחובות מוארים בתאורה מיוחדת ובכיכרות נפתחים שוקי חג מולד. מקלן בגרמניה עד קוויבק בקנדה, הנה כמה ערים שמומלץ לבקר בהן דווקא בחורף

הן יפות בכל עונה, אבל כששמיכת שלג עבה מכסה את הגגות, פתיתי השלג הלבנים נופלים ברכות על צמרות העצים, הרחובות מוארים בתאורה חגיגית וחלונות הראווה מקושטים לקראת חג המולד, הערים האלה יפות שבעתיים ומציעות אווירה קסומה במיוחד. מקלן ועד ניו יורק – הנה ערים ועיירות  שפשוט נולדו לחורף.

קלן, גרמניה
קלן (Köln), העיר הרביעית בגודלה בגרמניה ששוכנת על גדות נהר הריין במערב המדינה, היא עיר ששווה לבקר בה כל השנה. זוהי העיר העתיקה הגדולה ביותר בגרמניה, יש בה מבחר גדול של מוזיאונים מצוינים, ובה נמצאת הקתדרלה הגותית המרשימה של קלן, אחת מן הקתדרלות הגבוהות בעולם שהפכה לסמלה של העיר. עם זאת, בחורף כדאי במיוחד לבקר בעיר. בכל שנה, החל מה-25 בנובמבר ועד ל-23 בנובמבר, פועלים בעיר שבעה שווקי חג מולד מקסימים ומלאי אווירה, כשהגדול והמפורסם מכולם שוכן ממש למרגלות הקתדרלה, ליד עץ האשוח הגדול והמואר. בשוק כ-150 דוכני עץ בהם מוצעים למכירה גילופי עץ, כדורי זכוכית, צעצועים, מתנות ועבודות יד, לצד ממתקי חג מולד ויין חם. יש גם הופעות, קרוסלה לילדים וגלגל ענק. הקתדרלה עצמה מתקשטת ועוטה מראה חגיגי במיוחד בתקופה שקודמת לחג המולד. אסור להחמיץ גם זירות ההחלקה על הקרח שפועלות בתקופה זו של השנה ואת מופע זיקוקי הדינור המרהיב שמתקיים בערב השנה החדשה – כל אלה תורמים לא פחות לקסם החורפי.


שוק חג המולד ליד הקתדרלה של קלן


מחליקים על הקרח בקלן

רוטנבורג אוב דר טאובר, גרמניה
מאווירת חורף קסומה ניתן ליהנות לא רק בערין הגדולות של גרמניה אלא גם, ואולי בעיקר, בעיירות הקטנות, דוגמת רוטנבורג אוב דר טאובר (Rothenburg ob der Tauber), אחת מהערים הציוריות ביותר בדרך הרומנטית בבוואריה. זוהי עיירה ימי ביניימית שמורה היטב ומוקפת חומה, שבה רחובות צרים ומתפתלים המרוצפים באבן, בתים המשובצים בקורות עץ, מאפיות שמציעות מיני מתוקים וחנויות שמוכרות פיצ'פקעס לתיירים. כשכל אלה עטופים בשמיכה לבנה של שלג ומוארים באור יקרות לקראת חג המולד המראה יפה שבעתיים. ברוטנבורג יש חנות-מוזיאון המוקדשת לצעצועי חג המולד ופתוחה במשך כל השנה, ובה אפשר למצוא קישוטים לעץ חג המולד, מפצחי אגוזים, תיבות נגינה, שעוני קוקיה ועוד, הכל ברוח החג. יש גם שוק חג מולד רומנטי שפועל ליד בניין העירייה, עם עץ אשוח מואר, דוכנים צבעוניים, מקהלות ותזמורות, וגם, איך אפשר בלי – יין חם, ערמונים קלויים ונקניקיות צלויות. אם הקור מכה בכם תולו לבקר באחד מהמוזיאונים הקטנים והמוצלחים של העיירה, כמו מוזיאון הפשע או מוזיאון הבובות.


העיירה רוטנבורג אוב דר טאובר בשלג


חנות-מוזיאון חג המולד ברוטנבורג אוב דר טאובר

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה
העיר הצ'כית צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov), ששוכנת כ-170 ק"מ מדרום לפראג, היא אחת מאותן ערים שנראות כאילו נלקחו מסיפור אגדה. על העיר, ששוכנת לגדות נהר הוולטאבה, חולשת טירה יפהפייה – טירת צ'סקי קרומלוב, השנייה בגודלה בצ'כיה. העיר העתיקה עצמה שמורה היטב, ובה רחובות מרוצפי אבן המיועדים להולכי רגל בלבד, המשובצים בבתים ימי ביניימיים ורנסאנסיים, מוזיאונים קטנים וייחודיים, גלריות ובתי קפה. בחורף, כשהעיר מכוסה בשלג ואינה גדושה בתיירים כמו בתקופת הקיץ, האווירה בה מיוחדת במיוחד. לפני חג המולד מתקיים בטירה פסטיבל הדובים, בו הילדים יכולים לפגוש את הדובים שמתגוררים בתחומי הטירה. בכיכר המרכזית פועל, החל מיום שישי האחרון בחודש נובמבר, שוק חג מולד מסורתי.


הגגות של צ'סקי קרומלוב מכוסים בשלג


ממתקי חג המולד בשוק של צ'סקי קרומלוב

צרמאט, שווייץ
בשווייץ יש הרבה עיירות שנראות כאילו נלקחו מתוך גלויה. אחת מהם היא צרמאט (Zermatt), עיירת בונבוניירה עם בתי עץ שבתיהם מקשטים באדניות פורחות, ששוכנת בקנטון ואלה בדרום-מערב שווייץ. תנועת המכוניות אסורה בצרמאט, וברחוב הראשי של העיירה, המשובץ בחנויות שמוכרות מזכרות וציוד סקי, קונדיטוריות מפתות, מסעדות וברים, אפשר לראות כרכרות רתומות לסוסים שמובילות את התיירים ממקום למקום. מה שהופך את צרמאט מעוד עיירה שוויצרית מטופחת למקום מדהים ביופיו הוא הר המטרהורן דמוי הפירמידה שחולש על העיירה ומעניק לה מראה דרמטי. יפה כאן בקיץ, אבל בחורף, כשהרחובות וגגות הבתים מכוסים בשלג, האווירה רומנטית במיוחד.


צרמאט מכוסה במעטה של שלג. כמו גלויה | צילום: Leander Wenger, zermatt.ch
©

שטרסבורג, צרפת
שטרסבורג (Strasbourg) שבמחוז אלזס, שעבר פעמים רבות ידיים – מצרפת לגרמניה וחוזר חלילה, שמרה במידה רבה על אופייה הגרמני, מה שבא לידי ביטוי בארכיטקטורה שלה, וגם בשווקי חג המולד שמתקיימים בה על פי מיטב המסורת הגרמנית. שווקים אלה, יחד עם מזג האוויר המושלג, חלונות הראווה המקושטים, ותבשילי הקדרה האלזסיים, הופכים את שטרסבורג ליעד אידיאלי לחופשה חורפית, והעניקו לה את התואר "בירת חג המולד של צרפת". 
אל תחמיצו ביקור בקתדרלה הגותית המרשימה, שמוארת בתאורה חגיגית לפני חג המולד. ליד הקתדרלה מתקיים שוק חג המולד העתיק ביותר בצרפת, שוק ציורי להפליא שנראה כאילו נלקח מסיפור אגדה. 


שטרסבורג בחורף, מוארת בתאורה מקסימה | צילום: Philippe DE REXEL , Strasbourg Tourist Office


עץ אשוח בשטרסבורג, המכונה "בירת חג המולד של צרפת"

פריז, צרפת
קלישאות אינספור נכתבו על פריז בחורף, וכולן נכונות. העיר הזו, הרומנטית בכל  עונה (מלבד, אולי חודש אוגוסט), מצדיקה יותר מכל את תדמיתה הרומנטית בעונת החורף. גם בלי שלג, שיורד פה רק ימים ספורים מדי חורף, יש בפריז החורפית את כל מה שצריך כדי שתעמדו משתאים אל מול כל היופי הזה, בעיקר בתקופה שלפני חג המולד. החל מחודש נובמבר, שדרות פריז, ובעיקר שדרת השאנז אליזה, מוארות בתאורה מיוחדת, והעצים גם הם מקושטים ומוארים בשלל פנסים זעירים. גם כיכר ונדום, שדרות מונטיין היוקרתיות וקתדרלת נוטרדאם מוארים באורות החג. חלונות הראווה גם הם עוטים חג, בעיקר בבתי הכלבו הגדולים כמו גאלרי לאפייט ופרינטמפס. כשמוסיפים לאלה את שווקי חג המולד, את זירות ההחלקה על הקרח (אלו פועלות במיקומים שונים בעיר כמו השאנזאליזה, בית העירייה, השאנזאליזהוהטרוקדרו) ואת הערמונים הקלויים שנמכרים בכל פינת רחוב, מתקבלת חגיגה חורפית אמיתית.


רחוב מואר בפריז, לקראת חג המולד | צילום: Paris Tourist Office –  David Lefranc


מחליקים על הקרח ברחבת בניין העירייה | צילום: Paris Tourist Office- Marc Bertrand

קוויבק, קנדה
קוויבק, אחת מהערים הכי אירופיות בצפון אמריקה, מציעה קסם חורפי שקשה להתחרות בו. החורף פשוט תפור על העיר הזו, עם הרובע העתיק, הטירה העתיקה שחולשת על העיר והשלג שיורד פה בכבדות. פה לא מפחדים מהחורף, אלא חוגגים אותו בקרנבל מיוחד שמתקיים מדי שנה וכולל ארמון קרח שנבנה במיוחד עבור הפסטיבל, תחרות פיסול בשלג ובקרח, תהלוכות חגיגיות ותחרויות ספורט חורפיות – ממרוצי מזחלות כלבים ועד לסקי ורפטינג על השלג.


קוויבק. קסם חורפי שקשה להתחרות בו | צילום: DF Design Production, Québec Tourism

הפסטיבל מתקיים מדי פברואר, אבל גם לפניו, בתקופה שקודמת לחג המולד, יש בעיר אווירה חגיגית. העיר מוארת באור יקרות, חלונות הראווה מקושטים ושווקי חג מולד פועלים ברובע העתיק של העיר. בקרבת העיר מחכות לכם הרבה חוויות חורפיות מרגשות – העיר היא בסיס מצוין ליציאה לסקי ולסנובורד, לגלישה במזחלות, לטיולים באופנועי שלג ולשאר הרפתקאות. בנוסף, פועלות בעיר כמה זירות החלקה על הקרח, ויש אפילו מלון קרח, בו אפשר ללון באחת מסוויטות הקרח או ללגום משקה בבר הקרח בטמפרטורה של 5 מעלות מתחת לאפס.


רחוב בעיר העתיקה של קוויבק ביום מושלג | צילום: Gouyou Beauchamps, Pierre, Quebec Tourism

ניו יורק, ארה"ב
ולסיום, איך אפשר בלי ניו יורק, שמציעה את אחת החוויות החורפיות הכי מענגות שיש? השילוב של שלג, רחובות מוארים וחלונות ראווה מקושטים הופך את העיר לפוטוגנית במיוחד בחורף. עצי חג מולד מוארים ומקושטים ניתן לראות, בין היתר, במרכז רוקפלר, במוזיאון הטבע ובמוזיאון המטרופוליטן. אל תוותרו על שיטוט בין חלונות הראווה של החנויות שדרה החמישית ובתי הכלבו הגדולים במיד טאון מנהטן, כמו מייסי'ס ובלומינגדיילס, אשר מקושטים בתפאורה מיוחדת. אחת מהחוויות הניו יורקיות שאין להחמיץ בחורף היא החלקה על הקרח באחת מן הזירות הפתוחות הפזורות בעיר, המפורסמות שבהן נמצאות במרכז רוקפלר ובסנטרל פארק. כדי להשלים את אוווירת החורף המתבקשת, מתקיימים בעיר שווקי חג מולד, בפארק בראיינט, בתחנת הרכבת גרנד סנטראל, ביוניון סקוור ובמקומות נוספים.


חג המולד בניו יורק. עצי אשוח מקושטים ותאורה מיוחדת


שלג בסנטרל פארק

בתמונה הפותחת: העיירה השוויצרית צרמאט, עם פסגת המטרהורן ברקע | צילום: Leander Wenger, zermatt.ch ©

לקריאה נוספת:

וינה - ביקור חורף 
וינה – ביקור חורף
נראה כי החורף נתפר במיוחד עבור וינה, ואין עונה שהולמת יותר את העיר הרומנטית. שוק חג המולד מהוותיקים בעולם, נשפי ריקודים, החלקה על הקרח וחגיגות סילבסטר סוערות הם רק חלק ממה שמצפה למבקרים בווינה בעונה זו
   
ברלין בחורף - לא נחה לרגע 
ברלין בחורף – לא נחה לרגע
גם בימי החורף הקפואים, ברלין פורחת. מוזיאונים שפתוחים כל הלילה, פסטיבל סרטים יוקרתי ותענוגות ספא – הנה כמה הצעות איך לבלות חופשת חורף סוערת ומרתקת בברלין

לוצרן בחורף: היפהפייה המתעוררת 
לוצרן בחורף: היפהפייה המתעוררת
לוצרן, היפה בערי שוויץ, ראויה לביקור בכל ימות השנה, אבל בחורף היא נהנית מקסם מיוחד: ברחובות מתקיים קרנבל ססגוני, במסעדות אפשר להתחמם עם פונדו לוהט וההרים המושלגים שמסביב מבליטים את יופייה של העיר



צילומים: שאטרסטוק, פליקר  –    Jason Mrachina, Hannah Swithinbank ,LenDog64, Kirk Siang,  Thomas Hawk

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.