תפריט עמוד

סלובניה עם ילדים

נופים הרריים ירוקים, שפע של מים, אטרקציות מלהיבות לכל המשפחה ומחירים נוחים - כל אלה הופכים את סלובניה ליעד אידיאלי לחופשה עם ילדים

סלובניה מהווה בשנים האחרונות את אחד היעדים האידיאליים לחופשה משפחתית. היא מציעה נופים ירוקים ושופעי מים עם אגמים צלולים, נחלים ומפלים, כשאת התפאורה משלימים הרים שפסגותיהם מושלגות וכרי מרעה ירוקים. לאלה יש להוסיף מערכות מרשימות של מערות נטיפים, שמציעות הרפתקה בבטן האדמה. הטבע הסלובני מזמין את המבקרים לשלל הרפתקאות וחוויות, שילהיבו את כל בני המשפחה, בדרגות שונות של אדרנלין – הליכה במסלולים נופיים, שייט באגמים, רפטינג בנהרות, גלישה במגלשות אלפיניות, רכיבה על סוסים, טיפוס על גשרי חבלים וגלישה באומגות בפארקי חבלים מיוערים ועוד ועוד.


פרות רועות באחו סמוך לכפר הנופש טרמה סנוביק | צילום: terme-snovik.si

יתרון נוסף טמון בגודלה של סלובניה – זוהי מדינה קטנה למדי ואפשר להגיע בקלות לאטרקציות המרכזיות בטיולי כוכב. אפשר להתמקם בסביבות ליובליאנה או אגם בלד ומשם לצאת בכל יום לטיול באזור אחר. גם המחירים בסלובניה עדיין נוחים בהשוואה למדינות אירופיות אחרות, בהחלט שיקול כשמתכננים חופשה משפחתית בחו"ל.


הטבע הסלובני הירוק אידיאלי לטיולים ופעילויות בחוץ

הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי להחמיץ בסלובניה:

ליובליאנה (Ljubljana), בירת סלובניה, היא עיר בירה מקסימה, נעימה ומטופחת, שהודות למימדיה הקטנים גם הצעירים שבחבורה ייהנו ממנה ולא יצאו מותשים מהסיור בעיר. הנהר שחוצה את העיר, הגשרים העתיקים שמעליו, הארכיטקטורה הטיפוסית וטירת לובליאנה שמתנשאת מעל העיר הם ממוקדי המשיכה המרכזיים של ליובליאנה. יש בעיר גם כמה אטרקציות מיוחדות למשפחות, כמו גן החיות של ליובליאנה, פארק המים המקורה אטלנטיס, מוזיאון הרכבות והרבה פארקים וגנים ירוקים. אחד המוצלחים שבהם הוא פארק טיבולי, ובו מדשאות שסנאים מתרוצצים בהן, בריכות מים עם מזרקות, פסלים, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מתקני משחק לילדים וכן כמה מוזיאונים.


ליובליאנה, בירת סלובניה. עיר נעימה ומטופחת שכיף לטייל ברחובותיה ובפארקים שלה

אגם בלד (Bled) נחשב בעיני רבים לפנינה של סלובניה. ליופיו וייחודו אחראי בעיקר האי הקטן שבלב האגם, שעליו כנסייה מהמאה התשיעית. המוני תיירים מגיעים לאגם מדי יום ושטים בסירות משוטים לכנסייה שעל האי. ואפשר גם לרחוץ כאן (יש חוף רחצה מוכרז). העיירה הסמוכה, שאף היא נקראת בלד, היא עיירת נופש פופולרית וגדושת אטרקציות. בנוסף לטירת בלד שחולשת על העיירה ותסעיר את דמיונם של הילדים, מרבית האטרקציות בעיירה ובסביבתה הן כאלה שמנצלות היטב את הטבע שמסביב. בין היתר, בסמוך לעיירה יש אתר של מגלשות הרים אלפיניות ופארק חבלים אתגרי בלב היער. עוד מקום שלא כדאי להחמיץ הוא קניון וינטגר, שמרוחק כארבעה קילומטרים מהעיירה. זהו ערוץ נחל עמוק וצר, שבו מטיילים על גשר עץ שאורכו יותר מקילומטר וחצי, בין קירות הקניון התלולים, בריכות ומפלים, במסלול שמתאים לכל המשפחה.


אגם בלד, הנחשב לפנינה של סלובניה – אגם תכול שבמרכזו אי קטן ועליו כנסייה עתיקה

אגם נוסף, יפה לא פחות, הוא אגם בוהין (Bohinj), שמימיו בצבע טורקיז מקסים. מעבר לשייט באגם עצמו, האזור שופע אטרקציות – ממפל סביצ'ה היפה, שאפשר להגיע אליו בטיפוס רגלי מהאגם ועד להר ווגל, שאפשר להעפיל לפסגתו ברגל וליהנות ממסלולי הליכה ומתצפיות נהדרות. האזור כולו הוא גן עדן לאוהבי הליכה, עם מסלולים בדרגות קושי שונות, ואפשר לעסוק בעוד פעילויות אתגריות, כמו שייט בקיאק או בקאנו, רכיבה על אופניים, רפטינג בנהר, מצנחי רחיפה ועוד. ביום גשום אפשר לבלות בפארק המים המקורה Bohinj Aquapark, שבו בריכה שמעוצבת בסגנון טרופי, בריכת ילדים, מגלשות, קיר טיפוס ועוד.


מעגן סירות באגם בוהין. מלבד שייט במי האגם, האזור מציע שלל פעילויות ואטרקציות בטבע

נופים מסוג אחר תגלו בדרום-מערב סלובניה. זהו האזור הקארסטי של סלובניה, ובו מערות נטיפים מרשימות, שבחלקן יש אגמים תת קרקעיים שאפשר לשוט בהם. מערת שקוציאן (Škocjanske jame) היא מערה מרשימה שבתוכה זורם נהר, ואילו מערת פוסטוינה (Postojnska Jame) היא מערכת עצומה של אולמות ומעברים תת קרקעיים, שביניהם אפשר לנסוע ברכבת מיוחדת ולהתרשם מהנטיפים והזקיפים.


נטיפים וזקיפים מרשימים במערת פוסטוינה

באזור הקארסט יש אטרקציות מלהיבות גם מעל פני האדמה. למשל, חוות הסוסים ליפיצה (Lipica), שבה אפשר לשוטט ולהתרשם מהסוסים הלבנים והאצילים, ובתיאום מראש אפשר גם לרכוב על סוס או להשתתף בשיעור רכיבה. במקום מתקיימים מופעי הסוסים, במהלכם הסוסים הלבנים, מזן שטופח במיוחד עבור בית המלוכה האוסטרי, מפליאים ברקיעות, דילוגים וריקודים.


אימוני סוסים בחוות ליפיצה. אפשר להתרשם מהסוסים, ובתיאום מראש גם לרכוב עליהם

איפה ישנים?
למשפחות מומלץ במיוחד להתמקם בכפר הנופש טרמה סנוביק. הכפר נמצא במיקום אידיאלי באזור הררי, כ-30 קילומטר מליובליאנה, מה שמבטיח שילוב של חופשה בטבע עם קרבה לעיר הבירה ולאטרקציות המרכזיות של סלובניה. 


כפר הנופש טרמה סנוביק. מיקום אידיאלי בלב איזור הררי ומיוער | צילום: terme-snovik.si

בכפר יש 74 דירות נופש, מוקפות בנופים מיוערים, שדות ומטעים. הדירות מרווחות ונעימות, ברמה של ארבעה כוכבים, והן כוללות מטבח ומתאימות לאירוח של עד ארבעה אנשים. גולת הכותרת במקום היא מתחם הספא, שכולל בריכות מקורות ומחוממות עם זרמי מים ומפלי עיסוי לצד בריכות חיצוניות עם מגלשות מים – תענוג אמיתי לקטנים ולמבוגרים.

צילומים בכתבה: אייסטוק, Terme snovik, Jeremy Vandel, James Southorn, Fernando Stankuns, Keith Roper
Boštjan Burger cc-by 3.0

מערת הנטיפים פוסטוינה, סלובניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. מרינה שלו הגיב:

    שלום רציתי לדעת לאן הכי כדאי לטוס עם ילדים קטנים כדי לטייל שבועיים בסלובניה קרואטיה. לבודפשט או לעיר אחרת קרובה לקחת רכב להגיע ל2 מקומות ולעשות טיולי כוכב משם.
    תןדה

    • מערכת מסע אחר אונליין הגיב:

      בקיץ לפעמים יש טיסות שכר (צ'רטר) ישירות לסלובניה. גם אם את לא מוצאת טיסה כזאת, הרבה יותר מומלץ לטוס לזאגרב, בירת קרואטיה. לאל על יש טיסות ישירות לזאגרב, וכך תוכלי להתחיל ולסיים את הטיול בקרואטיה ובאמצע לטייל בסלובניה.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.