תפריט עמוד

 קליפורניה, "ארץ השמש הנצחית", השוכנת לחופי האוקיינוס השקט, היא היעד המושלם לטיול עם ילדים. יש בה ערים נוצצות עצומות בגודלן וגם עיירות קטנות ומקסימות, לכל עיר אופי ייחודי משלה. נופים של שמורות טבע, צוקים, מדבריות, יערות, חופי ים מדהימים ועולם חי עשיר יתגלו בפניכם בנסיעה בדרכים. בטיול תמצאו גם פארקים, מוזיאונים, קניות, אומנות, חיי לילה ועוד אינספור אטרקציות לכל המשפחה. המסלול המוצע נותן את המיטב של קליפורניה – החל מלוס אנג'לס ופארקי השעשועים שלה, דרך כביש מס' 1 המדהים שלאורך האוקיינוס השקט והאתרים שלאורכו, אל סן פרנסיסקו היפה ובחזרה דרומה דרך פארק יוסמיטי המרהיב ביופיו.

כדאי להקדיש למסלול הזה לפחות עשרה ימים, אם כי בשבועיים ואף יותר תוכלו לראות את האתרים שלאורך הדרך בנחת, לבלות יותר זמן בערים ולבלות בפארקי השעשועים של לוס אנג'לס. ההתניידות במערב ארה"ב ללא רכב היא כמעט בלתי אפשרית, משום שרוב התכנון והדרכים שלה עוצבו עבור רכבים, והתחבורה הציבורית בה מועטה יחסית.


החופים של קליפורניה הם מקום אידיאלי לבילוי משפחתי  

לוס אנג'לס: הוליווד, חופים ופארקי שעשועים
לוס אנג'לס, "עיר המלאכים", היא נקודת מוצא מצוינת לטיול בקליפורניה, עם הרבה טיסות בינלאומיות שנוחתות בה, כולל טיסות ישירות מישראל. כדאי להקדיש לעיר לפחות שלושה ימים מלאים, כולל ביקור באחד (לפחות) מפארקי השעשועים המלהיבים של העיר. לוס אנג'לס היא אחת מבירות התרבות של העולם, והעיר השנייה בגודל אוכלוסייתה בארה"ב (אחרי ניו יורק). זוהי עיר עם היסטוריה מגוונת שיצרה כור היתוך לקהילות שונות מכל העולם. האטרקציות בלוס אנג'לס מתאימות לכל קהל יעד – קניות, אוכל מכל הסוגים, אופנה, חיי לילה עשירים, מוזיאונים מרתקים, קולנוע, חופי ים, ספורט, מוסיקה, בידור ועוד.

בלוס אנ'לס כדאי להקדיש לפחות יום אחד להוליווד, בירת תעשיית הקולנוע. ברובע הנוצץ יש כמה אתרי חובה לכל מבקר בעיר, שרבים מהם מרוכזים לאורך שדרות הוליווד, כמו שדרת הכוכבים של הוליווד, רחבת התיאטרון הסיני, קולנוע אל קפיטן, התיאטרון המצרי ואולם קודאק. אתרים נוספים שלא כדאי להחמיץ בעיר הם שכונת בוורלי הילס, עם הבתים של השחקנים המפורסמים וחנויות היוקרה ברודיאו דרייב, חוף וניס הפופולרי, שמפורסם הודות לטיילת השוקקת שלו, והטיילת של סנטה מוניקה עם פארק השעשועים פסיפיק החביב על משפחות.


שדרת הכוכבים של הוליווד

בלוס אנג'לס ובסביבתה הקרובה נמצאים כמה מפארקי השעשועים הטובים ביותר בארצות הברית, והיצע הפארקים של העיר שני רק לזה של אורלנדו. עם פארקי השעשועים הבלטים של העיר ניתן למנות את אולפני יוניברסל ששוכנים בהוליווד ומציעים, בנוסף לביקור באולפנים, גם מתקני מרהיבים ומופעי ראווה מושקעים; את פארק דיסנילנד שבאנהיים, הוותיק ביותר מבין פארקי השעשועים של דיסני; את נוטס ברי פארם ואת פארק סיקס פלגס מג'יק מאונטיין, שבו 18 רכבות הרים מהמהירות בעולם.


הטיילת מלאת החיים בחוף וניס  

סנטה ברברה וסולוונג: עיירות יפות באמצע הדרך
אחרי כמה ימים של בילויים בלוס אנג'לס, מגיע הזמן לצאת לדרך. אפשר לנסוע מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו באוטוסטרדה המהירה, שהנסיעה בה נמשכת כשבע שעות, אבל מומלץ בהרבה לקחת את הזמן ולעלות על כביש מס' 1 (SR 1), שמשתרע ברובו לאורך החוף של קליפורניה. הדרך מתחילה דווקא על כביש US 101, ובמרחק נסיעה קצרה מלוס אנג'לס אפשר להגיע לערי נופש מקסימות ועיירות ציוריות שמציעות אווירה שלווה שקשה למצוא בעיר.

התחנה הראשונה במסלול היא העיר סנטה ברברה (Santa Barbara) ששוכנת מצפון ללוס אנג'לס, במרחק של כשעה וחצי נסיעה מן העיר. זוהי עיר נופש פופולרית על קו החוף של האוקיינוס השקט, עם אופי שלו ונופים יפים. כדאי לסייר בעיר ברגל, בין החופים היפים, הטיילת הראשית (Cabrillo Blvd), הרציף (Stearns Wharf), אזור מרכז העיר הישן, בתי המגורים המקסימים הבנויים בסגנון ספרדי ומוזיאון האמנות בו מוצגות יצירות של שאגאל, מונה, מאטיס ואחרים.


העיירה סולוונג. דנמרק הקטנה בקליפורניה

מסנטה ברברה ממשיכים לנסוע עוד כארבעים דקות לכיוון סולבנג (Solvang). זוהי אחת העיירות המיוחדות בארה"ב. היא הוקמה ב-1911 ע"י קבוצה של מהגרים מדנמרק, שחיפשו מקום נעים להתיישב בו. העיירה הציורית בנויה כולה בסגנון אדריכלות דני, כולל טחנות רוח, מסעדות, מאפיות וחנויות, ותושביה שומרים על אורח חיים דני מסורתי.

כביש מס' 1: חופים, כלבי ים ועיירות ציוריות
אחרי שעוזבים את סולוונג נוסעים כשעה על כביש US 101 לכיוון סן לואיס אוביספו, כאשר קצת לפני מורו ביי, התחנה הבאה במסלול, עולים, סוף סוף, על כביש מס' 1. זוהי אחת מהדרכים הנופיות ביותר בארה"ב ובעולם כולו, והיא מלאה בפינות חמד לכל אורכה. בדרך תראו חופים פראיים, צוקים דרמטיים, כלבי ים משתזפים, מגדלורים ועיירות חוף מקסימות. כדי להקדיש לנסיעה לאורך הכביש לפחות שלושה ימים, עם עצירות וביקורים במוקדי העניין הרבים שלאורך הדרך. מסולבנג הנסיעה נמשכת רק כשעה ורבע עד שמגיעים למפרץ מורו (Morro Bay), תחנת העצירה הראשונה על הכביש. המקום מפורסם יותר מכל הודות לסלע מורו (Morro Rock), סלע וולקני עצום מימדים, שמתנשא לגובה 177 ומזדקר מן החוף. הסלע מושך מינים רבים של ציפורים ועופות מים.


כלבי ים משתזפים על החוף. מראה נפוץ לאורך כביש מס' 1

ממפרץ מורו ממשיכים בנסיעה, עוד כ-35 דקות, עד לסן סימיון (San Simeon), שם נמצאת טירת הרסט (Hurst Castle) הגרנדיוזית, שהיתה שייכת לאיל העיתונות וויליאם רנדולף הרסט, שהיווה את ההשראה לסרט האזרח קיין של אורסון וולס. הטירה הראוותנית, שבה עשרות חדרי שינה, מוקפת גנים ומעוצבת בהשראת ארמונות אירופיים. יש בה בריכות שחייה (כולל בריכה רומית עם אריחי פסיפס איטלקיים ועלי זהב), אולמות נשפים, יצירות אמנות, עמודי שיש ופאר והדר לרוב. ניתן לטייל בטירה במסגרת אחד מן הסיורים המאורגנים שמתקיימים במקום.

מטירת הרסט הנסיעה ממשיכה על כביש מס' 1, וככל שמצפינים הנופים הופכים ליותר ויותר פראיים, במיוחד באזור הביג סר (Big Sur), שמשתרע לאורך 140 קילומטר מנהר כרמל ועד לערוץ סן קרפופורו. באזור זה הרי סנטה לוסיה מזדקרים בתלילות מן האוקיינוס השקט, והנופים באזור דרמטיים במיוחד. לאורך הדרך יש נקודות תצפית רבות בהן מומלץ לעצור, לחלץ איברים וליהנות מהנוף. האזור חביב מאוד על מטפסי הרים וחובבי הליכה, עם תשעה פארקי מדינה והרבה מסלולים נופיים. לא נמנה כאן את כולם, אבל נציין שלא כדאי להחמיץ את פארק ג'וליה פייפר ברנס (Julia Pfeiffer BurnsState Park), בו אפשר לראות מפל שצונח מגובה 24 מטר היישר לאוקיינוס השקט.


נוף טיפוסי באזור הביג סר

לאורך הביג סר יש מעט תחנות דלק, מסעדות ומקומות לינה, וכדאי להיערך בהתאם. האזור כולו מיושב בדלילות ומקום היישוב הבא הוא העיירה היוקרתית כרמל (Carmel By The Sea), המכונה בקיצור כרמל. עוד לפני כן כדאי לבקר בשמורת פוינט לובוס (Point Lobos), שנמצאת כשישה קילומטרים מדרום לכרמל, ובה מסלולי הליכה מיוערים, חופים יפים ויונקים ימיים רבים. העיירה כרמל היא עיירה מטופחת להפליא שטובלת בנופים מרהיבים, שנוסדה בראשית המאה שעברה כמושבת אמנים. עד היום מרבית תושבי העיירה הם אמנים, שחקנים ושאר מפורסמים, ומוקד העניין המרכזי פה הוא טיול בין הבתים המרשימים וגלריות האמנות. אחד מתושביה המפורסמים של העיירה הוא קלינט איסטווד, שבאמצע שנות השמונים שימש כראש העירייה.

מכרמל קצרה הדרך למונטריי (Monterey), שהיא אחת מן הפנינים שלאורך כביש 1. למונטריי כדאי לנסוע דרך קטע הנסיעה בתשלום המכונה "דרך 17 המייל". זהו כביש נופי במיוחד ובמהלך הנסיעה בו אפשר להשקיף על חופים דרמטיים, מושבות של כלבי ים, מגרשי גולף ובתי אחוזה מפוארים.

מונטריי, שהיתה בעבר עיירת דייג הומה, היא היום עיר תיירות מלאת חיים, עם פסטיבל ג'אז בעל שם עולמי, בוטיקים ייחודיים, גלריות, מסעדות ובתי קפה. האטרקציה מס' 1 של מונטריי היא האקווריום (Monterey Bay Aquarium), שנחשב לאחד מהטובים בעולם. באקווריום מתגוררים יצורים ימיים רבים, ובהם לוטרות, פינגווינים, מדוזות, כרישים, תמנונים דגים ממינים שונים ועוד, כשהמבקרים יכולים לצפות בהאכלות ולהשתתף בסיורים מודרכים. מעבר לזה, תענוג להסתובב ברחובות מונטריי, בין הבתים ההיסטוריים, וליהנות מארוחה של דגים ופירות ים באחת מהמסעדות ב-Cannery Row, אזור הבילויים שבעבר היה בו ריכוז גבוה של מפעלים לשימורי דגים. ממונטריי יוצאים גם סיורי שייט וסיורים לצפייה בלווייתנים.


מבקרים נלהבים באקווריום של מונטריי

ממונטריי ממשיכים לכיוון סן פרנסיסקו, כשאם זמנכם בידכם כדי לעצור בעד כמה מקומות לאורך הדרך, כמו עיר החוף סנטה קרוז (Santa Cruz) שיש בה טיילת שוקקת עם פארק שעשועים ותיק; שמורת אניו נואבו (Ano Nuevo) שנמצאת בהמשך, בה ניתן לצפות במושבות של פילי ים והמגדלור ההיסטורי Point Montre שנמצא במפרץ חצי הירח (Half Moon Bay). מכאן קצרה הדרך לסן פרנסיסקו, ורק שלושים מייל (48 ק"מ) מפרידים ביניכם לבין אחת הערים הנפלאות בעולם.

סן פרנסיסקו הנהדרת
אחרי כמה ימים בדרכים, מגיע הזמן להשתקע לכמה ימים במקום אחד, וסן פרנסיסקו, שבמהרה תרצו לבלות בה לא רק כמה ימים אלא את שארית חייכם, היא מקום מצוין לעשות זאת. סן פרנסיסקו נחשבת לאחת הערים היפות בעולם, עם תפאורה נהדרת של מפרץ סן פרנסיסקו, פארקים ירוקים, גורדי שחקים, ארכיטקטורה ויקטוריאנית וגשרים מרשימים, שבראשם גשר הזהב. זוהי גם אחת הערים הכי ליברליות וסובלניות בארה"ב, שהולידה כמה תנועות מהפכניות ומהווה בית חם לקהילת הגייז, למהגרים מכל העולם ולאמנים ואנשי תרבות.


סן פרנסיסקו. נוף המפרץ, הארכיטקטורה וגשר שער הזהב הופכים את העיר לאחת מהיפות בעולם

מעבר לטיול בשכונות העיר, כמו רובע הייט אשבורי, מישן וצ'יינה טאון, יש כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ במהלך הביקור בעיר, כמו גשר שער הזהב, פארק גשר שער הזהב, רחוב לומברד, המפותל ביותר בעולם, כלא אלקטרז, רציף הדייגים ועוד.

הרים ומפלים בפארק יוסמיטי
מסן פרנסיסקו ממשיכים לתחנה האחרונה במסלול – הפארק הלאומי יוסמיטי (Yosemite National Park), ששוכן בלב רכס סיירה נבדה. הנסיעה, לאורך כביש 120, נמשכת כארבע שעות ולא מציעה מוקדי עניין מיוחדים לאורך הדרך, אבל המאמץ יותר ממשתלם. פארק יוסמיטי הוא אחד הפארקים הלאומיים המרשימים ביותר בארה"ב, והוא מפורסם בהרים מושלגים, בצוקי גרניט דרמטיים, בנחלים, באגמים, במפלים אדירים וביערות בהם גדלים עצי סקויה עתיקים ועצומי מימדים. לאלה יש להוסיף מגוון גדול של בעלי חיים, ובהם דובים שחורים ופומות. חגיגה אמיתית לאוהבי טבע ונופים.


נוף בפארק הלאומי יוסמיטי

עמק יוסמיטי מהווה את לב ליבו של הפארק, ובו נמצאים כמה מהאתרים החשובים של הפארק, ובהם אל קפיטן (El Capitan), אחד מגושי הגרניט הגדולים בעולם, Half Dome, גוש גרניט מרשים שמתרומם לגובה 1,600 מטר מעל סביבתו ומפלי יוסמיטי – המפלים הגבוהים ביותר באמריקה הצפונית, שנופלים בשתי מדרגות. אתרים נוספים שאין להחמיצם בפארק הם תצפית Tunnel View המרהיבה, תצפית נקודת הקרחון (Glacier Point), וחורשת מאריפוזה, שריד ליער הסקויה העצום ששכן פה בעבר. על מנת להפיק את המיטב מן הפארק, כדאי להקדיש לביקור בו לפחות יומיים. מיוסמיטי אפשר להדרים לכיוון לוס אנג'לס על כביש 99, נסיעה שמשכה כחמש וחצי שעות ללא עצירות, או להמשיך מערבה לכיוון הפארקים הגדולים של דרום מערב ארה"ב.

למפת המסלול:

לחצו להגדלה

טיול משפחתי נוסף בארצות הברית:

פלורידה - מסלול טיול משפחתי 
פלורידה – מסלול טיול משפחתי
מסלול מעגלי בן עשרה ימים עד שבועיים בפלורידה, שלא פוסח על כל הטוב שיש למדינת השמש להציע – מפארקי השעשועים של אורלנדו, דרך מיאמי ביץ' והחופים היפים של קי ווסט ועד לשמורת אוורגליידס ופארק השעשועים בוש גרדנס בטמפה

____

צילומים: אייסטוק, פליקר – Aaron & Carol, Vanessa Rose, Jeff ChouAnnie CAlbert Choi
Mike BairdLa Citta Vita


לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.