תפריט עמוד

שופינג בברלין – לקנות עד כלות

ברלין היא אחת הערים הכי טרנדיות באירופה, ולמרות זאת המחירים בה זולים למדי. זאת הזדמנות מצוינת להקדיש חופשת סופשבוע קצרצרה לשופינג בברלין - מסע מסחרר בין רשתות בינלאומיות, מרכזי קניות ענקיים ובוטיקים ייחודיים. ויש גם המלצות וטיפים

אם פעם נסיעה לחו"ל היתה פרויקט מורכב, שדרש תכנון מוקדם, היערכות מיוחדת ופרידות נרגשות ממי שנשאר מאחור (בלוויית הבטחה לשוקולד טובלרון מהדיוטי פרי), הרי שהיום קפיצה קטנה לאירופה, אפילו לסוף שבוע קצרצר, היא דבר של מה בכך. לחיצה על כפתור "הזמן" באינטרנט, ואתם על המטוס בדרך לגלידה ברומא, שופינג בברלין או סיבוב בגלגל הענק של לונדון.

את אתרי החובה, המוזיאונים החשובים והתערוכות האוונגרדיות אפשר להשאיר לביקור ארוך יותר. כשמגיעים לעיר אירופית ל-24 או 48 שעות, מותר לוותר על דברים כבדי ראש לטובת מה שאתם באמת אוהבים לעשות. למשל, שופינג. עם טיסות זולות וזמינות בהישג יד, תוכלו לבזבז את הכסף שחסכתם בלי רגשות אשמה. רק דבר אחד חשוב לציין: בימי ראשון כל החנויות בברלין סגורות, פרט ליום ראשון הראשון בכל חודש, אז החנויות פתוחות מ-13:00 עד 18:00 – קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים את הביקור.

"מייד אין ברלין", חנות וינטג' ויד שנייה מהגדולות בעיר נמצאת ברובע מיטה | צילום: Visit Berlin

למרות שברלין היא עיר בירה אירופית עדכנית וטרנדית להפליא, המחירים בה נותרו זולים למדי. אפשר לאכול מצוין, לשתות בלי סוף ולצאת לחגיגה קניות, והכל בסכומים סבירים, בטח לעומת ערים כמו פריז או אמסטרדם. אז מה אפשר לקנות בברלין? יותר נכון לשאול מה אי אפשר לקנות כאן. מבגדי מעצבים, דרך מוצרי אלקטרוניקה ועד זוטות כמו גרביונים וגופיות, והכל בהיצע מסחרר ובמגוון רחב של מחירים. אחד הדברים שיש לזכור כשיוצאים למסע קניות ברלינאי, שאין כאן אזור קניות אחד מוגדר. גם אם ממש דחוף לכם לברר איפה הכי כדאי לקנות נעלים או בגדי ילדים, איש לא ישלח אתכם לרחוב ספציפי או אפילו לשכונה מסוימת. ברחבי העיר יש אינספור חנויות, כשהמאפיינים שלהן משתנים משכונה לשכונה. אחרי התרוצצות נמרצת ברחבי ברלין במהלך סוף שבוע אחד, הנה כמה המלצות לשופינג מהנה במיוחד.


חנות ברלינאית. לצד מותגים ידועים, אפשר למצוא בגדים של מעצבים מקומיים פורצי דרך | צילום: רותם בר כהן

נתחיל, איך לא, בהאקשה מרקט (Hackescher Markt) שבאזור מיטה. כאן, ברובע היהודי הישן, נמצא הלב הפועם של העיר שחוברה לה יחדיו, עם בוטיקים מקסימים, גלריות מצוינות ומסעדות עדכניות. גולת הכותרת הן החצרות הפנימיות, Hackesche Höfe (הופה בגרמנית זוהי חצר פנימית), שמחוברות זו לזו ובכל אחת מהן יש שלל חנויות, גלריות, בתי קפה וכיוצא בזה. מותגים בינלאומיים כמעט שלא תמצאו כאן, את מקומם תופסים מעצבים מקומיים, חלקם צעירים ומבטיחים, אחרים כבר עשו לעצמם שם. פה ושם ברחובות הראשיים נתקלים בחנויות של יד שנייה, שבהן אפשר לגלות בגדי מעצבים במחירים פעוטים. אבל גם מי שלא יפתח את הארנק יתקשה להישאר אדיש לחן הרב של החצרות הללו, המוקפות מכל עבר בבניינים שרובם שופצו ביד אוהבת. הכניסה הראשית להאקשה הופה היא ברחוב רוזנטלר (Rosenthalerstrasse) מס' 40, ומכאן אל תנסו להבין מה נמצא איפה, פשוט תנו לעצמכם ללכת לאיבוד בין החצרות, היכנסו משער אחד וצאו מאחר, חזרו לרוזנטלר שטרסה ואחרי כמה מטרים תגלו עוד כניסה לחצר שכזאת. הכניסות לחצרות מסומנות במילה Höfe ומספר החצר באותיות רומיות.


בוטיק באחת החצרות הפנימיות בהאקשה הופה | צילום: רותם בר כהן

גם אם לא הוצאתם פה הון קטן על שמלת מעצבים, אל ייאוש, תוכלו לקנות מזכרת מתוקה במחיר פעוט: בחנות הנקראת בשם ההולם Bonbon מייצרים בעבודת יד סוכריות מתמציות של פירות וזרעי תבלין. הסוכריות נחות להן בקופסאות שקופות וכל אחד יכול למלא שקית בכל שחפצה נפשו: סוכריות ממולאות בקרם שוקולד, סוכריות מנטה מפוספסות ואינספור סוכריות פירות למציצה – תות, פטל, אוכמניות, מלון, לימון ומה לא. שקית שכזאת, קשורה בסרט, תשמח כל ילד בגיל ובנפש (כתובת: Oranienburger 32). ועם סוכרייה בפה ושיר בלב, אל תחמיצו את ציורי הגרפיטי המפעימים בסמטה היוצאת מ-Rosenthalerstrasse מס' 39. מעבר למורכבות מעוררת ההשתאות של היצירות הללו, זוהי גם דוגמה לחצר פנימית שלא עברה שיפוץ, בסיס להשוואה עם החצרות המשופצות להפליא שבהן עברנו זה עתה. פרטים נוספים על קניות ובילוי בהאקשה מרקט תמצאו באתר האינטרנט.


יצירות גרפיטי מושקעות להפליא בסמטה היוצאת מרחוב רוזנטלר | צילומים: רותם בר כהן

אם חן ברלינאי פרוע הוא פחות כוס התה (או הבירה) שלכם וקניות זאת המטרה האחת והיחידה, שימו פעמיכם לדרום העיר, לאזור Steglitz. שם, ברחוב Schlossstrasse, תמצאו כל מה שצריך כדי לחזור עם מזוודה מפוצצת: לאורך שני קילומטרים וחצי תמצאו לא פחות משלושה מרכזי קניות – Das Schloss, Forum Steglitz , Schloss-Straßen Center- וביניהם אינספור חנויות להלבשה, הנעלה, מוצרי תינוקות וילדים, כלי בית, קוסמטיקה, בגדי ספורט, הלבשה תחתונה ועוד ועוד. במס' 36 תמצאו את Media Markt, חנות אלקטרוניקה עצומת ממדים ורבת קומות, עם שלל טלפונים ניידים (וכל הציוד הנלווה הנדרש), מסכי טלוויזיה, מחשבים ניידים, משחקי וידיאו, כלי בית חשמליים וכן הלאה וכן הלאה.


קניון ברחוב Schlossstrasse. לאורך 2.5 ק"מ יש שלושה מרכזי קניות ואינספור חנויות | צילום: פ.ר.ם תקשורת

עייפתם מהקניות? תוכלו לטעון מצברים ולהתמלא בסוכרים ב-Confiserie Reicher, בית קפה-קונדיטוריה בסגנון קלאסי עם עוגות עשירות בקרמים ועתירות בקלוריות דוגמת עוגת היער השחור, עוגת מרציפן ועוגת קרם אגסים (כתובת: 96 Schlossstrasse). בריא? לא בטוח. טעים? ממממ… ולאוהבי המספרים: בסך הכל ברחוב הזה יש 200 אלף מ"ר של שטחי מסחר. עוד על קניות ב-Schlossstrasse תמצאו באתר האינטרנט.

למטיבי לכת בתחום השופינג, מצפה במרחק כחצי שעה נסיעה מברלין, ביציאה מהכביש המהיר 5B, אאוטלט שכולו חנויות מותגים ומעצבים. המרכז, שנקרא בפשטות DESIGNER OUTLET, מציע את רוב השמות הגדולים במחירים קטנים (עד 70% הנחה): אדידס, בילבונג, קלווין קליין, דיזל, גאנט, גאס, ג'ופ, לאקוסט, הוגו בוס, אספריט ועוד המון שמות מוכרים. כנהוג במקומות מסוג זה, יש גם מגרש חנייה ענקי, מסעדות, בתי קפה ואזור משחקים לילדים. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


בחנויות יד שנייה אפשר לפעמים למצוא מציאות של ממש | צילום: רותם בר כהן

נחזור לעיר ונוריד הילוך. בשכונת פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg) המקסימה תמצאו שלל חנויות מיוחדות לבגדים, אביזרים, קישוטים לבית ועוד. אם יש לכם זמן, שוטטו בשכונה, לכו לאיבוד ברחובות הקטנים, הציצו לחנות יד שנייה מפתיעה, שבו בבית קפה או במסעדה מקומית קטנה. אבל אם זמנכם קצר, גשו מיד לרחוב Kastanienalle על חנויותיו הטרנדיות והמאוד ברלינאיות, שכל אחת מהן ייחודית ומרתקת. בין חנויות האופנה תמצאו כאן את DOST (כתובת: Kastanienallee 22) עם אופנת רחוב הכוללת חולצות טי מעניינות, שלל אביזרים וסניקרס בצבעים ודוגמאות שיתאימו לכל מצב רוח. אופנה לצעירים וצעירים ברוחם, כולל כזאת מחומרים לא צפויים, תמצאו בחנות בעלת השם המוזר "מי הרג את במבי?" (Who killed Bambi, כתובת: Eberswalder Str. 26, סמוך ל-Kastanienalle), למתגעגעים לשנות השישים, החנות האדון והגברת פפרס (Mr & Mrs Peppers, כתובת: Kastanienallee 91) מציעה עיצובים ייחודיים של רנה אגר עם נגיעות מהסיקסטיז. אם אתם מחפשים מתנה, לעצמכם או לאהובים שנשארו בבית, קפיצה קטנה לרחוב Oderbergerstrasse מס' 3, שבשכונה, תביא אתכם לחנות O3 Berlin, הגרסה המגניבה לחנות מזכרות – אביזרים, כלי בית, תיקים, תכשיטים, מחברות בעיצוב רטרו ועוד שלל חפצים שימושיים וגם כאלה שממש לא.

עוד אזורי קניות בברלין:
אחת משדרות הקניות הגדולות והמפורסמות בעיר נמצאת בחלקה המערבי – Kurfurstendamm, המכונה בקיצור קו'דאם, היא שדרה נאה הנמתחת לאורך שלושה קילומטרים וחצי ומשני צדדיה יש כמות בלתי נתפסת של חנויות, לצד מלונות, מסעדות ובתי קפה. כמעט שאין מותג בינלאומי שלא מיוצג כאן לפחות בחנות אחת, לעיתים בכמה וכמה חנויות – מבוטיקים יוקרתיים של מעצבי על כמו שאנל, קארטייה, לואי ויטון, גוצ'י, הרמס ואחרים, דרך חביבות הישראלים H & M ומנגו ועד יצרניות של בגדי ספורט כמו אדידס, נייקי ועוד ועוד. ואם לא די באלה, ברחוב הזה נמצא גם מרכז הקניות אירופה סנטר (Europa Center, כיכר Breitscheidplatz) והכלבו היוקרתי KaDeWe, שקומת האוכל שלו (קומה 6) מעלפת ומאלפת. עוד על קניות בקו'דאם באתר האינטרנט.


קומת האוכל ב-KaDeWe, לטובת הדיאטה, לא מומלץ להגיע רעבים יתר על המידה  | צילום: Blorg, GFDL

עוד רחוב קניות מדהים הוא פרידריכשטראסה (Friedrichstraße), שמחבר בין רובע מיטה לרובע קרוצברג, ועובר דרך מזרח ומערב ברלין. זכר לימים שבהם הרחוב נחתך על ידי הגבול אפשר לראות כיום במספר 43 – כאן ניצבה נקודת המעבר הידועה ביותר בין מזרח העיר למערבה, צ'ק פוינט צ'רלי (Checkpoint Charlie). כיום, המעבר המשוחזר הוא אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות בעיר וסביבו תמצאו שלל דוכני מזכרות, שמוכרים מיני פריטים צבאיים (לא אמיתיים) מהימים האפלים ההם.

מי שמתגעגע לניחוחות פריזאים, ימצא בפרידריכשטראסה מס' 76 סניף של גלרי לאפייט (Galeries Lafayette), הכלבו הצרפתי המפורסם, עם אופנה, קוסמטיקה ומעדנייה שיחזירו אתכם לרחובות פריז. בסמוך תמצאו את Quartier 206, מרכז קניות אקסקלוסיבי עם חנויות של גוצ'י, לואי ויטון, מוסקינו ואחרים (כתובת: Friedrichstraße 71). ואם אתם זקוקים למעט רוח לצד כל החומר, אל תחמיצו את Dussmann das KulturKaufhaus, חנות ספרים מיתולוגית. על פני חמש קומות תמצאו כל מה שחשקה נפשכם בתחום הספרות והתרבות: ספרים, מוזיקה, סרטים, חוברות תווים ועוד (כתובת: Friedrichstraße 90). עוד על קניות בפרידריכשטראסה באתר האינטרנט.


פרידריכשטראסה. קניות, תרבות והיסטוריה מקומית | צילום: Visit Berlin

אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz), הכיכר המרכזית בצד המזרחי של העיר, נראית כמעט מכל מקום בעיר בזכות מגדל הטלוויזיה שניצב במרכזה. הכיכר מוקפת באדריכלות קומוניסטית חמורת סבר ואפשרויות קניות מצוינות. יש כאן כמה חנויות עצמאיות ומרכזי קניות, עם חנויות אלקטרוניקה ענקיות וחנויות מותגים. במרכז הקניות Alexa תמצאו בין השאר סניף נוסף של Media Markt, חנויות בגדים, קוסמטיקה, נעלים, אביזרים וכנהוג בקניונים – גם מסעדות של מזון מהיר, בתי קפה ואזור משחקים לילדים.


את כיכר אלכסנדרפלאץ אפשר לזהות כמעט מכל מקום בעיר בזכות מגדל הטלוויזיה האיקוני | צילום: Visit Berlin

טיפים והמלצות:
איך מגיעים? כדי שיישאר לכם מספיק כסף לשופינג, למה שלא תטוסו בזול? חברת איזי ג'ט מפעילה שלוש טיסות שבועיות לברלין, עם מחירים מצוינים: כך, למשל, מחיר התחלתי לכרטיס מתל אביב לברלין עולה 76 אירו, ומברלין לתל אביב – 68 אירו. ההזמנה קלה ונוחה במיוחד, ישירות באתר החברה www.easyJet.com. שימו לב: הטיסות של איזי ג'ט יוצאות מטרמינל 1.

איפה ישנים? אנחנו שהינו במלון Leonardo Royal בבעלות רשת פתאל הישראלית. המלון, הממוקם במרחק כעשר דקות הליכה מאלכסנדרפלאץ, נעים ונוח מאוד, עם עיצוב מודרני ונקי קווים, החדרים מרווחים, המיטות נוחות במיוחד ויש גם סאונה וחדר כושר. ארוחת הבוקר מוגשת במזנון עמוס בכל טוב (אל תוותרו על הגבינות המצוינות!), ובערב אפשר ליהנות מארוחה טובה מאוד במסעדת Vitruv, המגישה מנות מוקפדות ועכשוויות, עם שילוב טעמים ים תיכוניים – אופציה טובה בסיומו של יום גדוש בהתרוצצויות, שבו מתחשק להישאר קרוב לחדר. את הארוחה אפשר ללוות במגוון רחב של יינות טובים בבקבוק או בכוס. כתובת: Otto-Braun-Strasse 90, אתר אינטרנט


שכונת פרנצלאואר ברג בלילה, מקום מצוין למצוא מסעדה טובה | צילום: פ.ר.ם תקשורת

איפה אוכלים? בערב שבו רוצים בכל זאת לצאת למסעדה מקומית כדי לספוג את האווירה הברלינאית הצעירה, גשו לשכונת פרנצלאואר ברג למסעדה בעלת שם תמוה למדי – Der Hahn Ist Tot (התרנגול מת בגרמנית). המקום הזעיר מתמלא עד אפס מקום, אז כדאי להגיע מוקדם (בסביבות 19:00). התפריט מבוסס על מנות גרמניות העשויות מחומרים מקומיים, והוא משתנה מדי יום. תמורת 20 אירו מקבלים מנה ראשונה, סלט ירוק, מנה עיקרית לבחירה וקינוח. אחרי שהרגעתם את הרעב, הסתכלו סביבכם על השכנים, שהם מעניינים לא פחות מהבישול היצירתי… כתובת: Zionskirchstrasse 40, אתר אינטרנט

איך מטיילים בעיר? התחבורה הציבורית בברלין מצוינת, ואפשר להגיע לכל מקום בקלות באוטובוס, רכבת קלה או רכבת תחתית. אחת האופציות הנוחות והמשתלמות למטיילים בעיר היא לרכוש את Berlin WelcomeCard, כרטיס התקף ל-48 שעות, 72 שעות או חמישה ימים, וכולל נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה בעיר ובסביבתה (אפילו לפוטסדאם!), הנחות של עד 50% באטרקציות תיירותיות רבות (כולל לגן החיות הנהדר של ברלין) ולסיורים מודרכים ויש גם הנחות למסעדות. בנוסף, הרוכשים את הכרטיס מקבלים מדריך לשכונות העיר, ספרון עם רשימת ההנחות ומפת ברלין. המחיר (נכון למרץ 2014) – 18.50 אירו לכרטיס של 48 שעות. פרטים נוספים באתר של לשכת התיירות של ברלין Visit Berlin

לחובבי אופנה: כמו שקל לגלות בשיטוט ברחובות, ברלין עיר אופנתית להפליא. בנוסף לאינספור חנויות ובוטיקים שבהם מוצגים ונמכרים בגדי מעצבים ייחודיים, בברלין מתקיימים גם כמה אירועי אופנה נחשבים. האירועים הבולטים הם שבוע האופנה ו-Bread and Butter, אירוע שמתמקד בלבוש עירוני ואופנת רחוב עכשווית ועדכנית, ונערך בטרמינל הנטוש של שדה התעופה ברלין-טמפלהוף, שחדל לפעול.


Bread and Butter, אופנת רחוב עדכנית בטרמינל הנטוש של שדה התעופה ברלין-טמפלהוף | צילום: Visit Berlin

וטיפ אחרון:
בחנות Upcycling Fashion Store שבשכונת מיטה תמצאו שילוב מרתק בין יד שנייה לבגדי מעצבים: כל הבגדים עוצבו מחומרים ובגדים ממוחזרים והתוצאה – מרתקת, נכונה פוליטית ויפהפייה. כתובת: רחוב Anklamer 17, אתר אינטרנט.

הכותבת היתה אורחת של איזי ג'ט ולשכת התיירות של ברלין Visit Berlin

מפת חנויות בברלין:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.