תפריט עמוד

פלורידה עם ילדים – מסלול טיול משפחתי

מסלול מעגלי בן עשרה ימים עד שבועיים בפלורידה, שלא פוסח על כל הטוב שיש למדינת השמש להציע - מפארקי השעשועים של אורלנדו, דרך מיאמי ביץ' והחופים היפים של קי ווסט ועד לשמורת אוורגליידס ופארק השעשועים בוש גרדנס בטמפה

מדינת פלורידה, המכונה "מדינת השמש", משתרעת על פני חצי אי בדרום מזרח ארצות הברית בין מפרץ מקסיקו לאוקיינוס האטלנטי. פלורידה היא ה-מקום לחופשה משפחתית והיא מציעה מגוון אטרקציות לכל גיל ולכל תחומי עניין. מוקד המשיכה הגדול ביותר בפלורידה למשפחות נמצא באורלנדו, בירת פארקי השעשועים: דיסני וורלד, על כל הפארקים השונים שלו, עולם הים, אולפני יוניברסל ועוד. מי שנוסע לפלורידה, פשוט חייב לבקר שם, במיוחד עם ילדים. העיר מיאמי היא מרכז האמנות והתרבות במדינה, ומושכת אליה חלק נכבד ביותר מהתיירים שפוקדים את פלורידה מדי שנה. בחלקה הדרום מרכזי של פלורידה נמצא הפארק הלאומי אברגליידס הכולל את אחד מריכוזי הביצות המפורסמים ביותר בעולם ועשרות זנים של בעלי חיים וצמחייה המתקיימים בתנאים מיוחדים אלה. ובקצה הדרומי של פלורידה נמצאים הפלורידה קיז, שרשרת איים קטנים שמחוברים ביניהם ברשת של גשרים ארוכים מעל המים. האי הדרומי מכולם הוא קי ווסט, שבו אווירה קריבית מיוחדת.

למסלול הטיול המוצע כאן כדאי להקדיש כעשרה ימים עד שבועיים, כשמחצית מהזמן תוקדש לפארקי השעשועים המלהיבים של אורלנדו. הדרך הנוחה ביותר לטייל בפלורידה היא ברכב שכור, ומשמח לדעת, שמחירי השכרת הרכב בפלורידה זולים יותר בהשוואה למדינות אחרות בארצות הברית.


החופים הלבנים של פלורידה הם רק חלק מהתענוגות המחכים לכם בדרך

נקודת ההתחלה: אורלנדו – ממלכת הילדים
אורלנדו היא נקודת מוצא מצוינת לטיול בפלורידה, וכדאי להקדיש לבילוי בעיר על פארקי השעשועים שלה כחמישה ימים-שבוע. הפארק הכי מפורסם באורלנדו הוא דיסני וורלד, כשלמעשה מדובר במעין עיר שלמה שמורכבת מכמה פארקים עצומים בגודלם. המפורסם מכולם הוא פארק הממלכה הקסומה (Magic Kingdom), שמבוסס על הסרטים המצליחים של דיסני וכולל מתקנים ואטרקציות לכל המשפחה ומפגש עם הדמויות האהובות של דיסני. פארק פופולרי נוסף הוא פארק אפקוט, שמחולק לעולם העתיד, ובו אטרקציות ומתקנים שעוסקים בעתיד ובחידושים טכנולוגיים, ולחלון הראווה העולמי, 11 ביתנים עם אטרקציות, מופעים ומסעדות שמוקדשים למדינות שונות. הפארקים הנוספים הם דיסני הוליווד סטודיוס, ובו אטרקציות ומתקנים הקשורים לעולם הקולנוע, מופעים מושקעים במיוחד ואפשרות להציץ אל מאחורי הקלעים של סרטים מפורסמים; וממלכת החיות, פארק ספארי עצום בגודלו שבנוסף למפגש עם חיות בר מציע גם מופעים ומתקנים כמיטב המסורת של דיסני. בנוסף, יש בדיסני וורלד שני פארקי מים מוצלחים.


מיקי ומיני בתהלוכה בממלכה הקסומה. לפארקי השעשועים של אורלנדו כדאי להקדיש חמישה ימים עד שבוע

בנוסף לדיסני וורלד, יש בפלורידה עוד כמה פארקי שעשועים מוצלחים, כמו אולפני יוניברסל הפופולריים, עם מגוון גדול במיוחד של מתקנים, אטרקציות ומופעים שקשורים לעולם הקולנוע והטלוויזיה, ואפשרות לסייר מאחורי הקלעים של סרטים חדשים, לסייר באולפנים ועוד. בצמוד לאולפני יוניברסל נמצא פארק איי ההרפתקאות של יוניברסל, שילוב של פארק שעשועים עם פארק מים, שאחד ממוקדי המשיכה הגדולים שלו הוא עולם הקסמים של הארי פוטר. באורלנדו לא כדאי להחמיץ גם את פארק עולם הים, שמוקדש לבעלי חיים ימיים ובנוסף למתקנים אפשר לצפות בו במופעים מושקעים בהשתתפותם של דולפינים, לווייתנים ואריות ים.

טיפ: למבקרים בפארקים של אורלנדו כדאי להתאכסן באזור קיסימי (Kissimmee) או באזור לייק בואנה ויסטה (Lake Buena Vista). אזורים אלו סמוכים לפארק דיסני ומציעים מגוון רחב של אפשרויות לינה ואירוח הזולים באופן משמעותי מבתי המלון השוכנים בתוך בפארק.

יוצאים לדרך: מאורלנדו למיאמי
אחרי כמה ימים בפארקי השעשועים של פלורידה מגיע הזמן לצאת לדרך ולגלות את נופי פלורידה. התחנה הבאה במסלול היא מיאמי, אבל בדרך כדאי להקדיש כמה שעות עד יום לביקור בעיר הקיט פורט לודרדייל (Fort Lauderdale), שמרוחקת כשלוש שעות נסיעה מאורלנדו. בפורט לודרדייל ניתן להצטרף לשיט תעלות, להתרשם מהבתים המפוארים, לבלות בחופי הרחצה המקסימים ולבקר במוזיאונים הרבים שבעיר. בעיר יש היצע רחב של מוזיאונים שחלקם יתאימו לכל בני המשפחה, כמו המוזיאון הנהדר למכוניות עתיקות, המוזיאון למדע ולתגליות (עם תצוגות אינטראקטיביות, קולנוע איימקס וסימולטור טיסה), מוזיאון האמנות המצוין, מוזיאון מכבי האש ומוזיאון האמנות לילדים.


בפורט לודרדייל אפשר לשוט בתעלות ולהתרשם מהבתים המפוארים

טיפ: מתחשק לכם לעשות שופינג? כעשרים דקות נסיעה מפורט לודרדייל, במקום הנקרא סנרייז (Sunrise), סמוך לפורט לודרדייל, אל תפספסו את מרכז הקניות העצום Sawgrass Mills עם 350 חנויות עודפים של מותגים בינלאומיים. כתובת: 12801 West Sunrise Boulevard.

מפורט לודרדייל ממשיכים דרומה למיאמי (Miami), נסיעה של כ-40 דקות. מיאמי שוקקת החיים היא אחת הערים המתויירות ביותר בארה"ב, בזכות מזג האוויר הנפלא ומגוון האטרקציות שמתאימות לכל גיל. במיאמי יש כמה אטרקציות משפחתיות בולטות, כמו גן החיות – אחד מגני החיות הטובים בארצות הברית, שייחודו בכך שאין בו בכלל כלובים. אטרקציות משפחתיות נוספות במיאמי הן האקווריום (Seaquarium), מוזיאון הילדים, אי הג'ונגל (שנקרא בעבר ג'ונגל התוכים) ובו אוסף גדול של ציפורים טרופיות, ג'ונגל הקופים ובו קופים רבים שמסתובבים חופשי ועוד. אסור להחמיץ גם את וילה ויזקאיה, וילה איטלקית מפוארת, מוקפת גנים יפים ובריכות, שבין כתליה שוכן מוזיאון לאמנות. כדאי לטייל גם באזור הארט דקו, בחוף סאות' ביץ שוקק החיים, באתר הקניות והמסעדות היוקרתי בל הרבור ובנמל מיאמי, משם יוצאות ההפלגות המפורסמות לאיי הבהאמאס, לאיים הקריביים ולמקסיקו.

מיאמי. מזג אוויר נפלא ושפע של אטרקציות לכל המשפחה

ממיאמי לקי ווסט בכביש שעל הים
התחנה הבאה במסלול היא קי ווסט (Key West), העיר הדרומית ביותר בארצות הברית. קי ווסט מהווה חלק מהפלורידה קיז, שרשרת איים בקצה הדרום-מזרחי של ארה"ב, דרומית לחצי האי פלורידה. ל-Key West מגיעים דרך Overseas Highway, או כביש US-1, המכונה גם הכביש המהיר שמעל הים. מדובר באחת הדרכים היפות בארצורת הברית, והיא חולפת על פני יותר מעשרים איים, שמורות ימיות ועיירות קטנות המחוברים ביניהם בגשרים. הדרך, במקרה הזה, היא חלק בלתי נפרד מהחוויה, כשמשני צידי הכביש משתרע האוקיינוס האטלנטי. הנסיעה ממיאמי לקי ווסט נמשכת כשלוש וחצי שעות, אבל כדאי להקדיש לנסיעה לפחות חצי יום על מנת לעצור באיים ובשמורות הימיות שלאורך הדרך, או פשוט לעצור במפרצי החנייה שליד הגשרים, למתוח רגליים וליהנות מהנוף המרהיב.


חוף בקי ווסט. אווירה קריבית רגועה

העיר קי ווסט מציעה מגוון רב של אתרים היסטוריים ומוזיאונים, כמו בית החורף של הנשיא טרומן, בית ארנסט המינגווי, מגדלור קי ווסט ועוד. הרחוב הראשי של קי ווסט הוא רחוב דובאל, והוא מפורסם בריכוז גבוה של פאבים, מועדונים, מסעדות, חנויות וחיי לילה סוערים, בעיקר של הקהילה הגאה. כדאי להקדיש כמה ימים לנופש בחופים היפים של קי ווסט, ולהצטרף להפלגה לאיים הסמוכים.

אל הביצות והתנינים באוורגליידס
מקי ווסט נוסעים בחזרה צפונה, לכיוון הפארק הלאומי אוורגליידס (Everglades National Park). הנסיעה נמשכת כ-4-3.5 שעות. מי שמוותר על הביקור בקי ווסט (ועל כך אנחנו לא ממליצים) יכול לנסוע לאוורגליידס ישירות ממיאמי, בנסיעה שמשכה כשעה וחצי. הפארק הלאומי אוורגליידס הוקם כדי להגן על המערכת האקולוגית הסובטרופית הייחודית שבמקום. זהו פארק עצום בגודלו שבו ביצות רחבות ידיים, יערות מנגרובים, חורשות של עצים רחבי עלים ומגוון גדול של בעלי חיים, ובהם תנינים, נחשים, איילים, לוטרות וכ-350 מינים של עופות.


עופות ותנינים בפארק הלאומי אוורגליידס

שמורה ניתן לטייל בשיט בקיאק, קאנו, סירת מנוע או רחפת מהירה, לטייל ברגל או לרכב על אופניים. כדאי להקדיש לשמורה לפחות יום אחד אבל אם אינכם קצרים בזמן מומלץ לטייל בה כמה ימים. אתר אינטרנט

ולסיום: בילוי משפחתי בטמפה
אם נותרו לכם יום-יומיים לפני הטיסה חזרה, כדאי לבלות אותם בעיר טמפה (Tampa), שמרוחקת כשלוש שעות נסיעה מהפארק הלאומי אוורגליידס. זוהי עיר מעניינת עם ארכיטקטורה מרשימה, חופים לבנים ויפים וגולת הכותרת:
פארק השעשועים והספארי בוש גרדנס (Busch Gardens).

רכבת הרים בבוש גרדנס. לצד מתקני שעשועים יש כאן גם אזור ספארי עם בעלי חיים אפריקאיים

זהו לא עוד פארק שעשועים שגרתי. לצד רכבות הרים מסחררות, קרוסלות לקטנטנים ומתקנים רטובים, אפשר לנסוע בפארק ברכבי ספארי ולפגוש חיות מאפריקה, לבקר ביער הגורילות ולפגוש מקרוב אריות ונמרים. בסמוך לבוש גארדנס נמצא פארק המים Adventure Island, ובו בריכות, מפלים ומגלשות מסוגים שונים. מטמפה אפשר לנסוע כשעה וחצי עד שמגיעים בחזרה לאורלנדו, נקודת ההתחלה והסיום של המסלול.

מפת המסלול:

לחצו להגדלה

 

צילומים: אייסטוק, פליקר – Andrés García, multimueller, ross_hawkes

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.