תפריט עמוד

לרדת מהפסים – מדריך לאוף פיסטר

אחרי כמה וכמה חופשות סקי, שבהן גלשתם במסלולים אדומים ושחורים, יתכן שתרצו לעלות מדרגה ולצאת מהקווים. אבל לפני שיוצאים לגלישת אוף פיסט, חשוב לדעת כמה כללים

אתם גולשים מנוסים, וזאת עובדה. הייתם כבר לפחות בשלוש חופשות סקי שבועיות, גלשתם במסלולים אדומים ושחורים גם בלי לשים לב להבדל ביניהם ואפילו רכשתם ציוד טוב משלכם. אתם באירופה בבוקר שמשי שאחרי לילה מושלג ואתם יכולים להישבע ששמעתם את שמכם נישא ברוח המרחבים הפתוחים. כנראה שזה הזמן לעלות מדרגה ולצאת מהקווים.

גשו למדריך מקומי (דרך חנות השכרת הציוד שלכם או בית ספר לגלישה באתר) ועברו איתו על מפת האתר. בקשו שיראה לכם בשלב הראשון היכן נמצאים האוף פיסטים המסומנים, שיהיו המדרגה הראשונה שלכם בקריירת הפרירייד. שימו לב, לא בכל האתרים תמצאו קיוקוויים במפה, שמסמנים את האוף פיסטים, ולא בכל אתר מותר לרדת מהמסלולים, שכן חלקם ממוקמים בתוך שמורות טבע.


לפני שיורדים מהמסלולים, יש לברר איפה נמצאים האוף פיסטים

באוסטריה ישנם מספר אתרים מפורסמים בקרב חובבי הפרירייד, עם מרחבי גלישה עצומים בהם ניתן לרדת מהמסלולים ולשהות שם ימים שלמים. סן אנטון (St. Anton) הוא הגדול והידוע שבהם, וגם אישגל (Ischgl) העצום הוא שם שכדאי לזכור. אתרים נוספים באירופה הם לז ארק (Les Arcs) וואל טורנס (Val Thorens) בצרפת וסן מוריץ (St. Moritz) בשווייץ. אתרים אלה עמוסים במרחבים פתוחים ומציעים גם אטרקציות בסגנון כמו Speed Riding (גלישה חופשית עם מצנח בקערות שלג) והלי-סקי (נחיתה על פסגה לבנה בעזרת מסוק), אטרקציות שמצריכות פאודר נרחב.

בכל מקרה, אם אתם אכן במקום הנכון, כדאי שתבדקו מחירים וזמינות של הדרכה אלפינית מקומית. אנחנו ממליצים בחום – זה כמעט בגדר חובה – לקחת מדריך אלפיני למספר ימים, שילמד אתכם את טכניקת הפרירייד, טכניקה שהיא שונה לגמרי ממה שהכרתם עד כה, ויראה לכם בגלישה היכן מותר והיכן אסור לגלוש מחוץ למסלול. שימו לב, מדריך מקומי רגיל, שאינו מוגדר כמדריך אלפיני, לא מורשה ללמד באוף פיסט. מדובר בהכשרה אחרת לגמרי, עם התמקדות בחילוץ במצבי קיצון וקריאת מפולות. ההדרכות עולות בין 100 אירו ל-300 אירו תלוי באתר ובמספר האנשים בקבוצה.

כמוכן, כדאי שתכינו את הציוד שלכם לטובת העניין. גם בסקי וגם בסנובורד כדאי להזיז את הביינדינגס 4-3 ס"מ אחורנית על מנת להטות את משקל הכובד מעט אחורה ולאפשר ציפה טובה של הבורד או של המגלשיים בשלג העמוק. כשתגלשו, תאלצו להזדקף ולהישען אחורנית על מנת לא לשקוע קדימה עם האף בשלג.


מנפלאות הפאודר העמוק במרחבים הפתוחים

אם סיימתם את ההדרכות או שבחרתם כבר לצאת לדרך, וודאו שאתם יוצאים בזוגות או בקבוצות גדולות יותר. גלישה לבד מחוץ למסלולים היא מסוכנת מאוד! וודאו שאתם יודעים היטב לאן ללכת ושהדרכים שבחרתם עבירות ושגלשו עליהן בימים האחרונים. עצרו בדלפק המידע שבאתר או בדקו באתר האינטרנט לגבי סכנת מפולות יומית. בכל יום מתפרסמות דרכים שנסגרו לגלישה שהתנאים בהם מסוכנים וכדאי שתדעו על כך.

לרוב הדרכים המרוחקות יותר, תתבקשו לקחת איתכם ערכת מפולות, ששוקלת כשלושה קילוגרמים ואפשר להשכיר אותה כמעט בכל חנויות הציוד באתרים. ערכת המפולות כוללת את חפירה, דקר מתכתי שנפתח לגודל של 4-3 מטרים, המשמש לחיפוש גולש בשלג, ומשדר (ביפר) שמחובר לתחנת שידור מקומית, שתזעיק צוות חילוץ במקרה הצורך. על מנת שתמצאו את חברכם התקוע בשלג, מחוברים המשדרים זה לזה וצפצופיהם יתחזקו ככל שתתקרבו אל מבוקשכם. בערכת המפולות תמצאו גם כרית אוויר, שבעת לחיצה על הנצרה, תנפח את תיק הגב שלכם למימדים של סירת גומי, ותגן מפני התחפרות בשלג.

אם כל האזהרות הללו לא הרתיעו אתכם, אתם יותר ממוזמנים לחוות את נפלאות הפאודר העמוק, לשמוע את הרחש העדין על המגלשיים ולהרגיש מקצוענים של ממש. בהצלחה!

___

הכותבת היא מנהלת תוכן בחברת תיירות הסקי SkiDeal

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.