תפריט עמוד

קליפורניה היא יעד מצוין לטיול משפחתי. לצד ערים מרגשות ואתרי טבע מפעימים, יש בה היצע רחב במיוחד של פארקי שעשועים שמתאימים לכל המשפחה. יש בה פארקים שמתאימים במיוחד לקטנטנים, כמו לגולנד, פארקים שמתאימים לאחים הגדולים וחובבי האקסטרים, כמו סיקס פלאגס, והרבה פארקים שיגרמו אושר רב לכל בני המשפחה, מקטן ועד גדול.

דיסנילנד, אנהיים
פארק דיסנילנד (Disneyland), המקום השמח ביותר על פני כדור הארץ, נוסד ב-1955 באנהיים הסמוכה ללוס אנג'לס, והוא הוותיק ביותר מבין פארקי השעשועים של דיסני. הפארק מחולק לכמה ארצות, ואליהן ניתן להגיע דרך הרחוב הראשי (Main Street, U.S.A), שמדמה רחוב ראשי בעיירה קטנה בארה"ב בראשית המאה העשרים ובו מסעדות וחנויות. ארץ ההרפתקאות (Adventureland) מדמה את הג'ונגלים של אפריקה ואסיה, והמתקן הכי פופולרי בה הוא Indiana Jones Adnenure, נסיעה ברכב שטח מרחף בין ג'ונגלים ובתוך המקדש הארור. בארץ המערב הפרוע (Frontierland) אסור להחמיץ את Big Thunder Mountain Railroad, רכבת הרים שנוסעת בנופים מדבריים, בין הרים ומפלים ודרך מכרה זהב נטוש. ארץ המחר (Tomorrowland) מציעה מתקנים עתידניים, שאחד הבולטים בהם הוא הר החלל (Space Mountain), רכבת הרים שמדמה חללית ומסתחררת במהירות בחושך.


עם ערב מאירים את טירת היפהפייה הנרדמת, מסימני ההיכר של פארקי דיסני

ארץ הפנטזיה (Fantasy Land) היא המזוהה ביותר עם הפארקים של דיסני, ובה מתקנים רבים הלקוחים מעולם האגדות. אזור זה מתאים במיוחד לילדים קטנים, ויש בו קרוסלות רבות כמו קרוסלת דמבו הפיל המעופף, קרוסלת ספלי התה של הכובען המטורף; ו- it's a small world – שייט בסירות בין ארצות העולם, כשבכל ארץ יש בובות שלבושות בתלבושות הלאומיות ושרות בשפת המקום את השיר "זה עולם קטן מאוד". ברחבי הפארק אפשר לפגוש את הדמויות האהובות מסרטי דיסני ואף להצטלם איתן. בכל יום מתקיימות בפארק תהלוכות בהשתתפות הדמויות, ובערב מתקיים מופע מרשים במיוחד, בליווי אפקטים מיוחדים וזיקוקי דינור.
כתובת: 1313 Harbor Blvd, אנהיים, אתר אינטרנט

אולפני יוניברסל, לוס אנג'לס
אחד מפארקי השעשועים המצליחים ביותר בקליפורניה הוא פארק אולפני יוניברסל (Universal Studios), שמציע, בנוסף לביקור באולפנים וצפייה באפקטים מיוחדים ובסטים של סרטים מפורסמים, גם מתקני שעשועים ואטרקציות שמבוססים על סדרות פופולריות וסרטים מצליחים מבית היוצר של אולפני יוניברסל. בין היתר, אפשר לנסוע בנקמתה של המומיה (Revenge of the Mummy), שילוב של רכבת הרים ושדים שנוסעת במתחם סגור וחשוך; לצאת למסע בין הדינוזאורים בפארק היורה; לצפות בקינג קונג בתלת מימד, לראות את האפקטים המיוחדים של הסרט עולם המים ועוד. בפארק מתקיימים גם מופעים מיוחדים, כמו המופע של האחים בלוז. כנהוג בפארקי שעשועים, גם כאן הילדים יכולים להתחבק ולהצטלם עם דמויות מהסרטים שמסתובבות ברחבי הפארק, כמו הסימפסונים, בוב ספוג, שרק, ג'ורג' הסקרן, הרובוטריקים ועוד.
כתובת: 100 Universal City Plaza, לוס אנג'לס, אתר אינטרנט


במתקן המוקדש לסרט פארק היורה פוגשים המבקרים בשלל דינוזאורים

סיקס פלגס מג'יק מאונטיין
אם אתם מצוידים במתבגרים צמאי אדרנלין וריגושים, שאוהבים רכבות הרים מסמרות שיער, פארק Magic Mountain של רשת Six Flags, שנמצא מצפון ללוס אנג'לס, הוא הפארק בשבילכם. בפארק יש למעלה ממאה מתקנים, ובהם 18 רכבות הרים – יותר מכל פארק שעשועים אחר בעולם. כמה מהרכבות בפארק הן שיאניות בתחומן, כמו Ninja – רכבת ההרים התלויה המהירה בעולם, או The Riddler's Revenge, שהיא רכבת הרים בעמידה המהירה והגבוהה בעולם.


רכבת הרים בפארק סיקס פלגס מג'יק מאונטיין

אחת מהרכבות הכי מסעירות בפארק היא Full Throttle, שנפתחה ב-2013, ומחזיקה בתואר רכבת ההרים המתהפכת הגבוהה והמהירה בעולם, שדוהרת במהירות מסחררת גם בתוך הלופ וגם מעליו. חוץ מרכבות הרים יש בפארק ספינת פיראטים, מתקנים רטובים, מרוצי מכוניות, קרוסלות מסוגים שונים ומתקנים שמתאימים גם לילדים קטנים. ברחבי הפארק מסתובבות הדמויות מסרטי לוני טונס, כמו באגס באני ודאפי דאק, והילדים מוזמנים להצטלם איתם.
כתובת: Magic Mountain Parkway, ולנסיה, אתר אינטרנט


ועוד רכבת מרובת לופים בפארק סיקס פלגס

נוטס ברי פארם
פארק השעשועים הוותיק החל את דרכו ב-1920 כחווה שהתמחתה בגידול גרגירי יער, ומכאן שמו הציורי – Knotts Berry Farm. עם השנים החליטו בני משפחה נוטס לפתוח בחווה שלהם מסעדת עוף, שזכתה לפופולריות רבה והסועדים נאלצו להמתין זמן רב בתור עד שהתפנה שולחן. כדי להקל על ההמתנה הארוכה הקימו בני המשפחה כמה מתקני שעשועים ואטרקציות שישעשעו את המחכים בתור. כך נולד הפארק שנקרא על שם החווה המשפחתית והפך לאחד מהפארקי השעשועים המובילים בקליפורניה.


נוטס ברי פארם. גרגרי היער פינו מקום למתקני שעשועים מהנים

הפארק מחולק לכמה אזורים, ובהם עיירת רפאים קליפורנית מסוף המאה ה-19, עם נהר גועש שזורם בה בשצף (ובו ניתן לשוט במתקן האבובים), כפר פיאסטה שבנוי בסגנון מקסיקני, ובו, לצד המתקנים, מבחר גדול של מסעדות מקסיקניות; השבילים האינדיאנים; הטיילת, בה מרוכזים מרבית המתקנים שבפארק; ומחנה סנופי, שבו נמצאות מרבית האטרקציות המתונות יותר שמתאימות לילדים. בפארק יש רכבות הרים מסעירות כמו Xcelerator, שמתנשאת לגובה של עשרים קומות ומצטיינת בתאוצה מרשימה במיוחד; או Boomerang, שמתהפכת שש פעמים ונוסעת גם לאחור. יש גם מתקנים רטובים כמו Timber Mountain Log Ride, מתקן הנפילה החופשית Supreme Scream, רכבת שנוסעת במכרה נטוש, גלגל ענק והרבה קרוסלות קלאסיות שמתאימות לכל המשפחה. לצד אלה, מתקיימות בפארק הופעות ברוח המקום, כמו מופע של ריקודים אינדיאניים או מופעי בוקרים בסגנון המערב הפרוע.
כתובת: Beach Boulevard, בואנה פארק, אתר אינטרנט

לגולנד, קארלסבד
הסניף הקליפורני של ממלכת הלגו הדנית נמצא בקארלסבד, כחצי שעת נסיעה מסן דייגו. הפארק, שהאטרקציות בו מבוססות על משחק ההרכבה הפופולרי, מתאים במיוחד לילדים בגילאים 12-2. במרכז הפארק נמצאת Miniland Usa, עם דגמי לגו מוקטנים ביחס של 20:1 של ערים בארצות הברית על המונומנטים המפורסמים שלהן, ובהן ניו יורק, סן פרנסיסקו, לאס וגאס, וושנגטון די.סי ועוד.


Miniland Usa בלגולנד. הדגמים בנויים ממיליוני לבני לגו

בנוסף, יש בפארק עוד המון אטרקציות ומתקנים שילהיבו כל ילד, כמו נסיעה במכוניות ספארי בין חיות עשויות לגו, שייט בין דגמי לגו, נסיעה במכוניות לגו, רכבת הרים שנוסעת בין דגמי ענק של דינוזאורים בלגו, בית ספר לנהיגה שבו נוהגים במכוניות לגו חשמליות במגרש עם תמרורים ורמזורים ומקבלים רישיון נהיגה של לגולנד ועוד.
כתובת: One LEGOLAND Drive, קארלסבד, אתר אינטרנט

עולם הים, סן דייגו
עולם הים (Sea World) בסן דייגו, אח לפארקים שנושאים את אותו שם באורלנדו ובסן אנטוניו, הוא לא פארק שעשועים רגיל. זהו פארק ימי שכולל תצוגות של בעלי חיים ימיים, מופעים של בעלי חיים ימיים ומתקני שעשועים מלהיבים. תצוגות בעלי החיים כוללות בריכת דולפינים (אותם ניתן להאכיל ואף ללטף), תצוגת כרישים (שם אפשר לראות את היצורים האלה מקרוב דרך מנהרה שקופה), תצוגת פינגווינים, תצוגת לווייתני בלוגה ועוד.


מופע בעולם הים

המופעים נחשבים לגולת הכותרת של הביקור בפארק, ובהם מככבים בעלי חיים ימים שונים. מופעים פופלריים במיוחד הם One Ocean, בו מככבים לווייתנים קטלנים; Blue Horizons, בכיכובם של דולפינים וציפורים; מופע אריות ים ועוד. היצע המתקנים פה לא גדול כמו בפארקים אחרים, אבל הוא כולל כמה מתקנים מסעירים במיוחד, כמו רכבת ההרים Manta, שנוסעת במהירות מסחררת ועוברת גם במערה תת מימית עם אפשרות לצפות בתצוגות של בעלי חיים ימיים תוך כדי נסיעה. מתקנים נוספים שלא כדאי להחמיץ הם Journey to Atlantis, רכבת הרים שכוללת לא מעט מתזי מים רטובים, Shipwreck Rapids, סירות עגולות וגדלות ששטות במורד נהר שוצף, ו-Wild Arctic Ride, סימולטור שמדמה טיסה במסוק מעל החוג הארקטי.
כתובת: 500 SeaWorld drive, סן דייגו, אתר אינטרנט

___
התמונות בכתבה:
אייסטוק, knotts Berry Farm, Mike Aguilera/SeaWorld San Diego Legoland California, Cliff, flickr

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.