תפריט עמוד

ליביניו, איטליה – חופשת סקי

העיירה האיטלקית היפהפייה ליביניו מציעה כל מה שצריך לחופשת סקי מוצלחת: אפשר לגלוש על שני רכסים שונים, עם מסלולים רחבים ונופים מרהיבים מכל עבר, יש כאן את הסנופארק הכי מושקע באירופה, קניות פטורות ממכס, מסעדות עם אוכל איטלקי נהדר וחיי לילה סוערים

העיירה: ליביניו (Livigno) היא אחת העיירות היפות שתפגשו באתרי הסקי. היא ארוכה וצרה ובנויה כולה בתי עץ ואבן עתיקים בסגנון ימי הביניים עם קורות עץ גדולות, אבנים שחורות וברזלים תומכים. לכל אורכה עובר מדרחוב חנויות עצום, עם 250 חנויות דיוטי פרי ובהן מציאות במחירים מצוינים בכל התחומים. גם בתי קפה, מסעדות ומועדונים תמצאו בעיירה.

האזור: ליביניו ממוקמת במחוז טרנטו (Trento) של איטליה, על הגבול עם שווייץ ורק שעה נסיעה מאתר הסקי השוויצרי המפורסם סן מוריץ. האזור כולו מלא בכפרים ציוריים ושדות חקלאיים פסטורליים, ואם תסתובבו בו קצת, תמצאו חוות בהם מייצרים גבינות, יקבים טובים, מזקקות ומגוון יצרנים מקומיים. גם מעיינות עתיקים ויפים עם מי גופרית, שנובעים מבטן ההר תמצאו באזור, רק שעה נסיעה במרומי העיירה Bormio. למעיינות המיוחדים יש סגולות מרפא וידוע שלאונרדו דה וינצ'י נהג לטבול בהם.



ליביניו היא אחת מעיירות הסקי הכי יפות באיטליה

לינה: בליביניו תוכלו לבחור בין לינה בדירות מאובזרות בקרבת המסלולים או במלונות שפזורים בעיירה. הדירות מתאימות לשניים עד שישה אנשים וכוללות מטבח מלא, חדר שינה, סלון, מקלחת ושירותים – ממש כמו בבית. תוכלו לגשת לסופר הקרוב ולקנות מצרכים מקומיים מהסחורה הנפלאה של האזור במחירים מצחיקים (חבילת פסטה שנמכרת בארץ ב-20 שקל נמכרת שם ביורו אחד, אלכוהול נמכר במחיר זול ב-40% פחות מאשר בארץ, ויש את כל הסוגים והמינים שתרצו) ולבשל לעצמכם ארוחות גורמה.

אוכל ושתייה: יש לא מעט מסעדות טובות בליביניו, שמגישות את כל הטוב של איטליה – פיצה, פסטה, קרפצ'יו, נקניקים מובחרים וגבינות פרמז'ן. בכניסה לעיירה יש מבשלת בירה מומלצת, שגם מגישה פיצות טובות במגוון טעמים, ויש גם מסעדה נחמדה במדרחוב, צמודה לפאב פופולרי העונה לאותו שם – ה-Bivio, שמגישה את הבומברדיניו המתוק (משקה הרים פופולרי באיטליה שעשוי מחלבון ביצים וקצפת) הכי טעים בעיירה. מסעדות נוספות שכדאי לבקר בהן הן: La Pioda, La Mirage, Bait Dal Ghet.



מרחב הגלישה בליביניו. נופים יפים ומסלולים רחבים

מרחב הגלישה: בליביניו תוכלו לגלוש על שני רכסים – מוטולינו וקרוסלו, שביניהם עוברת העיירה. תוכלו לעלות לשני הצדדים ממרכז העיירה וגם לקחת סקיבסים לשני הקצוות ולעלות אל ההרים מכל הכיוונים. מרחב הגלישה הוא גדול, רובו קרחי בשל גובהו הרב, מה שמאפשר נופים יפים מכל פינה ומסלולים מאוד רחבים. המוטולינו תלול יותר ורוב המסלולים בו אדומים, פרט למסלולי בית הספר שמפוזרים בתחתית הרכס לכל רוחבו. בקרוסלו תוכלו להתפתל לתוך ואדיות ולנסות את מסלול הבורדרקרוס הפתלתל. ישנו אזור שלם של אוף פיסטים אליו יוצאים בקבוצות עם ערכת מפולות מסודרת.

סנופארק: על רכס מוטולינו נמצא הסנופארק הכי מושקע באירופה. כך הוא גם נקרא, מוטולינו, ויש סביבו באז אדיר בקרב סנובורדיסטים אירופאים, שמגיעים אליו במיוחד כדי לעבוד על הקפיצות. לא בכדי – מטוס קרב אמיתי קבור מתחת לאחת המקפצות, תארו לעצמכם עד כמה היא גבוהה אם צריך לעבור מטוס קרב כדי לנחות ממנה. יש מערכת של קיקרים גדולים בפארק, יחד עם שני האלפ-פייפים (half pipes) טבעיים וכמה ריילים טובים במגוון צורות. נבחרות אולימפיות מכל העולם מגיעות להתאמן בסנופארק של ליביניו, מה שמזכה אתכם כל השנה בפעלולי ראווה נפלאים. נסו להגיע לסנופארק בשעות הבוקר המוקדמות, אז השמש מאירה אותו היטב. אחרי השעה 14:00 הוא כבר כולו מוצל וקשה לראות את המקפצות.


הסנופארק הכי מושקע באירופה

אירועים ותחרויות: מידי שנה חוגגים בליביניו את החורף בתחרויות נושאיות מרהיבות מאין כמוהן. האחת היא ה-Burn Riverjump, תחרות בינלאומית, שלרוב ממומנת על ידי חברת הגלישה ברטון, שלכבודה נבנית מקפצת Big Air ענקית שמקפיצה את הפריסטיילרים לעברו השני של נהר גועש. תחרות נוספת שנערכת במהלך העונה (ולעיתים בוחרים לערוך רק אותה בעונה) היא Livigno Nine Knights – הפקת ענק במימון חברות רכב גדולות (פיאט וסוזוקי, לדוגמה) במהלכה נבנית טירה אמיתית משלג, שקירותיה מהווים מסלול מכשולים, גם עבור גולשים וגם עבור סנומובילים (רכבי שלג) ומכוניות מרוץ. אלו הם מבין האירועים הגדולים שתראו באתרי הסקי, פרט ל-X-Games בטין שבצרפת, ואליהם נלוות תחרויות אוף פיסט ואירועים נוספים במהלך העונה.

אפר'סקי וחיי לילה: ישנם מספר מועדוני אפר'סקי ("אחרי הסקי"), שחוגגים מידי יום את סיום הגלישה בבירות ובריקודים. האפר'סקי המפורסם של ליביניו הוא ה-Alegra השמחה, שנמצאת בתחתית המעליות שעולות לרכס קרוסלו. גם בצד של מוטולינו תמצאו מועדון יפהפה לאפר'סקי, שפותח את שעריו כבר בשעות הצהריים. חיי הלילה של ליביניו צברו תאוצה רצינית בשנים האחרונות והיום היא נחשבת לעיירת מסיבות רצינית. במדרחוב הראשי מחכים לכם פאבים דוגמת ה-Bivio, ה-Kokodi, Miky's Pub, Daphne's ואחרים, ואם חשקה נפשכם במועדון סוער, ב-Cielo השמיים הם הגבול. תמצאו את המועדון ליד מלון Intermonti.

אטרקציות: ליביניו ידועה באופנועי השלג שלה. העמק בו היא פרוסה ארוך ומפותל, מה שמשאיר לכם רק ללחוץ על דוושת הגז ולהישען אחורה. תוכלו להגיע למהירויות עצומות וליהנות מהשלג בצורה קצת אחרת. גם מזחלות נחמד לעשות בסיום יום הגלישה, אם עוד נותרו לכם חומצות חלב בשרירים. אטרקציה נוספת למתקדמים שבכם היא הלי סקי – מסוק שיוצא מפסגת קרוסלו ויוריד אתכם בפסגה בתולית מושלמת, ממנה תוכלו למצוא את הדרך למטה בעזרת כל הכישורים שאספתם בחייכם. כשתרדו, תוכלו להסתכל אחורה ולראות את הסימנים שהשארתם בשלג.



אופנועי שלג בליביניו

התאמה מושלמת: זהו אתר של חבר'ה וכיף להגיע כחבורת גולשים, מתחילים או מתקדמים. גם לזוגות ולזוגות חברים זה יכול להתאים, ואפילו אם אחד מבני הזוג אינו גולש. ליביניו מספקת את כל מה שצריך עבור מי שרק רוצה ליהנות מעיירה חורפית מבלי "להזיע" על ההר. גולשים אלופים ייצאו כמובן מבסוטים מהאתר הזה, שיספק את כל צרכיהם האתגריים. משפחות עם ילדים קטנים יכולות לבחור ללון בדירות שקרובות לבתי הספר של הילדים וכך לגלוש בשעות שהם לומדים. מסלולי בית הספר טובים מאוד ויש הרבה מהם. זהו מקום מצוין ללמוד בו.

_____

הכותבת היא עורכת תוכן בחברת תיירות הסקי SkiDeal.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.