תפריט עמוד

אתרי הסקי הטובים באיטליה

לצד האוכל הנפלא, שמחת החיים והקסם הבלתי נדלה של האיטלקים, איטליה מציעה גם אתרי סקי מצוינים עם נופים נהדרים, הרבה ימי שמש ובעיקר – צ'ארם איטלקי שאי אפשר לעמוד בפניו

מי שביקר באיטליה, בוודאי כבר נשבה בקסמה המיוחד – בפלאי הבזיליקום והפסטה, בקסם של האיטלקים מאירי הפנים, בנופים היפים, באופנה שופעת הסטייל ובתוצרת המקומית המשובחת. גם באתרי הסקי הידועים של איטליה – Passo Tonale, Madonna Di Campiglio, Cortina D'Ampezzo Livigno, Sella Ronda ואחרים – הצ'ארם האיטלקי מושך אליו שוב ושוב את הגולשים.

גולשים רבים, גם כאלה שכבר נחשפו לאתרי הסקי הטובים של צרפת, אוסטריה ושווייץ, בוחרים לחזור שנה אחר שנה דווקא לאיטליה, גם בגלל הסקי, אך בעיקר בשביל כל מה שמסביב. הנה כמה סיבות לבחור בארץ המגף:

איטליה התברכה בשמש נפלאה, עם ממוצע נדיר של יותר מ-80% ימי שמש בשנה – נתון מכובד וכבד משקל בבחירת אתר סקי לחופשה, הקשור למיקומה הדרומי של איטליה באופן יחסי למדינות האלפים האחרות ולקרבתה אל הים. גם בדצמבר ובינואר יש סיכוי מצוין ליפול על ימי שמש, שמבטיחים גם ראות טובה וגלישה נעימה.


הפעוטות המקומיים עולים על השלג עוד לפני ששלנו עולים על אופניים

הנופים
בצפון איטליה רוויים ביערות ירוקים וצוקים בצבע שוקולד, מה שמוסיף צבע ומגוון לתמונה הלבנה. סצנת הגלישה מאוד מפותחת באיטליה, הפעוטות המקומיים עולים על השלג עוד לפני ששלנו עולים על אופניים, וילדים צעירים באתרים כמו Madonna Di Campiglio היוקרתית ו-Cortina, כבר משתייכים לנבחרות בעלות שם (פרארי, דוקאטי, פיאט) עם מדים אופנתיים בהתאם.

עיירות הסקי האיטלקיות כאילו יצאו מתוך ציור. Campitello היפה יושבת על צלע ההר ב-Sella Ronda, בנויה כולה מעץ גולמי ואבן, עם כנסייה עתיקה במרכזה, מוארת בתאורת חג המולד עדינה. בתיה של Livigno הם אולי היפים שתפגשו באתרי הסקי, עם קורות עץ עבותות משולבות באבן שחורה עתיקה מימי הביניים. העיירה היפה, על 250 חנויותיה הפטורות ממס שהפכו אותה לבירת שופינג בלתי מעורערת, פרוסה לאורכו של כל העמק, כשבמרכזה מדרחוב אבן יפהפה וארוך. Madonna Di Campiglio בנויה כולה בתוך היער, עם אגם קפוא במרכזה. גם Ponte Di Legno היפה, שצמודה לאתר הסקי Passo Tonale, מציעה שיטוט צהרים נינוח ואותנטי ברחובותיה הצרים.

האיטלקים הם חמים כמו הישראלים, חברותיים, משפחתיים מאוד (אפילו יותר מאיתנו) ותמיד שמחים לעזור, להסביר וללוות את התיירים למסלולים הטובים, לבתי המלון ולמגוון האטרקציות בעיירה, גם אם הם בעצמם בחופשה. באתרי הסקי לרוב תפגשו את בני המעמד הבינוני והגבוה, שמרבים להגיע לאתרים בסופי השבוע, חלקם גם מחזיקים דירות נופש בעיירות. גם נותני השירותים באתר אדיבים וחמים ושמחים תמיד לצחוק ולהסתחבק. ואיטלקים כמו איטלקים, יודעים גם לשמור על סטייל ועל שיק אופנתי גם בתחומי הסקי, במעילים ובחליפות יפות.


עיירות הסקי האיטלקיות כאילו יצאו מתוך ציור

מלונות הסקי באיטליה נוחים ומפנקים. לרוב, כשתרדו ללובי, תפגשו משפחתולוגיה בת כמה דורות. הסבא והנכד יתנו לכם את המפתח, בזמן שהאמא תכין את הקפה, הסבתא תבשל והדוד יתקן את הדוד. מדי כמה דקות יעבור עוד בן משפחה, ישתה קפה, יספר כמה בדיחות וינדב עוד כמה סיפורים על תולדות המשפחה והמלון. בכל עיירה תמצאו גם מלונות מפנקים יותר, עם ספא שאופנתי מאוד היום באתרי הסקי – עם ארבע מקלחות טרופיות בריחות וצלילים שונים, בריכות קטנות, סאונות, חמאם וג'קוזי. אך גם בהם המשפחתיות נראית לעין.

ועוד לא דיברנו על הטעמים של איטליה. קפה זה Lavazza, פיצה היא פיצה, והפרמג'יאנו – Reggiano. המרקים עשירים בירקות טריים ואת הטירמיסו עשתה הדודה שגרה ממול. המשקאות של איטליה הם היין והגראפה, שמיוצרים בכרמי האזור, הבומברדיניו, שהוא משקה הרים ידוע מחלבוני ביצים וקצפת והיין חם, שנהוג בכל אתרי הסקי באירופה.


האוכל באיטליה מהווה חלק בלתי נפרד מחופשת הסקי

אם ייצא לכם במהלך החופשה לשכור רכב ולשוטט באזור, תוכלו לבקר ביקבים משפחתיים ובמשקים לייצור גבינות, לקנות תוצרת מקומית בערים ובכפרים שבקרבת האתרים ולזכות בנופים מיוערים יפים. משק פרארי נחשב לפינת חמד כזאת, בקרבת Passo Tonale ו-Madonna Di Campiglio. פינה נוספת נמצאת שעה נסיעה מ-Livigno בעיירה הקטנה Bormio. שם, בפסגת הכפר, תמצאו מעיינות עתיקים בתוך מבני אבן שחורה, שנובעים ממש מתוך ההר, בהם תוכלו לטבול ולהשקיף על העמקים שלמטה.

ואחרי שכבר נכנסתם לאווירת הדולצ'ה ויטה, אפשר לעבור למטרה שלשמה התכנסנו: גלישה באתרי הסקי של איטליה. ב-Passo Tonale תמצאו עשרות מסלולים מצוינים למתחילים, אך גם היצע רחב למתקדמים בכל רמה. על הקרחון ובשטחי העיירה הצמודה Ponte Di legno מחכים לכם מסלולים שחורים ואדומים, יחד עם סיורי אוף פיסט, שמצליחים להלהיב גם סנובורדיסטים מקצוענים. תוכלו לגלוש לארוחת צהריים בעיירת האומנים העתיקה Ponte או ליהנות משלל אטרקציות אקסטרים אחרי הגלישה, כמו סנוקייט, אופנועי שלג וטיפוס קרחונים, או לשתות בירה קרה עם נוף לדולומיטים ואחריה ארוחה רומנטית בתוך מבצר עתיק.


נותני השירותים באתר אדיבים וחמים

ב-Livigno נמצא הסנופארק הכי גדול באירופה, בו מבקר כל סנובורדיסט שמכבד את עצמו. שתי פסגות מלאות במסלולים רחבים ויפים, חלקם תלולים מאוד וכמה גם מפותלים, יחכו לכם ובתחתיתם שלל נדיב מאוד של מסלולי בית ספר מצוינים ללימוד. אחרי הגלישה אפשר ליהנות מחוויה ייחודית של קניות בשדרה, מאטרקציות ומחיי לילה שוקקים.

את מרחב הגלישה המיוחד Sella Ronda כדאי לכם לראות לפחות פעם בחיים. זהו אחד האתרים הגדולים והיפים בעולם כולו, עם 1,233 ק"מ מחוברים עם מסלול היקפי עצום בגודלו, שמקיף את מצוקי Sella הענקיים והמשוננים. אינספור העמקים והמסלולים המגוונים מצדיקים לפחות ארבע חופשות כאן. מלונות ספא טובים יחכו לכם בסיום הגלישה, שם תוכלו להרפות את השרירים וליהנות מארוחות מצוינות. דברים דומים אפשר לומר על Cortina ו-Madonna Di Campiglio היקרות והיוקרתיות.
____

הכותבת היא מנהלת תוכן בחברת תיירות הסקי SkiDeal

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיטליה

דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל
דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל

המסע לאורך דרך פרנציסקוס, אינו רק מסע בין כנסיות ואינו רק שיעור מאלף בהיסטוריה של איטליה בימי הבינים. זהו טיול על מורדות האפנינים המשלב נופים הרריים יפים, עם שטחים מעובדים. מרביתו של המסע עובר באומבריה, המכונה בפי אוהביה ...

צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה
צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה

הצלם ברוך גיאן ערך מסע צילום לפסטיבל הצ'רי בגוביו, אומבריה. עשרות מתופפים ומאות משתתפים כבר מילאו את העיר היפה והעתיקה הזו. למשמע קריאתו של ראש הטקס יצאה השיירה לדרכה כדי להעיר את תושבי העיר ליום הגדול

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...