תפריט עמוד

דרום-מערב צרפת – החיים הטובים

אזור דרום מערב-צרפת, שעדיין לא נכבש על ידי התייר הישראלי, מציע נופים מרהיבים של עמקים ירוקים, הרים מושלגים, נחלים ומערות, ולצידם ערים עתיקות, אתרים היסטוריים וגם הרבה אוכל טוב ויין משובח. הזמנה לטיול

אזור דרום-מערב צרפת, שכולל את טולוז בירת האזור, את הפירנאים הצרפתיים ואת מחוז אקיטן (שבו נמצאים כמה מאזורי הטיול האטרקטיביים ביותר בצרפת כמו מחוז דורדון-פריגור) מציע משהו לכל אחד. טבע ונופים, אתרים אריכאולוגיים, ערים היסטוריות, כפרים ציוריים, אוכל ויין טוב – מכל אלה יש באזור דרום-מערב צרפת, ובשפע. בחרנו כמה מאזורי הטיול שאסור להחמיץ באזור.

לטיול חווייתי בדרום מערב צרפת לחצו כאן >>


נוף טיפוסי בדורדון | צילום: TourismeMidiPyrenees,flickr

טולוז: העיר הוורודה
הבסיס לטיול בדרום-מערב צרפת הוא העיר היפה טולוז (Toulouse), אליה ניתן להגיע בחודשי הקיץ בטיסה ישירה מישראל. למרות שהפיתוי לצאת לטבע שמסביב הוא גדול, כדאי להקדיש כמה ימים לעיר. טולוז, הרביעית בגודלה בערי צרפת, יושבת על גדת נהר הגארון, בחצי הדרך בין האוקיינוס האטלנטי לבין הים התיכון. בטולוז מתחברות תעלת מידי ותעלת גארון לתעלה אחת, תעלת שני הימים (Canal des deux Mers), שמחברת את הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי ונחשבת לפלא הנדסי.


בזיליקת סנט סרנין בטולוז

טולוז, שמכונה גם העיר הוורודה, בשל הבתים העתיקים שלה שבנויים מאבן בגוון ורוד, היא עיר שמתקיים בה שילוב יפה בין העבר לעתיד. מצד אחד מדובר בעיר היסטורית שנוסדה במאה ה-3 לספירה, עם רחובות עתיקים ומלאי אווירה, ומבנים היסטוריים רבי חשיבות. מצד שני מדובר בעיר סטודנטיאלית תוססת שמשמשת גם כמרכז תעופה וחלל.

הנה כמה מהאתרים שלא כדאי להחמיץ בטולוז:
גשר פונט נף (Le Pont Neuf) המרשים שמחבר בין שתי גדות הנהר; האוניברסיטה של טולוז, השלישית בגודלה בצרפת; ארמון הקפיטול שבמרכז העיר העתיקה, שמשמש כבניין העירייה ושוכן במבנה מרשים בסגנון ניאו קלאסי עם עמודי שיש; כיכר הקפיטול (בה נמצא הארמון), כיכר שוקקת שבה פועל שוק ובה מתקיימים מופעים; כנסיות מרשימות כמו הכנסייה הרומנסקית של סנט-סרנין, כנסיית היעקובינים הגותית והקתדרלה של סנט-אטיין, שבה ויטראז'ים נהדרים; ועיר החלל, שילוב של פארק שעשועים עם מוזיאון, ובה דגם בגודל מלא של תחנת החלל מיר, דגם של החללית הרוסית סויוז, פלנטריום, סימולטורים, מוצגים אינטראקטיביים ועוד.

מחוץ לעיר: ערים ועיירות בקרבת טולוז
באזור טולוז יש כמהה ערים יפהפיות ועיירות נפלאות. אחת מהערים האלה היא אלבי (Albi), ששוכנת על גדת נהר טארן, כשמונים קילומטר מצפון-מזרח לעיר טולוז. לאלבי יש היסטוריה עשירה והבתים הימי ביניימיים שבעיר העתיקה של אלבי השתמרו היטב. בעיר יש כמה מבנים שקשה להתעלם מהם, כמו קדתרלת סנט ססיל מהמאה ה-13, בה נמצא אחד העוגבים הגדולים ביותר באירופה. אלבי מפורסמת יותר מכל במקום הולדתו של הצייר אנרי טולוז לוטרק, ואחת האטרקציות החשובות ביותר בעיר היא מוזיאון טולוז לוטרק, שמכיל את האוסף הגדול והחשוב ביותר של ציורי האמן. המוזיאון שוכן בארמון הבישוף, מבנה מרשים נוסף.


החומה והביצורים של קרקסון

עיר נוספת שכדאי מאוד לבקר בה היא קרקסון (Carcassonne), שממוקמת גם היא כשמונים קילומטר מטולוז, בחבל לנגדוק-רוסיון, על הדרך הקדומה המחברת בין הים התיכון ובין האוקיינוס האטלנטי. למבקרים באזור אסור להחמיץ את הביקור בעיר, שנחשבת לאחת מהערים היפות ביותר בצרפת. העיר המוקפת חומה שצריחים מחודדים מזדקרים ממנה היא אחד המקומות הטובים בעולם להתרשם בו מאדריכלות ימי ביניימית, ובשל כך צולמו בה חלקים מהסרט רובין הוד: נסיך הגנבים. האתר החשוב ביותר בקרקסון הוא טירת שאטו קומטאל (Chateau Comtal) המבוצרת.

הדורדון: נופים ופרהיסטוריה
מחוז דורדון (Dordogne), ששוכן בחבל אקיטן וקרוי על שם נהר הדורדון שחוצה אותו, הוא השלישי בגודלו בצרפת ואחד מהמחוזות הנופיים ביותר בצרפת כולה. יש בו הכל: עיירות עתיקות יפהפיות, כפרים שתלויים על מצוקים, ארמונות ומבצרים, מערות נטיפים, אתרים פרהיסטוריים מהחשובים בעולם, עמקים ירוקים, נהרות וקניונים.

גולת הכותרת של הדורדון היא מערת לאסקו (Lascaux), שהיא המרשימה והחשובה ביותר מבין המערות הפרהיסטוריות של האזור.  במערה יש ציורי קיר מרהיבים שצוירו על ידי אמנים מתקופת האבן לפני כ-17,000 שנה ונחשבים לציורים העתיקים ביותר בתרבות האנושית. כדי למנוע פגיעה במערה היא נסגרה לקהל הרחב ב-1963, אך במרחק מאתיים מטר ממנה נפתחה מערת לאסקו 2 שמהווה העתק מושלם של המערה המקורית עם העתק מדויק להפליא של ציורי הסלע. בדורדון יש גם מערות נטיפים רבות, ומתוכן לא כדאי להחמיץ את הביקור במערת פאדיראק (Padírac) שבה זקיפים ונטיפים ואגם תת קרקעי שניתן לשוט בו.


בתים טיפוסיים בעיירה הימי ביניימית סרלה

לא רק מערות יש בדורדון אלא גם עיירות מלאות קסם וכפרים מהציוריים בצרפת. כזוהי למשל העיירה סארלה (Sarlat-la-Canéda) שבפריגור השחור, המכונה גם "פנינת הפריגור". זוהי עיירה ימי ביניימית שלה שהמרכז העתיק שלה שמור היטב, ובו סמטאות צרות, בתים שמהווים את אחד הדוגמאות הטובות ביותר לארכיטקטורה של המאה ה-14 בצרפת, סדנאות אמנים וחנויות ייחודיות. סארלה מפורסמת גם בשוק האוכל המשובח שמתקיים בכיכר העיר העתיקה מדי שבת ומושך מבקרים גרגרנים מכל האזור. כפרים נוספים בדורדון שלא כדאי להחמיץ הם לה רוק גז'יאק (La Roque-Gageac), שבנוי על צוק תלול שלמרגלותיו זורם נהר הדורדון, ו-Beynac et Cazenac, שבנויה גם היא על מצוק אדיר מעל נהר הדורדון ומציעה תצפית מרהיבה על עמק הדורדון.

לטיול חווייתי בדרום מערב צרפת לחצו כאן >>



הכפר Beynac et Cazenac, שתלוי על צוק אדיר מעל נהר הדורדון

מחוז הדורדון מפורסם גם בטירות הרבות שבו. במחוז יש למעלה מאלף ארמונות וטירות, מתוכן אזור להחמיץ את הביקור בטירת קסטלנו (Castelnaud), טירה ימי ביניימית יפהפייה שמציעה אוסף מרשים של כלי נשק עתיקים ותצפית מרשימה על העמק. חלק מהארמונות ובתי האחוזה באזור מוקפים בגנים מרהיבים. אחוזת איירינאק (Manor d'Eyrignac) שמוקפת בגנים יפהפיים, עם שיחים שגזומים בקפדנות בשלל צורות, בריכות מים ומזרקות, מעיינות, גן פרחים יפהפה ועוד.


ארמון הבורסה בבורדו

בורדו: אדריכלות ויין
בורדו (Bordeaux), בירת חבל אקיטן, שוכנת סמוך לחופי האוקיינוס האטלנטי, על גדות נהר הגארון. בורדו מוכרת בעולם כבירת היין, בשל הכרמים הרבים שסביב העיר ויין בורדו המשובח המיוצר באזור. בנוסף לסיור טעימות בין כרמים ויקבים, בורדו מציעה לא מעט פנינים גם בתוככי העיר והיא מצטיינת באדריכלות ניאו קלאסית נהדרת. לא במקרה הוכרז כל מרכז העיר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בין האתרים המעניינים בעיר אפשר להזכיר ארמון הבורסה (Palais de la Bourse) המרשים שמשתקף במי הנהר, את ארמון רוהן בו שוכן בניין העירייה, את התיאטרון הגדול (Le Grand Theatre) שלה חזית ניאו קלאסית מרשימה, את כיכר L’esplanade des Quinconces, בכיכר הגדולה ביותר בצרפת; את רובע סן פייר (St Pierre), שבו סמטאות צרות, כיכרות קטנות והרבה בוטיקים מיוחדים, מסעדות ובתי קפה; ואת רובע סן מישל, שבו נמצאת כנסיית סן מישל הגותית, שהצריח שלה הוא השני בגודלו בכל צרפת, ובכיכר הצמודה לה מתקיים שוק פשפשים נהדר.


כרמים באזור סנט אמיליון | צילום: El Primer Paso, flickr


בבורדו יש גם כמה מוזיאונים מצוינים כמו המוזיאון לאמנות מודרנית, המוזיאון לאמנויות יפות ומוזיאון אקיטן. אחת החוויות שאסור להחמיץ בבורדו היא שייט על נהר הגארון, ממנו ניתן להשקיף על חזיתות הבתים היפות שפונות לנהר.

מבורדו כדאי לצאת לטיול בעיירה העתיקה והיפה סנט אמיליון (Saint-Émilion), ששוכנת ממזרח לבורדו, במרחק כארבעים דקות נסיעה מהעיר,ונחשבת לאחד ממרכזי היין המובילים בצרפת.


קרקס גוורני, גולת הכותרת של הפירנאים הצרפתים | צילום: DailyM, flickr
הפירנאים: טבע לא נגוע
רכס הפירנאים, ששוכן בגבול צרפת וספרד, הוא מאזורי הטבע היפים ביותר במדינה. זהו אזור של טבע פראי, בו שולטים רכסי הרים דרמטיים, עמקים קרחוניים, אגמים, נהרות ומפלים, לצד כפרים קטנים ומלאי אווירה. האזור אהוב במיוחד על כל מי שאוהב חופשה פעילה בטבע – בחורף מגיעים לפירנאים כדי לעשות סקי ובקיץ אפשר לעסוק במגוון פעילויות – מטיולי הליכה ברמות שונות ועד לשייט ורפטינג בנהרות הגועשים של האזור. מבין שמורות הטבע של האזור, גולת הכותרת היא קרקס גוורני, עמק קרחוני שצורתו כצורת תיאטרון, תחום בקירות ענק שמאחד מהם נופל מפל גוורני – הגבוה ביותר באירופה. באזור הפירנאים הצרפתיים נמצאים כמה כפרים שהמילה ציוריים עושה להם עוול, כמו מון לואי, וילפראנש דה קונפלן וסרה.

לטיול חווייתי בדרום מערב צרפת לחצו כאן >>

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...