תפריט עמוד

חופשות משפחתיות באירופה – לטייל קצת אחרת

לצד יעדים קלאסיים לחופשה משפחתית, כמו פריז, צפון איטליה, היער השחור או כפרי הנופש של הולנד, יש לא מעט יעדים נוספים מוצלחים במיוחד לחופשה משפחתית, בין אם מדובר בחופשה עירונית, פארקי שעשועים, נופש רגוע על שפת הים או חופשה רווית אדרנלין בטבע. אספנו כמה הצעות:

אגם קונסטנץ – טיול כוכב בשלוש מדינות
שוויץ, גרמניה ואוסטריה – שלוש המדינות האלה מהוות כבר שנים יעדים פופולריים עבור משפחות. יש בהן שילוב מנצח של טבע ונופים מרהיבים – הרים, יערות ואגמים, ביחד עם שפע של אטרקציות לכל המשפחה – מפארקי שעשועים וגני חיות ועד לפארקי חבלים, מגלשות הרים ושאר אטרקציות שמנצלות היטב את הנתונים הטבעיים של האזור. החופשה באגם קונסטנץ (Lake Constance, בגרמנית הוא נקרא Bodensee), ששוכן על משולש הגבולות של גרמניה, אוסטריה ושוויץ, מאפשרת ליהנות מאטרקציות בולטות בכל אחת מהמדינות האלה. 


אגם קונסטנץ. ליהנות מאטרקציות בשלוש מדינות – שווייץ, אוסטריה וגרמניה צילום: Andrew Hayward, flickr

לא להחמיץ: אי הפרחים מיינאו, שבו חממות עם שלל פרחים צבעוניים, טירה, בית פרפרים ועוד; העיר היפה לינדאו, מפלי הריין בשוויץ (שם גם נמצא פארק החבלים הגדול ביותר בשווייץ), פסגת הסנטיס, הגבוהה ביותר במזרח שוויץ, שאליה ניתן לעלות ברכבל; הליכה ונסיעה ברכבלים באזור האוסטרי של אגם קונסטנץ. אחת ההנאות הגדולות של האזור היא פעילות בטבע: טיולי הליכה, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, שייט, טיסה בכדור פורח ועוד. משפחות חובבות אדרנלין ייהנו מגלישה במגלשות הרים אלפיניות (כאלה, למשל, יש באוסטריה, במסלול נופי שאורכו 1.6 קילומטרים) ובילוי בפארק חבלים (פארק מוצלח במיוחד, הגדול בשווייץ, נמצא במפלי הריין).

מיוחד לילדים: פארק השעשועים המוצלח של חברת הפאזלים ראבנסבורגר, שמתאים במיוחד לקטנים שבחבורה; פארק הציפורים Vogelpark Steinen שנחשב לאחד מהמוצלחים בגרמניה; פארק לגולנד, האקווריום הגדול בעיר קונסטנץ ופארק המים אלפמארה בשוויץ.


פארק הציפורים בצד הגרמני של האגם | צילום: Lutz R Frank, flickr

טיפ: כדאי במיוחד להתמקם בצד הגרמני של האגם, שכן שם מחירי הלינה זולים יותר מאוסטריה ומשווייץ, ומשם לצאת לטיולי כוכב בגרמניה ובמדינות השכנות במרחק שלא עולה על שעתיים נסיעה בכל יום. בגרמניה נמצא גם הריכוז הגדול ביותר של אטרקציות לכל המשפחה.

חופשה פעילה בטבע הסלובני 
סלובניה היא יעד אידיאלי למשפחות אוהבות טבע ונופים שמחפשות חופשה פעילה בחיק הטבע. אין בסלובניה פארקי שעשועים ענקיים, אבל יש בה הרים, יערות, חוות חקלאיות, מערות נטיפים, אגמים, קניונים ונהרות שוצפים, שמזמנים לשלל פעילויות, מטיולים רגליים, דרך רכיבה על אופניים או סוסים ועד לשייט באגמים ורפטינג בנהרות. לכך יש להוסיף את המחירים הנוחים, שמאפשרים לצאת לחופשה בלי לפשוט את הרגל, ואת גודלה הקטן יחסית של סלובניה, דבר המבטיח שמרחקי הנסיעה אינם ארוכים. יתרון נוסף בטיול משפחתי בסלובניה הוא האוכל –  המטבח הסלובני מושפע מהמטבחים של המדינות השכנות, כמו אוסטריה, על השניצלים המשובחים שלה, ואיטליה, על הפסטות והפיצות שלה, מה שהופך אותו לידידותי במיוחד לילדים.

אגם בלד ובמרכזו אי קטן, שאפשר להגיע אליו בשייט | צילום: Adiel lo, GFDL

לא להחמיץ: אגם בלד הוא אגם קטן ויפהפה בצפון-מערב המדינה, באזור האלפים היוליאניים. זהו מוקד המשיכה העיקרי של סלובניה. באגם ניתן לרחוץ ולשוט בסירות משוטים וסביבו ניתן לטייל ברגל ובאופניים. ליד האגם נמצאת עיירת הנופש בלד, שבה הרבה בתי מלון ומסעדות. מבלד אפשר לצאת לאתרי טבע נוספים באזור, כמו קניון וינטגר, שבו מסלול טיול מקסים על גשרי עץ בינות לצמחייה עבותה ומפלים. מבלד אפשר להגיע גם לשמורת טריגלב ולאגם בוהיני, שגם בהם יש שפע של מסלולי הליכה ברמות שונות ושלל פעילויות מאתגרות. בסלובניה יש גם הרבה מערות נטיפים מרשימות, שהמפורסמות נמצאות בדרום-מערב המדינה: מערות סקוצ'יאן שבהן אפשר לשוט בנהר תת קרקעי ומערות פוסטונה שההגעה אליהן כוללת נסיעה ברכבת תת קרקעית. אפשר להגיע למערות פוסטונה במסגרת טיול יום מבלד ויש גם טיולים מאורגנים למקום.


אקשן סלובני: רפטינג בנהר בפארק הלאומי טריגלב | צילום: אייסטוק

מיוחד לילדים: בבלד יש המון אטרקציות משפחתיות, כמו מגלשת הרים אלפינית, פארק חבלים, רפטינג ושייט קיאקים וקאנו בנהרות, נסיעה ברכבת קיטור, מבוך תירס, מיני גולף ועוד. 

טיפ: כדאי לתכנן את מרבית השהות באזור אגם בלד, ובמקרה ומגיעים ליותר מכמה ימים אפשר לפצל את השהות לשני מקומות. 

נופש רגוע באי קרפטוס
איי יוון מהווים את אחד היעדים האהובים (והנוחים) לחופשה משפחתית. היתרונות ברורים: הם קרובים – ומי שטס בחברת ילדים יידע להעריך את הטיסה הקצרה – יש בהם נופים נפלאים, חופים מצוינים, אוכל טעים ומלונות משפחתיים נוחים. החיסרון העיקרי הוא שכל היתרונות האלה אחראים לנהירה גדולה של תיירים לאיים, מישראל ומשאר מדינות אירופה.

מי שמחפש אי יווני שעוד לא נרמס על ידי גדודי תיירים, ישמח לגלות יעד חדש – קרפטוס. האי, השני בגודלו בקבוצת האיים הדודקאנסיים, נמצא בין רודוס לכרתים ובקיץ הקרוב ישווקו אליו חבילות נופש עם טיסות ישירות, מושלם לחופשה משפחתית ליד הים. האי הקטן מציע מראות של יוון האותנטית, שנעלמו משכניו הפופולריים – בכפרים הנשים לבושות בלבוש מסורתי ובתקופת הקיץ, בה מתקיימים פסטיבלים רבים, אפשר להציץ לאורח החיים המקומי. 

האי היווני קרפטוס. ליהנות מהים הנפלא ללא גדודי תיירים 

אז מה עושים בקרפטוס? אחרי שפותחים את היום בארוחת בוקר מול הים, אפשר להתלבט בין טיול רגלי ביערות בלב האי, ביקור במערת הנטיפים ליניאטיס או ביקור בכפרים המקסימים – אל תחמיצו ביקור באולימפוס, מסאחורי, פילס ואותוס. משפחות אתגריות במיוחד ייהנו מטיפוס על הר לאסטוס, ההר הגבוה ביותר באיים הדודקאנסים, או טיפוס מצוקים בחוף קירה פאנאיה. אפשר גם לשוט בין חופי האי או לאיים השכנים – למשל, לאי הקטן והבתולי סריה (Saria) מצפון לקרפטוס, או פשוט לבלות את היום על חוף הים או על שפת הבריכה.


קרפטוס. שילוב של ים, בריכה, הרים וכפרים – נוסחה מנצחת לחופשת קיץ

חלק מהחופים באי חוליים, אחרים הם חופי חלוקים, אבל כולם מציעים ים תכול וצלול להפליא. החופים הפופולריים הם חוף מיכאלאו-מייקלסגארדן, שבו מצוקים יפים, חוף אמופי (Ammopi), חוף לאפקוס (Lefkos), אגיוס ניקולאוס וחופי העיר פיגאדיה. בסופו של יום כדאי לבלות בטברנות המקומיות וליהנות מהאוכל היווני המשובח. 

חופשה עירונית בסטוקהולם 
בקיץ הקרוב יופעלו טיסות ישירות לסטוקהולם בירת שוודיה, וזו הזדמנות מצוינת לבקר בעיר שמתאימה לחופשה משפחתית לא פחות מפריז, לונדון או ברצלונה. זוהי עיר יפהפייה, תוססת וירוקה להפליא, שמתפרשת על פני 14 איים בים הצפוני. מזג האוויר הקריר ושעות האור הארוכות הופכים אותה ליעד קיצי מושלם. גם התחבורה הציבורית האמינה הבטוחה והנוחה עד מאוד, שמשלבת אוטובוסים, רכבת תחתית, חשמליות ואניות, הופכת את העיר ליעד משפחתי נוח.


הייתם בפריז, לונדון וברצלונה? תנו צ'אנס לסטוקהולם | צילום: jimmy harris, flickr

לא להחמיץ: סיור בגמלה סטאן – עיר ימי ביניימית עתיקה עם סמטאות עתיקות ומרוצפות אבן, בתים עתיקים ומרשימים, גלריות לאמנות, חנויות, מסעדות ובתי קפה. בגמלה סטאן נמצא גם ארמון המלוכה, שבו מאות חדרים שמאפשרים להציץ על חיי משפחת המלוכה השוודית בימים עברו, לצד חדר הכספות שבו מאוחסנים כתרים ושרביטים, ומחסן הנשק שבו ניתן להתרשם מאוסף של כלי נשק ושריון עתיקים. עוד כמה חוויות שאסור להחמיץ, בביקור משפחתי ובכלל, הן תצפית על העיר מלמעלה (יש כמה מקומות שמאפשרים זאת, למשל המגדל של בית העירייה) ושייט בין האיים מהם מורכבת העיר.

מיוחד לילדים: סטוקהולם מצטיינת בהיצע רחב במיוחד של מוזיאונים משובחים, כמה מהם מתאימים במיוחד לביקור משפחתי, כמו המוזיאון הפתוח סקאנסן שמציע הצצה אל שוודיה הכפרית של פעם, מוזיאון הטבע שבו יש גם אולם קולנוע IMAX ופלנטריום, מוזיאון המדע והטכנולוגיה המצוין, מוזיאון המוזיקה, מוזיאון הצעצועים, מוזיאון ואזה שמוקדש לאניית הקרב ואזה ועוד. בעיר יש אטרקציות נוספות שמתאימות במיוחד לילדים, כמו האקווריום המרשים, חממת הפרפרים, עולמה של אסטריד לינדגרן – מתחם משחקים מקסים שמוקדש לסופרת הילדים השוודית האהובה, מחברת ספרי בילבי, ועוד. אסור לשכוח גם את פארק השעשועים הוותיק והמוצלח גרונה לונד, הגרסה המקומית לגני טיבולי בקופנהגן. אחרי כל אלה אפשר לנוח בפארקים ובגנים הירוקים הרבים שפזורים ברחבי העיר. 


גרונה לונד, פארק השעשועים של סטוקהולם | צילום: EEPaul, flickr

טיפ: כדאי לרכוש כרטיס סטוקהולם קארד שמקנה כניסה חופשית למוזיאונים ואטרקציות בעיר, נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית, שיט תעלות בעיר, סיור אופניים והנחות לסיורים מאורגנים.

פארקי שעשועים ומים בקוסטה דוראדה בספרד
בשנים האחרונות ברצלונה היא אחת מהיעדים המועדפים לחופשה משפחתית באירופה, בשל האטרקציות הרבות שמתאימות להורים ולילדים כאחד. גם אזור קוסטה בראווה הסמוך, על חופיו הרבים, מושך משפחות רבות. הפעם אנחנו מציעים דווקא אפשרות אחרת, מוצלחת לא פחות – חופשה ברצועת החוף שמדרום לברצלונה, שמכונה קוסטה דוראדה (Costa Dorada, חוף הזהב בספרדית). בנוסף לחופים יפים ושטופי שמש ועיירות מקסימות, האזור שופע פארקי שעשועים ומים, מה שהופך אותו לאידיאלי לחופשה עם ילדים יחסית גדולים, בגילאי יסודי ומעלה.

לא להחמיץ: הדגש בחופשה משפחתית באזור הוא על פארקי שעשועי ומים, אבל גם להורים מגיע ליהנות. בקוסטה דורדה יש כמה ערים ועיירות מקסימות כמו עיירת הנופש סיטג'ס (Sitges), שבה סמטאות צרות עם בתים צבועים לבן וטיילת יפה, והעיר טרגונה (Tarragona) שבה עיר עתיקה ויפה, מוקפת חומה, עם שרידים ארכיאולוגיים וטיילות מפוארות. כדאי לנצל חלק מהימים לבטלה בחופים החוליים הזהובים. חופים מומלצים במיוחד הם החוף הארוך של סאלו, החוף של סיטג'ס, חוף לה פינדה וחוף קמברילס.


הטיילת של טרגונה | צילום: ferlomu, flickr

מיוחד לילדים: האטרקציה מס' 1 באזור היא פארק השעשועים פורט אוונטורה (Port Aventura) ליד העיירה סאלו. הפארק מחולק לחמישה אזורים – הים התיכון, פולינזיה, סין, מקסיקו והמערב הפרוע – כשכל אחד מהם מעוצב בהתאם וכולל מגוון מתקנים ומופעים. היצע המתקנים כולל רכבות הרים מסחררות, נדנדות ענק, קרוסלות ממינים שונים, רפסודות ומתקני שיט שונים ועוד. בצמוד לפארק השעשועים נמצא פארק המים קוסטה קריב, ובו בריכת גלים חיצונית, בריכה פנימית, מגלשות, מסלול אבובים ועוד ועוד. בקניית כרטיס משולב ניתן לעבור בין הפארקים במהלך היום, אבל כדי למצות את החוויה כראוי מוטב לקנות כרטיס משולב ליומיים.


נסיעה מסחררת ורטובה בפארק פורט אוונטורה                              PortAventura ©

באזור יש עוד כמה פארקי מים מוצלחים, כמו פארק המים אקוופוליס (Aquapolis) שליד טרגונה. זהו פארק גדול ומוצלח עם מגוון מגלשות מים מפותלות ותלולות, מגלשות קמיקזה, מגלשות מהירות במיוחד, בריכת גלים, מסלולי אבובים, מיני פארק לילדים קטנים עם מגוון מתקנים שמיועדים להם ועוד. בנוסף יש בפארק דולפינריום, אפשרות לשחות עם אריות ים ועוד. פארק נוסף מוצלח הוא פארק אקווה לאון, שילוב של פארק מים ענק עם מגלשות מים, אבובים, בריכת גלים ועוד, ביחד עם ספארי שבו מגוון חיות אפריקניות. יש גם תצוגות מיוחדות של ציפורים ופינת חי וליטוף.

דרום-מזרח אנגליה: לצאת מלונדון
לונדון היא אחת הערים האהובות לחופשה משפחתית, אבל גם כשיוצאים מלונדון, לאזורי הכפר של דרום מזרח אנגליה, יש היצע מסחרר של פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה עד כי הבחירה קשה. האיזור, שכולל את המחוזות אוקספורדשיר, בקינגהמשיר, ברקשיר, המפשיר, סורי, קנט, איסט ססקס וווסט ססקס, מציע אינספור אפשרויות – מטירות עתיקות, דרך פארקי שעשועים וגני חיות ועד למבוכי תירס ומוזיאונים מיוחדים, כשהכל מלווה בנופים פסטורליים.

לא להחמיץ: אזור דרום-מזרח אנגליה מפורסם באינספור הטירות העתיקות שבו, שמרשימות לא רק את ההורים אלא גם את ילדיהם, בעיקר את אלה שעסוקים בפנטזיות על אבירים ונסיכות. כמה מהטירות החשובות שאסור להחמיץ הן טירת וינדזור, שמהווה את אחד ממעונותיה של מלכת אנגליה, טירת לידס היפהפייה השוכנת על שני איים קטנים בלב אגם ומוקפת בגנים מרהיבים, טירת סיסינהרסט המוקפת בגן יפהפה, ארמון בלנהיים ועוד. לא רק טירות יש בדרום מזרח אנגליה אלא גם ערים עתיקות נהדרות כמו אוקספורד וקיימברידג', כפרים ציורים ועיירות מקסימות כמו הנלי און תמז, נופים פסטורליים של כרי מרעה ירוקים ונהר התמזה שבו אפשר לצאת לשייט משפחתי רגוע.


טירת לידס. חוויה לכל מי שחולם על אבירים ונסיכות | צילום: Adusha, GFDL

מיוחד לילדים: פארק לגולנד המוצלח בווינדזור, שמבוסס על משחק הבנייה האהוב, מתאים בעיקר לילדים צעירים (מתחת גיל 12), פארק השעשועים Paultons Park, הפארק הזואולוגי Marwell Wildlife ועוד. ילדים קטנים ייהנו הנאה מרובה בחוות הכפריות הרבות שבהן אפשר לפגוש חיות משק ובחלק מהמקרים גם לעזור בטיפול בחיות. בנוסף לאלה, יש הרבה אתרים שישבו את לב ההורים לא פחות משהם יקסימו את ילדיהם, כמו מוזיאון Milestones שמשחזר את אנגליה הוויקטוריאנית, מוזיאון הצעצועים הנוסטלגי של ברייטון, הכפר המיניאטורי ביקונסקוט שמדמה כפר אנגלי בשנות השלושים של המאה הקודמת ומוזיאון Hollycombe Steam Collection, מוזיאון פתוח עם רכבות קיטור עתיקות אך פעילות (שגם יוצאות לטיולים באזור) ומתקני שעשועים שמבוססים על קיטור.


מינילנד, אירופה המיניאטורית, בפארק לגולנד. כל הבניינים בנויים מאבני לגו

טיפ: אפשר להשתמש בלונדון כבסיס ליציאה לחלק מהמקומות שמוזכרים פה, אבל מומלץ יותר להתמקם בבית חווה או בד אנד ברקפסט כפרי באזור וליהנות מחופשת כוכב שלווה. מי שממש לא יכול בלי העיר הגדולה יכול לשמור אותה לסוף הטיול.

נורמנדי: חופשה בכפר
חבל נורמנדי בצפון-מערב צרפת מציע משהו לכל בני המשפחה, כל עוד פארקי שעשועים ענקיים הם לא תנאי הכרחי לחופשה. בזמן שההורים נהנים מהכפרים מלאי הקסם, מהנופים היפים, מהאתרים ההיסטוריים ומהאוכל המשובח, הילדים נהנים מחופשה מלאת אקשן שכוללת רפטינג בנהרות, רכיבה על סוסים, בילוי בחופים והרבה פעילויות בטבע שמסביב. ואם זה לא מספיק – פריז (ודיסנילנד למי שלא יכול לוותר על רכבות הרים מסחררות) נמצאת במרחק נסיעה קצרה ואפשר לשלב את הביקור בעיר לפני או אחרי החופשה בנורמנדי.


נופים כפריים בנורמנדי. לוותר על ערים ורכבות הרים | צילום: Osbern, GFDL

לא להחמיץ: הבית של קלוד מונה בג'יברני, שמוקף בגנים מרהיבים שהיוו השראה לציוריו של האמן, חופי הנחיתה שבהם נחתו בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, וכמובן – האי מון סן מישל, שמפורסם בתופעת הגאות והשפל שבו. מעבר לכל אלה החבל משובץ בעיירות מקסימות, שבהן מתקיימים, בעיקר בסופי השבוע, שווקים ייחודיים. יש גם הרבה טירות עתיקות, שהביקור בהן שובה את ליבם של הילדים והמבוגרים כאחד. עבור משפחות, הטבע של נורמנדי מהווה אטרקציה מרכזית. לא כדאי להחמיץ ביקור באזור Le Roche d-Oetre, המכונה שווייץ הנורמנית, שנופיו היפים מזמינים לטיולים רגליים, רכיבה על אופניים ועל סוסים ושייט נהרות. בנוסף, יש בנורמנדי יערות נפלאים לטיול או פיקניק, כמו יער גרימבוסק (Foret Grimbosq) שבו שבילי הליכה, אגם ומתקני משחקים. ולבסוף, בנורמנדי יש רצועת חוף ארוכה עם חופים זהובים ונקיים שמתאימים לנופש, לרחצה או פשוט לאיסוף צדפים.

יער מהאגדות. שביל הליכה ביער גרימבוסק | צילום: Pradigue, GFDL

מיוחד לילדים: גן החיות והספארי סרזה (Cerza), פארק השעשועים פסטילנד, פארק שעשועים קטן ונעים שבו היצע גדול במיוחד של מתקנים לילדים קטנים, פארק המים המקורה Aquatic Centre Falaise שהביקור בו מתאים במיוחד לימים גשומים ועוד. לא כדאי להחמיץ את מוזיאון הרכבות המיניאטוריות המקסים בקלסי (Clécy), ואת טירת ונדוורה שמוקפת בגנים מרשימים, בהם גני מים עם שלל מזרקות ומפלים ושני מבוכי צמחים.

טיפ: לצד מלונת כפריים ופנסיונים משפחתיים יש בחבל נורמנדי מגוון גדול של מקומות לינה לא שגרתיים שישמחו את כל בני המשפחה – מטירות עתיקות ועד לבתי עץ שניצבים בצמרות העצים. חובבי הקמפינג ייהנו מלינה באוהלים שתלויים בצמרות העצים בפארק ההרפתקאות Woody Park. 

לקריאה נוספת:

ערים אירופיות ידידותיות לילדים 
ערים אירופיות ידידותיות לילדים
למרות שמשפחות רבות מעדיפות טיולי טבע באירופה, דווקא חופשה עירונית עם ילדים יכולה להיות מוצלחת מאוד. הנה שבע ערים אירופיות, שבכל אחת מהן יש שפע של פארקים ירוקים, גני חיות, מוזיאונים עם הפעלות לילדים ועוד המון אטרציות שישמחו כל אחד מבני המשפחה

 

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.