תפריט עמוד

שבע סיבות לבקר בקוויבק

יש לא מעט סיבות לבקר במחוז קוויבק שבדרום-מזרח קנדה – החל מהערים היפות, דרך הטבע הפראי ועד לפסטיבלי הקיץ הנפלאים. הנה כמה סיבות טובות להגיע לאזור

מחוז קוויבק שבדרום-מזרח קנדה הוא המחוז הגדול ביותר בשטחו בקנדה (שטחו גדול פי 3 משטחה של צרפת), והמחוז היחיד בו השפה הרשמית היא צרפתית. שתי הערים המרכזיות במחוז הן קוויבק סיטי ומונטריאול – קוויבק סיטי היא בירת המחוז ואילו מונטריאול היא העיר הגדולה ביותר. כדאי להקדיש לכל אחת מן הערים האלה כמה ימים. בנוסף לביקור בערים, אסור לפסוח על אתרי הטבע המרהיבים של האזור שראויים לכמה ימים נוספים – לחלקם אפשר להגיע במסגרת טיול יום מכל אחת מהערים הללו, אחרים מצריכים נסיעה מיוחדת.

ערים יפות, טבע פראי, שיק צרפתי – יש לא מעט סיבות טובות להגיע לקוויבק. אספנו כמה מהן:

1. בגלל הערים הנהדרות
שתי הערים המרכזיות של קוויבק, קוויבק סיטי ומונטריאול, הן שתי ערים יפהפיות, עם ארכיטקטורה נפלאה והרבה קסם. שתיהן שונות בתכלית זו מזו, וכל אחת מהן מהווה סיבה בפני עצמה להגיע לאזור.

מונטריאול, העיר הגדולה ביותר בקוויבק והשנייה בגודלה בקנדה כולה, היא עיר מתוחכמת, אופנתית וקוסמופוליטית, שמהווה את המרכז התרבותי של קוויבק, עם המון פסטיבלים, בילויים, חיי לילה, מסעדות וקניות. זוהי עיר שובת לב ביופייה, בעיקר העיר העתיקה, שבה רחובות ציוריים מרוצפי אבן ובניינים משוחזרים מהמאות ה-17 וה-18. במונטריאול אסור להחמיץ בילוי בנמל הישן, ביקור בבזיליקת נוטרדאם הגותית, שופינג ברחוב סן דני האופנתי וביקור בגן הבוטני ובפארק ז'אן דראפו. במונטריאול יש גם כמה מוזיאונים מצוינים, כמו מוזיאון מונטריאול לאמנות בת זממנו, המזיאון להיסטוריה קנדית ומוזיאון המדע חביב המשפחות.


רחוב במונטריאול העתיקה. עיר שוקקת חיים | צילום: Honghu Wang, flickr

קוויבק, בירת המחוז, שוכנת על נהר סנט לורנס בדרום מערב המחוז. זוהי עיר קטנה יותר, שמרנית באופייה ורומנטית להפליא, עם הרחובות הצרים המרוצפים באבן והאווירה האירופית. זוהי גם העיר היחידה בצפון אמריקה המוקפת בחומה. גולת הכותרת היא העיר העתיקה, שאף הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. כדאי לטייל גם בנמל העתיק היפה וברובע פטי שמפליין הציורי. אתרים נוספים שלא כדאי להחמיץ בעיר הם המצודה של קוויבק, פארק הארטילריה, הכיכר המלכותית וטירת פרונטנק.

2. בגלל השיק הצרפתי
השפה הרשמית בקוויבק היא צרפתית, ולמעשה, קוויבק הוא המחוז היחיד ממחוזות קנדה שבהם השפה האנגלית אינה שפה רשמית, ורוב מוחלט לדוברי צרפתית. אבל זה לא נגמר בזה – ההשפעה הצרפתית ניכרת בקוויבק כמעט בכל תחום, מהארכיטקטורה ועד לאוכל, ויש משהו מאוד מרענן בטיול במובלעת האירופית הזו בצפון אמריקה. מי שנוסע לקוויבק מטורונטו, או אולי דווקא מניו אינגלנד, ורואה שהשפה בשלטים שלאורך הדרך משתנה מאנגלית לצרפתית, מרגיש שהוא נכנס לארץ אחרת, מעין חו"ל בתוך חו"ל. בערים של קוויבק, ובעיקר במונטריאול, ניכר גם התחכום האירופי, ואמריקאים רבים רואים במונטריאול תחליף קרוב, זמין ונוח לנסיעה לפריז.

3. בגלל הטבע
מאוד מפתה להישאר עוד ועוד בערים היפות של קוויבק, אבל חבל להחמיץ את הטבע הנפלא של קוויבק – הרים מושלגים; אלפי נהרות, בהם נהר סט. לורנס, אחד מהגדולים בעולם; יערות, ולמעלה ממיליון אגמים. גם המטיילים העצלים ביותר יתקשו שלא להיות פעילים בנופים הנפלאים של האזור. הליכה, טיפוס, סקי, שיט בקאנו, רכיבה על אופניים, ודיג הן רק חלק מהפעילויות שבהן אפשר לעסוק באזור. קוויבק יפה בכל עונות השנה, אבל בסתיו, כשהעצים משנים צבעם, נופי הטבע של קוויבק עוצרי נשימה ממש.


נוף טיפוסי בקוויבק בתקופת הסתיו | צילום: Blake Maybank, flickr

כמה מאתרי הטבע הנפלאים של האזור נמצאים ממש בסמוך לערים הגדולות. כאלה הם, למשל, מפלי מונטמורנסי (Montmorency Falls), שמרוחקים כעשרה קילומטרים מקוויבק סיטי, ונופלים מגובה של כשבעים מטר. אתר נוסף בסמוך לקוויבק סיטי הוא האי אורלינס (Orleans) ששוכן על נהר סנט לורנס, ובו משקים חקלאיים, יערות מייפל וכפרים קטנים ומקסימים.

קצת יותר רחוק, במרחק של כשמונים קילומטר מקוויבק סיטי, נמצא אזור שארלבואה (Charlevoix), עם הרים מושלגים (שבחורף מגיעים אליהם גולשים רבים); יערות של אדר, ארזים, ואשוחיות; וכמובן נהר סט לורנס, שגדותיו משובצות בכפרים קטנים וציוריים.

אחת מחוויות הטבע שאסור להחמיץ בקוויבק היא שייט צפייה בלווייתנים בנהר סט. לורנס. חברות רבות באזור קוויבק מציעות סיורי צפייה בלווייתנים בין החודשים מאי לאוקטובר, והסיכוי לראות לוויתן במהלך השייט גבוה במיוחד.

4. בגלל הפסטיבלים
בקיץ, אחרי חורף ארוך וקר, כשמזג האוויר נעים והשמש זורחת שעות ארוכות, תושבי מחוז קוויבק אוהבים לצאת החוצה ולחגוג. פסטיבלים ואירועי קיץ מתקיימים בכל המחוז, אבל עיר הפסטיבלים של קוויבק היא ללא ספק מונטריאול. בחודשי הקיץ מתקיימים בעיר אינספור פסטיבלים, שמקנים למבקרים בעיר את התחושה של חגיגה בלתי פוסקת. הפסטיבל המפורסם ביותר של מונטריאול הוא פסטיבל הג'אז שמתקיים במשך 11 ימים בסוף יוני ותחילת יולי, וכולל הופעות של טובי אמני הג'אז בעולם לצד מאות הופעות שמתקיימות ללא תשלום תחת כיפת השמיים. פסטיבל הג'אז מהווה את יריית הפתיחה לקיץ של פסטיבלים ואירועים ברחבי העיר. המגוון כולל גם את פסטיבל מונטריאול לאמנויות הקרקס, פסטיבל מרוץ סירות הדרקון, פסטיבל האופנה והעיצוב, פסטיבל הצחוק, התחרות הבינלאומית לזיקוקי דינור שמאירה את שמי העיר בשלל צבעים, התהלוכות החגיגיות של יום קנדה, פסטיבל הטנגו הבינלאומי, פסטיבל למוזיקה אלקטרונית, שבוע הגאווה, פסטיבל רגאיי, פסטיבל מוזיקה אלקטרונית, פסטיבל כדורים פורחים והרשימה עוד ארוכה.


הופעה בפסטיבל הג'אז של מונטריאול | צילום: stevebr, flickr

5. בגלל החורף
לא בטוח שהחורף הקנדי נראה כמו סיבה מפתה מספיק להגיע לקוויבק – הטמפרטורות צונחות הרבה מתחת לאפס והקור העז בהחלט לא מתאים למי שמעדיף את החופשות שלו על אי שטוף שמש. אבל בחורף של קוויבק יש גם הרבה קסם – הערים מתכסות בשלג, האגמים קופאים, מדרונות ההרים שבסביבה מזמינים את חובבי הסקי וספורט החורף, והמקומיים יודעים לחגוג את החורף בדרכם המיוחדת. בקוויבק סיטי מתקיים מדי שנה בפברואר קרנבל החורף, שגולת הכותרת שלו היא ארמון החורף שנבנה מלבני שלג וקרח במשקל כולל של 9,000 טון. בנוסף לארמון הקרח, שמתהדר גם במגלשת קרח להנאת האורחים הצעירים; העיר מתקשטת בפסלי קרח אותם מפסלים פסלים מומחים מכל העולם. בעיר ובסביבתה מתקיימות תחרויות ספורט שכולן קשורות לשלג ולקרח, כמו דיג בקרח, מרוץ מזחלות כלבים, שייט באגם קפוא למחצה ועוד. וכמו בכל קרנבל, גם בקרנבל של קוויבק מתקיימות תהלוכות חגיגיות עם תזמורות, ליצנים ורקדנים, כשההבדל היחיד בין הקרנבל של קוויבק לקרנבלים אחרים שמתקיימים בעונה זו של השנה ברחבי העולם הוא שהצועדים והמשתתפים לא לבושים בלבוש מינימלי אלא עטופים בכמה שכבות עבות.


פסלי קרח בקרנבל החורף של קוויבק | צילום: Morgan, flickr

במונטריאול דווקא בוחרים לא לצאת לרחובות בחודשי החורף הקרים, ולכן בנו מתחת לאדמה מעין עיר תת קרקעית, מבוך בן 32 קילומטר של מעברים תת קרקעיים ותחנות מטרו, שמפשר לנוע בין בנייני משרדים, מרכזי קניות, מסעדות, אולמות קולנוע, מוזיאונים ועוד; מבלי לצאת כלל אל הכפור שבחוץ. העיר התת קרקעית של מונטריאול הפכה לאטרקציה תיירותית מובילה בעיר.

6. בגלל האוכל
תושבי קוויבק הם גרגרנים לא קטנים שידועים בחיבתם לאוכל משובח. המרוויחים הגדולים מהעניין הזה הם התיירים שמגיעים לאזור ונהנים מהיצע עצום של מסעדות מצוינות לצד תוצרת מקומית משובחת שאת חלקה ניתן לקחת הביתה.


בקבוקים של סירופ מייפל טהור. מזכרת הכרחית מקוויבק | צילום: אייסטוק

כיאה למקום עם זיקה צרפתית כל כך, המטבח בקוויבק ספג השפעות רבות מהמטבח הצרפתי, אבל ניכרות בו גם השפעות צפון אמריקאיות, בריטיות ואתניות. התוצאה מלבבת. לכך יש להוסיף את התוצרת המקומית המשובחת – גבינות משובחות שמיוצרות במחלבות האזור, צדפות מנהר סט. לורנס, בשרים מצוינים מהחוות המקומיות, וכמובן – סירופ מייפל. קוויבק היא ממלכת המייפל העולמית, ואם יש דבר אחד שחייבים להצטייד בו כמזכרת מקוויבק, הרי שזהו בקבוק (או יותר) של סירופ מייפל טהור. אחד המקומות הטובים ביותר להצטייד בו בתוצרת המקומית המצוינת הוא שוק האיכרים של מונטריאול, שבו מוצגת תוצרת טרייה בצורה אסתטית ומעוררת תיאבון.

מונטריאול מתהדרת גם בכמות עצומה של מסעדות משובחות – יש בעיר יותר מסעדות לנפש מאשר בכל עיר אחרת בצפון אמריקה. גם בקוויבק היצע המסעדות מרשים, ובשתי הערים אפשר ליהנות מייצוג נאה של כל מטבחי העולם.


7. בגלל הילדים
מחוז קוויבק הוא יעד מצוין לטיול משפחתי, בשל האווירה הנעימה, ריבוי האטרקציות והשילוב המוצלח של טבע ועיר שיספק את הצרכים של כל בני המשפחה. מונטריאול היא הידידותית ביותר לילדים מבין הערים של קוויבק, ויש בה שפע של אטרקציות לכל המשפחה. זוהי עיר תוססת, שבקיץ מתקיימים ברחובותיה פסטיבלים ומופעי רחוב שמלהיבים במיוחד ילדים. אחת האטרקציות שחביבות במיוחד על ילדים, אך גם על הוריהם, היא האוטובוס האמפיבי, שיוצא מן הנמל הישן ומציע סיור בעיר, הן בנהר והן ביבשה. אחרי שמסיימים את הסיור באוטובוס האמפיבי אפשר להמשיך לבלות בנמל הישן, שמצע המון אפשרויות בילוי: רכיבה על אופניים משפחתיים או קורקינט ממונע (ניתן לשכור במקום), שייט בסירות פדלים, בנג'י לילדים, השטת סירות בשלט רחוק, מבוך, מוזיאון מדע מצוין וקולנוע איימקס. בעיר יש גם פארק שעשועים גדול. הפארק, לה רונד (Le Ronde), ששוכן באי סנט-הלן, שייך לרשת פארקי השעשועים המפורסמת סיקס פלאגס ומציע מגוון מתקנים מסעירים. אתר נוסף, ייחודי לעיר, הוא הביודום, שילוב של מוזיאון וגן חיות מקורה המדמה את המערכות האקולוגיות השונות באמריקה הצפונית והדרומית.

גם בקוויבק יש כמה אטרקציות משפחתיות מוצלחות, כמו פארק האקווריום, הגרסה המקומית לסי וורלד, שבו חיים למעלה מ-10,000 יצורים ימיים (בנוסף לדגים ממינים שונים יש גם כלבי ים, דובי קוטב ועוד). המבקרים נהנים מהופעות של כלבי ים וניבתנים לצד שעשועי מים רבים. בעיר יש אטרקציות נוספות שישמחו את כל המשפחה, הרכבת הקטן שפועל באזור הנמל או טקס חילופי המשמר במצודה של קוויבק. יותר רחוק, במונטנבלו, נמצא פארק אומגה, שהוא מעין ספארי מוצלח עם חיות קנדיות כמו אייל קורא ודובים שחורים שמסתובבים חופשי.

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.