תפריט עמוד

רבים מאתרי הספא הטובים מעולם נמצאים במיקומים חלומיים בחיק הטבע, על שפת הים או בליבו של יער עבות. אבל פעמים רבות אנחנו זקוקים לתחושת הניתוק והפינוק שמספק הספא דווקא בעיצומה של חופשה עירונית. בחרנו כמה אתרי ספא מצוינים שמהווים איים של שלווה ורוגע בתוך ההמולה של העיר הגדולה שמסביב. רובם נמצאים במלונות יוקרתיים, אבל לא חייבים להיות אורחי המלון כדי ליהנות מטיפול בהם. 

ניו יורק: כבוד לרגליים
אחרי טיול נמרץ בסנטרל פארק, מסע שופינג אינסופי או שיטוט ארוך ברחבי המוזיאון לאמנות מודרנית, לכפות הרגליים שלכם מגיעה התייחסות מיוחדת. וקשה לחשוב על התייחסות נאה מזו שתקבלו בספא של מלון מנדרין אוריינטל (Mandarin Oriental), שם מוצע, בין השאר, טיפול הוליסטי בן 80 דקות שכולו מיוחד לכפות הרגליים. הטיפול מורכב משפשוף עדין במלחים להסרת עור קשה, עיסוי בשמנים ארומטיים, רפלקסולוגיה, עטיפה בשמן פרפין להחזרת הלחות ואבנים חמות בין אצבעות הרגליים לשחרור חסימות. אחרי שעה ועשרים דקות, אם לא נרדמתם מרוב רגיעה, ודאי תגרגרו בהנאה מרובה. זהו רק טיפול אחד מתוך סדרה ארוכה של טיפולים הוליסטיים אשר נפתחים ונחתמים בצליל מצילות טיבטיות. ללקוחות הספא ניתן שימוש חופשי בחדר האדים, במכון כושר משוכלל ובבריכת השחייה של המלון. אבל הכי נעים ומרגיע זה ללגום לאט ובהתכוונות רבה תה טיבטי שמוצע בחדר המנוחה (או אם כסף אינו מהווה בעיה – בסוויטת ה-VIP שהספא יעמיד לרשותכם). יש מגוון רב של עיסויים, טיפולי פנים, טיפולים לפתיחת צ'אקרות, שיעורים במחול טיבטי ועוד.
כתובת: 80 Columbus Circle at 60th Street, ניו יורק
אתר אינטרנט


טיפול לפתיחת הצ'אקרות בספא של מלון מנדרין אוריינטל בניו יורק

לוס אנג'לס: שוקולד ויהלומים
הספא הנפלא הזה שוכן על הגג של מלון פנינסולה (The Peninsula) בבברלי הילס, אחד המלונות הטובים בעיר. הספא מוקף בגן פורח ונשקף ממנו נוף אורבני נהדר של העיר. יש כאן חדר מנוחה, סאונה ושבעה חדרי טיפולים מודרניים, כולם מאובזרים בטכנולוגיות החדשות בתחום. בספא מתגאים בשלל טיפולים ייחודיים, בהם עיסויים שכוללים שימוש בשוקולד לבן או תה ירוק, ועטיפות גוף מפנקות של פאפאיה, אננס או שמן אספרסו. וזה עוד לא הכל: יש טיפולים שבהם נעשה שימוש בתערובת ייחודית של שמנים שכוללים גם אבנים טובות כמו ספיר או ברקת, וגולת הכותרת היא עיסוי  שכולל שימוש באבנים חמות ובשמן ייחודי הכולל ורדים, נרולי, גרניום ואפילו יהלומים. כיאה לספא שנמצא בבירת הזוהר העולמית, יש כאן התמחות מיוחדת בטיפולים קוסמטיים ומגוון עצום של טיפולים, עיסויים ומסיכות לפנים. לחוויה רומנטית כדאי להזמין את הטיפול שנקרא "דואט לאור הירח" הכולל עיסוי שמנים זוגי לאור נרות, שניתן בסוכות טיפולים פרטיות לצד הבריכה שעל גג המלון. אחרי הטיפול אפשר ליהנות משחייה לילית עם תצפית על אורות בוורלי הילס שמנצנצים למטה.
כתובת: 9882 S. Santa Monica Blvd, במלון פנינסולה בוורלי הילס

אתר אינטרנט


הבריכה במלון פנינסולה בברלי הילס. משקיפה על העיר | צילום:Zagat Buzz, Flickr

לונדון: מכף רגל ועד ראש
רבים מוכנים להישבע כי ברקלי ספא (The Berkeley Spa) הוא הספא המוצלח ביותר בלונדון, בעיקר אודות לבריכה המדהימה שמשקיפה מלמעלה על הייד פארק הירוק. הטיפולים מדהימים לא פחות, והמחירים בהתאם. נסו טיפול הנקרא Top to toe organic indulgence (בתרגום חופשי, "סיפוק אורגני מכף רגל ועד ראש") ותבינו תענוג אמיתי מהו. שעתיים של פינוק טהור שנפתח בהכנת הגוף על ידי קרצוף עדין באבני חן כתושות, ממשיך בעיסוי גוף מלא המשלב טכניקות מהמזרח הרחוק ומתיחות יוגה, ומסתיים בעיסוי קרקפת. בסוף הטיפול ודאי תהיו רגועים מספיק כדי לא להתעלף מהמחיר – בסביבות 200 ליש"ט. או אולי תעדיפו להתנסות בחבילה בת ארבע שעות הכוללת קרצוף, עיסוי גוף, טיפול פנים עם התמקדות באזור העיניים, מניקור ופדיקור, והכל תמורת 385 ליש"ט. יש גם טיפול ביהלומים, שלפחות על פי מחירו (כ-500 ליש"ט) נראה כי בהחלט מדובר בדבר האמיתי…
כתובת: Wilton Place, ליד הייד פארק, בתוך מלון ברקלי, לונדון
אתר אינטרנט


"פולחן הגוף", אחד הטיפולים היוקרתיים (והיקרים להפליא) בבקלי ספא בלונדון

ברלין: הדרך לרקיע השביעי
המוטו של ספא אי (Yi spa) הוא "אנחנו יודעים את הדרך לרקיע השביעי", ותפריט הטיפולים מעיד שהדרך הזאת כנראה רצופה בפירות אקזוטיים. כך, למשל, תוכלו להתפנק בקרצוף הגוף בקוקוס, בעטיפת גוף עם פפאיה, אבוקדו, או בננה ובטיפול פנים עם מנגו ודבש. אבל החבילה המענגת והמשתלמת ביותר נקראת מגע הפיטאיה, והיא נפתחת באמבט רגליים עם לימון ודבש, ממשיכה בעיסוי תאילנדי בשמנים טבעיים, ומסתיימת בעטיפת פירות טרופיים ויוגורט. הצבעים השולטים בספא הזה הם ורוד וסגול, והמראה הכללי מזכיר יותר מועדון לילה מאשר ספא קלאסי – בדיוק מה שאפשר לצפות משכונת מיטה (Mitte) התוססת, לשעבר במזרח ברלין.
כתובת: Monbijouplatz 3a, מיטה, ברלין
אינטרנט


חדר טיפולים בספא אי ברלין. עיצוב לא שגרתי

ברצלונה: על גג העולם
ספא סיקס סנסס (Six Senses) שוכן בקומות ה-42 וה-43 של Hotel Arts בברצלונה, ומציע תצפית נפלאה על הים התיכון, מה שמהווה התחלה מרגיעה לכל טיפול. בספא יש שמונה חדרי טיפולים, בריכה, סאונה רטובה ויבשה, מזרקת קרח, ואפילו בריכת עיסוי עם מיטה, מה שמאפשר לשכב בנוחות ולהשקיף על הים התיכון. הכל בעיצוב מוקפד וסופר-מודרני, ומבריק מניקיון. יכול להיות טוב מזה? מבחר הטיפולים עצום וכולל עיסויים, עטיפות גוף, טיפולי פנים ועוד. לרגיעה מוחלטת כדי לנסות עיסוי באבנים חמות ושוקולד – האבנים החמות משחררות את השרירים הדואבים, והשוקולד מרגיע את המחשבות ומזין את העור בחומרים נוגדי חמצון. יש גם טיפולים קצרים וממוקדים להרגעת האיברים הדואבים אחרי יום של כיתות רגליים בשדרות לה רמבלה, כמו עיסוי צוואר, כתפיים ושכמות או עיסוי ומסכה לכפות הרגליים. בכל חדרי הטיפולים וגם בסאונה נעשה שימוש בתרפיה בצבעים. אחרי הטיפול אפשר לנוח במרפסת השיזוף וליהנות מהמראה הנפלא של העיר פרושה לרגליכם.
כתובת: Carrer de la Marina, בתוך מלון ארטס, ברצלונה
אתר אינטרנט



סאונה עם נוף לים בספא סיקס סנסס בברצלונה | צילום: Isaac Morell, באדיבות The Spa by Six Senses Spas at Hotel Arts Barcelona

בנגקוק: מקדש החיים הטובים
במהלך חופשה בבנגקוק ההומה, הסואנת והמיוזעת, ממש מתבקש לעצור לרגע, ולתת מנוחה לגוף ולנפש. ואין מקום יותר מתאים לעשות זאת מן הספא של מלון מנדרין אוריינטל (Mandarin Oriental), מלון הספא הראשון שנפתח בבנגקוק.  עיצוב הספא אוריינטלי, עם בריכת פרחי לוטוס, הטיפולים מצוינים, השירות אדיב, ונעשה שימוש בחומרים אורגניים מקומיים, כמו שמן קוקוס ולמון גראס, כמיטב המסורת התאילנדית. החוויה מתחילה עוד לפני הטיפול – האורחים מושטים לספא, שנמצא מעבר לנהר, בסירות קטנות, ועם הגיעם לספא, ששוכן במבנה מסורתי מעץ טיק ומוקף בגנים טרופיים, הם מתקבלים בתה מרענן, בזמן שרגליהם עוברות טקס ניקוי מיוחד. בשלב הזה נדמה שבנגקוק הסואנת מרוחקת שנות אור, וזה עוד לפני שהטיפול מתחיל.


הספא במלון מנדרין אוריינטל בבנגקוק. חלום אוריינטלי

מגוון הטיפולים רחב, ומתוכו נמליץ על טיפול אוריינטל הייחודי, שכולל עיסוי שנעשה עם תערובת של שמנים ארומטיים ומשלב טכניקות מהמערב והמזרח, יחד עם מתיחות וערסולים של הגוף. בתום הטיפול מונחים על הכתפיים ועל עמוד השדרה קומפרסים ריחניים של צמחי מרפא. ואם כבר נמצאים בתאילנד, למה לא לנסות עיסוי תאילנדי מסורתי שאין טוב ממנו לשחרור מתחים? יש גם בריכת הידרותרפיה בה ניתנים טיפולי מים. חדרי הטיפולים מעוצבים למשעי וכוללים חלונות ענק שמשקיפים לגן סחלבים יפהפה. יש גם חמש סוויטות מיוחדות עם ג'קוזי, סאונה ועוד פינוקים. המחירים יקרים, בעיקר בעיר כבנגקוק, שבה אפשר לקבל עיסויים במחירים מצחיקים, אבל הטיפול המקצועי, העיצוב והאווירה מעניקים חוויה שאין שנייה לה.
כתובת: 48 Oriental Avenue, בנגקוק

אתר אינטרנט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.