תפריט עמוד

חיי הלילה של ברלין: עיר ללא הפסקה

בשנים האחרונות ברלין הפכה למקום החם ביותר באירופה. חיי לילה סוערים, מסיבות פרועות, ברים נחשבים, מועדונים שהכל מותר בהם, סצנת גייז לוהטת, וגם מרכזי תרבות והופעות למי שמחפש בילוי קצת יותר סולידי

ברלין אף פעם לא הולכת לישון. גם בשכונות המגורים השקטות, הרחק ממוקדי סצנת הבילויים, תמיד תמצאו מסעדה פתוחה בחצות הלילה או בר שישמח לארח אתכם בשעות הקטנות. ברלין הלילית מציעה משהו לכל אחד, בין אם אתם אוהבים לבלות עד הבוקר במסיבות פרועות ובין אם אתם מסתפקים בשיטוט רגלי ברובע אופנתי שגם בשעות הקטנות של הלילה בתי הקפה שבו מלאים עד אפס מקום. לא חייבים להיות בליינים גדולים בשביל ליהנות מחיי הלילה של ברלין, אבל אם אם אתם כאלה, ברלין היא המקום בשבילכם.

בברלין יש כמה אזורי בילוי עיקריים, שמרביתם מעניינים בשעות הלילה לא פחות משהם מעניינים ביום. המיטה (Mitte) היא השכונה המרכזית ביותר בברלין, ובה מרוכזות מרבית האטרקציות התיירותיות, לצד מוסדות תרבות רבים. עד לפני כמה שנים היה המיטה אזור הבילויים המרכזי של ברלין, אבל מאז נדדו מועדונים ומקומות בילוי רבים לאזורים אחרים, והמיטה הפך למסחרי מאוד. מי שלא מחפש מקומות בילוי מחתרתיים ייהנה מהשפע של בתי הקפה, המסעדות והברים באזור.

רובע הפרידרכיסהיין (Friedrichshain) שבמזרח העיר הוא אחד מאזורי הבילוי הצעירים והצבעוניים של ברלין, ורחובותיו משובצים בחנויות מיוחדות, בתי קפה, מסעדות, ברים, וכמה מהמועדונים הטובים ביותר בברלין, בהם מועדון הברגהיין המפורסם שעליו יפורט בהמשך.


מתגודדים ליד דוכן מזון בקרויצברג. תמיד אפשר למצוא מסעדה פתוחה בלילה  צילום: Paula Gimeno, Flickr

רובע קרויצברג (Kreuzberg) שבמערב העיר נחשב לאחד מאזורי הבילוי החמים בעיר. האוכלוסייה ברובע מורכבת בעיקר ממהגרים, סטונדטים ואמנים, האווירה בו מאוד משוחררת ויש בו שפע של מקומות בילוי, בתי קפה ומועדונים, שרבים מהם נושאים אופי מחתרתי.

רובע פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg) היה עד לפני כמה שנים אזור תעשייתי כעור עם הרבה מבנים נטושים שהתגלה על ידי סטודנטים ואמנים עניים שהפכו אותו לאזור בילויים צבעוני ומצליח. מאז האזור שינה את פניו, שכר הדירה האמיר והאוכלוסייה הפכה ליאפית. כאן אפשר ליהנות מחנויות קטנות ומקסימות, גלריות, בתי קפה מעוצבים, ברים אופנתיים ומרכזי תרבות.


המועדונים הכי חמים באירופה
אחד הדברים בהם ברלין מפורסמת יותר מכל הם מועדוני הלילה הנועזים שלה, בהם מתקיימות, בעיקר בסופי השבוע, מסיבות פרועות, האווירה משוחררת במיוחד והבליינים מרשים לעצמם לעשות הכל, כולל סקס לעיני כל, ונראה שזה לא ממש מפריע לאף אחד מהנוכחים.

הפריחה של ברלין כיעד של חיי לילה פרועים החלה בעשור שאחרי נפילת החומה. הצעירים ממזרח ברלין נהנו מהחופש שלא הכירו ורצו לצאת ולהתפרק כל ערב, ואחרי שנים רבות של חיים בסיר לחץ מבעבע הבילויים שלהם היו פרועים ונועזים במיוחד. לכך יש להוסיף את הבניינים הנטושים הרבים שבהם נפתחו מועדונים רבים. למעשה מרבית המועדונים הנחשבים בברלין נושאים אופי מחתרתי, ושוכנים באזורים מרוחקים מאזורי התיירות, לעיתים קרובות במיקומים סודיים. כל אלה הפכו את סצנת חיי הלילה בברלין לשונה מזו שקיימת בערי לילה אחרות כמו ניו יורק. המסיבות לא מיועדות דווקא לקהל יפה, עשיר ונוצץ, אלא לקהל מגוון, מעניין ופתוח, שיודע לחגוג כאילו אין מחר.

השילוב של אלה יחד עם די.ג'ייז מצוינים והמחירים הזולים יחסית ביחס למערב אירופה הפכו את ברלין ליעד מועדף על בליינים מכל העולם. בבברלין, אגב, חיי הלילה מתקיימים לא רק בלילה. בסופי השבוע מתקיימות מסיבות ארוכות שנמשכות לאורך כל סוף השבוע ומאוד נפוץ לראות תורים בכניסה למועדונים הנחשבים גם ביום ראשון בבוקר.


די.ג'יי במועדון בברלין. בעיר מנגנים טובי הדי.ג'ייז בעולם | צילום: opyh, Flickr

המועדון הברלינאי הנחשב ביותר בשנים האחרונות הוא Berghain, ששוכן במבנה ששימש בעבר כתחנת כוח. אם תצליחו לעבור את הסלקציה המאוד קפדנית שבכניסה תזכו להיכנס לחלל הענק שמעוצב בסגנון מינימליסטי, ותקרתו מתנשאת לגובה 18 מטר. המועדון מפורסם ברחבת הריקודים הענקית שבה מתנגנת מוזיקת טכנו, במערכת הסאונד הטובה בעיר, בבר פנורמה,  וגם בתאי התבודדות וחדרי חושך שבהם קהל המבלים עסוק בסקס (שהוא הפעילות העיקרית במקום לצד ריקודים). המועדון, אגב, לא פתוח רק בשעות הלילה, ובסופי שבוע הוא פתוח ברציפות עד יום שני בבוקר. 
כתובת: Am Wriezener Bahnhof, Friedrichshain
אתר אינטרנט

יותר סולידי הוא מועדון Watergate, שחלק ניכר מהקהל שלו מורכב מתיירים. המועדון מפורסם ברחבת הריקודים שניצבת ממש על נהר השפרה ובצוות של די.ג'ייז מהטובים בעולם שמנגנים מוזיקת טכנו והאוס. גם כאן יש תור ארוך במיוחד וסלקציה קפדנית.
כתובת: Falckensteinstraße 49
אתר אינטרנט

מועדון פופולרי וותיק נוסף הוא Cookies, שבניגוד למועדונים אחרים מתקיימות בו מסיבות גם באמצע השבוע. ה-Cookies, בניגוד למועדונים אחרים, נהנה גם ממיקום מרכזי, על ה-Friedrichstrasse, לא רחוק משער ברדנבורג, מה שמביא אליו גם הרבה תיירים. במועדון יש רחבת ריקודים גדולה, בר ופינות ישיבה נוחות, והמוזיקה המתנגנת מורכבת ממוזיקה אלקטרונית ברחבה המרכזית ומפלייליסט מגוון יותר שכולל גם אינדי והיפ הופ ברחבה הקטנה יותר. לצד די.ג'ייז מקומיים מצוינים במקום מתארחים גם די. ג'ייז אורחים ממועדונים נחשבים בחו"ל.
כתובת: Friedrichstraße 158
אתר אינטרנט

מועדונים נוספים הם Salon Zur Wilden Renate, מועדון גדול עם חמש רחבות, אווירה מחתרתית וקהל מגוון, שמהווה אלטרנטיבה לברגהיין (כתובת: Alt-Stralau 70); Golden Gate, מועדון טכנו אינטימי אך פופולרי, ששוכן בסמוך לאלכסנדרפלאץ, מתחת למסילת רכבת (כתובת: Schicklerstraße 4); ו- Weekend, מועדון מעוצב ששוכן בקומות ה-12 וה-15 במגדל באלכסנדרפלאץ, ומציע מוזיקת טכנו והאוס בשילוב עם תצפית נפלאה על העיר, שממנה ניתן ליהנות גם בבר שבקומת הגג (כתובת: Alexanderstrasse 5, Mitte).


רוקדים במועדון הקוקיס | צילום: Thomas Hil, Flickr

סצנת הגייז
ברלין ידידותית מאוד לגייז והסצנה בה נחשבת ללוהטת במיוחד. האזור הפופולרי ביותר לגייז הוא רובע Schöneberg, שבו יש חנויות מעצבים, ברים, מסעדות, מועדונים, מסעדות ובתי קפה שמשרתים את קהילת הגייז. גם חנויות סקס וסאונות הן חלק מהנוף המקומי. ברובע מארחים גם לא מעט אירועים ופסטיבלים שמושכים את חברי הקהילה מכל רחבי אירופה, ובהם פסטיבל Hustlaball שמתקיים כל שנה באוקטובר.

עם מועדוני הגייז המפורסמים בעיר ניתן למנות את Tom's Bar, מועדון ותיק שפתוח שבעה ימים בשבוע ואהוב בקרב תיירים ומקומיים כאחד (כתובת: Motzstrasse 19, Berlin-Schöneberg); ואת Kit Kat, שעל אף שהוא לא מיועד באופן מובהק לגייז ויש בו לא מעט סטרייטים/ות, האווירה המאוד מתירנית בו הפכה אותו לחביב על הקהילה הגאה. התחושה ב-Kit Kat היא שהכל מותר והסקס לא שמור רק לחדרי השירותים. האווירה קינקית והקהל לבוש בבגדי עור צמודים וחשופים או שאינו לבוש כלל  (כתובת: Kopenickerstr. 76).

גם במועדון הברגהיין יש בקומת המרתף מועדון בשם Lab.oratory שבימי שישי מתקיימות בו מסיבות גייז פרועות שמרבית מהמשתתפים בהן לא לבושים. מועדוני גייז פופולאריים נוספים בברלין הם Haffen (כתובת: Motzstrasse 19), SchwuZ (כתובת: Mehringdamm 61), .GMF (כתובת: Gormannstrasse 14), Das Haus B (כתובת: Warschauer Platz 18 ) ועוד.

לבילוי קצת יותר סולידי אפשר לנסות את אחד מבתי הקפה הרבים שברובע שונברג, כמו Neues Ufer ההיסטורי שבו דיוויד בואי ונינה האגן נהגו לשבת בשנות השבעים.


יושבים בבר ברלינאי

לילה תרבותי
אם קראתם עד כאן, בוודאי קיבלתם את הרושם שברלין היא עיר כל כך הדוניסטית ואפלה, שסתם תיירים חנונים יזרקו ממנה בבעיטה בחזרה אל שדה התעופה. אבל חלק מסוד הקסם של ברלין, כאמור, טמון בכך שכאן מקבלים את כולם. למרות הכל, מרבית התיירים שמבקרים בברלין מצליחים ליהנות מבילוי טוב גם אם הוא לא כולל סמים או סקס בפומבי. חיי הלילה של ברלין זה לא רק מועדונים, מסיבות וסמים, אלא גם הרבה תרבות. בברלין יש אולמות קונצרטים מצוינים, לא פחות משלושה בתי אופרה גדולים, למעלה מחמישים תיאטראות, והיא גם זירה מועדפת על אמנים בינלאומיים שבוחרים להגיע לבעיר במסגרת סיבוב ההופעות שלהם.

לצד האולמות הגדולים יש בעיר גם הרבה מועדונים וברים שבהם אפשר ליהנות מהופעה טובה. בין המקומות מומלצים לצפייה בהופעות:
Jazzclub Cabaret Kunstfabrik Scholt – כמשתמע מהשם, מועדון שבו מתקיימים מופעי ג'אז וקברטים, כתובת: Invalidenstrasse 117.
White Trash – שילוב מעניין של מסעדת המבורגרים, סטודיו לקעקועים ומועדון שבו מתקיימות הופעות של מוזיקת אינדי רוק. כתובת: Am Flutgraben 2

לקריאה נוספת:

שופינג בברלין - לקנות עד כלות 
שופינג בברלין – לקנות עד כלות
ברלין היא אחת הערים הכי טרנדיות באירופה, ולמרות זאת המחירים בה זולים למדי. זאת הזדמנות מצוינת להקדיש חופשת סופשבוע קצרצרה לשופינג בברלין – מסע מסחרר בין רשתות בינלאומיות, מרכזי קניות ענקיים ובוטיקים ייחודיים. ויש גם המלצות וטיפים

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.