תפריט עמוד

אטרקציות במצפה רמון והסביבה

הנופים המדבריים, המרחבים הפתוחים והאקלים הייחודי הופכים את מצפה רמון למקום אידיאלי לחופשה פעילה, כזו שמשלבת חיבור לטבע ולבעלי החיים והרבה אקשן מדברי. המלצות לכמה אטרקציות במצפה רמון והאזור

אזור מצפה רמון מציע מגוון פעילויות ואפשרויות טיול שמתאימות לכל המשפחה. תוכלו להתיידד עם אלפקות, לרכוב על סוסים לאורך המצוק של המכתש, לירות בחץ וקשת, לרכוב על אופניים בנופים מפעימים ועוד ועוד. הנה כמה אטרקציות במצפה רמון והאזור שיחברו אתכם לנוף המדברי ולטבע הייחודי:

חוות האלפקות

חוות האלפקות הוותיקה, ששוכנת במרחק קצר ממצפה רמון, היא אחת האטרקציות המקסימות שיש לאזור להציע, ולא רק לילדים. בחווה מגדלים כ-600 אלפקות ולָמות, ולא פוסחים גם על סוסים, חמורים, עזי אנגורה וחיות משק אחרות. בחווה, שלדברי בעליה היא הגדולה מסוגה בעולם, אפשר ללמוד על אורח החיים של האלפקות, שהגיעו למצפה רמון מהרי האנדים באמריקה הדרומית. ילדים קטנים יכולים לרכב על למה, וכולם יכולים להאכיל את האלפקות (ולהסתכן ביריקה לכף היד…). במקום פועל גם מפעל צמר, בו אפשר ללמוד על תכונותיו המיוחדות של צמר האלפקות ועל תהליך הפקת הצמר – מהאלפקה ועד הסוודר. בבקתת האבן שבחווה מתקיימות פעילויות יצירה מגוונות, כמו אריגה על נול וסריגה של נחשי צמר.


חוות האלפקות. אפשר להאכיל את האלפקות בכף היד

כאמור, לא רק אלפקות יש בחווה אלא גם סוסים. אחת החוויות המהנות כאן היא טיול רכיבה על סוסים לאורך המצוק במכתש רמון. הטיול, שמתאים גם לרוכבים חסרי ניסיון מגיל תשע ומעלה, נמשך כשעה וחצי וכולל תצפית על נוף מרהיב, ועם קצת מזל גם מפגש עם יעלים, פראים ובעלי חיים נוספים שחיים באזור.

טלפון: 08-6588047, 052-8977010
אתר אינטרנט

חץ וקשת מדברי

באזור מצפה רמון יש לא מעט חברות שמציעות חוויות הרפתקניות מסוגים שונים –  מרכיבה על אופניים, דרך רכיבה על סוסים ועד טיולי ג'יפים במדבר. אבל רק חברה אחת מציעה לכם להתנסות בקליעה למטרה בחץ וקשת. את המשחק הביא לארץ יעקב אוורט, חובב גולף מאוסטרליה, שהחליט לשלב בין קליעה בחץ וקשת עם שיטת התחנות של הגולף. המשתתפים עוברים במסלול מיוחד בלב הנוף המדברי ונדרשים לבצע קליעה היקפית לעבר מעגל שמסומן על הקרקע במרחק. הפעילות מתאימה במיוחד למשפחות ולקבוצות חברים, והיא משעשעת ומגבשת. ילדים מגיל תשע ומעלה יכולים להשתתף. במקום מתקיימות סדנאות של אמנות מדברית, שיכולות להעסיק גם ילדים קטנים יותר. הסדנאות כוללות יצירה באבני חול, חול צבעוני ועוד.

טלפון: 050-5344598
אתר אינטרנט


קליעה בחץ וקשת בנוף מדברי

חי רמון

מרכז המבקרים חי רמון, השוכן בסמוך למרכז המבקרים רמון, מאפשר לערוך היכרות קרובה ומעמיקה עם בעלי החיים שגרים במדבר, שרבים מהם נסתרים מעיני המטיילים באזור. במקום מוצגים כארבעים מינים של בעלי חיים מדבריים קטנים בפינות מחייה המדמות את סביבת המחייה הטבעית שלהם. בין היתר אפשר לפגוש כאן נחשים, לטאות, זיקיות, צבים, קיפודים, דרבנים, שבלולים ועקרבים. מסביב יש גן בוטני אקולוגי שבו מיוצגים שישה בתי גידול אופייניים לאזור, על מגוון הצמחים, המסלע והנוף שלהם. המקום לא גדול, אבל ההסברים מאוד מעניינים וחווייתיים. בנוסף, מתקיימות פעילויות יצירה כמו ציורי חולות, מילוי מבחנות בחול צבעוני, הפקת צבע מסלעי חרסית ועוד.

טלפון: 08-6588691/8
אתר אינטרנט

פארק צלילי המדבר

על טיילת מכתש רמון, צפונית-מזרחית למצפה רמון, משתרע פארק צלילי המדבר. כאן מתקיים שילוב מפעים בין הנופים המרהיבים של המכתש לפסלים מיוחדים, מעשה ידי אדם, שמפיקים צלילים בסיועה של הרוח הנושבת. הפסלים נבנו על ידי האמנים ניצן רפאלי ורון בן יערב, והם מצטרפים לאוסף של פסלים מדבריים של אמנים ישראלים נוספים. בין היתר, אפשר לראות בפארק את שדרת פעמוני הרוח שמפיקה צלילים ענוגים, את מתחם המדיטציה, את ענן הגשם, את ספינת המדבר ועוד פסלים יפים עם שמות שמסעירים את הדמיון וצלילים שגם הם לוקחים את הדמיון למחוזות אחרים.

שביל ישראל לאופניים – מסלול אופניים

אזור מצפה רמון היה מאז ומתמיד גן עדן לרוכבי אופניים, שיכולים ליהנות ממסלולים ברמות שונות – החל בכאלה המתאימים לרוכבים מתחילים ולמשפחות וכלה בסינגלים מאתגרים הדורשים יכולת וידע טכני. בימים אלו נחנך מסלול חדש, מקטע נוסף בשביל ישראל לאופניים. השביל, שאורכו 12 ק"מ (מסומן בסימון שביל ישראל לאופניים) מתחיל בראשיתה של דרך הפסלים, מתפתל בין הפסלים המקסימים שעל המצוק, ובחלקו נושק למצוק. בסופו, השביל יוצא לפני מעלה מחמל, משם מתגלה הנוף המדהים של המכתש.

אביבה שרייבר, מבעלי מלון האופניים I-Bike במצפה רמון, ממליצה למי שרוצה להמשיך לרכוב, לפנות ימינה, ולחזור למצפה רמון על השביל המסומן שחור. זהו סיבוב לא קצר, והחזרה היא במגמת עלייה קלה, כך שיש לשמור על כוחות לסוף המסלול. אופציה נוספת: לרדת (ברגל, עם האופניים) את מעלה מחמל, לעלות לציר הנפט ולדווש בהנאה עד לחאן בארות. מחאן בארות דרך אדומה תוביל אתכם חזרה לכביש 40 (מומלץ לתאם איסוף במכונית מהמפגש הדרך האדומה עם כביש 40). בכל מקרה, אביבה מוסיפה, חשוב להקפיד לא לרדת משבילים מסומנים.


רכבי טומקאר בטיול שטח באזור המכתש

טיולי שטח ברכבי טומקאר

המרחבים הפראיים של אזור מצפה רמון מתאימים מאין כמותם לטיול ברכב שטח. אחת הדרכים הנהדרות לגלות את האזור היא ברכב טומקאר – באגי דו מושבי לנהיגה עצמית, שנהנה מאחיזת שטח מצוינת. חברת האופק המנחה יש צי של רכבי טומקאר, שאיתם אפשר לצאת לסיורים מודרכים סביב מצוק רמון, מהמצוק הצפוני של המכתש אל המצוק הדרומי. הסיורים נמשכים משלוש שעות ועד יום שלם, ובסיומם אפשר להתפנק בספא של האופק המנחה, שכולל בריכה מחוממת, סאונה יבשה וג'קוזי.

כתובת: הר בוקר 27, מצפה רמון
טלפון: 052-3690805, 08-6595333
אתר אינטרנט

טיולי ג'יפים

עוד דרך נהדרת לגלות את המדבר ואת אזור מכתש רמון היא על גבי ג'יפ. רמון תיירות מדבר מארגנים טיולי ג'יפים במכתש רמון, שנמשכים משעתיים וחצי ועד יום שלם, וכוללים נסיעת שטח עם הרבה עליות ומורדות, תצפית מדהימה והסברים מרתקים. אפשר להצטרף גם לטיולי ג'יפים באזורים מעט יותר מרוחקים בדרום, כמו דרך הבשמים, מעיינות צין, הר כרכום ועוד. הטיולים משלבים הליכה רגלית וניתן לשלב בהם חוויות נוספות כמו סנפלינג, ארוחות שטח ועוד.

טלפון: 052-3962715, 08-6539888
אתר אינטרנט



לגלות את מכתש רמון על גבי ג'יפ

אירוח בכפר בדואי – הכפר הנסתר

אריכא הוא כפר הרועים האחרון בנגב, והדרומי ביותר מבין ישובי הבדואים. הכפר אינו מוכר ואין בו חיבור לחשמל או למים (התושבים הקימו מתקן סולארי והם שותים ממי תהום). מי שרוצה לחוות מקרוב את החיים בכפר, יכול להצטרף לסלמאן, שמוביל קבוצות לסיור ואירוח אותנטי. במהלך הסיור נפגשים עם משפחות מקומיות, שומעים סיפורים על המסורת הבדואית ואוכלים ארוחת ערב נהדרת הכוללת מנסף (תבשיל אורז ובשר כבש); בהזמנה מראש אפשר לקבל גם מטפונה – עוף אפוי באדמה, מתחת למדורה, במשך זמן ארוך. יש אפשרות לצרף לסיור גם לינה וארוחת בוקר. הביקור מאפשר ללמוד ממקור ראשון על חייהם של הבדואים, והחוויה מיוחדת במינה ואינה ממוסחרת. מתאים לקבוצות של עד 100 איש, בהזמנה מראש.

הכפר אריכא נמצא על כביש 40, בין ק"מ 107 ל-108, כשישה ק"מ מצפון למצפה רמון. טלפון: 054-3496743 (להשאיר הודעה או לשלוח SMS).

קרקס קלאס

סדנאות קרקס, מופע קרקס, מופעי קרקס לאירועים. חיבור טבעי לאופי, ולאווירה
של מצפה רמון. באווירה ייחודית ונעימה. הפעילות מתאימה למשפחות, צוותי עובדים, בתי ספר ולכל מי שרוצה להנות.
מור
052-6219958 אתר

מכתש רמון – אטרקציות טבעיות

ליד מצפה רמון נמצא מכתש רמון, וכאן ובאיזור יש אטרקציות טבעיות רבות ומרתקות – מהדייקים שבקירות נחל ארדון ועד הנגרייה שבקרקעית המכתש. במפת מכתש רמון תגלו כמה מהן:

מפת מכתש רמון

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממצפה רמון

מטר המטאורים הגדול – המדריך המלא
מטר המטאורים הגדול – המדריך המלא

שאו עיניים לשמיים והכינו את המשאלות: בלילות הקרובים מגיע מטר המטאורים הגדול לשיאו  -  מהיכן נוכל לראות הכי הרבה "כוכבים נופלים"? במה כדאי להצטייד? מה מומלץ לשלב בבוקר שאחרי באזור ומה לא כדאי להחמיץ, וגם: איך תצליחו לצלם ...

מצפה רמון והמכתש: מסלולי טיול משפחתיים
מצפה רמון והמכתש: מסלולי טיול משפחתיים

הצעה לשלושה מסלולי טיול המתאימים למשפחות בנופים המהפנטים של מכתש רמון. אם תגיעו בסוף החורף, בנוסף לנופי המדבר הייחודיים תוכלו ליהנות גם משפע של מים ופריחה יפה. ואחרי יום טיולים חווייתי, אין כמו לילה במקום נעים ונוח, הממוקם ...

אוגוסט בהר הנגב: כוכבים נופלים במדבר
אוגוסט בהר הנגב: כוכבים נופלים במדבר

אוגוסט בנגב? הכי כן! הלילות קרירים ויבשים, בשמיים החשוכים נוצצים אינספור כוכבים ומטר המטאורים ("כוכבים נופלים") מרגש בכל פעם מחדש. יצאנו למדבר להכיר כמה מקומות חדשים ולחזור למקומות אהובים