תפריט עמוד

סקי באנדורה: תחת השמש הזורחת

נסיכות אנדורה, ברכס הפירנאים בין צרפת לספרד, היא יעד נהדר לחופשת סקי: תנאי גלישה מצוינים, מעליות סקי משוכללות, בתי ספר לסקי, פארקי שלג ושלל אטרקציות ואפשרויות בילוי. ועוד לא הזכרנו את החנויות הפטורות ממכס והקרבה לברצלונה. סקי באנדורה

בין צרפת לספרד, בנופים המרהיבים של הרי הפירנאים, נמצאת אנדורה, נסיכות קטנה ויעד סקי נחשב, עם מסלולי סקי וסנובורד בתנאי גלישה נהדרים. אנדורה היא יעד מעולה לגולשים מתחילים, בשל ריבוי בתי הספר לסקי ומעליות הסקי המשוכללות. ועוד יתרון יש לאנדורה: ההרים הגבוהים מבטיחים שפע של שלג, הקרבה לים התיכון פירושה שכמעט כל השנה השמש זורחת.

"בשנים האחרונות, חופשת הסקי אינה רק גלישה נטו", אומר ניר מזור, מנהל אגף השיווק של קשרי תעופה. "הישראלים מחפשים לא פחות, ואולי אף יותר, את מה שקורה אחרי הסקי, ומהבחינה הזאת, אנדורה מהווה יעד פנטסטי. השילוב של קניות מותגים, משקאות וסיגריות במחירים נמוכים משמעותית, פעילויות הספא וחיי הלילה בעיירות המרכזיות נותנות פתרון הולם וחסכוני לתייר הישראלי".

ואלנורד, שלושה אתרי סקי שחוברו יחד למתחם מחודש

סקי באנדורה: באנדורה יש שני אזורי גלישת סקי מרכזיים: גרנד ואלירה (Grand Valira) ו-ואלנורד (Vallnord), שעליהם נרחיב בהמשך. האתרים הללו מספקים מסלולים בכל הרמות, הם מתוחזקים ברמה גבוהה ויש להם תשתית מתקדמת, שמאפשרת הנאה מקסימלית מגלישת סקי וסנובורד, ואפילו יש מדריכי סקי דוברי עברית, אידיאלי לגולשים מתחילים.

למי שאינם גולשים, אנדורה מציעה את פעילויות שלג נוספות – אופנועי שלג, מזחלות כלבים, כרכרות סוסים, מלון קרח ועוד. חובבי הקניות יוכלו ליהנות מהחנויות באנדורה שמציעות את מרכולתן ללא מכס (אופנה, חשמל, אלכוהול, סיגריות ועוד) – בקיצור, דיוטי פרי אחד גדול. לא חייבים לקנות רק ברחובות הראשיים, מומלץ לשוטט ברחובות הקטנים והציוריים, בהם אפשר גם ליהנות ממחירים "קטנים" יותר.

גרנד ואלירה. יותר מ-200 ק"מ של מדרונות לכל הרמות

ועוד לא הזכרנו את המרחק הקצר מברצלונה: נסיעה של כשלוש שעות מביאה לבירת קטלוניה היפה, בה אפשר ליהנות מאווירה תוססת, קניות שוות, אדריכלות מרתקת, וכמובן טאפאס נהדרים.

אנדורה היא לא רק יעד סקי. הנסיכות הקטנה מציעה נופים עוצרי נשימה ואטרקציות לכל המשפחה: אגמים, מבנים היסטוריים, כנסיות ומנזרים, גשרים עתיקים ועיירות ציוריות, מוזיאונים, פארק לאומי, אתר מעיינות חמים, הנחשב למרכז הספא הגדול והמפורסם בדרום אירופה, מגלשת טבע הארוכה בעולם, טיולי רפטינג ועוד.

גרנד ואלירה (Grand Valira)
מרחב הסקי הגדול ביותר בפירנאים כולל יותר מ-200 ק"מ של מדרונות סקי המתאימים לכל הרמות, שבעה בתי ספר לסקי וסנובורד, שלושה פארקי שלג, מסלולי ילדים, 40 מסעדות ונוף מרהיב. באתר תמצאו גם מגוון רחב של פעילויות הרפתקניות כגון אופנועי שלג, מזחלות כלבים, כרכרות רתומות לסוסים, מלון-איגלו עשוי כולו מקרח, בר קרח ועוד. משפחות, זוגות, חברים או גולשי פרי-סטייל – כולם יימצאו כאן שפע של עניין וחוויות בשלג.


מלון איגלו, שכולו עשוי מקרח, אחת האטרקציות בגרנד ואלירה

ואלנורד (Vallnord)
לפני שנים אחדות התאחדו שלושה אתרי סקי – ארקליס, ארינסל ופאל – למרחב גלישה חדש, עם סקי פס משותף. בוואלנורד יש יותר מ-70 מדרונות סקי ומגוון פעילויות לצעירים ולכל המשפחה. כל אחד יימצא פה את מבוקשו – חובבי האקשן ייהנו מספיד-רייד ופרי-רייד; לילדים יש מועדונים מיוחדים ופארק שלג, ולחובבי הבילויים יש שפע של מועדונים וברים הפועלים עד השעות הקטנות של הלילה.

כל אחד משלושת האתרים שחוברו יחדיו מתאפיין בסממנים מיוחדים משלו:

אורדינו-ארקליס (Ordino-Arcalis) – גן עדן לגולשים, אתר מבודד יחסית, עם מגוון מדהים של מסלולי אוף פיסט – קילומטרים על גבי קילומטרים של מסלולי שלג בתולי. נסו את אזור הגלישה החופשית בקרוסאן, הכולל תחרות סנובורד מרשימה, ואם אתם רוצים ארוחת ערב מיוחדת בואו למסעדת הפונדו החדשה באיה קומה, שם אפשר ליהנות מאוכל טוב בשילוב עם פעילויות ליליות במדרונות הסקי.


סקי בוואל נורד. ילדים ימצאו כאן שפע של אטרקציות וכך גם גולשים מנוסים

ארינסל (Arinsal) – רכבל סגור או פתוח מקשר בנוחות את העיירה עם מדרונות הסקי ועם אזורים של סגנון חופשי (פרי-סטייל), שעוצבו מחדש השנה. מדרון הסקי המשופץ לה מאראדה מאפשר גלישה ישירה אל תוך הכפר. למרגלות המסלולים ובאזור הגונדולה ומעלית הסקי אפשר למצוא מלונות בכל הרמות. בסביבה יש אפשרויות בילוי מרובות, בהן מסעדות, מוזיקה חיה, פאבים ודיסקוטקים הפועלים עד השעות הקטנות של הלילה.

פאל (Pal) – ממלכת הדמיון, עם מדרונות סקי המתאימים לכל בני המשפחה. לקראת החורף הנוכחי, שופרו אפשרויות הבילוי לילדים – גן הילדים ומועדון התינוקות הורחבו ופארק השלג של הילדים עוצב מחדש.

קובי גונן, מנהל מחלקת הסקי של קשרי תעופה וגולש נלהב זה שנים רבות, מסכם את חוויית הסקי באנדורה: "מי שלא גלש באנדורה חייב לבוא, ומי שהיה – יודע שיבוא שוב…".

הכתבה באדיבות קשרי תעופה

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.