תפריט עמוד

הפלגות חורף: יעדים חמים לעונה הקרה

כשבחוץ קר וגשום או קפוא ומושלג, זה הזמן האידיאלי לצאת לחופשה מסוג אחר: הפלגה ליעד חמים ושטוף שמש. מלבד השיט עצמו, התענוגות שהוא מציע והיעדים המרתקים שבהם עוצרים בדרך, הפלגה שכזאת מאפשרת לשלב חופשה או טיול בתחילת המסע או בסופו. הנה כמה מהיעדים המומלצים להפלגות חורף:

האיים הקריביים: הגשמת הפנטזיה
זוהי הקלאסיקה של הפלגות החורף מארצות הברית, ואין פלא. בים הקריבי הצלול פזורים אלפי איים ואיונים, שמהווים התגשמות פנטזיה למי שתמיד חלם לבלות באי טרופי. האיים הקריביים נהנים ממזג אוויר נוח כל השנה, נופים ירוקים, חופים יפהפיים, שירותי תיירות מתקדמים, אתרי צלילה משובחים, מוזיקה סוחפת ואוכל נהדר.


משתזפים על הסיפון בלב ים. מישהו זוכר שעכשיו חורף?

אניות הקרוז עוצרות באיים שונים, בהתאם למסלול הנבחר ולאורכו. בין היעדים הפופולריים לעגינה: איי בהאמה מדרום לפלורידה, ג'מייקה עם התרבות המרתקת, איי קיימן עם אתרי צלילה מהטובים בעולם, האי רואטן ובו אטרקציות משפחתיות רבות, ברבדוס ואנטיגואה עם חופים נהדרים ועוד. ההפלגות בים הקריבי יוצאות על פי רוב מפלורידה ואורכות בין חמישה לשבעה ימים, והן כוללות עצירות בכמה איים וגם יום או שניים של הפלגה בים, בהם אפשר ליהנות מכל הטוב שהספינות המהודרות מציעות.


תענוגות קריביים. קרוז חורפי לגן עדן

אפשר, ומומלץ להוסיף כמה ימים לפני ההפלגה או אחריה לטיולים ובילויים באזורים חמים של ארצות הברית, כמו ניו אורלינס, פלורידה או לאס וגאס. ומי שלא חושש מקור או שלג, יכול לטוס מישראל לניו יורק, ואחרי כמה ימים של הצגות, קניות, מוזיאונים ומסעדות מצוינות, להמשיך בטיסה פנימית למיאמי, משם יוצא הקרוז.

דרום אמריקה: מאוקיינוס לאוקיינוס
סוף העולם זה כאן: הפלגה מרתקת בין בואנוס איירס בארגנטינה לסנטיאגו בצ'ילה בדרום אמריקה, מסביב להקצה הדרומי של היבשת, עוברת בנופים דרמטיים של פיורדים, קרחונים, איים ומפרצים. מעבר לנופים המפעימים, לשייט מתלווה תחושה היסטורית, ולא במקרה: זהו חלק מהנתיב שעשה במאה ה-16 מגלה היבשות פרדיננד מגלן במסעו הימי להקפת כדור הארץ. ספינותיו של מגלן עברו כאן, בין ארץ האש לכף הורן, מהאוקיינוס האטלנטי אל האוקיינוס השקט. אחת העצירות בהפלגה הזאת היא באושוויה שבארגנטינה, העיר הדרומית ביותר בעולם. כמו שאמרנו, סוף העולם.


הפלגה בין צ'ילה לארגנטינה עוברת גם באושוויה, העיר הדרומית ביותר בעולם

הפלגות בין ארגנטינה לצ'ילה יכולות להתחיל בבואנוס איירס ולהסתיים בסנטיאגו או להיפך, ולרוב הן אורכות בין שבועיים לשלושה שבועות. בין העצירות בדרך: פוארטו מורט ופונטה ארנס בצ'ילה, אושואיה ופוארטו מדרין בארגנטינה ומוטבידאו, בירת אורוגוואי. ואם כבר מגיעים לדרומה של היבשת מומלץ בחום להישאר עוד כמה ימים בבואנוס איירס או בסנטיאגו, ואם זמנכם בידיכם – בשתיהן.

אסיה: מודרניות מול מסורת
הטעמים, המראות והקולות של המזרח הרחוק מדהימים מחדש בכל נמל שבו עוצרים במהלך הפלגה באסיה. יש מסלולי הפלגות רבים ושונים באסיה, חלקם ארוכים וכוללים יעדים לאורך חופה הארוך של סין, אחרים קצרים יותר. אחת ההפלגות המרתקות מתחילה בסינגפור, עוברת בווייטנאם ומסתיימת בהונג קונג – הזדמנות פז להתרשם משני הקצוות שהאזור מציע: מצד אחד, פיתוח אדיר וקדמה מדהימה, ומנגד, אורח חיים מסורתי ומנהגים עתיקים.


מפרץ הא לונג בווייטנאם. המוני איים ואיונים מזדקרים ממימי המפרץ התכולים

בסינגפור ובהונג קונג אפשר להתרשם ממפגש בין מזרח למערב – גורדי שחקים אולטרה-מודרניים ומרכזי קניות נוצצים ולעומתם רבעים סיניים השומרים על מסורות קדומות. בווייטנאם עוברים, בין השאר, במפרץ הא לונג, אתר מורשת עולמית ומקום מפעים ביופיו: במימי המפרץ התכולים פזורים מאות איים ואיונים קרסטיים, המכוסים בצמחייה סבוכה, שבחלקם יש מערות נטיפים יפות. כמה מהאיים האלה מיושבים, אחרים ריקים מאדם. במרחבי המפרץ שטות סירות דייגים מסורתיות, דבר התורם לאווירה המיוחדת של המקום.


קו הרקיע של סינגפור. מפגש של מזרח ומערב | צילום: אייסטוק

האיים הקנריים: ספרדי כפול
לא חייבים להרחיק לקצות עולם כדי ליהנות מהפלגה חמימה בחורף. מיקומם של האיים הקנריים, השייכים לספרד, מול חופי מרוקו, אחראי למזג האוויר הנוח והשמשי כל השנה. מעבר לחופים מקסימים, שמושכים אליהם תיירים מכל רחבי אירופה, האיים הקנריים מצטיינים בנופים מגוונים להפליא: יש בהם איים ירוקים ומכוסי צמחייה, באחרים שולטים נופים מדבריים; בחלק מהאיים יש הרי געש וחופים עם חול שחור (תוצאה של פעילות וולקנית), באחרים יש אזורים נרחבים של דיונות רכות וצחות כשלג.


חוף בטנריף. האיים הקנריים מצטיינים בנופים מגוונים להפליא | צילום: אייסטוק

הפלגות לאיים הקנריים יוצאות על פי רוב מברצלונה, ואורכות בין שבוע לעשרה ימים. בין העצירות בדרך (בהתאם למסלול שבחרתם): פונשל, בירת איי מדירה השייכים לפורטוגל, ומכאן לטנריף ולנזרוטה – שניהם שייכים לאיים הקנריים, וכל אחד מציע נופים וחוויות טיול שונות לגמרי: טנריף עם חופים תוססים ואטרקציות לכל המשפחה, לנזרוטה עם נופים געשיים חלומיים, מעין גרסה ארצית של נופי הירח. לרוב עוצרים בדרך גם בדרום אנדלוסיה, מרחק קצר מגרנדה – הזדמנות לסייר בעיר היפהפייה עם הארכיטקטורה המוסלמית-מורית, שמגיעה לשיאה באלהמברה – מתחם של ארמונות ומבצרים מהמאה ה-13.

כמעט מיותר להמליץ על שהייה של כמה ימים לפני או אחרי השייט (ואפשר גם וגם) בברצלונה, אחת הערים התוססות באירופה, עם רובע גותי יפהפה, שדרות וכיכרות הומות אדם, שווקים, חופים, פארקים, יצירות אדריכליות מרהיבות של גאודי, וכמובן קאמפ נואו, האצטדיון של מועדון הכדורגל ברצלונה – מוקד עלייה לרגל לכל חובב כדורגל.

תודה לאורנה כהן מקרוז סנטר על עזרתה בהכנת הכתבה

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.